abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 13:20:46 #51
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74632410
CS3 zou ik een windows pc voor kopen, daar heb je helemaal niks aan met OSX (technisch bekeken)
pas vanaf CS5 heeft OSX enigzins nut, CS4 zou ik zeker niet doen op OSX maar zeker wel op Windows Vista+ (liefst 7).

Verder maakt het geen bal uit aangezien je gewoon in zo'n adobe pakket zit en dat werkt op beide hetzelfde.
Je leeft maar één keer...
pi_74645155
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4688

Misschien is dit iets om rekening mee te houden Tijgertje?
Idd. Ik ga hier ook op wachten voordat ik mijn Dell eindelijk van de hand kan doen. Waarom ik voor een MBP wil kiezen (waarschijnlijk de 13") is de heerlijke integratie van alles zonder gekut met drivertjes en utilities die uit 1983 lijken te stammen. Bluetooth voor mijn Dell onder Windows 7 is nog steeds een drama, terwijl dat onder de Mac heerlijk seamless is. Verder natuurlijk de lange batterijduur, werken met Final Cut en de opties die mijn 1200 EUR Dell ook al had en nu in een principe goedkopere Macbook ook al zitten. Oh, last but not least de afwerking van het geheel. De magnesium behuizing van mijn Dell vertoont na een halfjaar al gebruikerssporen en is inmiddels de font bezel al 2x vervangen om maar te zwijgen van die felblauwe LEDjes her en der.

Macbooks zijn 2e hands overigens ook veel meer waard, mijn oude Asus die spic & span was (3 jr oud) moest ik voor slechts 250 EUR de deur uit doen.
url
pi_74645278
Lekker 1000 euro te veel betalen.
pi_74645377
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:06 schreef Jahr00n het volgende:
Lekker 1000 euro te veel betalen.
Ik heb 1200 EUR voor mijn Dell Precision betaald. Dan heb je een LED scherm, verlicht toetsenbord, 9-cells accu, Bluetooth die de prijs bij een Windhooslaptop nogal opdrijven maar wat gewoon standaard op een Macbook (Pro) zit.
Ik heb eerder het idee dat ik teveel voor een Windows laptop heb betaald, helemaal als je de restwaarde straks ziet
url
pi_74645451
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Jij kan een laptop voor 150 euro kopen?
Nee maar een 15 inch Apple kost 1600 euro en een Dell ongeveer 600. Dit prijsverschil is te groot wat mij betreft, al is het nog zo'n mooie laptop.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:12:11 #57
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74645475
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:02 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Idd. Ik ga hier ook op wachten voordat ik mijn Dell eindelijk van de hand kan doen. Waarom ik voor een MBP wil kiezen (waarschijnlijk de 13") is de heerlijke integratie van alles zonder gekut met drivertjes en utilities die uit 1983 lijken te stammen. Bluetooth voor mijn Dell onder Windows 7 is nog steeds een drama, terwijl dat onder de Mac heerlijk seamless is. Verder natuurlijk de lange batterijduur, werken met Final Cut en de opties die mijn 1200 EUR Dell ook al had en nu in een principe goedkopere Macbook ook al zitten. Oh, last but not least de afwerking van het geheel. De magnesium behuizing van mijn Dell vertoont na een halfjaar al gebruikerssporen en is inmiddels de font bezel al 2x vervangen om maar te zwijgen van die felblauwe LEDjes her en der.

Macbooks zijn 2e hands overigens ook veel meer waard, mijn oude Asus die spic & span was (3 jr oud) moest ik voor slechts 250 EUR de deur uit doen.
Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk leuk, maar zijn persoonlijk. En het gaat uiteindelijk om dat Adobe pakket, en dan kunnen je ledjes nog zo lang mee gaan op je notebook, maar het draait gewoon voor geen meter op OSX, dus daar schiet TS niks mee op.
pi_74645570
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:12 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk leuk, maar zijn persoonlijk. En het gaat uiteindelijk om dat Adobe pakket, en dan kunnen je ledjes nog zo lang mee gaan op je notebook, maar het draait gewoon voor geen meter op OSX, dus daar schiet TS niks mee op.
Onderbouw 'voor geen meter'? Ook op Windows is CS3/4 wel eens ronduit irritant en crashgevoelig. Adobe heeft de heerlijke eigenschap softwareproblemen op te lossen met een andere versie. Maarja, ik kan ook niet zonder photoshop.
url
  donderdag 12 november 2009 @ 20:18:24 #59
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74645655
Misschien kunnen we dan beter TS overtuigen een ander pakket te gaan gebruiken dan het kopen van een Merk.
pi_74645709
Linuxgebruikers kom er maar in met The Gimp
url
pi_74645787
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:11 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Nee maar een 15 inch Apple kost 1600 euro en een Dell ongeveer 600. Dit prijsverschil is te groot wat mij betreft, al is het nog zo'n mooie laptop.
Ik neem aan dat Tijgertje sowieso in aanmerking komt voor studentenkorting.
pi_74645873
[quote]Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.

Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
[/quote

Wat een ongelofelijke klote onzin weer
De reden dat de grafische branche nog steeds met mac's werkt is vanwege het scherm en de kleuren schema's.

Pleeasseeee
  donderdag 12 november 2009 @ 20:32:52 #63
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74646093
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:25 schreef maess het volgende:
[quote]Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.

Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
[/quote

Wat een ongelofelijke klote onzin weer
De reden dat de grafische branche nog steeds met mac's werkt is vanwege het scherm en de kleuren schema's.

Pleeasseeee
lol, er zijn hele rechtzaken geweest vanwege die klote schermen van apple, alleen die 'top notch' dure schermen met led zooi die je los koopt zijn goed, maar niet van een consumenten apple notebook en daar hebben we het nu geloof ik over.
pi_74647001
Ook de 'consumenten' macbook pro's ( normale macbooks weet ik niet ) beschikken over dit scherm.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:58:36 #65
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_74647037
Windows gaat vaak op z'n bek met rotte drivers, gare dll's en andere troep. Mac OSX is daar minder gevoelig voor. Verder zijn ze allebei net zo crashgevoelig voor rotte software. Software dat slecht is geschreven voor Mac OSX crasht net zo hard als slecht geschreven software voor Windows.

De systemen van Apple zijn meer op elkaar afgestemd en zijn daarom ook minder gevoelig voor rotte software dan Windows. Windows wordt geacht alles te ondersteunen. Leuk dus als de fabrikant een gare driver uitbrengt dat je weer een blauw scherm bezorgt. Feit is dus dat je zelf ook op moet letten wat je installeert. Helaas is Mac OSX ook niet altijd zuiver qua drivers en software die ze zelf uitbrengen. Dat wil toch nog wel eens per systeem verschillen, helaas.

Ik heb zelf een Macbook Pro die nu een week oud is. Daarvoor heb ik een Macbook Pro gehad die nog geen jaar is geworden... Mijn ervaring met Mac OSX is, is dat het erg fijn en intuïtief werkt, maar zeker niet stabieler is ( / hoeft te zijn ) dan mijn Windows computer. Dit had ik van te voren wel verwacht en valt me dus tegen. Op dit moment is m'n Mac OSX nog steeds vaker vastgelopen (programma's die stoppen) dan mijn software op Windows dat op dit moment een jaar draait. Dit zie ik ook gebeuren op de Mac's in mijn omgeving (opleiding waar veel met Mac wordt gedaan).

Nu zijn er mensen die geen enkel probleem hebben met Apple, maar ook geen enkel probleem met Windows computers. Uiteraard zijn er ook mensen bij waar het juist omgekeerd is bij beide systemen.

Komt er dus op neer dat je dus echt zelf moet kiezen met daarbij lettend op je wensen, eisen en budget.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_74647162
Welke programmas draai je dat je complete macbook vastloopt?
of heb je ook zitten tweaken in het OS?
pi_74647169
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef cYbErTiM het volgende:
Misschien kunnen we dan beter TS overtuigen een ander pakket te gaan gebruiken dan het kopen van een Merk.
Hoe bedoel je.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:09:32 #68
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74647442
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:02 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je.
Alternatieven voor Adobe?
Zelf werk ik niet met Photoshop e.d. maar mijn directe omgeving wel (programmeren -> design).
En ALTIJD loopt die troep vast of heeft weer rare updates die niet werken en moeten ze weer 20jaar herinstalleren (10cd's ofzo? rete traag) en dat is op zo'n splinternieuwe iMac als op een splinternieuwe Dell met windows7 het geval.
Als ik, als programmeur, dat photoshop ook zie, dan is het me ook een brok onsamenhangende troep niet normaal, maarja, als je dat tegen die designer zegt schreeuwt hij moord en brand. Maar misschien wordt het tijd voor een evo(revo)lutie in designer land?
pi_74647609
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:09 schreef cYbErTiM het volgende:

[..]

Alternatieven voor Adobe?
Zelf werk ik niet met Photoshop e.d. maar mijn directe omgeving wel (programmeren -> design).
En ALTIJD loopt die troep vast of heeft weer rare updates die niet werken en moeten ze weer 20jaar herinstalleren (10cd's ofzo? rete traag) en dat is op zo'n splinternieuwe iMac als op een splinternieuwe Dell met windows7 het geval.
Als ik, als programmeur, dat photoshop ook zie, dan is het me ook een brok onsamenhangende troep niet normaal, maarja, als je dat tegen die designer zegt schreeuwt hij moord en brand. Maar misschien wordt het tijd voor een evo(revo)lutie in designer land?
Alternatieven voor Adobe zijn niet van toepassing.
Op school word ik met adobe programma's opgeleid en de bedrijven werken er ook mee.
En overigens werkt het bij mij prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 21:14:28 ]
pi_74647662
Laat je niet gek maken, een hoop nonsens in dit topic, ( cYbErTiM Moet Niet Zeuren! ? )
Koop gewoon de macbook pro die je het beste ligt, installeer je software pakketen en klaar.

Desnoods laat je een van je vrienden helpen als je er niet uitkomt en toch 25% zo'n ding heeft staan.
Anders probeer je het eerst bij hun thuis of bij een apple store.

Geloof me het is de prijs zeker waard
  donderdag 12 november 2009 @ 21:31:02 #71
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_74648345
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:02 schreef maess het volgende:
Welke programmas draai je dat je complete macbook vastloopt?
of heb je ook zitten tweaken in het OS?
Ik tweak helemaal niets in Mac OSX, zelfs niet in Windows. Standaard programma's als Mail en iCalc zijn crashgevoelig. Qua andere software heeft VLC, Protools, Sketchup en Filezilla wel eens kuren. Daarnaast is Finder net zo stabiel als Windows Verkenner.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_74648650
En je draait gewoon Snow Leopard?
Bizar dat ie bij zo vaak vastloopt, er moet ergens een fout zitten, soft of hardware matig maar wat jij meemaakt hoort niet.

Al eens langs de apple store geweest voor je vastlopers?
  donderdag 12 november 2009 @ 21:40:37 #73
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74648778
Laat je niet gek maken, een hoop subjectieve kreten in dit topic, (maess?)
Koop gewoon wat jou het beste lijkt en waar je budget naar is.

En als je nog een opleiding doet, krijg je daar geen kortings programma's voor de 'juiste' hardware die goed aansluit op lesmateriaal etc?
pi_74649007
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:40 schreef cYbErTiM het volgende:
Laat je niet gek maken, een hoop subjectieve kreten in dit topic, (maess?)
Koop gewoon wat jou het beste lijkt en waar je budget naar is.

En als je nog een opleiding doet, krijg je daar geen kortings programma's voor de 'juiste' hardware die goed aansluit op lesmateriaal etc?
Ik kan een macbook kopen met een aantal % korting ja.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:52:32 #75
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_74651949
doe je dat toch korting is altijd fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')