abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:13:07 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74667867
Mijn mobiele telefoon-abonnement is onlangs verlopen. Omdat ik wilde wisselen van provider maar wel mijn huidige nummer wilde behouden, en omdat er wat tijd tussen zat voor ik een nieuwe abonnement kon aanvragen, heb ik mijn oude abonnement laten omzetten in een prepaid-nummer.

Op dat prepaid-nummer moest ook wat beltegoed komen te staan om het te activeren. Ik had tien euro beltegoed en kreeg daar nog vier euro bonusbeltegoed bij. Ik vond dat dit enorm snel ging. Prepaid is duur, weet iedereen, maar toch.. Ik schafte toch maar opnieuw beltegoed aan.

Dit keer besloot ik eens wat beter in de gaten te houden wat er nu precies gebeurde. Op bepaalde momenten, waarbij ik helemaal niets met mijn telefoon had uitgevoerd, werd mijn beltegoed ineens minder. Soms 1 cent, soms meer. Ook kwam er af en toe plots weer beltegoed bij. Maar netto ging het toch echt omlaag: maandag had ik nog iets meer dan een euro over van de oorspronkelijke 10.

Alle gesprekken en smsjes tot nu toe zijn van het bonusbeltegoed afgegaan, zoals overigens de bedoeling was: dit tegoed zou als eerste opgemaakt worden. Het normale beltegoed werd echter ook spontaan minder terwijl het bonustegoed nog ruim voldoende was. Die 9 euro is dus compleet in het niets verdwenen.

Nu had ik in het weekend al de klantenservice gemaild, maandag is toevallig genoeg de eerste dag dat dit waarschijnlijk gelezen is.. Hoe dan ook, ik kreeg een standaardantwoord terug: allerlei dingen die geld zouden kunnen kosten, terwijl ik al in mijn eerste bericht liet weten dat dit niet van toepassing was. Ik stuurde dus een bericht met uitleg terug en vroeg om een specificatie.

Een specificatie van prepaid was helaas niet te geven, maar ik kreeg in ieder geval een persoonlijk antwoord. Er werd gewezen op betaalde sms-diensten, waar ik me nooit voor aangemeld heb. In een vervolgmail schreven ze dat het soms kan dat een smsje niet aankomt maar wel in rekening gebracht wordt.

Dit vind ik allemaal nogal vreemd. Ten eerste werd soms ook slechts een cent afgeschreven, ten tweede kwam er soms beltegoed bij, ten derde ging het nooit af van het bonusbeltegoed, waarvan werd gezegd dat het als eerste opgemaakt zou worden. Het lijkt mij allemaal erg onwaarschijnlijk, maar ik weet ook niet wat ik verder kan doen.

Kortom:
-Klopt het verhaal over smsdiensten en kan een provider daar inderdaad geen actie op ondernemen?
-Is er inderdaad geen enkele manier gegevens van een prepaid-nummer op te vragen?
-Wat kan ik verder nog doen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74667963
Vreemd verhaal. Als het echt zo is dat het de fout niet aan jouw kant ligt is het volgens mij een goede reden om het contract op te zeggen. Ik denk alleen wel dat je het dan moet kunnen aantonen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_74667973
Klinkt me bekend in de oren, ik lees even mee.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74667978
Ik hoorde dit laatst ook van iemand anders. Die gebruikt zijn pre-paid puur om anoniem bereikbaar te zijn (marktplaats etc.) Schijnbaar werd zijn tegoed met de maanden steeds minder, provider geeft er geen verdere informatie over...
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74668083
Als ik jou was zou ik eens een week niet bellen met dat kaartje (koop een ander kaartje voor 5,- euro ofzo om toch te kunnen bellen etc.). Kijken wat er dan gebeurd.

Als er dan beltegoed af gaat is er dus duidelijk wat aan de hand. Als blijkt dat er niets af gaat heeft het dus te maken met je bel/sms gedrag. Dat betekent weer dat je flink moet gaan spitten in voorwaarden en tarieven.

Kijk in ieder geval zeker alle voorwaarden goed na, misschien zijn er ergens in kleine lettertjes verborgen kosten genoemd.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:20:29 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668084
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:16 schreef Sinceria het volgende:
Vreemd verhaal. Als het echt zo is dat het de fout niet aan jouw kant ligt is het volgens mij een goede reden om het contract op te zeggen. Ik denk alleen wel dat je het dan moet kunnen aantonen.
Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.

Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen aantonen? Ik krijg, vooralsnog, geen specificatie van mijn provider.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668183
Welke provider hebben we het over?
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:24:40 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668192
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef bijderechter het volgende:
Als ik jou was zou ik eens een week niet bellen met dat kaartje (koop een ander kaartje voor 5,- euro ofzo om toch te kunnen bellen etc.). Kijken wat er dan gebeurd.
Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.

De vraag is voor mij niet of mijn beltegoed zomaar verdween. De vraag is wat ik daar aan kan doen, en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:26:25 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668228
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
En vergeet hierbij vooral niet dat er ook af en toe wat beltegoed bij kwam...

Voor de duidelijkheid: ik heb me nooit aangemeld bij een smsdienst, gebruik géén mobiel internet en woon niet in de buurt van een grens. Toen ditzelfde nummer nog een abonnement was is er ook nooit een dubieus bedrag gefactureerd voor sms-diensten of iets dergelijks. En mijn nummer staat niet op internet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668240
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.

De vraag is voor mij niet of mijn beltegoed zomaar verdween. De vraag is wat ik daar aan kan doen, en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?

