Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:16 schreef Sinceria het volgende:
Vreemd verhaal. Als het echt zo is dat het de fout niet aan jouw kant ligt is het volgens mij een goede reden om het contract op te zeggen. Ik denk alleen wel dat je het dan moet kunnen aantonen.
Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef bijderechter het volgende:
Als ik jou was zou ik eens een week niet bellen met dat kaartje (koop een ander kaartje voor 5,- euro ofzo om toch te kunnen bellen etc.). Kijken wat er dan gebeurd.
En vergeet hierbij vooral niet dat er ook af en toe wat beltegoed bij kwam...quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik heb voor en na ieder gesprek en verstuurd smsje mijn beltegoed gecontroleerd. De gevoerde gesprekken en verstuurde berichten werden netjes van het (bonus)beltegoed afgeschreven. Ook heb ik tussendoor gecontroleerd, en in die tijd verdween het normale beltegoed zonder dat er ook maar iets met de telefoon gebeurde.
De vraag is voor mij niet of mijn beltegoed zomaar verdween. De vraag is wat ik daar aan kan doen, en of er ook maar enige waarheid zit in het antwoord dat 9 euro in één weekend (in verschillende hoeveelheden) kan worden opgemaakt door een sms-dienst waar ik me niet voor aangemeld heb en waar ik niet één smsje van daadwerkelijk heb ontvangen
Oh ja ik zie het, te snel gelezen. Ik heb geen idee hoe je dit kunt aantonen echter. Misschien meer zeuren bij je provider? Het lijkt me dat dit soort specificaties wel bestaan. Dreigen met Kassa?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb mijn contract al lang opgezegd, het gaat hier om prepaid-tegoed dat ik erna heb aangevraagd.
Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen aantonen? Ik krijg, vooralsnog, geen specificatie van mijn provider.
Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:24 schreef bijderechter het volgende:
Welke provider hebben we het over?
Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zie vaker op WGR mensen een geschil hebben met een bedrijf dat bedrijf niet noemen, ik doe dat dus ook maar even niet. Het lijkt me voor het antwoord ook niet van belang.
Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt mequote:Op vrijdag 13 november 2009 15:27 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik begrijp je verhaal wel, maar wie zegt dat direct alle kosten van een telefoontje of sms wordt verrekent? Misschien gaan er nog extra kosten af na verloop van tijd, omdat bleek dat je gebeld had in piekuren (ik noem maar ff wat). Zo zou er misschien ook iets positief verrekent kunnen worden?
Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?quote:Zo'n SMS dienst kan alleen betaalde sms-en versturen als er vanaf dat mobiele nummer toestemming is gegeven middels een sms. Als je dat niet gedaan hebt en je weet ook zeker dat dat niet gebeurd kan zijn dan kun je dat argument wel vergeten.
Ik weet niet of daar een reden voor is. Maar ik zie nergens staan dat het niet mag en meezoeken is inderdaad altijd handig. Dus: het gaat om telfort.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:28 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Nou goed, dan niet, als we het weten kunnen we mee kijken in de voorwaarden, maar aan jou de keus.
Bron:quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kan, maar hier kan ik niets van vinden in de voorwaarden. De tarieven die werden afgeschreven leken me overigens volkomen normaal. En vergeet niet: ik kreeg 4 euro bonustegoed waar ik een paar keer van heb gebeld en een paar smsjes mee heb verstuurd. Drie telefoontjes en vier smsjes, zoiets. Dan zou er dus 9 euro zijn nagerekend over 3 euro werkelijke kosten. Niet echt in verhouding lijkt me
[..]
Kijk, dat kan in mijn volgende mail. Heb je hier een bron voor?
Nee inderdaad. Zoals ik al zei, ik woon niet bij de grens dus ik kan niet per ongeluk in het buitenland gebeld hebben. Mobiel internet heb ik niet, mms gebruik ik niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef bijderechter het volgende:
Wat ik in ieder geval zo snel even lees is dit:
Let op!
Het extra beltegoed is niet te gebruiken in en naar het buitenland, voor betaalde sms-diensten, mobiel internet, mms of 084-, 087-, 088-, 090x-nummers.
Hier is ook geen sprake van neem ik aan?
Het is nu al meer moeite dan dat bedrag zelf me waard is. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat mijn geld 'zomaar' is verdwenen, dus ik wil er even achteraan blijven gaan. Hoe ver ik dat volhoud zien we vanzelfquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:52 schreef bijderechter het volgende:
Tja lastig, zet je klacht door. Als dat niet werkt kun je wellicht naar de geschillencommissie:
http://www.degeschillencommissie.nl/
Als dat niks oplevert en als je dit écht door wilt zetten kun je ze aansprakelijk stellen, maar dat zul je waarschijnlijk niet gaan doen voor dit bedrag.
Zoals ik al schreef woon ik niet aan de grens, en roaming staat zelfs uit volgens mij. Account aanmaken gaat blijkbaar niet bij prepaid.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:13 schreef Menn0 het volgende:
Heeft je telefoon een roaming functie, die misschien aanstaat? Woon je aan de grens waarbij je provider misschien soms overschakelt naar een buitenlandse?
edit:
Kun jij online geen gespecificeerde rekening bekijken? (accountje aanmaken etc)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |