Lieve Fok!kers,
We krijgen er allemaal wel eens mee te maken. Boodschappen doen in de lokale supermarkt. Voor velen routine werk, wat dan ook het liefst zo snel mogelijk afgewerkt dient te worden. Bij aankomst van de supermarkt begint de pret al. Er staat ofwel een 'zwerver' met de daklozenkrant in je gezicht te zwaaien (diezelfde 'zwerver' zie ik overigens wel de creme de la creme in zijn boodschappenkarretje laden bij de AH. Zelfs ik moet genoegen nemen met Euroshopper, dus ik vraag me af wat er dan mis is gegaan) of je wordt belaagd door een armoedige student die wat centjes probeert bij te verdienen, door mij geld af te troggelen voor een of ander project in Spongolië,waar de kindjes zo arm zijn dat ze enkel leven van het vuil wat onder hun nageltjes zit. Afijn, daar gaat mijn dagboekverhaal niet over.
Ik loop dus de supermarkt in, grijp snel het laatste mandje en begeef me naar de zelfscanners. Wat een heerlijke uitvinding is dat toch. Zo hoef je al helemaal geen contact meer te maken in een winkel, en wordt de einzelganger-maatschappij wederom gestimuleerd! Ik vind het bijzonder.
'Hm, wat moest ik ook alweer hebben? Groenten, vlees?' Even m'n lijstje erbij pakken. Kut, lijstje vergeten. Keer op keer maak ik netjes een lijstje, en vergeet ik gewoon simpelweg om dat lijstje ook daadwerkelijk mee te nemen. Hetzelfde geldt trouwens voor het plastic tasje. Wat een goudmijn moet het toch zijn voor winkels als ze aan al die idioten iedere keer opnieuw een tasje verkopen. Ik ben niet de enige, want op Hyves is er al een
'Ik vergeet altijd mijn plastic tasje Hyves' met miljoenen leden. Maargoed, ik kijk nog eens aangeslagen in het rond, in de hoop dat de prins op het witte paard me alsnog mijn lijstje komt brengen. Nee, helaas. Dan maar pakken wat ik dacht dat er op het lijstje stond. Er loopt nogal wat volk rond in een supermarkt. Veelal kun je elkaar fijn negeren, want het is immers geen sociale meeting plek. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Voor bejaarden is de koffieautomaat een prachtige plek om als afgeschreven hangjongeren bij elkaar te komen.
Soms komen er ook stelletjes in de winkel. Heel leuk, samen romantisch dineren bij candlelight. De jongen wil het liefst 2 kilo shoarma naar binnen schuiven, en het meisje eet enkel prei, om de jongen ervan te overtuigen hoe healthy ze wel niet is. Het liefst eet zij ook 2 kilo shoarma. Uiteindelijk kiezen ze voor een maaltijdsalade. Anyway, die meisjes hebben dus de neiging om als wilde katten in een jungle op hun kroost te passen. In dit geval vriendje. Zo ook vandaag weer, de zoveelste wanhopige kat die plotseling onzeker wordt in het bijzijn van haar liefje. Ik liep waarschijnlijk als een ietwat verdwaald schaapje (dankzij dat klote lijstje) aan haar voorbij, maar ik voelde de brandende ogen van die kat in m'n rug.
'Hij is van mij hoor slet, als je maar niet naar hem durft te kijken
!' Zo'n blik dus. Het zou niet lang meer duren voordat ze haar nagels in m'n gezicht zou zetten. Een lugubere gedachte. Vanuit mijn ooghoek had ik de jongen al wel even zien gluren. Ik draai me nu expres om naar de jongen, om hem eens van top tot teen goed te bekijken (ook al had ik al lang gezien dat het mijn type niet was) gewoon om die trut even te stangen

. Ik schatte hem rond de 20, stekeltjes haar, wanstaltig oorbelletje, vroeger waarschijnlijk acne gehad maar geen agressieve vorm en hier en daar wat wild groeiende stoppeltjes. Ik keek de jongen glimlachend aan, en gaf hem een vette goed geoefende knipoog. Echt waar, wat een oscar moment. Daar kon Megan Fox nog een puntje aan zuigen. De jongen glimlachte appelig als het mongooltje uit 'New Kids On The Block'. De kat keek haar vriendje, en vervolgens mij, furieus aan. En ik dacht zelfs dat ik d'r nog zachtjes hoorde grommen. Ze draaide zich woest om, en duwde de jongen een andere gang in.
'Kom, we moeten nog drinken halen!'. Ik liep weg, gniffelde voldaan, en bedacht me dat hen een gezellig diner stond te wachten, met een maaltijdsalade die ze allebei niet lustten.
Klacht: Mensen die niet eerst het hele verhaal lezen, maar meteen bij 'klacht' kijken

.
Klacht 2: Jaloerse katten die denken dat ik ook maar een blik wil werpen op hun 13 in een dozijn vriendje.
Subklacht: Lijstjes en tasjes.