Ik heb er een kweepeer en een malus ballerina op staan.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:47 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb een tijdje gedacht dat men de moederkoek vroeger in de koekenpan bereidde.
Het eten van de moederkoek komt voor. Het in de boom hangen ervan schijnt vroeger een gebruik te zijn geweest in Nederland. Begraven en er dan een boompje op planten wordt nog steeds wel gedaan.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:47 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb een tijdje gedacht dat men de moederkoek vroeger in de koekenpan bereidde.
Ja, de nageboorte van het paard.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:29 schreef Lienekien het volgende:
(Klopt toch, Frollo, van dat in de boom hangen? Stond dat niet in Het Bureau?)
O ja, de nageboorte van het paard! Ik dacht al, wat doet dat plaatje van een paard toch voor mijn geestesoog!quote:
Ik wil 'Binnen de huid' binnenkort aanschaffen. Is de postume uitgave van de laatste roman van Voskuil. Zit qua chronologie tussen 'Bij nader inzien' en 'Het bureau'.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
D.V. begin ik binnenkort aan deel 5 van Het Bureau.
Hoewel ik Het Bureau niet gelezen heb, ben ik er wel vrij zeker van dat het één van de Voskuilonderzoeken was. Volgens mij is er met wat googlen een stuk meer over te vinden (maar ik verkeer ook weer niet in zo'n uitmuntende conditie dat ik ga googlen op 'moederkoek').quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het eten van de moederkoek komt voor. Het in de boom hangen ervan schijnt vroeger een gebruik te zijn geweest in Nederland. Begraven en er dan een boompje op planten wordt nog steeds wel gedaan.
(Klopt toch, Frollo, van dat in de boom hangen? Stond dat niet in Het Bureau?)
Het is wel heel anders. En vooral interessant omdat je weet dat het over Voskuil gaat, en omdat je de rest gelezen hebt. Verder is het eigenlijk een stomvervelend boek, met honderden pagina's gedraal van Maarten (waarmee ik het niet wil afraden of zo, het is zeker lezenswaardig, maar niet als in 'pageturner-lezenswaardig')quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wil 'Binnen de huid' binnenkort aanschaffen. Is de postume uitgave van de laatste roman van Voskuil. Zit qua chronologie tussen 'Bij nader inzien' en 'Het bureau'.
Als ze dat gaat doen dan roggel ik op het geboortekaartje dat ik zal verzenden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:18 schreef Z het volgende:
In het gewonemensentopic, waar ik even gespiekt heb, zijn ze lekker plastisch. Dat wordt je vanzelf als je kids krijgt, één en al poep, plas, kwijl en kots. Ik ben benieuwd hoe dat bij Claudia gaat.
Wat zetten normale mensen eigenlijk op een geboortekaartje?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:57 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Als ze dat gaat doen dan roggel ik op het geboortekaartje dat ik zal verzenden.
Nee, vooral corny gedichtjes.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef beeer het volgende:
[..]
Wat zetten normale mensen eigenlijk op een geboortekaartje?
Veel sterkte de komende tijd?
Geniet van elkaar.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef beeer het volgende:
[..]
Een quote van Alpha Centauri, toch?quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef beeer het volgende:
[..]
To map the very stuff of life; to look into the genetic mirror and watch a million generations march past. That, friends, is both our curse and our proudest achievement. For it is in reaching to our beginnings that we begin to learn who we truly are.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Een quote van Alpha Centauri, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |