abonnement Unibet Coolblue
pi_75524121
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:56 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dat had ik FF nodig, dank u.
Graag gedaan hoor.
En er is echt geen woord van gelogen.
Het wordt echt echt steeds makkelijker. De momenten dat je eraan denkt zullen alleen maar korter worden. De momenten zullen minder worden.
Toen ik 6 maand gestopt was, belandde mijn pa in het ziekenhuis, tijdje kritiek geweest ook. Ik heb niet 1x gedacht, nu moet ik maar weer gaan roken. Het verandert ook niet als ik ga roken, daar wordt mijn pa niet beter van.
En ja, ik was best heel erg trots op mezelf.
Er zullen altijd momenten komen dat je het even moeilijker hebt, maar roken is gewoon geen optie meer. Je wil hier toch niet doorheen voor niks?

Je moet gewoon volhouden hoor !!!
Ik wens je heel veel succes !!!!! En de rest natuurlijk ook.
Keep the faith!!
pi_75524627
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:37 schreef lookinforyou het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor.
En er is echt geen woord van gelogen.
Het wordt echt echt steeds makkelijker. De momenten dat je eraan denkt zullen alleen maar korter worden. De momenten zullen minder worden.
Toen ik 6 maand gestopt was, belandde mijn pa in het ziekenhuis, tijdje kritiek geweest ook. Ik heb niet 1x gedacht, nu moet ik maar weer gaan roken. Het verandert ook niet als ik ga roken, daar wordt mijn pa niet beter van.
En ja, ik was best heel erg trots op mezelf.
Er zullen altijd momenten komen dat je het even moeilijker hebt, maar roken is gewoon geen optie meer. Je wil hier toch niet doorheen voor niks?

Je moet gewoon volhouden hoor !!!
Ik wens je heel veel succes !!!!! En de rest natuurlijk ook.
Heel goed. Zat er deze week goed doorheen, maar ik weet idd dat roken geen optie is. Alleen blijft het af en toe verdomd lastig om rationeel te blijven denken. Maar we gaan gewoon door
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_75525802
Alles gaat zo kut nu dat ik bijna verlang naar een shaggy. Ik weet echter ook dat dat niks oplost. En dat maakt me immer woester dan ik al was. BAH.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_75531481
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:35 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon. Ik heb nu na 7 maanden nog evenvaak als rond de twee maanden 'zin'. Soms niet uit te houden zo erg.....
Op jou na dan. De meeste mensen vinden het toch echt steeds makkelijker worden
Keep the faith!!
pi_75531866
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:57 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Heel goed. Zat er deze week goed doorheen, maar ik weet idd dat roken geen optie is. Alleen blijft het af en toe verdomd lastig om rationeel te blijven denken. Maar we gaan gewoon door
Ik ben er nu ruim 4 maanden van af. Ook zijn er nog wel eens van die momenten dat je aan roken denkt. Die momenten heb ik vooral niet als ik naar buiten ga met mijn collega's die wel roken. Dan is het eigenlijk maar sneu om te zien. Zelfs in de regen (waar ik ook gewoon jaren heb gestaan) snel eentje roken. Dat zijn echt momenten waar ik stukje bij beetje sterker wordt.
Ook ligt mijn moeder sinds begin van deze week in het ziekenhuis en als ik dan die mensen voor de ingang zie staan roken (waar ik ook wel eens heb gestaan) dan vraag ik me echt af of ik toen wel helemaal lekker was. Het staat zo raar.

Mijn slechte momenten zijn er rond etenstijd (honger!) maar dat is zo weer voorbij. Als ik dit vergelijk met de eerste drie weken dan zijn dit peanuts.
Dus gewoon volhouden, je moet even doorbijten en dan wordt het niet alleen makkelijker, maar je begrijpt het ook steeds meer waarom je het ook al weer doet.
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:37:34 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_75562909
jongens, ik ben 8 maanden gestopt en denk er bijna niet meer aan, echt niet.
deze zomer is aardig stressvol geweest met mijn schoonvader op sterven en uiteindelijk zijn overlijden in september, maar ik heb niet gerookt, geen behoefte aan gehad ook.
de verhalen van na 3 jaar nog behoefte hebben zijn uitzonderingen denk ik!
Nu na 8 maanden ga ik het steeds viezer vinden en word ik dus zo'n nare gestopte roker
stormy waters...
sailin'
pi_75563232
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:37 schreef Belana het volgende:
jongens, ik ben 8 maanden gestopt en denk er bijna niet meer aan, echt niet.
deze zomer is aardig stressvol geweest met mijn schoonvader op sterven en uiteindelijk zijn overlijden in september, maar ik heb niet gerookt, geen behoefte aan gehad ook.
de verhalen van na 3 jaar nog behoefte hebben zijn uitzonderingen denk ik!
Nu na 8 maanden ga ik het steeds viezer vinden en word ik dus zo'n nare gestopte roker
Precies dat zei ik ook, maar de uitzonderingen schijnen zich dan te melden.
Keep the faith!!
pi_75565192
hm...hier een klein beetje gezondigd..ik heb zo'n 3 trekjes genomen van een peuk. En daarna toch maar uitgetrapt.
Ik zat er echt totaal doorheen..en stond zelf op instorten..afegelopen 2 dagen thuis volop problemen..slecht geslapen..Lichtelijk depressief.

EN daar ging ik..ik was net zo goed op weg.
Maar heb iig de sigaret niet opgerookt..en op bepaald moment ging ik me er wel slecht door voelen..en begon de stank aan mn handen te ruiken..en nee..dat wilde ik ook niet.
Dus om me af te leiden..ben ik in een park op een bankje gaan zitten..en begon gevallen blaadjes en takjes in brand te steken..(wat dus niet lukte).

iig geen peuk of aansteker meer in de buurt te bekennen.
pi_75565702
Ik ben op 6 November gestopt. Ik rook alleen nog maar in de kroeg waar ik 1x in de week kom wanneer een maat van mij er werkt. Ik moet nu overigens wel bekennen dat ik hier nu ook net 3 peuken heb gerookt. Stress over financiele onzekerheid enzo. +punt ik zit hier dan wel weer met een long island ice tea wat de avond dan weer een stukje beter maakt

Maargoed. Ik heb wel gewoon peuken thuis liggen maar ik kan mij zelf er wel weerhouden om die dingen te pakken. (op een enkele keer na dan zoals nu )

Ik ben zelf gestopt omdat ik er lichamelijk gewoon aan kapot ging. zwaar hoesten in de ochtend, 2 meter lopen en dan al buiten adem zijn en dat soort dingen. En ik ben nog maar 23.

Een groot nadeel is wel al die momenten waarop je gewend bent een peuk te pakken en die nu moet weerstaan, zoals bij een bak koffie een telefoongesprek of wachten op de bus of trein.

Voor de avonden heb ik dat opgelost door te gaan sporten. Ik mountainbike nu bijna dagelijks en wanneer ik de energie heb loop ik ook even een stukje hard hier door de wijk.

Allemaal dingen die ik niet kon doen toen ik nog rookte.

Ik ben benieuwd wanneer de dag komt dat ik ook geen behoefte meer heb aan een peuk als ik aan het bier zit
quote:
Ook zijn er nog wel eens van die momenten dat je aan roken denkt. Die momenten heb ik vooral niet als ik naar buiten ga met mijn collega's die wel roken. Dan is het eigenlijk maar sneu om te zien. Zelfs in de regen (waar ik ook gewoon jaren heb gestaan) snel eentje roken. Dat zijn echt momenten waar ik stukje bij beetje sterker wordt.
herkenbaar

wanneer ik mensen in de kou zie kleunen en ik lekker binnen zit en geen behoefte heb aan een peuk, die momenten....

[ Bericht 17% gewijzigd door tjoektjoek op 13-12-2009 00:06:27 ]
pi_75565889
Ik ben al ruim een jaar gestopt, en als ik dan "trek" (=voor de gezelligheid) in een sigaret heb, bv op een feestje,
dan neem ik ook gewoon een paar haaltjes en dan ben ik ook zo weer genezen... Ten eerste kan ik niet eens meer fatsoenlijk inhaleren zonder te hoesten , en ten tweede word ik duizelig door de nicotine.. Die paar haaltjes doen me dan beseffen waarom ik ook alweer gestopt ben, en dan denk ik er ook een hele poos niet meer aan...

Helps every time
I approve this message
pi_75569777
Ik zie dat er een stoppoging van mij staat op 1 Oktober. Die poging was ik al weer vergeten

Ben inmiddelos opnieuw gestopt sinds 5 December.
Precies een week dus nu!

(Waarom ik stop? Meer energie, plus ik zit in de VS en daar is roken not-done)
  zondag 13 december 2009 @ 16:26:32 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_75581195
tjoek tjoek, ik wil niet lullig doen, maar je bent niet gestopt met roken nog... inherent daaraan is namelijk dat je niet meer rookt

mieks, succes!!
stormy waters...
sailin'
pi_75581545
Tja..na die paar trekjes van gisteren besef ik wel..waarom ik gestopt ben/was. Die geur achteraf...

verder weer beginnen aan een nieuw record..van 3 maanden naar de 6..Maar zoals ik aangaf...1x in de 3 maanden een paar trekjes..is niet zo'n groot punt...maar wanneer ik zonder kan ga ik zonder doen.
pi_75583670
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:38 schreef francis998 het volgende:
Tja..na die paar trekjes van gisteren besef ik wel..waarom ik gestopt ben/was. Die geur achteraf...

verder weer beginnen aan een nieuw record..van 3 maanden naar de 6..Maar zoals ik aangaf...1x in de 3 maanden een paar trekjes..is niet zo'n groot punt...maar wanneer ik zonder kan ga ik zonder doen.
Ik lees wel vaker dat mensen toch een paar trekjes proberen. Als het zo vies is, waarom dan toch proberen? Je moet er gewoon helemaal van afblijven . Even proberen = de eeuwige valkuil als ik een aantal medestoppers in mijn omgeving mag geloven. Vooralsnog heb ik wel een moeilijk moment soms, maar niet dusdanig dat ik er gek van word, of dat ik shag moet gaan halen. Even denken aan de gestopte tijd is voor mij genoeg motivatie om het niet meer te doen.
En zoals mensen al zeggen in het topic, eigenlijk is het maar een stomme bezigheid dat roken. Maar dat zie je pas als je niet (meer) rookt.

Overigens is mijn vriendin meer dan blij dat ik ben gestopt. Niet dat het van haar moest ofzo, maar toch. Ik snap het wel.

One month, one week, one day, 17 hours, 40 minutes and 20 seconds. 464 cigarettes not smoked, saving ¤ 92,97. Life saved: 1 day, 14 hours, 40 minutes.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 13 december 2009 @ 18:45:53 #215
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_75585635
Ik ga per 2 januari stoppen met m'n moeder.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zondag 13 december 2009 @ 20:01:13 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_75588264
dit is het stoppen met roken topic hoor, niet het stoppen met m'n moeder topic
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 december 2009 @ 20:04:31 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_75588416
ik ergerde me vorige week voor het eerst aan rokers ze mochten eerst roken in het restaurant want er was toch niemand anders, maar toen er wel mensen kwamen en die gingen klagen vonden ze dat maar stom, terwijl het simpelweg stinkt dus...alleen ruik je dat niet meer als je zelf rookt... maar vooral dat door gedram over dat roken...pfff...gewoon irritant. Ik kon alleen maar denken: "get a grip" en "man wat ben ik blij dat ik niet meer rook!"
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 december 2009 @ 20:06:28 #218
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75588514
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:41 schreef lookinforyou het volgende:

[..]

Neeeeeee, dat moet je niet hier neer zetten
Dat motiveert niet hier
ik ben eerlijk

Ik moet er ook wel bijzeggen dat die momenten zeer schaars zijn en getriggerd worden door bepaalde zaken (met rokers omgaan, depressieve dag, drinken, ... ).

Maar ik geloof wel dat elke ex-roker even gemakkeliujker weer roker kan worden, ongeacht hoe lang je gestopt bent. Maar mlet een beetje karakter is het allemaal wel draaglijk.
  zondag 13 december 2009 @ 23:51:14 #219
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_75599463
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:01 schreef Belana het volgende:
dit is het stoppen met roken topic hoor, niet het stoppen met m'n moeder topic
. Ik ga stoppen met roken en mijn moeder gaat ook stoppen met roken.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_75600902
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:26 schreef Belana het volgende:
tjoek tjoek, ik wil niet lullig doen, maar je bent niet gestopt met roken nog... inherent daaraan is namelijk dat je niet meer rookt

mieks, succes!!
Dankje! Zit nu op 8 dagen bijna..gaat goed eigenlijk.
  maandag 14 december 2009 @ 00:58:48 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75600926
tvp, en niet voor het eerst... (jammerlijk gefaald)
  maandag 14 december 2009 @ 02:45:57 #222
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_75601920
He, ik ben uit de lijst?

Nog steeds niet gerookt sinds 20 mei
En dat gaan we mooi volhouden!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 14 december 2009 @ 08:02:39 #223
24188 Belana
kloon van belana
pi_75603305
goezo vlindur
stormy waters...
sailin'
  maandag 14 december 2009 @ 08:28:43 #224
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75603554
En lukt het een beetje?

Wie van de fokkers heeft meer dan een jaar niet meer gerookt?

Wie van de fokkers heeft meer dan een half jaar niet meer gerookt?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_75603581
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:06 schreef Beregd het volgende:

[..]

ik ben eerlijk

Ik moet er ook wel bijzeggen dat die momenten zeer schaars zijn en getriggerd worden door bepaalde zaken (met rokers omgaan, depressieve dag, drinken, ... ).

Maar ik geloof wel dat elke ex-roker even gemakkeliujker weer roker kan worden, ongeacht hoe lang je gestopt bent. Maar mlet een beetje karakter is het allemaal wel draaglijk.
Ach daar heb je misschien ook wel gelijk in, maar de meesten die hier komen posten, zijn net gestopt.
En dan is zoiets lezen echt niet motiverend.

Ik ben er morgen 9 maand vanaf
Keep the faith!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')