abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2009 @ 16:45:13 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74751899
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Bloomberg presentatrice; " Marc Faber, what would happen if the S&P500 will go down below 900?"
Marc Faber: "Bernanke will flood the US system like there is no tomorrow"

Dat valt nog te bezien, want in de nabije toekomst heeft Bernanke zelf belang bij dalende aandelenkoersen. Hij moet namelijk vraag naar een 'safe-haven' creeren anders krijgt de Treasury al die staatsleningen niet geplaatst. Om $9T aan staatsleningen te plaatsen in de komende 10 jaar moet de treasury markt bijna verdubbelen en dat kapitaal moet ergens vandaan komen. Ik zou niet meer te hard op de Chinezen rekenen, die krijgen het druk genoeg met de schade van hun eigen bubble.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74752001
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Faber!

Bloomberg presentatrice: "Mister Faber would you invest in Gold right now?"
Faber: "As long as Bernanke is chairman of the FED I indeed would invest in gold"

HAHAHA die Faber is echt de meest vermakelijke beleggingsclown op teevee. En z'n adviezen tussen de regels door zijn vaak een heel eind in de goede richting.

Is dit interview online te bezichtigen?
pi_74752286
Vandaag een leuke dag gehad, voor het eerst ooit komt de 100% rendement op een portefeuillewaarde in zicht (nog 4% te gaan), en een van mijn biotechbedrijven neemt een ander over met een aansluitend product, en heeft nu binnenkort 2 goedgekeurde producten op de markt .

Ik moet wel zeggen dat ik de bedrijven meer volg en minder de economie, wat ik eigenlijk best wel leuk vind.
Nuja, hoop natuurlijk ook echt dat mijn biotechgedeelte iets wordt, dan zou Fortis enz in ieder geval snel vergeten zijn . Alleen jammer dat 't zo tergend langzaam gaat...
pi_74752366
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien, want in de nabije toekomst heeft Bernanke zelf belang bij dalende aandelenkoersen. Hij moet namelijk vraag naar een 'safe-haven' creeren anders krijgt de Treasury al die staatsleningen niet geplaatst. Om $9T aan staatsleningen te plaatsen in de komende 10 jaar moet de treasury markt bijna verdubbelen en dat kapitaal moet ergens vandaan komen. Ik zou niet meer te hard op de Chinezen rekenen, die krijgen het druk genoeg met de schade van hun eigen bubble.
Is "buy a treasury, get a house for free? " misschien iets?

Ik las dat van het weekend een Amerikaanse treasury ambtenaar al in China gegrild werd door zijn Chinese collega over de impact van de healthcare bill op het begrotingstekort....Chinezen zijn niet altijd zo subtiel....
pi_74752368
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:48 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]

HAHAHA die Faber is echt de meest vermakelijke beleggingsclown op teevee. En z'n adviezen tussen de regels door zijn vaak een heel eind in de goede richting.

Is dit interview online te bezichtigen?
Ik probeerde het te zoeken op bloomberg.com, maar kon het nergens vinden. Moet vast wel ergens tussen staan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74752421
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:57 schreef tony_clifton- het volgende:
Hoop echt dat mijn biotechgedeelte iets wordt, dan zou Fortis enz in ieder geval snel vergeten zijn . Alleen jammer dat 't zo tergend langzaam gaat...
tijden vanderen. Vroegah was een rendement van 8% per jaar heel netjes..... Nu is een week met minder dan 8% een verloren week......
pi_74752447
Net duizend dollar door de drain zien gaan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74752458
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik probeerde het te zoeken op bloomberg.com, maar kon het nergens vinden. Moet vast wel ergens tussen staan.
Jij hebt het zelf op tv gezien ofzo?

Zal binnenkort vast wel op youtube komen.
pi_74752552
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tijden vanderen. Vroegah was een rendement van 8% per jaar heel netjes..... Nu is een week met minder dan 8% een verloren week......
Nu, ik focus wel niet op weekniveau. Ik bedoel gewoon dat ik mijn aandelen bijhoud 'tot aan de eindmeet'.
Buiten slecht uitgekozen aandelen heb ik nog steeds geen enkel aandeel verkocht, op eentje na (Vestas, het aandeel blijft al maanden hangen op het huidige niveau en wou ergens anders instappen).

Vooral bij bio is dit belangrijk; ik heb op sommigen ook een leuk rendement, toch ik ben bereid om er terug in't rood mee te gaan indien dat nodig is om te wachten op de grote klapper. Of de roemloze ondergang indien ik er ten onrechte vertrouwen in heb .

Nog zoiets, Umicore verkoop ik enkel bij overname (gaat er nog komen, mark my words), Tessenderlo aan minstens boekwaarde, etc. Werkelijk 'eindpunten', niet gebaseerd op macrocijfers.
pi_74752624
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:02 schreef BoeufBourguignon het volgende:

[..]

Jij hebt het zelf op tv gezien ofzo?

Zal binnenkort vast wel op youtube komen.
Er wordt hier continu Bloomberg TV gedraaid en men wou even een aantal reacties hebben van Faber, wat een clown . Ook echt met zo'n emotieloos gezicht de ene na de andere one liner er uit gooien
Volgens mij moet bloomberg.com die 'kleine' clipjes wel ergens showen! Kan dat alleen niet zo 1,2,3 vinden.
pi_74752685
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er wordt hier continu Bloomberg TV gedraaid en men wou even een aantal reacties hebben van Faber, wat een clown . Ook echt met zo'n emotieloos gezicht de ene na de andere one liner er uit gooien
hahaha ja maar als hij lacht is het ook wel grappig. Dan is het net zo'n schurk uit een oude James Bond film.
pi_74752918
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Nu, ik focus wel niet op weekniveau. Ik bedoel gewoon dat ik mijn aandelen bijhoud 'tot aan de eindmeet'.
Buiten slecht uitgekozen aandelen heb ik nog steeds geen enkel aandeel verkocht, op eentje na (Vestas, het aandeel blijft al maanden hangen op het huidige niveau en wou ergens anders instappen).

Vooral bij bio is dit belangrijk; ik heb op sommigen ook een leuk rendement, toch ik ben bereid om er terug in't rood mee te gaan indien dat nodig is om te wachten op de grote klapper. Of de roemloze ondergang indien ik er ten onrechte vertrouwen in heb .

Nog zoiets, Umicore verkoop ik enkel bij overname (gaat er nog komen, mark my words), Tessenderlo aan minstens boekwaarde, etc. Werkelijk 'eindpunten', niet gebaseerd op macrocijfers.
Ik denk nog steeds dat jouw keuze voor de alternatieve sector niet een verkeerde is en goed kan uitpakken op lange termijn. Alleen op vestas ben ik wat minder positief geworden door hun lage profit margin tov. de concurrenten van Vestas.

Over waardeloos hedgen gesproken!
pi_74753035
I know, dat order voor Vestas heb ik eruit gedaan toen ik dat hoorde .

Plus, als de klimaattop gaat floppen (wat er heel dik inzit atm) creeërt 't sowieso niet echt opportuniteiten voor ves/de sector .

What happend met die opties? Ga je verliesnemen voor expiratie? Die crude kan nog wel wat goedmaken tegen Jan denk ik?
pi_74753109
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

ik bewonder je discipline, ik heb daar het geduld niet voor....
pi_74753227
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb de guts niet om op korte termijn of met hefbomen te werken . Heb één keertje een long op Mittal genomen ter waarde van 380 euro, 3 dagen later verkocht met 70 euro winst waarvan 30 euro kosten .
pi_74753334
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geduld! Geduld wordt hier echt als mietjes gedrag gezien
Waarom wachten om je positie in te nemen om geld te verdienen als je nu geld kunt verdienen! Aldus het motto hier. Uiteraard is het aantal verliezende trades echt hoog hier! Maar dat komt niet als verrassing
pi_74753373
Ik zit iig. short voor morgen!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 november 2009 @ 17:29:22 #168
862 Arcee
Look closer
pi_74753465
S&P op 1111
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74753583
Hmm, misschien gooi ik nog wel meer tegen mijn short positie aan. Vandaag de hele dag was het groen vanwege de mining sector en dat gaat morgen niet zo goed zijn. Ze toppen allemaal tegen te hoge posities aan op dit moment.

Enige puntje waar ik dik onzeker over ben is dat rubbish volume van de afgelopen dagen.
pi_74753640
Nieuw GM trouwens weer 1,15 miljard in 't rood, way to go .
pi_74753659
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:29 schreef Arcee het volgende:
S&P op 1111
5 dagen te laat
pi_74753667
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Net duizend dollar door de drain zien gaan

Zijn je handelsposities niet veel te groot tov je vermogen (¤7500 las ik op je blog)?
pi_74753846
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zijn je handelsposities niet veel te groot tov je vermogen (¤7500 las ik op je blog)?
Ik houd een margin aan van ong. 7500 pond. Ik kan uiteraard meer contracten kopen, maar dan ga je er al vanuit dat je meer geld op de rekening hebt staan zodat je meer leverage kunt krijgen en dus meer centen kunt verdienen. Uiteraard heb ik dezelfde margin via Binck. Ik kan mijn 7500,- niet splitsen via de brokers die ik gebruik. Dan schiet het niet op. Zie het als een spaargeld wat dient als margin, en 7500,- als speelruimte.

Ik probeer me dus wel onder de 10K te houden.
Zie een voorbeeldje van hoe die margin requirements er uit zien.
pi_74754006
Wedden dat Bernanke straks als hij zijn praatje gaat houden om 17.15 US time hij de spending van de FED gaat verdedigen en aan gaat geven dat de markten nog langer gratis geld krijgen!

Ik heb m'n vingers crossed voor Bernanke vandaag! Overigens moet dit ook gewoon te volgen zijn via de Bloomberg TV op de website met 5 minuten delay denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 november 2009 @ 17:46:35 #175
862 Arcee
Look closer
pi_74754100
ING gaat wel opvallend tegen de stroom in...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 16 november 2009 @ 17:49:09 #176
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74754184
Ik heb het kop-shouder patroon nog eens bekeken, en de top vormt zich voor zowel de linkerschouder als voor de kop op 12 handeldsdagen na het dal, het volgende dal wordt dan voor beiden 10 dagen na de top gevormd.

Dus donderdag 19 november de top van de rechterschouder, donderdag 3 december door de 300. Ik ga bijna in TA geloven...
Moeten we natuurlijk niet hoger dan de kop gaan komen deze week (328,47)
pi_74754195
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Wedden dat Bernanke straks als hij zijn praatje gaat houden om 17.15 US time hij de spending van de FED gaat verdedigen en aan gaat geven dat de markten nog langer gratis geld krijgen!

Ik heb m'n vingers crossed voor Bernanke vandaag! Overigens moet dit ook gewoon te volgen zijn via de Bloomberg TV op de website met 5 minuten delay denk ik.
Dan komt Obama in pek en veren terug uit China, dus ik denk dat Bernanke wel even dimt
  maandag 16 november 2009 @ 17:50:47 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74754245
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:46 schreef Arcee het volgende:
ING gaat wel opvallend tegen de stroom in...
Een van de zeldzame dagen dat de AEX dik plust en dat mijn aandelen onder de index scoren.
The End Times are wild
pi_74754264
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb het kop-shouder patroon nog eens bekeken, en de top vormt zich voor zowel de linkerschouder als voor de kop op 12 handeldsdagen na het dal, het volgende dal wordt dan voor beiden 10 dagen na de top gevormd.

Dus donderdag 19 november de top van de rechterschouder, donderdag 3 december door de 300. Ik ga bijna in TA geloven...
Amerika vertoont geen kop-schouder patroon meer, ook heeft europa nog de kans een hogere top te zetten, klopt dus niks van je redenatie.
pi_74754399
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:51 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Amerika vertoont geen kop-schouder patroon meer, ook heeft europa nog de kans een hogere top te zetten, klopt dus niks van je redenatie.
Moah, je kunt nog wel zeggen dat Amerika een kop en schouder patroon laat zien, hangt een beetje af of ze vandaag veel hoger gaan eindigen. Het nut van een kop / schouder patroon laat ik even in het midden
  maandag 16 november 2009 @ 17:55:14 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74754413
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:51 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

er zijn altijd kansen. Ik doe nu aan polder-TA, Wallstreet negeer ik even voor het gemak, doen die analysen ook altijd... Neem het niet al te serieus!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 november 2009 @ 17:55:27 #182
862 Arcee
Look closer
pi_74754426
S&P staat op het hoogste punt sinds 3 oktober 2008.
pi_74754487
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een van de zeldzame dagen dat de AEX dik plust en dat mijn aandelen onder de index scoren.
Zoveel te beter dat 't een zeldzame dag is .
  maandag 16 november 2009 @ 17:57:19 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74754496
wat is de koers van de DJ en de S&P de afgelopen 3 maanden, gecorrigeerd voor de dollarkoers?
  maandag 16 november 2009 @ 17:59:13 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74754563
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik houd een margin aan van ong. 7500 pond. Ik kan uiteraard meer contracten kopen, maar dan ga je er al vanuit dat je meer geld op de rekening hebt staan zodat je meer leverage kunt krijgen en dus meer centen kunt verdienen. Uiteraard heb ik dezelfde margin via Binck. Ik kan mijn 7500,- niet splitsen via de brokers die ik gebruik. Dan schiet het niet op. Zie het als een spaargeld wat dient als margin, en 7500,- als speelruimte.

Ik probeer me dus wel onder de 10K te houden.
Zie een voorbeeldje van hoe die margin requirements er uit zien.
[ afbeelding ]
De leverage die je kunt gebruiken hangt in de praktijk natuurlijk niet af van de margeverplichting maar van je eigen money management.

De margeverplichting dient alleen maar om te zorgen dat je de bank niet meetrekt in je eigen verliezen die binnen één dag ontstaan (aan het eind van de dag wordt je afgerekend). Maar dat criterium is natuurlijk veel minder beperkend dan het criterium dat je voor je eigen financiele overleving nodig hebt, namelijk dat je een grote serie verliezen op rij kunt overleven. Daarom blazen de meeste traders hun account ook binnen een paar maanden op.
Mijn reisverslagen
pi_74754920
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

De leverage die je kunt gebruiken hangt in de praktijk natuurlijk niet af van de margeverplichting maar van je eigen money management.

De margeverplichting dient alleen maar om te zorgen dat je de bank niet meetrekt in je eigen verliezen die binnen één dag ontstaan (aan het eind van de dag wordt je afgerekend). Maar dat criterium is natuurlijk veel minder beperkend dan het criterium dat je voor je eigen financiele overleving nodig hebt, namelijk dat je een grote serie verliezen op rij kunt overleven. Daarom blazen de meeste traders hun account ook binnen een paar maanden op.
Oke, daar in heb je gelijk in. Mijn money management is dan ook nog niet goed genoeg ( ) Ik weeg de hoeveelheid waarmee ik investeer in mijn trades, af aan het percentuele kans van slagen op succes

Ik heb wel eens negatief op mijn portfolio gestaan, maar dat mailtje van Binck heb ik weten te voorkomen door direct geld er op te zetten diezelfde dag.

Het probleem is alleen dat CFD's net zoals opties niet met echt kleine eenheden gaan wat dus direct het echte nadeel is tov. de sprinters/turbo's/sprinters en de margins dus relatief hoog zijn. Eigenlijk moeten CFD's gewoon verboden worden. Je laat een scheet en je ziet 1000,- dollar in het rood staan op je trade.
pi_74755016
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke, daar in heb je gelijk in. Mijn money management is dan ook nog niet goed genoeg ( ) Ik weeg de hoeveelheid waarmee ik investeer in mijn trades, af aan het percentuele kans van slagen op succes

Het probleem is alleen dat CFD's net zoals opties niet met echt kleine eenheden gaan wat dus direct het echte nadeel is tov. de sprinters/turbo's/sprinters en de margins dus relatief hoog zijn. Eigenlijk moeten CFD's gewoon verboden worden. Je laat een scheet en je ziet 1000,- dollar in het rood staan op je trade.
Dan gewoon (nog) niet in gaan handelen. Het zou zonde zijn als je je blog na een paar weken al op kan doeken.

Futures hebben trouwens hetzelfde, onder de ¤20k vermogen kun je daar ook niet fatsoenlijk inzitten
  maandag 16 november 2009 @ 18:20:38 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74755253
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat laatste is weinig mis mee (maar ken je daadwerkelijk je kansen?)
quote:
Ik heb wel eens negatief op mijn portfolio gestaan, maar dat mailtje van Binck heb ik weten te voorkomen door direct geld er op te zetten diezelfde dag.

Als dat zo is dan is eigenlijk je account te klein om die specifieke instrumenten te traden. Als je in een dag een verlies maakt van 1000 op een account van 7500 terwijl er geen sprake is van een exceptionele situatie, dan heb je echt teveel leverage en ga je gegarandeerd je account opblazen, zelfs als je een redelijk edge hebt. Je hoeft maar 4x op rij te verliezen (bepaald niet exceptioneel) en meer dan de helft is pleite!

Btw: ik was vroeger zelf ook vaak overleveraged en heb zelf ook door schade en schande geleerd
Mijn reisverslagen
pi_74755463
diepzeeduiken met de Turbo Shorts momenteel toch denk ik dat er deze dagen nog een aardige correctie komt richting minimaal 310.
  maandag 16 november 2009 @ 18:32:02 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74755551
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoe kan ik trouwens long op de yuan zonder Chinese aandelen te kopen? Zijn daar derivatencontracten voor die een beetje toegankelijk zijn?
Als je zou kunnen shorten op Chinese aandelen met een rekening in Yuan heb je dubbele leverage! En als de Yuan-dollar koppeling in stand blijft ook nog rendement!

Gratis geld!
The End Times are wild
  maandag 16 november 2009 @ 18:33:03 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74755580
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:28 schreef M.Melandri het volgende:
diepzeeduiken met de Turbo Shorts momenteel toch denk ik dat er deze dagen nog een aardige correctie komt richting minimaal 310.
Waarom? Er zijn nog allerlei beren op de weg.
The End Times are wild
pi_74755805
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn nog allerlei beren op de weg.
Voorlopig nog geen nieuwe toppen euro indices en eur/usd. Daarnaast begint SnP wat overbought te raken en kijk ik wel in hoeverre de aex met WS meegaat indien ze wat corrigeren.
  maandag 16 november 2009 @ 18:44:37 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_74755936
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:28 schreef M.Melandri het volgende:
Ik zit ook nog met die shorts
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 16 november 2009 @ 18:46:13 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74755985
Volgens mij kan de beurs nog gemakkelijk doorstijgen tot 340-360 tot het einde van dit jaar. Waarom wacht je niet daarop met short gaan? Je kansen op positief rendement zijn dan veel groter!
The End Times are wild
  maandag 16 november 2009 @ 18:46:56 #195
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74756014
Volgens mijn zijn shorts met een stop-loss van minimaal 330 best veilig nu. Ik ga er later deze week ook wat aanschaffen.
pi_74756033
/edit/ triple, sorry
  maandag 16 november 2009 @ 18:47:40 #197
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74756038
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:46 schreef LXIV het volgende:
Volgens mij kan de beurs nog gemakkelijk doorstijgen tot 340-360 tot het einde van dit jaar. Waarom wacht je niet daarop met short gaan? Je kansen op positief rendement zijn dan veel groter!
Voor hetzelfde geld stijgen we niet door natuurlijk.
pi_74756067
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je zou kunnen shorten op Chinese aandelen met een rekening in Yuan heb je dubbele leverage! En als de Yuan-dollar koppeling in stand blijft ook nog rendement!

Gratis geld!
*ahum* dan moeten de aandelen wel zakken....

en bovendien klopt je redenering niet. Een long Yuan zou een short aandelen deels opheffen. Toch?
pi_74756076
dubbel, sorry
pi_74756455
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat laatste is weinig mis mee (maar ken je daadwerkelijk je kansen?)
Ik leer mijn kansen beter te definieren along the way. Uiteraard zit ik er vaak nog een aantal procenten naast, maar als mijn kans rond de 65% of hoger schommelt probeer ik er wel op in te gaan. Voorbeeldje is af te gaan op de intraday low van RSI, waarvan je weet dat het gedurende die dag wel weer ergens hoger opkomt. Voor vergelijking gebruik je dan bijv. de intraday grafiek van de vorige week om te kijken of dat ook zo is in combinatie met de gedane volumes. Gezien RSI een waardeloze indicator is wat betreft timing, en je maar 1 zekerheid hebt dat het omhoog gaat, probeer je op de intraday chart van vandaag te kijken, hoe laag we staan tov. de vorige dagen. Staan we laag, ga ik een korte positie long aan om direct bij die 'scheet omhoog' te verkopen.

Ik probeer dit ook te backtesten, maar je krijgt per week natuurlijk enorme verschillende resultaten. Dat is ook de reden waarom ik niet teveel CFD's wil doen en ook nog een beetje turbo's en sprinters om dat dat wat minder leverage is.
quote:
Als dat zo is dan is eigenlijk je account te klein om die specifieke instrumenten te traden. Als je in een dag een verlies maakt van 1000 op een account van 7500 terwijl er geen sprake is van een exceptionele situatie, dan heb je echt teveel leverage en ga je gegarandeerd je account opblazen, zelfs als je een redelijk edge hebt. Je hoeft maar 4x op rij te verliezen (bepaald niet exceptioneel) en meer dan de helft is pleite!

Btw: ik was vroeger zelf ook vaak overleveraged en heb zelf ook door schade en schande geleerd
Ik kan natuurlijk ook een 1 jaar wachten tot het beter er voor staat op de financiele markten en dan 7500 in de aandelen stoppen. Dat zal me gegarandeerd goed geld op leveren, maar juist op dagelijks niveau te traden leer je (mijn inziens) sneller door dat je merkt dat bijna elke strategie die je wil toepassen zo vol met gaten zit en je daardoor je best wil doen om op intraday wel een tas vol geld te verdienen om over een jaar of 5 / 10 over te gaan op de lange termijn aandelen.

En ben het met je eens dat 1000 verlies op 7500 veel te veel is, en dan te bedenken dat het ook nog binnen een 40 minuten bereikt was . Dat gebeurt mij dus alleen maar met CFD's, niet met Turbo's/Sprinters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')