Idd. Ik ga hier ook op wachten voordat ik mijn Dell eindelijk van de hand kan doen. Waarom ik voor een MBP wil kiezen (waarschijnlijk de 13") is de heerlijke integratie van alles zonder gekut met drivertjes en utilities die uit 1983 lijken te stammen. Bluetooth voor mijn Dell onder Windows 7 is nog steeds een drama, terwijl dat onder de Mac heerlijk seamless is. Verder natuurlijk de lange batterijduur, werken met Final Cut en de opties die mijn 1200 EUR Dell ook al had en nu in een principe goedkopere Macbook ook al zitten. Oh, last but not least de afwerking van het geheel. De magnesium behuizing van mijn Dell vertoont na een halfjaar al gebruikerssporen en is inmiddels de font bezel al 2x vervangen om maar te zwijgen van die felblauwe LEDjes her en der.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4688
Misschien is dit iets om rekening mee te houden Tijgertje?
Ik heb 1200 EUR voor mijn Dell Precision betaald. Dan heb je een LED scherm, verlicht toetsenbord, 9-cells accu, Bluetooth die de prijs bij een Windhooslaptop nogal opdrijven maar wat gewoon standaard op een Macbook (Pro) zit.quote:
Nee maar een 15 inch Apple kost 1600 euro en een Dell ongeveer 600. Dit prijsverschil is te groot wat mij betreft, al is het nog zo'n mooie laptop.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jij kan een laptop voor 150 euro kopen?
Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk leuk, maar zijn persoonlijk. En het gaat uiteindelijk om dat Adobe pakket, en dan kunnen je ledjes nog zo lang mee gaan op je notebook, maar het draait gewoon voor geen meter op OSX, dus daar schiet TS niks mee op.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:02 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Idd. Ik ga hier ook op wachten voordat ik mijn Dell eindelijk van de hand kan doen. Waarom ik voor een MBP wil kiezen (waarschijnlijk de 13") is de heerlijke integratie van alles zonder gekut met drivertjes en utilities die uit 1983 lijken te stammen. Bluetooth voor mijn Dell onder Windows 7 is nog steeds een drama, terwijl dat onder de Mac heerlijk seamless is. Verder natuurlijk de lange batterijduur, werken met Final Cut en de opties die mijn 1200 EUR Dell ook al had en nu in een principe goedkopere Macbook ook al zitten. Oh, last but not least de afwerking van het geheel. De magnesium behuizing van mijn Dell vertoont na een halfjaar al gebruikerssporen en is inmiddels de font bezel al 2x vervangen om maar te zwijgen van die felblauwe LEDjes her en der.
Macbooks zijn 2e hands overigens ook veel meer waard, mijn oude Asus die spic & span was (3 jr oud) moest ik voor slechts 250 EUR de deur uit doen.
Onderbouw 'voor geen meter'? Ook op Windows is CS3/4 wel eens ronduit irritant en crashgevoelig. Adobe heeft de heerlijke eigenschap softwareproblemen op te lossen met een andere versie. Maarja, ik kan ook niet zonder photoshop.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:12 schreef cYbErTiM het volgende:
[..]
Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk leuk, maar zijn persoonlijk. En het gaat uiteindelijk om dat Adobe pakket, en dan kunnen je ledjes nog zo lang mee gaan op je notebook, maar het draait gewoon voor geen meter op OSX, dus daar schiet TS niks mee op.
Ik neem aan dat Tijgertje sowieso in aanmerking komt voor studentenkorting.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:11 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Nee maar een 15 inch Apple kost 1600 euro en een Dell ongeveer 600. Dit prijsverschil is te groot wat mij betreft, al is het nog zo'n mooie laptop.
lol, er zijn hele rechtzaken geweest vanwege die klote schermen van apple, alleen die 'top notch' dure schermen met led zooi die je los koopt zijn goed, maar niet van een consumenten apple notebook en daar hebben we het nu geloof ik over.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:25 schreef maess het volgende:
[quote]Op donderdag 12 november 2009 13:06 schreef magnifor het volgende:
Je zit in de grafische branche? Reden waarom die bedrijven nog mac's gebruiken is omdat bepaalde grafische software (onder andere Adobe pakketten) vroeger alleen beschikbaar was voor de Mac. Het is een soort van traditie geworden om de mac te blijven gebruiken.
Tegenwoordig is windows even geschikt voor grafische werk en bij bepaalde dingen (Flash) presteert het beter dan een mac.
[/quote
Wat een ongelofelijke klote onzin weer
De reden dat de grafische branche nog steeds met mac's werkt is vanwege het scherm en de kleuren schema's.
Pleeasseeee
Hoe bedoel je.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef cYbErTiM het volgende:
Misschien kunnen we dan beter TS overtuigen een ander pakket te gaan gebruiken dan het kopen van een Merk.
Alternatieven voor Adobe?quote:
Alternatieven voor Adobe zijn niet van toepassing.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:09 schreef cYbErTiM het volgende:
[..]
Alternatieven voor Adobe?
Zelf werk ik niet met Photoshop e.d. maar mijn directe omgeving wel (programmeren -> design).
En ALTIJD loopt die troep vast of heeft weer rare updates die niet werken en moeten ze weer 20jaar herinstalleren (10cd's ofzo? rete traag) en dat is op zo'n splinternieuwe iMac als op een splinternieuwe Dell met windows7 het geval.
Als ik, als programmeur, dat photoshop ook zie, dan is het me ook een brok onsamenhangende troep niet normaal, maarja, als je dat tegen die designer zegt schreeuwt hij moord en brand. Maar misschien wordt het tijd voor een evo(revo)lutie in designer land?
Ik tweak helemaal niets in Mac OSX, zelfs niet in Windows. Standaard programma's als Mail en iCalc zijn crashgevoelig. Qua andere software heeft VLC, Protools, Sketchup en Filezilla wel eens kuren. Daarnaast is Finder net zo stabiel als Windows Verkenner.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:02 schreef maess het volgende:
Welke programmas draai je dat je complete macbook vastloopt?
of heb je ook zitten tweaken in het OS?
Ik kan een macbook kopen met een aantal % korting ja.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:40 schreef cYbErTiM het volgende:
Laat je niet gek maken, een hoop subjectieve kreten in dit topic, (maess?)
Koop gewoon wat jou het beste lijkt en waar je budget naar is.
En als je nog een opleiding doet, krijg je daar geen kortings programma's voor de 'juiste' hardware die goed aansluit op lesmateriaal etc?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |