abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74694135
Hallo,

Ik moest gisteren met de bedrijfsauto naar de garage en mijn maat zou achter aan rijden met mijn auto
Nu moest ik achteruit steken in de straat om te keren en ben toen met de bedrijsauto tegen mijn eigen auto gereden
Mijn baas zegt dat ik de schade zelf moet betalen omdat de verzekering dit niet dekt
Maar ik reed toch met de bedrijfsauto tegen mijn auto op
Het zou nu betekenen dat ik de schade zelf moet betalen, bijna 2000 euro

Kan iemand me hier meer uitleg over geven

Alvast bedankt
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:04:29 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74694185
Bel je eigen verzekering op en vraag hoe het zit, die kunnen je ook helpen met een eventuele claim. Je werkgever heeft geen zin in premieverhoging dus die zal alles vertellen om er onder uit te komen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:06:30 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74694225
Ik ben eens met een huurauto tegen mijn eigen auto gereden. En dat was inderdaad maar voor een van beide auto's verzekerd
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74694721
quote:
Mijn baas zegt dat ik de schade zelf moet betalen omdat de verzekering dit niet dekt
Bedoel je de schade aan jouw eigen auto? Waarom zou de verzekering dit niet dekken? Ik mag hopen dat de bedrijfsauto niet onverzekerd rondrijdt! WA-verzekeringen gelden voor het voertuig, niet voor de bestuurder. En de WA-verzekering moet dit dus gewoon betalen.

Of je baas jou daarna aansprakelijk kan stellen voor de schade weet ik niet, ik verwacht van niet eigenlijk.

Edit: of gaat het om de schade aan de bedrijfsauto? Dan is de baas daar sowieso zelf verantwoordelijk voor.
censuur :O
pi_74694754
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:28:44 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74694761
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Bedoel je de schade aan jouw eigen auto? Waarom zou de verzekering dit niet dekken? Ik mag hopen dat de bedrijfsauto niet onverzekerd rondrijdt! WA-verzekeringen gelden voor het voertuig, niet voor de bestuurder. En de WA-verzekering moet dit dus gewoon betalen.
Dat heeft in dit geval met de omstandigheid te maken dat de berijder zijn eigen auto aanrijdt
quote:
Edit: of gaat het om de schade aan de bedrijfsauto? Dan is de baas daar sowieso zelf verantwoordelijk voor.
Een bedrijfsauto kan toch gewoon WA casco verzekerd zijn
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:29:05 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74694772
Denk dat je idd de bedrijfsverzekering moet laten lappen.

Wel een dikke faal trouwens
pi_74695244
Het betreft hier een bedrijfsauto die geleased is
En mijn baas zegt dat de verzekering dit niet zal betalen omdat ik tegen mijn eigen auto ben gereden
pi_74695251
Dit zou gewoon gedekt moeten zijn, tenzij aannemelijk gemaakt kan worden dat er gefraudeerd is.
pi_74699888
Heb vanmiddag nog even mijn verzekering gebeld, wat ik al eerder had moeten doen maar ja
Die zeggen gewoon dat het geen probleem is en dat het gewoon ingediend kan worden en ook betaald gaat worden
Nu hoorde ik net van mijn collega dat hij het ook wel eens gehad had en ook gewoon betaald is
Een ieder toch bedankt voor de adviezen en meedenken
pi_74712769
En als je baas blijft volhouden dat je moet betalen dan geef je hem gewoon op -link weg- aan? Kwam ik laatst op Google tegen!

Marc

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjeen op 15-11-2009 15:15:24 (Neuh, dat doen we niet...) ]
  zondag 15 november 2009 @ 14:38:02 #12
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74715978
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:55 schreef klotezooi het volgende:
Heb vanmiddag nog even mijn verzekering gebeld, wat ik al eerder had moeten doen maar ja
Die zeggen gewoon dat het geen probleem is en dat het gewoon ingediend kan worden en ook betaald gaat worden
Nu hoorde ik net van mijn collega dat hij het ook wel eens gehad had en ook gewoon betaald is
Een ieder toch bedankt voor de adviezen en meedenken
Nice ! Het volgende voor ooit in de toekomst. Als je ooit 2 auto's hebt en je rijdt tegen je EIGEN auto zorg dan dat je zegt dat het op de openbare weg is gebeurt Als je op eigen terrein tegen je eigen auto rijd dan is er idd geen dekking. Je kunt jezelf namelijk niet aansprakelijk stellen je bent geen derde op de openbare weg is de "sister car clausule " vaak van toepassing, daar is het dan wel gedekt, maar op eigen terrein niet.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74725843
Het is gewoon op de openbare weg ook gebeurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')