Zo'n SMS dienst kan alleen betaalde sms-en versturen als er vanaf dat mobiele nummer toestemming is gegeven middels een sms. Als je dat niet gedaan hebt en je weet ook zeker dat dat niet gebeurd kan zijn dan kun je dat argument wel vergeten.
pi_74668243
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.

Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen aantonen? Ik krijg, vooralsnog, geen specificatie van mijn provider.
Oh ja ik zie het, te snel gelezen. Ik heb geen idee hoe je dit kunt aantonen echter. Misschien meer zeuren bij je provider? Het lijkt me dat dit soort specificaties wel bestaan. Dreigen met Kassa?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:27:41 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668252
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef bijderechter het volgende:
Welke provider hebben we het over?
Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668277
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.
Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:30:22 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668314
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?
Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt me
quote:
Zo'n SMS dienst kan alleen betaalde sms-en versturen als er vanaf dat mobiele nummer toestemming is gegeven middels een sms. Als je dat niet gedaan hebt en je weet ook zeker dat dat niet gebeurd kan zijn dan kun je dat argument wel vergeten.
Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:32:06 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668348
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:28 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.
Ik weet niet of daar een reden voor is. Maar ik zie nergens staan dat het niet mag en meezoeken is inderdaad altijd handig. Dus: het gaat om telfort.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt me
[..]

Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?
Bron:

http://www.smsgedragscode.nl/

En zie dan de .pdf over gedragscode.
pi_74668473
Wat ik in ieder geval zo snel even lees is dit:

Let op!
Het extra beltegoed is niet te gebruiken in en naar het buitenland, voor betaalde sms-diensten, mobiel internet, mms of 084-, 087-, 088-, 090x-nummers.

Hier is ook geen sprake van neem ik aan?
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:44:20 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74668704
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef bijderechter het volgende:
Wat ik in ieder geval zo snel even lees is dit:

Let op!
Het extra beltegoed is niet te gebruiken in en naar het buitenland, voor betaalde sms-diensten, mobiel internet, mms of 084-, 087-, 088-, 090x-nummers.

Hier is ook geen sprake van neem ik aan?
Nee inderdaad. Zoals ik al zei, ik woon niet bij de grens dus ik kan niet per ongeluk in het buitenland gebeld hebben. Mobiel internet heb ik niet, mms gebruik ik niet.

Ik heb in die periode naar twee nederlandse mobiele nummers en een vast Nederlands nummer gebeld en twee smsjes verstuurd. Wel heb ik nog één keer naar mijn voicemail gebeld wat ook geld kost bij Telfort, dit was drie minuten en was toen gewoon van het bonustegoed afgeschreven, a 35 cent per minuut.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74668938
Tja lastig, zet je klacht door. Als dat niet werkt kun je wellicht naar de geschillencommissie:

http://www.degeschillencommissie.nl/

Als dat niks oplevert en als je dit écht door wilt zetten kun je ze aansprakelijk stellen, maar dat zul je waarschijnlijk niet gaan doen voor dit bedrag.

Een specificatie zullen ze niet verstrekken (geen idee of ze er überhaupt zijn), je kunt dus niets bewijzen. Als het tot een zaak zou komen zou je kunnen stellen dat je niet gebeld hebt twv 9,- euro en zullen zij wellicht het tegendeel moeten aantonen. Maar dan hebben we het over een traject van ongeveer 12-18 maanden schat ik in
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:56:16 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74669039
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:52 schreef bijderechter het volgende:
Tja lastig, zet je klacht door. Als dat niet werkt kun je wellicht naar de geschillencommissie:

http://www.degeschillencommissie.nl/

Als dat niks oplevert en als je dit écht door wilt zetten kun je ze aansprakelijk stellen, maar dat zul je waarschijnlijk niet gaan doen voor dit bedrag.
Het is nu al meer moeite dan dat bedrag zelf me waard is. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat mijn geld 'zomaar' is verdwenen, dus ik wil er even achteraan blijven gaan. Hoe ver ik dat volhoud zien we vanzelf

Ik heb in ieder geval een mailtje teruggestuurd met verwijzing naar de gedragscode (dank!) en wacht nu het antwoord af. Meestal komen de e-mails rond een uur of zes, dan zijn ze klaar met de telefonische klantenservice denk ik
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:58:15 #21
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_74669094
Al die telefonie is pure smeerlapperij .. weten alles na te gaan als je moet betalen, maar als je iets wilt weten weten ze ineens niks
Frysk bloed tsjoch op!
pi_74669595
Heeft je telefoon een roaming functie, die misschien aanstaat? Woon je aan de grens waarbij je provider misschien soms overschakelt naar een buitenlandse?
edit:
Kun jij online geen gespecificeerde rekening bekijken? (accountje aanmaken etc)
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:17:36 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74669715
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:13 schreef Menn0 het volgende:
Heeft je telefoon een roaming functie, die misschien aanstaat? Woon je aan de grens waarbij je provider misschien soms overschakelt naar een buitenlandse?
edit:
Kun jij online geen gespecificeerde rekening bekijken? (accountje aanmaken etc)
Zoals ik al schreef woon ik niet aan de grens, en roaming staat zelfs uit volgens mij. Account aanmaken gaat blijkbaar niet bij prepaid.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74669771
Andere simkaart kopen. Dan maar geen nummerbehoud.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:44:06 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_74670437
Je hebt niet toevallig een telefoon met internetfunctie die automatisch contact maakt?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')