You're welcome.quote:Op zondag 15 november 2009 22:41 schreef Tijgertje. het volgende:
Fyah. Je hebt me kunnen overtuigen.![]()
Zodra ik geld heb, en toe ben aan een nieuwe laptop/macbook. Ga ik hem kopen.
Thankyouquote:Op zondag 15 november 2009 22:43 schreef fyah het volgende:
[..]
You're welcome.als je ooit vragen hebt..
Je krijgt trouwens ook studentenkorting. Weet niet vanbuiten hoeveel dit is..
Same herequote:Op zondag 15 november 2009 22:46 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Thankyou
En ik wil sowieso wachten op de nieuwe macbook Pro.
Dus, halfjaartje, jaartje. En dan een macbook.
Als het design maar blijft zoals deze nu is. Dat is zoo sexy.quote:Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef fyah het volgende:
[..]
Same hereZou beetje blij zijn om er nu al een te kopen, gezien ze de MBP binnenkort (02/2010?) gaan upgraden om de kloof met de witte macbook weer groter te maken. Welke software gebruik je nu allemaal die je niet wil missen? Ook op http://osx.iusethis.com/top vind je wat de meestgebruikte OSX software is. handige site voor switchers
zijn er beidequote:Op zondag 15 november 2009 22:53 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Als het design maar blijft zoals deze nu is. Dat is zoo sexy.
Euhm. Office, Adobe CS3 Master. Dat zijn de enige belangrijke programma's.
Voor de rest zijn er altijd wel alternatieven te vinden. Kee Thanks.
Gelijk bij mn favorieten gezet.
Perfecto.quote:Op zondag 15 november 2009 22:59 schreef fyah het volgende:
[..]
zijn er beide
office for mac 2008 leest en schrijft alle office-bestanden voor windows zodat je die documenten ook met windows-users kunt blijven uitwisselen en opstellen:
[ afbeelding ]
en natuurlijk de hele adobe collectie
[ afbeelding ]
QFTquote:Op woensdag 2 december 2009 05:46 schreef Synthesist het volgende:
die nieuwe macbook pro body is wel vet. blijft alleen veel geld voor de hardware die je krijgt. je betaald hier sowieso 200 euro meer dan in de VS. en apple zijn sowieso maar een stel gieren met die configuraties. hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat ze een fatsoenlijk hoeveelheid ram in die machines deden? en nu heeft je dure macbook ook nog maar een schamele 320GB HDD, alleen het topmodel heeft 500. gooi er dan meteen een TB in, waar ze moeilijk over doen, zelfs de acer van een zwever heeft meer
dat hele cliche van grafisch ontwerper en mac mag nu wel in de oude doos. enkel wat dtp werk doet men op mac. 3d is windows, renderen op linuxbakken. ik heb 4 jaar op het grafisch lyceum gezeten. kon nooit wennen aan die verotte applemuis. vrijwel al mijn klasgenoten gingen liever achter een cheape pc zitten dan een dure imac. als het pc lokaal vol was dropen de overblijvers af naar het imac lokaal, met tegenzin. ik ook trouwens. vooral die versnelling in die cursor vond ik zeer storend. serieus onwerkbaar in photoshop. die zwevende vensters, om compleet gestoord van te worden en cleartype komt tot zn recht binnen een OS. voor browsen leest het eerder vervelend.
wat ik zo raar vind aan apple is die eeuwige cultstatus, bijna religieus..zielig...het vaticaan had een computer uit moeten brengen met een lichtgevend kruis op de achterkant. uiteindelijk gaat het dus allemaal om het 'anders´ willen zijn en het buitenkantje van het apparaat. en wat hippe venstertjes die springen als je op een knopje drukt. een OS als ubuntu doet niet onder voor OSX. als linux fatsoenlijke productiepaketten had gehad was het nu marktleider geweest. ubuntu maakt een goede kans
Ik denk dat dat meer is omdat je op een mac al daadwerkelijk iets kon terwijl je op een PC nog commando's in zat te hameren in DOS.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:36 schreef Nazibloem het volgende:
Adobe is ooit begonnen als mac-only pakket. Vandaar dat Macs hun cult-status in de grafische wereld veroverd hebben.
True that, maar vervolgens zijn ze in korte tijd compleet onder de voet gelopen door Windows. Behalve op grafisch gebied. Vandaar dus.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer is omdat je op een mac al daadwerkelijk iets kon terwijl je op een PC nog commando's in zat te hameren in DOS.
fullscreen ftw!quote:Op woensdag 2 december 2009 05:46 schreef Synthesist het volgende:
die zwevende vensters, om compleet gestoord van te worden
als je er rekening mee houdt hoe stabiel en compleet Ubuntu is, hoeveel marketingbudget het heeft dan is het een zeer goed OS. Linux is alleen te verdeeld, het mist productie apps.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:23 schreef nietzman het volgende:
Serieus, Linux geschikt vinden als OS voor Jan met de Pet zet je per definitie al buitenspel in elke OS-war.
quote:Op woensdag 2 december 2009 05:46 schreef Synthesist het volgende:
. enkel wat dtp werk doet men op mac. 3d is windows, renderen op linuxbakken. ik heb 4 jaar op het grafisch lyceum gezeten.
Sorry, maar daar sla je de plank toch echt gigantisch mis.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:57 schreef maess het volgende:
Renderen op een linux machine MIJN GOD wat een ramp.
Haha, ik heb al meer strandballen op mijn twee dagen oude MacBook Pro'tje gezien (Die krijg je zelfs al bij de Systeemeigenschappen als je te snel switch't?) dan vastlopers in een 1 maand oude Windows 7 (64-bit, Professional) installatie.quote:Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Qebbel het volgende:
Hij loopt NOOIT vast (probeer dat maar eens met windows)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |