abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74687703
Deze week ben ik namens Content op gesprek geweest bij een werkgever. Van te voren heb ik sollicitatietips gekregen over de baan en de instelling waar ik ging solliciteren. Ik heb me precies aan hun aanwijzingen gehouden. Nu ben ik dus afgewezen op de punten waarvan Content vond dat ik ze moest benadrukken m.a.w. Content heeft me op het verkeerde been gezet omdat ze zelf niets van de vacature wisten. Hebben meer mensen slechte ervaringen met Content ?
pi_74687720
ah joh, ze zeggen altijd maar wat bij die afwijzingsgesprekken.
pi_74687723
Dat ze je tips geven wil niet zeggen dat je automatisch wordt aangenomen anders hoef je niet te solliciteren? Misschien stond je koppie ze niet aan. Of je toontje, of je outfit of gewoon je vibe

Mensen nemen meer nonverbale communicatie waar dan verbale, naar het schijnt
Jusqu'ici tout va bien...
pi_74687736
Nee, de tips van Content waren compleet tegengesteld aan wat de werkgever (overheidsinstelling) zocht. Ik had me anders gepresenteerd wanneer Content me niets had gezegd. De uitzendbureai's van USG Restart schijnen toch al niet zo goed te zijn.
pi_74687740
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 04:36 schreef Jan1964 het volgende:
Ne, de tips van Content waren compleet tegengesteld aan wat de werkgever (overheidsinstelling) zocht.
wat zei Content er zelf van?
pi_74687744
Content heeft er verder niet veel over gezegd. Ze weten zelf wel dat ze fout zitten. Ze wisten zelf erg weinig over de vacature en snapten het beroep niet.
pi_74687752
Denk dat als je de geschikte persoon was geweest het gesprek op een natuurlijke manier vanzelf zijn loop was gegaant.

Wat wil je er mee?

[ Bericht 42% gewijzigd door Manono op 14-11-2009 04:53:06 ]
pi_74687760
Ik wil weten of dit schering en inslag is bij Content. Ik neem in ieder geval geen sollicitatietips van dit uitzendbureau aan. Ze lijken niet gekwalificeerd.
pi_74687767
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 04:47 schreef Jan1964 het volgende:
Ik wil weten of dit schering en inslag is
Ja die uitzendbureau's wringen zich in de meest vreemde bochten wanneer de markt ineens veranderd is
pi_74688102
Wat ik ook niet begrijp is dat Content mijn CV "stript". Er stonden dingen op die leuke aanknopingspunten waren voor eigenschappen die in het gesprek van pas hadden kunnen komen. Nu had ik een vrij kaal CV waarbij ik niet mezelf was. Ze hebben er zelfs een grote fout naar de werkgever gestuurd die in mijn eigen CV niet zit.
pi_74688954
Heb je dit voorgelegd aan de desbetreffende intercedent?

Hier op een fora komen kijken of het vaker gebeurt heeft natuurlijk weinig zin. Gewoon je beklaag doen bij de verantwoordelijke mensen / uitzendbureau en kijken hoe zij reageren.
Profiel opgeheven.
pi_74689013
Het enige dat Content doet is wegkruipen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:59:20 #13
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_74689551
Ik luister niet naar de tips...
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_74690244
Gewoon pech gehad denk ik... Content zal vast wel clausules hebben dat die tips slechts ter ondersteuning zijn en dat ze niet voor in kunnen staan dat je de baan ook krijgt. Zie het als een 'leermomentje' en volg in het vervolg niet klakkeloos tips op van een uitzendbureau
pi_74690851
Mensen zeggen dat ik me niet afhankelijk moet maken van uitzendbureau's maar ik zie nauwelijks andere banen aangeboden. Hoe vermijd ik uitzendbureau's en kan ik aan mijn sollicitatieplicht voldoen ?
pi_74690984
Zorg in iedergeval dat je volgende keer je eigen CV bij je hebt. Zodra je merkt dat het CV van het uitzendbureau te kort, of zelfs onjuist is, kun je je eigen CV overleggen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_74691529
Mag ik dat zomaar doen ? Op mijn CV staan mijn contactgegevens. Mij wordt vaak verweten dat ik te veel informatie geef.
pi_74693485
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:28 schreef Jan1964 het volgende:
Mag ik dat zomaar doen ? Op mijn CV staan mijn contactgegevens. Mij wordt vaak verweten dat ik te veel informatie geef.
Uhhh lijkt me handig als een potentieel werkgever contact met je kan opnemen he...

Of is het uitzendbureau dan over de zeik? boeiend ook eigenlijk, zij werken voor JOU... zolang je de contracten maar netjes via hun doet is er nog niks aan de hand ook...
pi_74693523
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:31 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Uhhh lijkt me handig als een potentieel werkgever contact met je kan opnemen he...

Of is het uitzendbureau dan over de zeik? boeiend ook eigenlijk, zij werken voor JOU... zolang je de contracten maar netjes via hun doet is er nog niks aan de hand ook...
En even OT... ik zou de volgende keer gewoon je eigen ding doen op een sollicitatie.. tips zijn leuk, als er iets bijzit waar je wat aan hebt: gebruiken en anders niet teveel over nadenken. Zorg sowieso altijd dat je je eigen CV bij je hebt... Staat toch dom als je dat niet eens hebt... (vind ik)
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:03:19 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74694161
Tips zijn leuk, maar die moet je alleen gebruiken als je je er goed bij voelt en niet iets tegen je zin in gaan doen. Verder lijkt het me onzin dat je afgewezen bent op grond van die tips. Een potentiele werkgever zoekt altijd wel een argument als ze je niet willen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:05:13 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74694197
Uitzendbureaus zijn vrij incompetent hoor. Maar inderdaad, het is helemaal niet gezegd dat het aan hun tips lag. In veel sectoren schrijven hele volksstammen nu op elke vacature. Trek het je niet aan.

Anyway, volgende keer beter, dan gewoon weer jezelf zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74694216
Ik had mijn eigen CV en het CV van Content bij me. Ik krijg alleen vaak kritiek dat er onnodige dingen als hobby's en talenkennis opstaan. Ik heb gereageerd op een archieffunctie en Content gaf aan dat ik vooral mijn analytische kwaliteiten moest benadrukken. De functiebeschrijving die ik heb gekregen sloot niet aan met wat ik in het sollicitatiegesprek hoorde. Mijn verbale kwaliteiten liggen volgens een loopbaanonderzoek op gemiddeld VWO/WO-niveau. Analytisch was niet hoger te scoren op VWO niveau dan ik deed. Ik heb gereageerd op een MBO-functie. Als HBO-er kom ik niet aan de bak. Ze vroegen bij de werkgever welke toegevoegde waarde ik had. Ik gaf die analytische vaardigheden op en dat heeft me de das omgedaan. Ik voel me tegenwoordig een randdebiel omdat ik voor dit soort banen word afgewezen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:07:37 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74694250
Mja, niet gewoon overgekwalificeerd dan? Ik zou voor een MBO-functie ook niet direct zitten te wachten op mensen met een hoger profiel. Die gaan de eerste 4 weken continu dingen aankaarten die ze beter weten, daarna gaan ze zich vervelen, en daarna gaan ze weg. En of je dat nou een beetje aanstreept of juist probeert te onderdrukken tijdens een gesprek, een goede interviewer merkt het toch wel.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74694337
Probeer opnieuw een sollicitatie aan te gaan bij het bedrijf waar je via Content bent geweest.
Schrijf in je sollicitatie dat je opdracht had van Content om je op een bepaalde manier te profileren. Schrijf dat het cv is bewerkt door Content en dat er informatie uit is achtergehouden. Vermeld ook dat Content een verkeerd beeld heeft gehad van de vacature en dat jij daardoor niet juist voorbereid kon zijn op het sollicitatiegesprek.

Vraag tevens naar de motivatie van de reden tot afwijzing.

Succes
pi_74694392
Voor een HBO-functie ben ik weer niet gekwalificeerd omdat ik de afstudeerscriptie is afgekeurd en het niet meer kon repareren. Ik zit nu tussen overgekwalificeerd voor MBO-functies en geen diploma voor HBO-functies. De opleiding die ik gevolgd heb was nieuw en beloofde veel maar maakte weinig waar.
IDM is nu opgegaan in de Bedrijfskundige Informatica. Ik ben ook omgeschoold tot financieel-administratief medwerker PDB-niveau via het arbeidsbureau maar daarop krijg ik nog meer commentaar als zijnde overgekwalificeerd. Het arbeidsbureau mocht geen hogere opleiding aanbieden. Zij zeiden alleen slikken of stikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')