abonnement Unibet Coolblue
pi_76035107
Ok, ik kan dus niet kiezen tussen twee camera's

SONY DSC-W210





PANASONIC DMC-FS7





Qua fotokwaliteit zouden ze niet veel verschillen denk ik? En als ik voor de Sony zou gaan, zit ik er ook mee dat ik zo'n dure memory kaartje moet kopen.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_76038788
Ik ben aan het denken over een digitale spiegelreflexcamera, een instapmodel. Iets als een Canon EOS 450D. Ik snap ook dat ik lenzen nodig heb voor zo'n camera, maar van het bereik van die dingen snap ik nog weinig. Als er 18-55 mm staat, hoe ver kan ik daar dan (ongeveer) mee inzoomen? En welke waarde komt overeen met wat ik met mijn ogen ook zie, dus 1x zoom?
pi_76040552
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 00:31 schreef Light het volgende:
Ik ben aan het denken over een digitale spiegelreflexcamera, een instapmodel. Iets als een Canon EOS 450D. Ik snap ook dat ik lenzen nodig heb voor zo'n camera, maar van het bereik van die dingen snap ik nog weinig. Als er 18-55 mm staat, hoe ver kan ik daar dan (ongeveer) mee inzoomen? En welke waarde komt overeen met wat ik met mijn ogen ook zie, dus 1x zoom?
Een 18-55 zou je (vertaald in compactcamera-termen) kunnen zien als 3x zoom: 55 / 18 = 3,05.

Gezegd wordt dat 50mm overeenkomt met het menselijk oog. Een EOS 450D heeft echter een cropsensor (Google maar even ), wat erop neerkomt dat je het brandpunt van je lens met 1,6 moet vermenigvuldigen... In dat geval zou 31mm op de 450D vergelijkbaar moeten zijn met het menselijk oog. (31 x 1,6)

Zelf heb ik er m'n twijfels over of 50mm wel overeenkomt met het menselijk oog trouwens, zelfs op 18mm zie ikzelf volgens mij toch echt meer dan m'n camera ziet, maar goed.

Hoe dan ook is de 18-55 wel een aardige lens om mee te beginnen, zeker als je nog geen flauw benul hebt van brandpuntsafstanden e.d... Zo'n 18-55 kost een euro of 90 en wonderen moet je er niet van verwachten, maar daarna weet je in elk geval wel beter wat je écht wilt. Of misschien voldoet de 18-55 ook wel gewoon.

Edit: Wat ik in het begin van deze post over 3x zoom zei moet je trouwens ook zo snel mogelijk uit je hoofd zetten als je met een spiegelreflex gaat werken. I.t.t. bij compacts denk je niet meer in aantal keren zoom, maar in millimeters. Hier kun je bijvoorbeeld een aantal voorbeeldjes van verschillende brandpuntsafstanden zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Omniej op 25-12-2009 01:45:28 ]
pi_76052195
Ben op zoek naar een nieuwe digitale camera, budget van max. 200euro, camera die relatief klein is (hoeft niet broekzak formaat te zijn maar klein genoeg om makkelijk mee te kunnen nemen (geen dslr formaat), aantal mp's maakt me niet zo heel veel uit, wil wel veel optische zoom. en had al de volgende gezien:

Fujifilm FinePix S1500 (waarom is deze zo goedkoop?)
Nikon Coolpix L100
Canon PowerShot SX120IS

De eerste 2 vallen vrijwel zeker af omdat ik ze te groot vind, al blijven ze beiden een mogelijkheid als ze heel erg goed blijken te zijn.

Iemand die me verder kan helpen?
pi_76052401
Ik ben toch voor de Samsung PL50 gegaan.



Best mooie foto's voor een budget camera.


Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_76054142
Kwam na de Canon Powershot SX120IS (die tot nu toe mijn voorkeur heeft) ook de Samsung WB500 tegen al heeft die niet zulke goede recensies als de Canon geloof ik...

Nog een mogelijkheid : Fujifilm FinePix F70EXR

Iemand die me kan helpen met een keuze maken tussen deze 3 camera's?

[ Bericht 29% gewijzigd door Niek. op 26-12-2009 14:50:27 ]
pi_76089297
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 01:38 schreef Omniej het volgende:

[..]

Een 18-55 zou je (vertaald in compactcamera-termen) kunnen zien als 3x zoom: 55 / 18 = 3,05.
Ah, zo wordt dat berekend
quote:
Gezegd wordt dat 50mm overeenkomt met het menselijk oog. Een EOS 450D heeft echter een cropsensor (Google maar even ), wat erop neerkomt dat je het brandpunt van je lens met 1,6 moet vermenigvuldigen... In dat geval zou 31mm op de 450D vergelijkbaar moeten zijn met het menselijk oog. (31 x 1,6)
Google vertelt me niet alles Misschien ook omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken.
quote:
Zelf heb ik er m'n twijfels over of 50mm wel overeenkomt met het menselijk oog trouwens, zelfs op 18mm zie ikzelf volgens mij toch echt meer dan m'n camera ziet, maar goed.
Het is een indicatie En misschien heb je ook wel gewoon een bril nodig
quote:
Hoe dan ook is de 18-55 wel een aardige lens om mee te beginnen, zeker als je nog geen flauw benul hebt van brandpuntsafstanden e.d... Zo'n 18-55 kost een euro of 90 en wonderen moet je er niet van verwachten, maar daarna weet je in elk geval wel beter wat je écht wilt. Of misschien voldoet de 18-55 ook wel gewoon.
Ik denk dat de 18-55 wat te weinig zoom heeft, maar dat mag ook wel gewoon blijken als ik er wat mee ga spelen. Ik kan ook wel meteen een kapitaal aan lenzen uitgeven, maar beter kijk ik eerst hoe het me bevalt.
quote:
Edit: Wat ik in het begin van deze post over 3x zoom zei moet je trouwens ook zo snel mogelijk uit je hoofd zetten als je met een spiegelreflex gaat werken. I.t.t. bij compacts denk je niet meer in aantal keren zoom, maar in millimeters. Hier kun je bijvoorbeeld een aantal voorbeeldjes van verschillende brandpuntsafstanden zien.
Je post was iig een reden om eens te gaan zoeken naar de brandpuntsafstanden van mijn compactcamera (Powershot A85 met wat probleempjes met het display). Die wordt gegeven als 5.4-16.2mm (35mm equivalent: 35-105mm). Bij die 18-55mm staat ook een 35mm equivalent: 28.8-88mm. Dus die Powershot heeft iets minder groothoek en iets meer tele. Een telelens wil ik er dan waarschijnlijk nog wel een keer bij hebben, maar gelukkig hoef je niet alles tegelijk te kopen.

Thanks voor je reactie.
pi_76093604
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:01 schreef Light het volgende:
Google vertelt me niet alles Misschien ook omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken.
Met het 'google maar even' doelde ik op de cropsensor van de 450D. Het aantal millimeters van een lens geldt voor fullframe sensors (= inderdaad het 35mm equivalent)... Veel spiegelreflexen (waaronder de 450D) hebben echter een iets kleinere sensor, waardoor er in feite een deel van het beeld weggesneden wordt. Een 50mm lens op een 450D levert dus een ander resultaat op dan op een fullframe camera: daarop zou een 80mm dezelfde beeldhoek hebben als een 50mm op de 450D. (50 * 1,6)

Ik ging er alleen vanuit dat dit allemaal nogal abracadabra zou zijn: vandaar dus dat ik voor het hele cropsensor/fullframe verhaal gemakshalve maar naar google verwees.
quote:
Ik denk dat de 18-55 wat te weinig zoom heeft, maar dat mag ook wel gewoon blijken als ik er wat mee ga spelen. Ik kan ook wel meteen een kapitaal aan lenzen uitgeven, maar beter kijk ik eerst hoe het me bevalt.
Lijkt me wel verstandig ja... Ik kan natuurlijk wel bevestigen dat de 18-55 geen briljante zoomlens is (zelf kwam ik ook gewoon bereik tekort met die lens), maar er eerst even mee spelen en daarna pas kijken wat je echt nodig hebt is wel het verstandigst ja. Toen ik m'n 450D kocht (m'n eerste SLR) had ik ook al een aantal andere lenzen op m'n verlanglijst staan namelijk, maar dat lijstje komt in de verste verte niet meer in de buurt van m'n huidige wishlist. (sterker nog, ik denk dat ik een paar gigantische miskopen had gedaan als ik meteen voor een klein kapitaal aan lenzen gekocht had)

M'n 18-55 gaat binnen nu en een jaar (of misschien wel een half jaar) ook wel weer de deur uit, maar die 90 euro hebben me wel voor vele honderden euro's aan miskopen bespaard denk ik dan maar.
quote:
Je post was iig een reden om eens te gaan zoeken naar de brandpuntsafstanden van mijn compactcamera (Powershot A85 met wat probleempjes met het display). Die wordt gegeven als 5.4-16.2mm (35mm equivalent: 35-105mm). Bij die 18-55mm staat ook een 35mm equivalent: 28.8-88mm. Dus die Powershot heeft iets minder groothoek en iets meer tele. Een telelens wil ik er dan waarschijnlijk nog wel een keer bij hebben, maar gelukkig hoef je niet alles tegelijk te kopen.

Thanks voor je reactie.
Klopt inderdaad helemaal wat je zegt. Als je met de 450D exact hetzelfde bereik zou willen hebben als nu op je Powershot, zou je dus een objectief moeten hebben met (plusminus) 21-66mm.
pi_76095185
Had al eerder een oproepje geplaatst, maar geen reactie erop gekregen
Weinig ervaringen met compact digi-cameraatjes?
Inmiddels ben ik zelf wel wat wijzer en twijfel tussen de Casio Exilim z90 of de Canon Ixus 95
Maar ik kan ook wat meer uitgeven en voor Ixus 100 gaan. Maar hoe zit dat dan met prijs-kwaliteitsverschil?
Is de Ixus 100 zoveel beter dan de 95....
Het is zo jammer dat er zo weinig (objectieve) reviews worden gegeven.

[edit] budget aangepast naar tot max 200 euro

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2009 16:44:32 ]
pi_76108372
Goedenmiddag nog net....
Ik ben op zoek naar een fotocamera en heb een budget van rond de 200 euro. Heb nu zelf de CANON powershot SX120 IS digitale camera gevonden, specs staan hieronder, maar ik vroeg me af of het een goede camera voor die prijs is.

Sowieso ik zat te kijken en deze is dan 10 megapixel met 12 keer optische zoom en een ander was 12 megapixel en maar 5 optische zoom. Denk dat optische zoom dan relaxter is?

Wil de camera gebruiken voor vakanties, maar ook gewoon voor hobby, ben niet echt interested in photoshopwerk ofzo, maar ik wil wel gewoon als ik iets moois zie dat mooi op beeld kunnen kregen dus zoom kan wel interesting zijn.

Nog meer mooie modelletjes voor dat geld die echt aan te raden zijn?

http://dixons.nl/De_onlin(...)#extendeddescription
Beeldchip : 10 megapixel
Beeldverhouding : 3:2
Verwisselbaar objectief : nee
Geheugenslot : SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
Flitser : ja
Display : 3,0 inch
Gewicht : 245 gram
Focus : AF/MF
Max. resolutie : 3648 x 2736 pixels
TV-out : ja
Batterij : AA
PC-aansluiting : USB 2.0
Geheugen : 128 MB (kaart)
Bestandsformaat : JPEG
Pictbridge : ja
Handleiding : Nederlands
Objectief : Ja
Garantietermijn : 12 maanden
Max. sluitertijd : 1/2500 sec
Continue opnamen : 1,3 FPS
Optische zoom : 10 x
Afmetingen : 110,6x70,4x44,7 mm
Video functie : ja, met geluid
Belichtings programma's : Automatisch, Sluiterprioriteit AE,
AE-diafragmaprioriteit, Handmatig,
Eenvoudig, Portret, landschap, Nacht,
Kinderen en huisdieren, Binnen,
Speciale scène, Nachtopname, Zonsondergang,
Bladeren, Sneeuw, Strand, Vuurwerk,
Aquarium, ISO 3200, Film
Externe flitser : nee
Weersbestendig : nee
Beeldstabilisator : ja
Naar boven
' Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.' - Ludwig Wittgenstein
  zondag 27 december 2009 @ 16:59:06 #161
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_76108411
quote:
Op zondag 27 december 2009 09:32 schreef LovelyLady het volgende:
Had al eerder een oproepje geplaatst, maar geen reactie erop gekregen
Weinig ervaringen met compact digi-cameraatjes?
Ik heb hier maar één compact cameraatje van Olympus (Olympus compacts) liggen, en die is ook al weer wat ouder (een jaar of 3). De meeste fotografen halen hun neus op voor dit soort consumenten-spul, omdat ze te simpel in elkaar steken, geen serieuze instelmogelijkheden hebben, etc. De gebruikers van dit soort cameraatjes zul je op FOK! niet snel in FOT zien posten, want FOT is voor de 'grote jongens met de dure cameras'.
Heel jammer wat mij betreft, want juist in die groep zijn de leukste 'out-of-the-box' denkers te vinden, maar goed, daar heb jij niks aan.
quote:
Inmiddels ben ik zelf wel wat wijzer en twijfel tussen de Casio Exilim z90 of de Canon Ixus 95
Maar ik kan ook wat meer uitgeven en voor Ixus 100 gaan. Maar hoe zit dat dan met prijs-kwaliteitsverschil?
Is de Ixus 100 zoveel beter dan de 95....
Het is zo jammer dat er zo weinig (objectieve) reviews worden gegeven.

[edit] budget aangepast naar tot max 200 euro
Als je er met reviews niet uit komt zit er maar één ding op: naar de foto-vakboer, en het ding daar uitproberen. En als je er dan toch bent, koop hem daar dan ook, in plaats van in één of andere webshop, da's wel zo netjes.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 27 december 2009 @ 16:59:37 #162
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76108430
Zo ver ik weet is de Canon Powershot lijn altijd wel goed geweest.
Ik ken aardig wat mensen met een Powershot die zeer tevreden zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_76108807
hmm ja, maar ik zit vooral met dat megapixel versus zoom. Is 2 megapixel meer dus dan kom je op 12 uit aantrekkelijker dan 7 keer optische zoom meer?
' Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.' - Ludwig Wittgenstein
  zondag 27 december 2009 @ 17:28:41 #164
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_76109325
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:11 schreef Darkness88 het volgende:
hmm ja, maar ik zit vooral met dat megapixel versus zoom. Is 2 megapixel meer dus dan kom je op 12 uit aantrekkelijker dan 7 keer optische zoom meer?
Ik heb ooit gelezen dat voor compact camera's geld dat 6MP eigenlijk al de max is, daar boven krijg je steeds meer ruis. (meer megapixels moeten goed belicht worden, door datzelfde kleine gaatje).
Zoals LovelyLady al zegt, wij zitten momenteel ook tussen wat compacts te twijfelen, waarvan de een 10MP heeft en de ander 12MP. Daar kijken we niet eens meer naar.
Hoe vaak zal je een foto op A3 ofzo uit willen printen?

Als de enige afweging is: 2MP meer, of 7x Optische zoom meer, dan ging ik voor de zoom.
Heb je volgens mij meer aan.
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als je er met reviews niet uit komt zit er maar één ding op: naar de foto-vakboer, en het ding daar uitproberen. En als je er dan toch bent, koop hem daar dan ook, in plaats van in één of andere webshop, da's wel zo netjes.
Ik weet niet hoe 'vakhandel' de Ring-foto is, maar daar wordt je ook niet vrolijk van. We hoorde toevallig een verkoper tegen een ander stelletje over Casio, dat het een 'rekenmachine merk' is. Ze zijn daar wel voornamelijk van bekend misschien, maar zijn die cameratjes dan meteen slecht? Volgens mij niet.

En gistere bij de Mediamarkt was de verkoper erg enthousiast over een casio... maar ja, hij had een casio shirt aan... dat helpt ook niet. (ja, ik begrijp dat er een heeeeeel groot verschil zit tussen een mediamarkt en een vak-handel )

[ Bericht 19% gewijzigd door Cryothic op 27-12-2009 19:13:17 ]
pi_76109767
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:58 schreef Darkness88 het volgende:
Goedenmiddag nog net....
Ik ben op zoek naar een fotocamera en heb een budget van rond de 200 euro. Heb nu zelf de CANON powershot SX120 IS digitale camera gevonden, specs staan hieronder, maar ik vroeg me af of het een goede camera voor die prijs is.

Sowieso ik zat te kijken en deze is dan 10 megapixel met 12 keer optische zoom en een ander was 12 megapixel en maar 5 optische zoom. Denk dat optische zoom dan relaxter is?

Wil de camera gebruiken voor vakanties, maar ook gewoon voor hobby, ben niet echt interested in photoshopwerk ofzo, maar ik wil wel gewoon als ik iets moois zie dat mooi op beeld kunnen kregen dus zoom kan wel interesting zijn.

Nog meer mooie modelletjes voor dat geld die echt aan te raden zijn?

http://dixons.nl/De_onlin(...)#extendeddescription
Beeldchip : 10 megapixel
Beeldverhouding : 3:2
Verwisselbaar objectief : nee
Geheugenslot : SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
Flitser : ja
Display : 3,0 inch
Gewicht : 245 gram
Focus : AF/MF
Max. resolutie : 3648 x 2736 pixels
TV-out : ja
Batterij : AA
PC-aansluiting : USB 2.0
Geheugen : 128 MB (kaart)
Bestandsformaat : JPEG
Pictbridge : ja
Handleiding : Nederlands
Objectief : Ja
Garantietermijn : 12 maanden
Max. sluitertijd : 1/2500 sec
Continue opnamen : 1,3 FPS
Optische zoom : 10 x
Afmetingen : 110,6x70,4x44,7 mm
Video functie : ja, met geluid
Belichtings programma's : Automatisch, Sluiterprioriteit AE,
AE-diafragmaprioriteit, Handmatig,
Eenvoudig, Portret, landschap, Nacht,
Kinderen en huisdieren, Binnen,
Speciale scène, Nachtopname, Zonsondergang,
Bladeren, Sneeuw, Strand, Vuurwerk,
Aquarium, ISO 3200, Film
Externe flitser : nee
Weersbestendig : nee
Beeldstabilisator : ja
Naar boven
Ben zelf ook op zoek en kwam de Fujifilm FinePix F70EXR tegen, misschien een optie voor je?

Heeft iemand hier ervaring met Fujifilm? Lees op het forum van dpreview.com wel aardig wat enthousiaste reacties over de F70EXR (de F72EXR is precies dezelfde camera alleen word die slechts exlusief via een aantal winkels verkocht).
  zondag 27 december 2009 @ 19:10:27 #166
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_76112664
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:28 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Ik heb ooit gelezen dat voor compact camera's geld dat 6MP eigenlijk al de max is, daar boven krijg je steeds meer ruis. (meer megapixels moeten goed belicht worden, door datzelfde kleine gaatje).
Zoals LovelyLady al zegt, wij zitten momenteel ook tussen wat compacts te twijfelen, waarvan de een 10MP heeft en de ander 12MP. Daar kijken we niet eens meer naar.
Hoe vaak zal je een foto op A3 ofzo uit willen printen?

Als de enige afweging is: 2MP meer, of 7x Optische zoom meer, dan ging ik voor de zoom.
Heb je volgens mij meer aan.
[..]

Ik weet niet hoe 'vakhandel' de Ring-foto is, maar daar wordt je ook niet vrolijk van. We hoorde toevallig een verkoper tegen een ander stelletje over Casio, dat het een 'rekenmachine merk' is. Ze zijn daar wel voornamelijk van bekend misschien, maar zijn die cameratjes dan meteen slecht? Volgens mij niet.

En gistere bij de Mediamarkt was de verkoper erg enthousiast over een casio... maar ja, hij had een casio shirt aan... dat helpt ook niet. (ja, ik bergijp dat er een heeeeeel groot verschil zit tussen een mediamarkt en een vak-handel )
Casio maakt ook telefoons voor het Amerikaanse leger. Samsung maakt van Blinde geleide raketten tot tv's en camera's. Sony maakt camera's tv's bluray, tlefoons, etc etc etc .. Canon maakt optiek, scanners, printers en.... REKENMACHINES!!!

Tot zover de "vak-handel". Het is maar net wie je tegenover je hebt.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_76114478
Weg

[ Bericht 21% gewijzigd door Netsplitter op 27-12-2009 20:28:33 ]
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  FOK!fotograaf zondag 27 december 2009 @ 20:05:14 #168
18921 freud
Who's John Galt?
pi_76114633
quote:
Op zondag 27 december 2009 09:32 schreef LovelyLady het volgende:
Had al eerder een oproepje geplaatst, maar geen reactie erop gekregen
Weinig ervaringen met compact digi-cameraatjes?
Inmiddels ben ik zelf wel wat wijzer en twijfel tussen de Casio Exilim z90 of de Canon Ixus 95
Maar ik kan ook wat meer uitgeven en voor Ixus 100 gaan. Maar hoe zit dat dan met prijs-kwaliteitsverschil?
Is de Ixus 100 zoveel beter dan de 95....
Het is zo jammer dat er zo weinig (objectieve) reviews worden gegeven.

[edit] budget aangepast naar tot max 200 euro
Ik ben heel erg te spreken over de Ixus 100. Vooral goeie ruisprestaties, en goeie features voor flitsen etc. De Ixus 100 is net even beter met minder licht dan de 95. Heb aardig rond gespit tussen die twee, en ben toch voor de 100 gegaan. Filmpjes zijn trouwens ook erg goed, wat ook een bonus is met kids.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_76115135
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:11 schreef Darkness88 het volgende:
hmm ja, maar ik zit vooral met dat megapixel versus zoom. Is 2 megapixel meer dus dan kom je op 12 uit aantrekkelijker dan 7 keer optische zoom meer?
Ik zou zonder enige twijfel voor de camera met meer optische zoom gaan. Het verschil tussen 10 en 12 megapixels is niet groot, heeft weinig toegevoegde waarde en zou zelfs in je nadeel kunnen werken. (wat hierboven al werd gezegd: meer megapixels i.c.m. zo'n kleine sensor is niet altijd beter)

De 7 keer meer optische zoom daarentegen is wél duidelijk merkbaar. Bij de andere camera zou je dan moeten gaan croppen (of digitaal vergroten)... Allemaal niet bevorderlijk voor de kwaliteit van je foto's natuurlijk.
pi_76118331
Oke thanks, dan ga ik er maar voor en deze halen. Denk dat ik dan een mooi cameraatje gevonden heb!
' Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.' - Ludwig Wittgenstein
pi_76130518
Ik ben gisteravond nog even wezen speuren, vriend heeft ook nog even de engelse reviews doorgelezen en we komen toch steeds terug op de Canon Ixus 100 IS. Dus dat gaat em worden
pi_76171217
Hallo,

Mijn intresse is groot voor fotograferen, en daarom wil ik een stapje verder. Ik heb nu een compacte camera, zo een van de lidl, best een goed dingetje, maar ik vind het niks worden, te simpel.

Butget: 3 tot 400 euro
Wat wil ik er mee doen? Natuurlandschappen fotograferen, eventueel ook andere dingen.
Fotograaf: Niet echt ervaren, maar ook niet iemand die er niks vanaf weet.
Welke camera twijfel je over Geen idee

Zou er iemand mij hier mee willen helpen?

pi_76171467
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:10 schreef Jr023 het volgende:
Hallo,

Mijn intresse is groot voor fotograferen, en daarom wil ik een stapje verder. Ik heb nu een compacte camera, zo een van de lidl, best een goed dingetje, maar ik vind het niks worden, te simpel.

Butget: 3 tot 400 euro
Wat wil ik er mee doen? Natuurlandschappen fotograferen, eventueel ook andere dingen.
Fotograaf: Niet echt ervaren, maar ook niet iemand die er niks vanaf weet.
Welke camera twijfel je over Geen idee

Zou er iemand mij hier mee willen helpen?


Wil je een volledig spiegelreflex ecosysteem opbouwen, of wil je een wat betere compact camera zoals een Panasonic FZ-38?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76182519
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wil je een volledig spiegelreflex ecosysteem opbouwen, of wil je een wat betere compact camera zoals een Panasonic FZ-38?
Gezien z'n budget van 3 tot 400 euro zal het 't laatste zijn.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:09:25 #175
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_76217604
Ik denk erover om te gaan beginnen met wat hobby-fotografie. Nu zoek ik dus een goede camera om mee te beginnen, het liefst DSLR.

Ik kwam zelf uit bij de Canon D500 met EF-S 18-55 IS en eventueel EF-S 55-250 IS.
Maar nu las ik dat Nikon ook goede DSLR camera's heeft.

Kortom ik ben nu de weg een beetje kwijt. Weet iemand een goede DSLR + lens om mee te beginnen.
Wil vooral landschappen fotograveren en bij dagjes uit etc...

Tnx
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')