abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74659758
we zijn op naar een leuk sjabloon om te schilderen op een muur in de kamer van onze één jaar oude zoon
iemand ideetjes?
de achtergrond is lichtblauw en sjabloon zou in taup kleur gedaan worden
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:55:45 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74661510
Dit is echt te weinig info; heb je een bepaald thema in gedachten?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_74664121
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:55 schreef error_404 het volgende:
Dit is echt te weinig info; heb je een bepaald thema in gedachten?
neen , voorlopig gn thema
het is boven op zolder, incl dakkapel en we werken met 3 kleuren

lichtblauw, taup en wit (niet wit wit)
de ene muur waar de deur inzit, komt in taup
en in het verlengde vd muur heb je nog een lange muur ne daar willen we die taup laten terugkeren omdat het anders teveel blauw wordt en die muur te saai is...
pi_74664192

muur met de deur komt in taupe
die linkse (int verlengde) komt lichtblauw en hier willen we die taup terugkrijgen
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:16:59 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74664203
Ik heb laatst de skyline van Rotterdam gedaan op een 12 meter lange muur; gele gietvloer en wit plafond en dan op de muur de skyline in geel met een witte lucht.
Ubercool, al zeg ik het zelf....
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:23:43 #6
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_74664452
Op de website van het tijdschrift van 101 woonideeen hebben ze vaak ook wel sjablonen. En heb je al gekeken op de websites gekeken van de diverse verfmerken?

101 woonideeen zelf maken kinderkamer >> http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/?page=3&productgroup=kinderkamer
Kleurinspiratie >> http://www.kleurinspiratie.nl
Histor Sjablonen >> http://www.histor.nl/nl/kleur_ideen/?fuseaction=sjablonen&assetmetaAssetmeta_x_nChildID=50122
Google sjablonen >> http://www.lmgtfy.com/?q=sjablonen

[ Bericht 35% gewijzigd door YskaFredriksson op 13-11-2009 13:32:50 ]
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_74665876
ik heb al massa's sites afgelopen via google
ofwel moet je betalen ofwel krijg je ze op pdf file
maar daar zit ik met de vraag, wanneer je die afprint, staan die op A4 formaat, te klein dus...

wat is de bedoeling daar dan precies mee? (ben niet in het bezit v projector)
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:17:09 #8
242204 YskaFredriksson
pi_74666117
uitprinten op meerdere a4tjes? Wat trouwens ook leuk was, dat heb ik een keer gezien op FOK! was iemand die had hoogspanningskabels op de muur geschilderd waar dan 2 of 3 vogeltjes op zaten. Voordeel is dat je die lijnen gewoon kan aftapen dus daar hoef je niks voor te printen en dan maak je alleen van de vogels een printje en eventueel een hoogspanningspaal, al kan je die misschien ook wel gewoon tapen. Ik weet echt niet meer welke FOK!ker dat gemaakt had,was ergens sinds januari 2009. Langer loop ik hier nog niet rond.

edit: uitprinten op meerdere a4tjes doe je dmv een Rasterbator. Dat kan je wel via google vinden. Zo'n programma verspreid een plaatje over meerdere a4tjes. Maar heb je al bij die Histor-link gekeken? Die vind ik echt leuk!

Ik ben van plan om dit weekend ook zelf aan de slag te gaan maar ik durf de kleur niet te kopen (ik vermoed dat mijn vriend roze niet zo leuk vind )

[ Bericht 31% gewijzigd door YskaFredriksson op 13-11-2009 14:25:59 ]
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_74666819
en als je ze dan op meerdere A4-tjes hebt, hoe krijg je die dan mooi samen?

echt stevig zal het niet zijn he

op die histor site vind ik maar een 7-tal sjablonen?
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:46:26 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74667083
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:08 schreef stijn1 het volgende:
maar daar zit ik met de vraag, wanneer je die afprint, staan die op A4 formaat, te klein dus...

wat is de bedoeling daar dan precies mee? (ben niet in het bezit v projector)
Rasterbator
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:25:14 #11
242204 YskaFredriksson
pi_74671628
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef stijn1 het volgende:
en als je ze dan op meerdere A4-tjes hebt, hoe krijg je die dan mooi samen?

echt stevig zal het niet zijn he

op die histor site vind ik maar een 7-tal sjablonen?
Ik weet niet wat voor een sjabloon je in je hoofd hebt, moet het een patroon zijn, een beestje, een voertuig, een gezicht. Tja ik vind eigenlijk alle 7 sjablonen leuk dus ik zou wel een keus kunnen maken.
Het is natuurlijk handig om te bedenken hoe vaak je dat sjabloon gaat gebruiken. Moet het echt een patroon worden en moet je het dus heel vaak gebruiken dan kan je het eventueel ook op van die plastic sheets overtrekken. Dat kan wel wat hebben.

Maargoed als je een zo goedkoop mogelijk patroon wilt hebben en/of juist heel orgineel kan het wel zijn dat je natuurlijk wat meer pielwerk tegemoet gaat. Het is de keuze die je maakt.

Ik wil je graag helpen hoor, ik vind het wel leuk. Maar dan vind ik het fijn om te weten of je dus een patroon zoekt wat je steeds gaat herhalen op de muur (hoeft niet consequent te zijn maar mag ook her en der) of dat je gewoon iets groters wil. Een beest bijvoorbeeld van een meter. Of een soort skyline. Met bijvoorbeeld hollandse geveltjes en een molentje e.d. k heb hier ook echt een stapel woontijdschriften waar dergelijke dingen vaak in langs komen dus dan kan ik even voor je gaan zoeken of daar misschien wat bruikbaars voor je tussen zit.

En als je een patroon wil, waar woon je? Ik moet die opdracht nog voor school voltooien en dat wil ik best op je muur doen (ik studeer Communicatie Event&Styling en we zitten momenteel bij de vormen en kleurenleer) nou goed. Ik hoor het graag!
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:26:18 #12
242204 YskaFredriksson
pi_74671659
Jezelf quoten ipv editten is niet handig
pi_74675405
amai jij bent wel erg behulpzaam !
wij hadden eerder in gedachten om 1 groot iets te plaatsen bv een dier , boom ofzo i dunno
maar het moet wel voor kindjes zijn of iets neutraals
geen patroon dus
ik woon in belgië aan de kust
pi_74675431
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:46 schreef error_404 het volgende:

[..]

Rasterbator
volgens mij is zoiets met die rastorbator niet 1 geheel
pi_74704375
ik kan aan een projector geraken
nu ben ik dus meer en meer geneigd om daar iets mee te doen
de vraag is: hoe moeilijk is zoiets

en alles in 1 kleur of toch verschillende kleuren
graag reacties v mensen die zoiets al gedaan hebben en tips kunnen geven

ofwel doe ik een silhouet v bv the lion king, met die boom zie foto hieronder

(zou dit mooi zijn in taup?)

ofwel doe ik toch de leeuwen in kleur, of een finding nemo in kleur..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')