abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74607837

Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!, Elke gitarist is welkom!! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal , snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening.

Rock on!

De vaste klanten?

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Maverick | Music Man Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Harmony Central | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar All Guitar Tabs | Tabster | Taborama | My Songbook Powertabs | Guitar Tab Universe

Winkels?
Feedback | Groove Factory | Music Partner | Dirk Witte | Haar Guitars | Music Store | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Het afstellen van je gitaar 2 Gear Acquisition Syndrome (gas)

De OP vindt men hier.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:20:56 #2
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_74607859
Om de discussie hier maar even voort te zetten

Net het juryrapport binnen van popprijs van asfgelopen weekend
En dan krijg je zoiets
quote:
1. Originaliteit
• Punk hoezo origineel ?

Waarom moet muziek in godsnaam altijd orgineel zijn ik snap het niet Wat is er mis met gewoon muziek maken die je leuk vind

Wat vinden jullie eigenlijk de belangrijke punten die een band live moet hebben ??
  woensdag 11 november 2009 @ 16:21:08 #3
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74607866
Ik dacht: een lekker originele TT.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 11 november 2009 @ 16:22:01 #4
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74607897
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef Dribbel_ het volgende:

En dan krijg je zoiets
[..]

Waarom moet muziek in godsnaam altijd orgineel zijn ik snap het niet Wat is er mis met gewoon muziek maken die je leuk vind

Wat vinden jullie eigenlijk de belangrijke punten die een band live moet hebben ??
Uitstraling, sfeer, het vermogen om een muzikale spanningsboog neer te zetten. Allemaal veel belangrijker dan technische vaardigheden of originaliteit.
Check mijn band Glorybox
pi_74607915
Tussen de nummers door niet met elkaar gaan overleggen, dat komt onvoorbereid over, net alsof je nog moet overleggen welke nummers je gaat spelen.

Uitstraling tjah dat lijkt me duidelijk.

Niet allemaal van die voorbereide moves, gewoon op gevoel spelen/staan/heen en weer lopen etc.
pi_74607952
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef Dribbel_ het volgende:

En dan krijg je zoiets
[..]

Uitstraling, enthousiastme en het moet gewoon goed klinken.
Al zijn er wat dat laatste betreft uitzonderingen. The Breeders bijvoorbeeld. Live is het altijd een zootje op het podium en het klinkt nergens naar maar de optredens zijn geweldig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 11 november 2009 @ 16:24:29 #7
125915 Dribbel_
pi_74607984
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:22 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Uitstraling, sfeer, het vermogen om een muzikale spanningsboog neer te zetten. Allemaal veel belangrijker dan technische vaardigheden of originaliteit.
Ja precies dat vind ik dus ook
Andere punten waren dan weer:
quote:
Instrumentbeheersing

• Goed
• Goed
• Goed op elkaar ingespeeld waardoor een geluid ontstaat ( trance ) zang
quote:
Presentatie

• Proberen het voor het publiek leuk te maken
• Lekkere energieke band
• Enthousiast
• Nummers leuk aan elkaar gepraat
• Ziet er leuk uit naar publiek toe
• Leuke interactie met het publiek
quote:
Samenspel

• Goed
• Zanger houd je stem in de hand, je wordt versterkt
• Drummer gaat gauw te hard, leer voor elke ruimte de slag aan te passen dan hoeft de rest niet zo hard te staan.
• Een band!
• Bassist draagt!
• Overtuigend!
• Feestje!
• Goed
• Strak

Die punten vind ik gewoon zoveel meer waarde hebben Maar altijd dat gehamer op orginaliteit kan ik gewoon niet tegen
En ze vinden dan die Britpopbandjes met hun afgezaagde kutgeluid wel altijd orgineel
pi_74608450
Originaliteit in de zin van niet exact andermans geluid kopiëren is niet onbelangrijk hoor! Maar inderdaad, iets niet origineel vinden alleen omdat het punk is gaat veel te ver.
pi_74608647
Origineel is overrated

Drummer staat te hard? Die mensen kunnen niet zachter, en als het dan al te hard staat ligt het aan het zaalgeluid, en niet aan de band.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_74608692
Punk.
PS4 online: micro_nl
  woensdag 11 november 2009 @ 16:46:54 #11
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74608781
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef The_Dean het volgende:
Origineel is overrated

Drummer staat te hard? Die mensen kunnen niet zachter, en als het dan al te hard staat ligt het aan het zaalgeluid, en niet aan de band.
Absoluut. beter goed gejat dan slecht verzonnen!
  woensdag 11 november 2009 @ 16:49:27 #12
125915 Dribbel_
pi_74608876
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef Libelah het volgende:
Originaliteit in de zin van niet exact andermans geluid kopiëren is niet onbelangrijk hoor! Maar inderdaad, iets niet origineel vinden alleen omdat het punk is gaat veel te ver.
Nou kopieren van geluid doen we sowieso niet we doen gewoon wat we tof vinden en ik ga ook zeker niet zeggen dat het orgineel is Maar omdaarna bij orginaliteit naast dat ook nog eens gewoon los "Punk" als punt op te schrijven gaat me weer een beetje ver
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef The_Dean het volgende:
Origineel is overrated

Het was dan ook wel een redelijke galmbak Maar je kan wel heel zachtjes erop gaan tikken maar dan krijg je die energie er helemaal niet uit
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2009 @ 17:15:02 #13
159915 -Menn0-
MNO
pi_74609600
Schrijf voor volgende keer er een nummer over

Fuck Originality
,,/
  woensdag 11 november 2009 @ 17:20:39 #14
125915 Dribbel_
pi_74609748
Mja het gaat er meer om dat ik eignelijk gewoon nooit bandjes zie waarvan ik dnek, hey dat is orgineel
pi_74610019
alles is toch al ooit eens geprobeerd en gedaan? hoe kan je dan nog origineel zijn?
  woensdag 11 november 2009 @ 17:34:16 #16
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_74610101
Als je origineel probeert te zijn, ga je te hard proberen.

Bandje van mijn ex is erg 'origineel' ondat het gewoon voor geen meter klopt
  woensdag 11 november 2009 @ 17:42:01 #17
125915 Dribbel_
pi_74610294
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:30 schreef Aresdreams het volgende:
alles is toch al ooit eens geprobeerd en gedaan? hoe kan je dan nog origineel zijn?
Ja precies en ik vraag me af in hoeverre mensen echt op orginaliteit zitten te wachten uberhaubt
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:34 schreef KaMo het volgende:
Als je origineel probeert te zijn, ga je te hard proberen.

Bandje van mijn ex is erg 'origineel' ondat het gewoon voor geen meter klopt
Dat dus, van die bandjes die kost wat kost origineel en vernieuwd willen zijn en dat duidelijk niet zijn.

Het meest haat ik nog die bandjes die dan zo'n biografie hebben met.
En onze stijl is eigenlijk niet in een hokje te plaatsen want we zijn een orginele vernieuwende mix van verschillende stijlen. Hierin brengen alle muzikanten hun voorkeuren samen waardoor er een originele sound ontstaan.
En dan heb je ALTIJD een funk bassist, een rock gitarist, en een metal drummer en een lame stnadaard zangertje erover

Sad fuck
  woensdag 11 november 2009 @ 17:46:00 #18
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74610403
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:42 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja precies en ik vraag me af in hoeverre mensen echt op orginaliteit zitten te wachten uberhaubt
[..]

Dat dus, van die bandjes die kost wat kost origineel en vernieuwd willen zijn en dat duidelijk niet zijn.

Het meest haat ik nog die bandjes die dan zo'n biografie hebben met.
En onze stijl is eigenlijk niet in een hokje te plaatsen want we zijn een orginele vernieuwende mix van verschillende stijlen. Hierin brengen alle muzikanten hun voorkeuren samen waardoor er een originele sound ontstaan.
En dan heb je ALTIJD een funk bassist, een rock gitarist, en een metal drummer en een lame stnadaard zangertje erover

Sad fuck
Dat geldt sowieso ook voor smaken, mensen die zeggen 'van alles eigenlijk' als je ze vraagt van wat voor muziek ze houden moet je mijden als de pest. Angst voor hokjes.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 11 november 2009 @ 17:48:13 #19
125915 Dribbel_
pi_74610465
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat geldt sowieso ook voor smaken, mensen die zeggen 'van alles eigenlijk' als je ze vraagt van wat voor muziek ze houden moet je mijden als de pest. Angst voor hokjes.
Ik zeg ook altijd dat ik vanalles hou Maar dat doe ik dan ook Luister net zo graag dance rock pop punk metal alles door elkaar
MAar het klopt wel wat je zegt mensen willen altijd speciaal zijn en bijzonder en niet in een hokje zitten en anders zijn dan de rest

Als reactie op mijn vorige post 1e willekeurgie band van een site geplukt de bio opengeklikt en wat staat daar
quote:
Gooi funk, jazz, rock, blues en een dosis energie in de blender, voeg er nog een
toefje professionaliteit aan toe en de Izonix‐shake is compleet. Izonix is een band met enorm veel invloeden, maar een unieke, aantrekkelijke eigen rocksound
ARghghghghghghgh stop dit soort mensen die dat soort biografie dingen schrijven alsjeblieft in een hokje en sluit dat hokje af met een heeeel dik slot
pi_74610670
Bookmark
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_74611097
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:

ARghghghghghghgh stop dit soort mensen die dat soort biografie dingen schrijven alsjeblieft in een hokje en sluit dat hokje af met een heeeel dik slot
pi_74611155
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja het gaat er meer om dat ik eignelijk gewoon nooit bandjes zie waarvan ik dnek, hey dat is orgineel
Nou ja, heb wel eens zoiets gehoord, maar daarbij dacht ik dan ook meteen: "Jezus, wat een kutherrie"
Don't let my username fool you...
pi_74611231
Precies.

Totdat je Diablo Swing Orchestra tegen komt
pi_74611240
Volgens mij is het tegenwoordig origineel om volgens een oude bekende stijl te spelen.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_74613660
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')