Ik ben van mening dat er soms topics worden gesloten die meer bestaansrecht hebben dan topics die simpelweg nergens over gaan, veel te kort en bondig geschreven zijn en alleen geopend lijken te zijn voor ‘het openen’. Dat is dan ook gelijk mijn klacht, en ik ben niet kortzichtig genoeg om automatisch aan te nemen dat iedereen er zo over denkt.
Vandaar mijn beste Fok!ers dat het mij een goed idee lijkt om eens te peilen waar KLB nou zoal naar op zoek is. En dan heb ik het niet over de moderators, maar over de KLB’ers zélf. Laat dit vooral een gezonde discussie worden zodat het wellicht als leidraad kan dienen. Dit is overigens ook geen aanval op de moderators die iedere dag zo goed hun werk doen, daar zal deze discussie dan ook niet over gaan. Het is gewoon goed om de proef op de som te nemen bij de users die hier het meest vertoeven.
Ik geef een aantal stellingen weer waartussen gekozen kan worden d.m.v. een poll, hieronder zijn ze iets uitgebreider omschreven.
1. Topics met klachten horen kort en bondig en volledig waarheidsgetrouw te zijn. Er hoeft geen leuk verhaaltje om heen geschreven te zijn, het hoeft geen amusementswaarde te bevatten en paints zijn ook overrated. Er hoeft niet veel tijd aan de OP te zijn besteed. Anders kan ik net zo goed in ONZ lezen.
2. Topics met klachten moeten volledig waarheidsgetrouw zijn maar hoeven geen amusementswaarde te bevatten. Wel moet er veel tijd aan de OP besteed zijn, topics met een enkele zin zijn not done.
3. Topics met klachten moeten volledig waarheidsgetrouw zijn én amusementswaarde bevatten. Het één kan niet zonder het ander.
4. Topics met klachten moeten amusant zijn om door te nemen. Ze hoeven niet volledig waarheidsgetrouw te zijn. Er hoeft zeker niet altijd een intellectueel hoogstaande discussie uit voort te vloeien. Als iemand een klacht wilt melden en dat in tien woorden kan, mag dat best in 50 woorden door middel van een verhaal met amusementswaarde. Paints zijn een pro. Ze mogen langdradig zijn, liefst wel met een samenvatting onderaan.
5. Topics met klachten mogen zowel kort en bondig als uitgebreid en amusant zijn. Juist de verscheidenheid maakt KLB een leuk subforum om te vertoeven. De ene keer ben ik in de stemming om een vermakelijk verhaal te lezen en maakt het me niet uit in hoeverre dit werkelijk waar is, de andere keer wil ik juist een korte en bondige klacht waar ik me mee kan identificeren.
Poll: Wat willen in een klaagtopic zien terugkomen?Kort, bondig&waarheidsgetrouw.
Waarheidsgetrouw&tijd besteden aan de OP
Waarheidsgetrouw&amusementswaarde
Amusant&vermakelijk, moeite voor de OP
1 en 4 kunnen beide.
Tussenstand:
![]()
Ook een poll maken? Klik hier
Klacht: Onzinnige topics die naar mijn mening open blijven, en topics waar moeite voor is genomen die gesloten worden.
Tevens kunnen er belangrijke punten- die wellicht ontbreken in mijn OP- aangevuld worden.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_