Ik denk niet dat die strategie een edge heeft. De RSI is mathematisch gezien gewoon de afgeleide (de helling) van de koers (althans een imperfecte berekening daarvan). Een lage stand vertelt je alleen maar dat je een tijdje met een bepaalde helling aan het dalen bent, niets meer. Dat heeft verder geen voorspellende waarde, net zoals de tegenhanger (een moving average startegie, die precies het tegensgestelde veronderstelt: als je een tijdje gedaald bent daal je nog even verder) geen voorspellende waarde heeft.quote:Op maandag 16 november 2009 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik leer mijn kansen beter te definieren along the way. Uiteraard zit ik er vaak nog een aantal procenten naast, maar als mijn kans rond de 65% of hoger schommelt probeer ik er wel op in te gaan. Voorbeeldje is af te gaan op de intraday low van RSI, waarvan je weet dat het gedurende die dag wel weer ergens hoger opkomt. Voor vergelijking gebruik je dan bijv. de intraday grafiek van de vorige week om te kijken of dat ook zo is in combinatie met de gedane volumes. Gezien RSI een waardeloze indicator is wat betreft timing, en je maar 1 zekerheid hebt dat het omhoog gaat, probeer je op de intraday chart van vandaag te kijken, hoe laag we staan tov. de vorige dagen. Staan we laag, ga ik een korte positie long aan om direct bij die 'scheet omhoog' te verkopen.
Geen verrassing. Ikzelf heb nooit een voorspellende waarde in de RSI gevonden. Niet op lange termijn en niet intraday.quote:Ik probeer dit ook te backtesten, maar je krijgt per week natuurlijk enorme verschillende resultaten.
Mee eens, een beetje traden leer je ontzettend veel van. Verschillende strategieen, verschillende instrumenten, verschillende hoeveelheiden leverage, etc. Dat kan het beste lesgeld zijn dat je ooit betaalt. En als je over een paar jaar met veel grotere bedragen handelt/ belegt dan lach je om de verliesjes die je vroeger hebt gemaakt.quote:Dat is ook de reden waarom ik niet teveel CFD's wil doen en ook nog een beetje turbo's en sprinters om dat dat wat minder leverage is.
[..]
Ik kan natuurlijk ook een 1 jaar wachten tot het beter er voor staat op de financiele markten en dan 7500 in de aandelen stoppen. Dat zal me gegarandeerd goed geld op leveren, maar juist op dagelijks niveau te traden leer je (mijn inziens) sneller door dat je merkt dat bijna elke strategie die je wil toepassen zo vol met gaten zit en je daardoor je best wil doen om op intraday wel een tas vol geld te verdienen om over een jaar of 5 / 10 over te gaan op de lange termijn aandelen.
Toch is dat niet zo. Want als je écht eigen geld gebruikt ben je veel emotioneler en reageer je anders dan enkel in een spelletje.quote:Op maandag 16 november 2009 19:52 schreef Mendeljev het volgende:
Ik van dat principe van lesgeld zo stom tbh. Waarom zou je moedwillig geld willen verliezen door riskant te traden. Dat kan je tegenwoordig ook perfect via een fake portefeuille in de gaten houden. Ook al zijn het kleine bedragen. De enige winst bij het nemen van verlies is het overwinnen van je emoties denk ik. Beter traden zul je er denk ik niet door doen.
Ik moet weer denken aan die beleggingsdocumentaire waar een kereltje een paar duizend euro er doorheen jast puur omdat hij het beschouwt als lesgeld..![]()
met echte en eigen centen is het toch anders. Wat niet direct wil zeggen dat je de meest riskante dingen in het echt uit moet uitproberenquote:Op maandag 16 november 2009 19:52 schreef Mendeljev het volgende:
Ik van dat principe van lesgeld zo stom tbh. Waarom zou je moedwillig geld willen verliezen door riskant te traden. Dat kan je tegenwoordig ook perfect via een fake portefeuille in de gaten houden. Ook al zijn het kleine bedragen. De enige winst bij het nemen van verlies is het overwinnen van je emoties denk ik. Beter traden zul je er denk ik niet door doen.
Ik moet weer denken aan die beleggingsdocumentaire waar een kereltje een paar duizend euro er doorheen jast puur omdat hij het beschouwt als lesgeld..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik wil niet als een ouwe lul overkomen, ook al doe ik dat wel, maar dat van die kortlopende overgeleveragde out-of-the-money derivaten waarbij het heel normaal is dat je nog eens door een profesionele tegenpartij een oor aangenaaid wordt, is wel heel erg iets van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 16 november 2009 19:58 schreef LXIV het volgende:
Je kunt mensen wel vertellen dat ze als amateur met een klein kapitaal niet moeten handelen in kortlopende, out-of-the-money derivaten met een extreem hoge leverage, ze geloven je pas als ze een euro of 5000 verloren hebben. Zo is dat nu eenmaal.
Iedereen denkt stiekem slimmer te zijn dan de markt. Ik ook. Het wordt alleen niet mijn (financiele) ondergang. Ik houd ook rekening met een beurs die 180 graden de andere kant opgaat als ik denk dat hij doet.
Story of my lifequote:Op maandag 16 november 2009 19:58 schreef LXIV het volgende:
Je kunt mensen wel vertellen dat ze als amateur met een klein kapitaal niet moeten handelen in kortlopende, out-of-the-money derivaten met een extreem hoge leverage, ze geloven je pas als ze een euro of 5000 verloren hebben.
dan moet het ene bedrijf wat nog waarde heeft Ossur zijn, want dat is namelijk een verrrekte goed bedrijfquote:Op maandag 16 november 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:
Nu kwam ik net pas het eerste grafiekje tegen van de OMX, de IJslandse AEX
[ afbeelding ]
Nota Bene, dit is dus een index, geen individueel aandeel dat failliet is gegaan.
(Maar een individueel land dat failliet is gegaan, goed)
98% daling. Nice!quote:Op maandag 16 november 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:
Nu kwam ik net pas het eerste grafiekje tegen van de OMX, de IJslandse AEX
[ afbeelding ]
Nota Bene, dit is dus een index, geen individueel aandeel dat failliet is gegaan.
(Maar een individueel land dat failliet is gegaan, goed)
Heel toevallig had ik de samenstelling van de index bekeken en uitgerekend Ossur uitgekozen om eens nader te bekijken. Het minst-sexy bedrijf denkbaar: protheses, dus een goede belegging.quote:Op maandag 16 november 2009 20:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan moet het ene bedrijf wat nog waarde heeft Ossur zijn, want dat is namelijk een verrrekte goed bedrijf
ze zitten op Ekkersrijt, je kunt even langsgaanquote:Op maandag 16 november 2009 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel toevallig had ik de samenstelling van de index bekeken en uitgerekend Ossur uitgekozen om eens nader te bekijken. Het minst-sexy bedrijf denkbaar: protheses, dus een goede belegging.
Alleen vind ik de notering niet op de beurs ICE:OSSR , maar geen grafiek!
Vergrijzingquote:Op maandag 16 november 2009 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel toevallig had ik de samenstelling van de index bekeken en uitgerekend Ossur uitgekozen om eens nader te bekijken. Het minst-sexy bedrijf denkbaar: protheses, dus een goede belegging.
Yeah baby.quote:
Dit is alweer een jaar geledenquote:Op maandag 16 november 2009 20:27 schreef Mendeljev het volgende:
Lesgeld is onnodig. Je moet gewoon af en toe dit topic doorlezen en die tweedelige beleggingsdocumentaire bekijken en dan heb je niks te vrezen!
Dat topic is inderdaad een klassieker.quote:Op maandag 16 november 2009 20:27 schreef Mendeljev het volgende:
Lesgeld is onnodig. Je moet gewoon af en toe dit topic doorlezen en die tweedelige beleggingsdocumentaire bekijken en dan heb je niks te vrezen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |