zo zat ik op Google te googlen en kwam mijn heiligheid dit Verschrikkelijke vod van een topic tegen.
hierin wordt verteld hoe je een 'goed' topic moet maken. dit slaat helemaal nergens op want het is hun mening, van wat hun een goed topic vinden....
quote:
Hey
We zien allemaal vaak topics komen die in no-time worden platgebombardeerd met "slotje slotje!!!!!"-kreten e.d.
Duss wat maakt nou een goed topic?
Hier wat richtlijnen EVEN SNEL.... dus als er dingen niet bij staan zet het in dit topic.
Onderwerp
Als je een topic maakt op het forum:
Zorg dat het onderwerp al meteen laat zien waar je hele bericht over gaat. Dus niet "yeaaa" maar bijv. "Ruimtestation ISS".
Forum
Zet je bericht in het goede forum. Een topic over make-up hoort niet bij sport hoewel er bepaalde jongens denken dat meisjes dat er van maken...(gheh heh..)
Het Bericht zelf
EN het bericht zelf. Geef wat informatie voor de mensen die het onderwerp niet kennen. Wat is het, waar kan je het zien, wie doen er mee, waar gat het over, wanneer was het, waar kan je meer informatie vinden op internet.... Dat zijn goeie dingen om te vermelden.
Zorgen voor reacties
En zorg dan dat er iets te discussieren valt. Dus zet niet alleen jou mening maar ook een vraag bijvoorbeeld. Of iets wat er aan de hand is en dán je vraag.
De soort reacties
Je kan mensen sturen om reacties te geven. Eerder in dit topic gaf ik al aan van "post wat er nog bij kan " en dus stuur ik mensen aan niet te posten van "hey klote regels" omdat ze denken dat dit het is en dat je er niets aan kan doen, maaar ik stuur ze aan om zelf ook input te geven en mee te denken. Ik betrek ze. Zo kan je ook mensen betrekken foto's te plaatsen (van voorganger) en daarbij te vertellen wat de regels in jou topic daar over zijn.
Eigen reacties
Hou je topic in de gaten. Wordt er gereageerd, moet ik eventueel wat meer informatie geven? Worden er vragen aan mij gesteld? Wordt ik bekritiseerd? In het laatste geval: ga nooit fanatiek in de aanval en laat het nooit op een ruzie aankomen. Laat zien waarom je bepaalde dingen gekozen hebt, of geef gewoon toe dat iemand gelijk had (waardoor je er zelf dus beter van wordt)
Bestaat het topic al?
Kijk even met de zoekfunctie of hij er al is.
Taal en opmaak
Zorg dat je topic goed te lezen is. Dus netjes Nederlands typen. Let op je spelling, een paar fouten maken we allemaal (mijn teksten stikken er van) alleen bepaalde dingen kan iedereen wel voorkomen. Een onderwerp als "ik vin die serie tantoe hard" is dus niet goed Of breezah...
Let ook op je opmaak, zorg dat het niet 1 grote tekst is maar maak paragraven van je tekst. Dus af en toe als het onderwerp of veranderd of dat je een ander aspect van 1 onderwerp verhelderd: gebruik die enter toets; we love it.
Ik moet nu verder gaan met inpakken... het werd al wel wat langer dan gepland maja.
Post it up
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?