Pffrt. Een kloon aanmaken voor zo'n kuttopic. Wat een verspilde moeite.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:33 schreef Nikmans het volgende:
laatste bezoek: 1 minuut, 7 seconden geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Laffe kloon met een duidelijk reltopic, opgelost, slotje
Dat was geen Limburger, want Limburgers "kallen plat".quote:Op donderdag 12 november 2009 14:30 schreef CarolineTensen het volgende:
Hij: ''Aber mevrouw we zijn hier in Limburg en jederein kalt hier Limburgs.''
quote:Op donderdag 12 november 2009 14:38 schreef CarolineTensen het volgende:
Ik heb deze kloon niet speciaal aangemaakt voor dit topic
Liefje... jij was niet in Maastricht, geen enkele maastrichtenaar bezigt het duitsachtige taaltje dat jij omschrijftquote:Op donderdag 12 november 2009 14:30 schreef CarolineTensen het volgende:
Vanochtend was ik in het gezellige Limburg () en daarna moest ik nog naar Amesfoort dus ik ging naar de taxiservice in Maastricht: ''Naar Amesfoort alsjeblieft!''
![]()
Ik was intussen al helemaal gek geworden van dat irritante dialect na het uren hebben moeten aanhorenBegint die man ook nog eens in dat Duits/Belgies taaltje tegen me te praten: ''Amesfoort...wo liegt das?'' (ik kon het wel verstaan dus ik antwoordde:) ''In Utrecht''
![]()
''In Utraaacht? Aber mevrouw das ist gans in het noordaaan.''Ik: 'Nee hoor, Utrecht ligt in het midden van Nederland.''
''Aber mevrouw buiten Limburg kann ich de weg nicht gut.''
Ik: ''WTF kerel je brent me gewoon naar Amesfoort.'' Hij: ''Ja oke...''''Das ist dan funfundviertig euro bitte.'' Ik: Kun je dat nog eens herhalen in het Nederlands, paupertje?'' Hij: ''Aber mevrouw we zijn hier in Limburg en jederein kalt hier Limburgs.''
Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik gezegd dat hij zich maar dood moest vreten met vlaaienUiteindelijk ben ik met de trein weer terug naar Nederland gegaan
quote:Op donderdag 12 november 2009 15:03 schreef error_404 het volgende:
TT klopt niet; moet 'Vage Duitse keelziekte' zijn.
Laot die hollenjers maar komme, mit hun patat!quote:Op donderdag 12 november 2009 15:07 schreef wise het volgende:
limburg bash topic.
vind ik niet erg, maar goed.
Ik denk dat het een dialect is uit kerkrade en omgeving, die spreken wel duits en limburgs tegelijkquote:Op donderdag 12 november 2009 15:28 schreef Frag_adder het volgende:
Oftewel TS faalt zo hard dat deze niet eens Lmburgs verstaat, oftewel niet beschikt over basiskennis Nederlands en Duits want meer is echt niet nodig, en wilt met dit topic steun verwerven van lotgenootjes.
Oh en dat Duits wat volgens de TS door moet gaan als limburgs lijkt voor geen meter op het daadwerkelijk gesproken dialect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |