Jij komt vast in de hemel Eppie. Goed zo jongen. Jij houdt je rug recht. Als de dag des oordeels komt zal de Here jou uitverkiezen. Al die miljarden Chinezen en Indianen en Islamieten. Wat denken ze wel. Ons Veluwenaren is het paradijs. Wij zijn uitverkoren omdat wij de rechte rug hebben en de juiste teksten. Wij hebben Hem steeds een Hoofdletter gegeven. Eppie, jij bent mijn held en ik ben er trots op een Veluwenaar te zijn. En Eppie, onze Godshuizen zijn veel mooier dan hun gedrochten met die minneretten. En onze liederen -in de nieuwe berijming- man, Eppie daar komen ze toch niet aan. Ze kunnen niet eens van links naar rechts lezen Eppie. Hoor je dat! En die islammers gaan rustig op zondag zwemmen en ijsjes eten. Het is toch niet te geloven Eppie. Ik vind jou Top Eppie. Het neusje van de Veluwse zalm. Man wat ben ik blij met je. Ik denk de Here ook. Ach Eppie, ik weet het zeker. Hier is geen geloof voor nodig. Dit is gewoon zeker weten. [/sarcasme]quote:Fractievoorzitter Eppie Klein van de SGP in de Provinciale Staten Gelderland heeft gezegd dat hij liever geen moskeeën ziet en dat de islam tot nu toe niets goeds heeft gebracht. "Ik heb geen pijn van een foto van een brandende moskee."
Statenlid Klein deed zijn uitspraken op de radio bij Omroep Gelderland. Dat kwam hem op felle kritiek te staan. Vanmorgen heeft hij voor aanvang van de statenvergadering zijn excuses aangeboden voor wat hij heeft gezegd.
Fractievoorzitter Markink van de Gelderse VVD noemt de uitspraken van Klein kwetsend voor islamitische Statenleden. De fractievoorzitters van het CDA en PvdA zijn verbaasd over de uitspraken van Klein, maar vinden dat die vallen onder vrijheid van meningsuiting.
Klein doet een op zijn minst bijzonder ongelukkige uitspraak over moskeeën die in brand staan. In de radio-uitzending wordt hij geconfronteerd met een eerdere uitspraak hierover. Klein zegt vervolgens letterlijk:
"Ik heb er geen pijn van dat een foto van een moskee die in brand staat op dat moment, naar het instituut van islamitische godsdienst, dat ie daar dan is."
Gevraagd naar positieve aspecten van de islam, antwoordt Klein in het radio-interview:
"Ik heb er nog niks goeds van gezien, dat is correct. (...) Tot en met vandaag kan ik niets goeds noemen dat de islamitische godsdienst heeft gebracht op deze aarde."
De Unie van de Marokkaanse Moslim Organisaties in Nederland keurt de uitspraken van Klein af, aldus Omroep Gelderland. Volgens de unie is het een illusie dat er geen moskees in Nederland moeten zijn. Waarschijnlijk deed SGP'er Klein de uitspraken uit frustratie, zegt woordvoerder Boujoufi.
Maar ondertussen wel zitten janken als het verbod op godslastering geschrapt wordt. Dat verbod geldt alleen voor de eigen God natuurlijk...quote:Fractievoorzitter Markink van de Gelderse VVD noemt de uitspraken van Klein kwetsend voor islamitische Statenleden. De fractievoorzitters van het CDA en PvdA zijn verbaasd over de uitspraken van Klein, maar vinden dat die vallen onder vrijheid van meningsuiting.
Waarom niet? Een kerk hoort net zo min in Nederland, maar tijden veranderen en de omgeving verandert. Deal with it.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Een moskee hoort ook niet thuis in Nederland.
een pizzeria ook niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
lol. Omdat je er niks aan verandert dus beter op zoek kan gaan naar een manier om mee om te gaan...quote:
Waarom niet !quote:Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat wil je er aan doen? Ze allemaal platbranden? Ik heb geen problemen met die paar moskeeën. Als je je al drukt maakt om de financiering van die dingen dan heb je verkeerde prioriteiten gesteld.quote:
Precies. Wat een rubberen ruggegraat heeft die kerel.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:56 schreef Huisjesmelkert het volgende:
Iedereen moet het recht hebben om te zeggen wat hij wil, ook al ben ik het er niet
mee eens, zolang het niet aanzet- of oproept tot geweld tegen personen en/of goederen.
Ik vind de man zwak omdat hij nadien zijn excuses heeft aangeboden.
Ben dan een vent en sta achter hetgeen je een paar uur eerder vol overtuiging
de wereld ingeslingerd hebt.
In een moskee zijn vrouwen ook tweederangs mensen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:04 schreef Jibbe het volgende:
[..]
De SGP die geen vrouwen accepteert in hun partij is wat evil is.
Ik ken ook eigenlijk geen vrouwelijke imams...bestaan die eigenlijk wel?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In een moskee zijn vrouwen ook tweederangs mensen.
een goede reaktie .weer .we pleuren marocco vol met kerken ..tijden veranderen ..deal with it .quote:Op woensdag 11 november 2009 21:53 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Waarom niet? Een kerk hoort net zo min in Nederland, maar tijden veranderen en de omgeving verandert. Deal with it.
Volgens jouw. Mischien zie jij vrouwen mischien als sexlust maar wij hebben respect voor vrouwen aangezien " onze moeders " jarenlang voor ons hebben gezorgd.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In een moskee zijn vrouwen ook tweederangs mensen.
Meki, bestaan er eigenlijk vrouwelijke imams?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Volgens jouw. Mischien zie jij vrouwen mischien als sexlust maar wij hebben respect voor vrouwen aangezien " onze moeders " jarenlang voor ons hebben gezorgd.
De wereld verandert. De macro-omgeving veranderenquote:Op woensdag 11 november 2009 22:09 schreef telavivnick het volgende:
[..]
een goede reaktie .weer .we pleuren marocco vol met kerken ..tijden veranderen ..deal with it .
omdat de amsredamse hoerenbuurt ook niet past in turkije.quote:
In veel religieuze zenders zoals Iqraah ( S. Arabie ) en diverse Islamzenders in Marokko en vele landen komen er veel vrouwelijke sprekers die lezingen geven.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Meki, bestaan er eigenlijk vrouwelijke imams?
Geen hond die christen wil zijn, dus dan is er ook geen reden om een kerk te bouwen in Marokko!quote:Op woensdag 11 november 2009 22:09 schreef telavivnick het volgende:
[..]
een goede reaktie .weer .we pleuren marocco vol met kerken ..tijden veranderen ..deal with it .
Kunnen vrouwen ook Imam worden?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef Meki het volgende:
[..]
In veel religieuze zenders zoals Iqraah ( S. Arabie ) en diverse Islamzenders in Marokko en vele landen komen er veel vrouwelijke sprekers die lezingen geven.
In Moskeeen zowel in Marokko en hier zijn er veel vrouwelijke zusters die lezingen verrichten voor de vrouwen die de moskee betreden.
Naar mijn weten wel. In Marokko in ieder geval wel.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen vrouwen ook Imam worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |