abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74693276
Dag mensen van het goede leven!

Ik heb laatst wat spullen internationaal via internet verkocht en heb het geld via Paypal ontvangen en toen schoot me een vraag te binnen. Zou je Paypal account nou aan de belasting opgegeven moeten worden? En hoe goed controleert de belastingdienst hierop? Want anders kan er toch massaal mee gefraudeerd worden?

Overigens puur een vraag uit interesse hoor, zag er op Google niets over staan. Want het gaat me niet om die paar tientjes die ik op mijn Paypal account heb staan
pi_74693331
breng ze even op ideeën...
Patat met of zonder dat is pas keuze
pi_74693396
Ja, hallo. Makkelijker dan dit kun je ze het niet maken.
pi_74693542
Ik zit onder de vermogensrendementsheffingsgrens, dus dan maken die paar tientjes op mijn Paypal account nog steeds niks uit
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:38:03 #5
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_74693622
Paypal heeft een bankvergunning voor de Europese Unie. Volgens mij heeft de belastingdienst bij paypal dezelfde mogelijkheden als bij iedere andere bank dus is er wat dat betreft geen verschil. Of en hoe ze daar gebruik van maken weet ik niet.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:52:39 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74693942
Inkomsten die je op deze manier verdient dien je aan te geven als "inkomsten uit overige arbeid". Deze bepaal je simpel door je omzet min je kosten te doen.

Hoe je de bedragen ontvangt (via Paypal, bank of cash) maakt niet uit.

Afhankelijk van de bedragen, zal je in de praktijk niet snel gepakt worden als je het niet opgeeft. Maar een topic over hoe je de belasting kan flessen lijkt me niet de bedoeling.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74694276
Is ook zeker niet mijn bedoeling, ik gebruik paypal puur en alleen om iets zo nu en dan eens te verkopen (een game die ik beu ben), maar ik stelde mijn vraag omdat tegenwoordig eBay-winkels als paddenstoelen uit de grond schieten en ik er gewoon benieuwd naar was.

Maargoed, als Paypal dus gewoon een bankvergunning heeft is daarbij al mijn vraag voor een groot deel beantwoord
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:10:45 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74694306
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:52 schreef eleusis het volgende:
Inkomsten die je op deze manier verdient dien je aan te geven als "inkomsten uit overige arbeid". Deze bepaal je simpel door je omzet min je kosten te doen.

Hoe je de bedragen ontvangt (via Paypal, bank of cash) maakt niet uit.

Afhankelijk van de bedragen, zal je in de praktijk niet snel gepakt worden als je het niet opgeeft. Maar een topic over hoe je de belasting kan flessen lijkt me niet de bedoeling.
Maar als je prive iets verkoopt, hoef je dat toch niet als inkomsten op te geven?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74694343
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:52 schreef eleusis het volgende:
Echt niet. Het verkopen van `wat` spullen lijkt me nou niet direct een handelsactiviteit maar meer een particuliere aangelegenheid. Het gaat immers om een paar tientjes vogens TS. Dus hooguit het saldo opgeven ivm de vermogensrendementheffing.
-
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:12:48 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74694356
Tot een bepaald bedrag zal de belastingdienst je met rust laten, maar als het een bepaalde hoeveelheid overstijgt zullen ze geintresseert zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:24:18 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74694652
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar als je prive iets verkoopt, hoef je dat toch niet als inkomsten op te geven?
Oh okee, niet goed gelezen dat het om een hobby ging. Dat hoef je inderdaad niet op te geven.

Zie o.a.: http://msn.entopic.com/ex(...)bby_belastingbetalen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74697227
Zolang het niet bedrijfsmatig is maakt het weinig uit. In dit geval gaat het om een hobby en voldoe je niet aan een paar van de standaard voorwaarden voor heffing in de Inkomstenbelasting. Je bent bijvoorbeeld niet zozeer duurzaam actief in het maatschappelijk verkeer. Het is incidenteel etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')