Hij geeft nog wel altijd toe dat het gebeurt is terwijl hij hem in zijn bezit had.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:48 schreef Sony100 het volgende:
wie gaat bewijzen dat hij hem kapot heeft gemaakt?
quote:Op woensdag 11 november 2009 18:48 schreef Sony100 het volgende:
Hij is niet aansprakelijk had je hem maar niet uit moeten lenen en wie gaat bewijzen dat hij hem kapot heeft gemaakt?
Hmmm... zijn aansprakelijkheidsverzekeraar zal niet a la minute een schade van een mogelijke piekspanning vergoeden hoor...quote:Op woensdag 11 november 2009 18:50 schreef Poeke het volgende:
Wat een eikel; het kost hem geen cent om het op te geven bij zijn WA
Het gaat er nog niet eens om of zijn verzekeraar dit vergoed of niet. Hij wil niet eens contact opnemen met zijn verzekeraar omdat hij van mening is niet aansprakelijk te zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:51 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hmmm... zijn aansprakelijkheidsverzekeraar zal niet a la minute een schade van een mogelijke piekspanning vergoeden hoor...
He, jij hebt je wachtwoord terugquote:Op woensdag 11 november 2009 18:54 schreef Sony100 het volgende:
Levensles 1: Leen nooit je spullen uit aan mensen die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen
Ja gelukkig heb ik Ww weer terug en ja zo ziet mn post er wel wat beter uit thnxquote:Op woensdag 11 november 2009 18:56 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
He, jij hebt je wachtwoord terug
En ik heb je post ietsjes aangepast
Hmm... In dat geval hoop ik dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Laat die het maar uitvechten met zijn aansprakelijkheidsverzekeraar.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:53 schreef Namo_h het volgende:
[..]
Het gaat er nog niet eens om of zijn verzekeraar dit vergoed of niet. Hij wil niet eens contact opnemen met zijn verzekeraar omdat hij van mening is niet aansprakelijk te zijn.
hemquote:Op woensdag 11 november 2009 18:59 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hmm... In dat geval hoop ik dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Laat die het maar uitvechten met zijn aansprakelijkheidsverzekeraar.
Je bedoelt dat die het moet uitvechten met de huisgenoot? De aansprakelijkheidsverzekeraar staat er in eerste instantie buiten. En een rechtsbijstandsverzekering werkt met een grensbedrag en dekt enkel bepaalde geschillen. Dus het is maar de vraag of die überhaupt iets doen.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:59 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hmm... In dat geval hoop ik dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Laat die het maar uitvechten met zijn aansprakelijkheidsverzekeraar.
Heb je ook gevraagd waarom hij die mening is toegedaan?quote:Op woensdag 11 november 2009 18:46 schreef Namo_h het volgende:
Mijn huisgenoot (rechtenstudent) is van mening dat hij niet aansprakelijk is
Vast niet goed opgelet op schoolquote:Op woensdag 11 november 2009 19:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb je ook gevraagd waarom hij die mening is toegedaan?
Om het maar even simpel te vertellen:quote:Op woensdag 11 november 2009 19:55 schreef Namo_h het volgende:
maar dus nog niemand met een onderbouwing en/of bron waardoor duidelijk wordt of hij nu aansprakelijk is of niet?
Er staat dus dat de schade die iemand veroorzaakt vergoed dient te worden. Schuif hem dat meer eens onderzijn neus, de pauper!quote:Artikel 162 | BW6, Boek 6, Titel 3, Afdeling 1
1.
Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2.
Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3.
Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Als het echt door een piekspanning kwam dan kan mijn huisgenoot er ook niet veel aan doen. Is het dan nog wel een onrechtmatige daad, omdat hij daar geen invloed op kan uitoefenen? (als het idd. piekspanning is wat nog niet zeker is)quote:Op woensdag 11 november 2009 20:09 schreef fs180 het volgende:
[..]
Om het maar even simpel te vertellen:
Jullie hebben een afspraak gemaakt (hij mag jouw laptop lenen).
Hierdoor wordt hij verplicht ooit de laptopt terug te geven zodat hij weer in jouw bezit is. Het is dan wel natuurlijk de bedoeling om de laptop in dezelfde staat terug te krijgen (anders wordt jij in jouw vermogen aangetast(waarde laptop verminderd). Wanneer hij dit niet doet houdt hij zich niet aan de afspraak, ookal hebben jullie niet besproken over evt schade, dat hoeft ook niet, dat doet de wet voor jou.
Daar hij student rechten is zegt dat hem vast nietswat hij wel moet kennen is onrechtmatige daad, te vinden in 6:162bw
[..]
Er staat dus dat de schade die iemand veroorzaakt vergoed dient te worden. Schuif hem dat meer eens onderzijn neus, de pauper!
Ja, gebeurde onder zijn verantwoordelijkheid. Per ongeluk is nog steeds foutquote:Op woensdag 11 november 2009 20:20 schreef Namo_h het volgende:
[..]
Als het echt door een piekspanning kwam dan kan mijn huisgenoot er ook niet veel aan doen. Is het dan nog wel een onrechtmatige daad, omdat hij daar geen invloed op kan uitoefenen? (als het idd. piekspanning is wat nog niet zeker is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |