Nee. Je mag geen achternaam als voornaam gebruiken. "Jansen" mag dus niet als voornaam gebruikt worden. Een uitzondering wordt gemaakt voor achternamen waarvoor het al gebruikelijk is dat deze als voornaam gebruikt worden. Bijvoorbeeld "Piet". Piet Piet mag dus wel. Jansen Jansen niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:19 schreef alors het volgende:
Het mag geloof ik niet. Als je bv een kind aangeeft moet de voornaam anders zijn dan de achternaam.
Dit geldt dus voor namen die exact hetzelfde zijn.
Mijn oom heet Jansen van de voornaam waarom zou dat niet mogen?quote:Op maandag 19 november 2009 00:58 schreef freako het volgende:
[..]
Nee. Je mag geen achternaam als voornaam gebruiken. "Jansen" mag dus niet als voornaam gebruikt worden. Een uitzondering wordt gemaakt voor achternamen waarvoor het al gebruikelijk is dat deze als voornaam gebruikt worden. Bijvoorbeeld "Piet". Piet Piet mag dus wel. Jansen Jansen niet.
Het mag alleen niet als zijn achternaam ook Jansen isquote:Op donderdag 19 november 2009 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn oom heet Jansen van de voornaam waarom zou dat niet mogen?
Dat is nou eenmaal de wet. Zie hier.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn oom heet Jansen van de voornaam waarom zou dat niet mogen?
quote:Op donderdag 26 november 2009 23:29 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de wet. Zie hier.
Jansen is dus een gebruikelijke voornaam want ik ken iig al 1 iemand die zo heet dus gaat de regel niet op.quote:een bestaande achternaam als die niet ook als voornaam gebruikelijk is
Staat 't ook zo in zijn paspoort, of noemt ie zich alleen maar zo?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Jansen is dus een gebruikelijke voornaam want ik ken iig al 1 iemand die zo heet dus gaat de regel niet op.
jup staat zo in zijn paspoortquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:15 schreef freako het volgende:
[..]
Staat 't ook zo in zijn paspoort, of noemt ie zich alleen maar zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |