abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 12:55:38 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74631624
Heb nog wel gezocht hier in OUD, maar geen los topic gevonden over dit onderwerp. Vandaar dat ik zelf maar een poging waag, vond dit zelf niet thuishoren in 1 van de andere topics omdat ik ook hoop dat dit een overzichtstopic kan worden voor mensen die hetzelfde meemaken als ik.

Resume:

Vanaf januari 2009 proberen Martijn en ik een zwanger te raken. Dat gaat vrij makkelijk, want ik blijk direct de eerste maand zwanger. Dit eindigt echter na bijna 5 weken in een hele vroege miskraam. Direct daarna ben ik weer zwanger, dit keer lijkt alles goed te gaan, maar helaas... In de 11e week blijkt bij de echo dat het hartje bij ongeveer 7 weken gestopt is. (we hadden al een kloppend hartje gezien toen). Vervolgens blijk ik zowel in juni als in augustus weer zwanger te zijn. In juni gaat het in de 6e week mis, in augustus/september in de 7e week. En nu ben ik weer zwanger!

We lopen bij de gyn, maar door omstandigheden hebben we nog afspraak gehad om pre-conceptueel dingen te regelen. Gelukkig kan ik a.s. dinsdag wel bij hem terecht, ik wil dan graag goed beslagen ten ijs komen. Op eigen houtje ben ik vorige week gestart met 50mg asperine iedere dag en een dubbele dosis foliumzuur, daar heb ik e.e.a. over gelezen.

Wie heeft er ervaring met habituele miskramen en heeft daarna een gezond kind gekregen? Welke medicijnen kreeg je voorgeschreven (kreeg je wel medicijnen?) Hoe verliep de begeleiding? Zijn er wellicht ook dames die aan de Alife studie hebben meegedaan van het AMC?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 12 november 2009 @ 12:58:38 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74631707
Ik weet dat Phileine ook diverse miskramen heeft gehad voor ze haar dochter kreeg. Meer kan ik je helaas niet vertellen. Wel vind ik het erg voor je en hoop dat je deze zwangerschap van begin tot eind mag meemaken
[edit]Wat trui ook zegt, ik duim dan voor een zwangerschap van een week of 40

[ Bericht 6% gewijzigd door De_Taartjesfee op 12-11-2009 13:15:06 ]
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:04:38 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74631869
hier sluit ik me bij aan. met de toevoeging dat ik hoop dat dat einde dus pas over een week of 36 plaats zal vinden.

we hadden hier ooit ook Merisse, die een aantal miskramen achter elkaar had. zij bleek toen volgens mij een chromosomale afwijking te hebben die iets te maken had met haar stolling? ik weet 't niet meer precies, maar je zou 't misschien terug kunnen zoeken. volgens mij zou zij ook mee gaan doen met een studie in 't AMC, maar of ze dat ook daadwerkelijk gedaan heeft weet ik niet.

oh en een vriendin van me heeft iets vergelijkbaars, en ook een flinke serie miskramen moeten meemaken helaas. maar inmiddels heeft ze toch 2 gezonde dochters gekregen.
in de haak.
pi_74632081
Kan je niet uit eigen ervaring vertellen, maar weet van een kennis van me het volgende. Net als in het verhaal van trui een chomosale afwijking. Bleek dat als ze zwanger van een jongetje dat ze dan een miskraam kreeg. Bij meisjes ging het wel goed. En inmiddels heeft ze twee gezonde dochters. Hopelijk gaat deze zwangerschap voor jou verlopen zoals het hoort en heb je over 36 weken een gezond kindje op je buik liggen.
pi_74632234
Opvallend dat bij alle genoemde mensen uiteindelijk dochters geboren zijn. Misschien is zo'n chromosomale afwijking ook datgene wat het bij jou veroorzaakt, Flugeltje. Ik hoop voor je dat je deze zwangerschap kunt voldragen. Sterkte met alles.
pi_74632270
Allereerst: Flugeltje, ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je dit moet doorstaan, en ik hoop dat deze nog een maand of acht en een half blijft plakken, en dat je dan gewoon een gezond kindje krijgt
Ik zelf heb er geen ervaring mee. Mijn vriend (of nou ja, zijn ex dus) wel. Zij kregen eerst een gezond kindje, en besloten na een tijdje voor een tweede te gaan. Zij kreeg toen vier miskramen achter elkaar, maar raakte uiteindelijk wel ´gewoon´ zwanger. Hoewel het tweede kindje (een jongetje dus!) acht weken te vroeg is geboren, wat natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling was, is ie ondertussen een gigantisch lange, kerngezonde puber
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 12 november 2009 @ 13:28:02 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74632623
Ik ben al onderzocht, ik heb een pracht van een baarmoeder en zowel bij mij als bij Martijn zijn geen afwijkingen geconstateerd bij de testen. De miskramen zijn dus 'zonder reden' Wat nog eens extra frustrerend is

Inderdaad, wel opvallend van de dochters. Ik ga dat dan ook zeker eens navragen bij de gyn. Bij ons in de familie worden namelijk erg veel jongens geboren. Ik heb zelf 5 broers en Martijn heeft 1 broertje. dus wie weet zit daar ook wel een erfelijke belasting.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74633087
Flugel, zelf geen ervaring, maar ik weet dat mijn moeder voor mijn geboorte (dus ook meisje) 3 opeenvolgende miskramen heeft gehad. Zij moest enkele weken plat liggen en kreeg ook een medicijn, maar weet eerlijk gezegd niet welk. Ik zal eens vragen of ze de naam nog weet (is inmiddels 35 jaar geleden).

Ik vond wel deze link hieronder met een stuk over habituele miskramen. Misschien heb je er wat aan:
http://www.vrouwenarts.nl(...)wangerschap/miskraam
pi_74643766
flugel hier ook helemaal geen ervaring met hetgeen wat jullie moeten doormaken
maar wil even met je meeduimen voor deze zwangerschap en je alvast heel veel succes wensen voor as dinsdag!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:46:45 #10
342101 MissMuppet
Muppetational!
pi_98146860
"» Er is al 578 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren."

Ik vind van wel. Hoi. Ik kom hier ook maar eens mijn verhaal doen, en misschien kan ik dan wel een beetje verder komen in wat ik nu verder wil en wat niet.. Maar eerst..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:51:09 #11
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98146918
Post ik maar eens verder onder mijn eigen usernaam. Ik heb het ook van me afgeschreven op mijn blog, dus onze bekenden zijn toch al op de hoogte. Bovendien had ik op mijn werk al van de zwangerschap verteld (en koek uitgedeeld :')) omdat ik zo dik werd dat iedereen het toch al doorhad en ik constant vragen kreeg. Dus.

Nouja, hoi dus :P Ik heb eergisteren onze vierde miskraam gehad, de derde op rij nadat we Stef kregen. Ik ben er flink stuk van en heb direct al gezegd "dit wil ik niet meer". Maar nouja, het is dus best heftig om een dergelijke wens zómaar in de wilgen te hangen, dus we denken erover om in elk geval eens met een gyn te gaan praten. Uitsluiten dat je een behandelbare reden voor deze miskramen hebt kan geen kwaad, denken we nu. Als we dit niet doen zullen we misschien altijd wel twijfelen of het niet 'simpel' op te lossen zou zijn geweest, dat je dan altijd een soort van zweem spijt zou kunnen hebben dat je het niet eens onderzocht hebt. Ofzo.

De link die jij hebt gepost, Happy, is wel erg interessant, maar ook confronterend. Daaruit blijkt wel weer dat een 'simpele' oplossing eigenlijk niet van toepassing is, als er meer aan de hand is dan ben je eigenlijk sowieso niet blij..

Fluugs, jij gaat binnenkort ook weer beginnen toch? Hoe ga jij het dit keer aanpakken? Met asperine en extra foliumzuur weer?
3!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:58:55 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98147030
Jeutje Trix! :o Ik had geen idee dat jij erachter zat...
Dikke dikke :* voor jou!
pi_98147075
Wat BE zegt...

Ik schrik ervan dat jij het bent :o Hoe is het met je? Heel veel sterkte in ieder geval :*
Lotte!
Noah!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:04:21 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98147093
Trixje! :o

Ik heb niet zoveel toe te voegen. Ja een beetje als bovenstaande. Vrienden van ons hebben ook eerst 3 (of 4) miskramen gehad. Eigenlijk vergelijkbaar met flügel (incl kloppend hartje). De laatste keer kreeg zij vaginale progesteron tabletten en is zij meteen gestopt met werken zodra ze een positieve test in handen had. Wat het nu geweest is weet niemand, maar 36 weken daarna is ze bevallen van een gezond meisje.
Maar dit is wel de grootste reden waarom ze (nog) niet willen beginnen aan een nummer 2...
pi_98147142
Ach gos Incantrix toch. :*
pi_98147164
Wat BE zegt...

Jeetje meis wat heftig! Dikke :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:08:47 #17
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98147168
:'( :*

Ik blíjf ook gewoon janken he? :') Thnx lieverds.. Het gaat wel, ik ben vandaag thuisgebleven van mijn werk omdat ik telkens wegtrekkers heb en me soms heel wazig voel. Denk van het bloedverlies ofzo. De vk ging heel hard proberen me vandaag nog bij het echobureau te krijgen en dat zou fijn zijn, anders moet ik er nog een dag tegenop zien. Ben wel héél blij dat we er donderdag vandoor gaan, lekker met vakantie, even alles laten voor wat het is, even met z'n tweetjes én met z'n drietjes zijn..

Dit was overigens míjn kloppende hartje, precies twee weken geleden, toen had ik ook een bloeding en een spoedecho.. Toen zag alles er goed uit :'(
3!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:15:03 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_98147282
Incantrix :* oneerlijk is het.. Ik heb geen nuttige info maar hoop dat je wel duidelijkheid kunt krijgen. En je op vakantie lekker even wat kunt uitwaaien.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_98147288
:* ;( :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:18:44 #20
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98147346
;( O+ :*

lieve Trix; ik had ook geen idee dat jij MM was.. vond het al zo enorm vreselijk...ik weet verder niet wat te zeggen, alleen heel veel sterkte.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98147360
Ohh Trix :'( :* wat een ellende.. :{
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:23:03 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98147419
en om de burger moed te geven; wij hebben ook vrienden die al 5 miskramen hadden gehad, en nu 40 weken zwanger zijn... volgens mij ook geen afwijkingen gevonden in hun onderzoeken naar de miskramen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98147523
Trix toch..ik vind het zo naar voor je ;(
Ik kan niet veel zinnigs zeggen, behalve sterkte!
pi_98147590
Incantrix, wat klote dat het toch mis is gegaan ;( :*

Mijn zus heeft het afgelopen jaar 5 miskramen gehad. Helaas heeft zij nog geen gezond kindje mogen ontvangen. Na onderzoek in NL waar niets is uitgekomen is zij nu in Belgie onder behandeling. Die testen meer (schijnt) en we hopen dat er duidelijkheid kan komen, al verwacht ik (helaas) dat ze bij de 85% horen waar er nooit een oorzaak wordt gevonden. :'(
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:37:14 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_98147678
Trix :* Sterkte! Sorry voor de confronterende link die ik geplaatst had destijds, dat was niet mijn bedoeling.

De maatregelen die Fluugs heeft genomen, zou ik zeker proberen (onder begeleiding) want het lijkt te helpen en is 'relatief' eenvoudig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')