quote:1. Originaliteit
• Punk hoezo origineel ?
Uitstraling, sfeer, het vermogen om een muzikale spanningsboog neer te zetten. Allemaal veel belangrijker dan technische vaardigheden of originaliteit.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Om de discussie hier maar even voort te zetten
Net het juryrapport binnen van popprijs van asfgelopen weekend![]()
En dan krijg je zoiets
[..]
Waarom moet muziek in godsnaam altijd orgineel zijn ik snap het nietWat is er mis met gewoon muziek maken die je leuk vind
Wat vinden jullie eigenlijk de belangrijke punten die een band live moet hebben ??
Uitstraling, enthousiastme en het moet gewoon goed klinken.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Om de discussie hier maar even voort te zetten
Net het juryrapport binnen van popprijs van asfgelopen weekend![]()
En dan krijg je zoiets
[..]
Waarom moet muziek in godsnaam altijd orgineel zijn ik snap het nietWat is er mis met gewoon muziek maken die je leuk vind
Wat vinden jullie eigenlijk de belangrijke punten die een band live moet hebben ??
Ja precies dat vind ik dus ookquote:Op woensdag 11 november 2009 16:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Uitstraling, sfeer, het vermogen om een muzikale spanningsboog neer te zetten. Allemaal veel belangrijker dan technische vaardigheden of originaliteit.
quote:Instrumentbeheersing
• Goed
• Goed
• Goed op elkaar ingespeeld waardoor een geluid ontstaat ( trance ) zang
quote:Presentatie
• Proberen het voor het publiek leuk te maken
• Lekkere energieke band
• Enthousiast
• Nummers leuk aan elkaar gepraat
• Ziet er leuk uit naar publiek toe
• Leuke interactie met het publiek
quote:Samenspel
• Goed
• Zanger houd je stem in de hand, je wordt versterkt
• Drummer gaat gauw te hard, leer voor elke ruimte de slag aan te passen dan hoeft de rest niet zo hard te staan.
• Een band!
• Bassist draagt!
• Overtuigend!
• Feestje!
• Goed
• Strak
Absoluut. beter goed gejat dan slecht verzonnen!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef The_Dean het volgende:
Origineel is overrated
Drummer staat te hard? Die mensen kunnen niet zachter, en als het dan al te hard staat ligt het aan het zaalgeluid, en niet aan de band.
Nou kopieren van geluid doen we sowieso niet we doen gewoon wat we tof vinden en ik ga ook zeker niet zeggen dat het orgineel isquote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef Libelah het volgende:
Originaliteit in de zin van niet exact andermans geluid kopiëren is niet onbelangrijk hoor! Maar inderdaad, iets niet origineel vinden alleen omdat het punk is gaat veel te ver.
Het was dan ook wel een redelijke galmbakquote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef The_Dean het volgende:
Origineel is overrated
Drummer staat te hard? Die mensen kunnen niet zachter, en als het dan al te hard staat ligt het aan het zaalgeluid, en niet aan de band.
Ja preciesquote:Op woensdag 11 november 2009 17:30 schreef Aresdreams het volgende:
alles is toch al ooit eens geprobeerd en gedaan? hoe kan je dan nog origineel zijn?
Dat dus, van die bandjes die kost wat kost origineel en vernieuwd willen zijn en dat duidelijk niet zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:34 schreef KaMo het volgende:
Als je origineel probeert te zijn, ga je te hard proberen.
Bandje van mijn ex is erg 'origineel' ondat het gewoon voor geen meter klopt
Dat geldt sowieso ook voor smaken, mensen die zeggen 'van alles eigenlijk' als je ze vraagt van wat voor muziek ze houden moet je mijden als de pest. Angst voor hokjes.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:42 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja preciesen ik vraag me af in hoeverre mensen echt op orginaliteit zitten te wachten uberhaubt
[..]
Dat dus, van die bandjes die kost wat kost origineel en vernieuwd willen zijn en dat duidelijk niet zijn.
Het meest haat ik nog die bandjes die dan zo'n biografie hebben met.
En onze stijl is eigenlijk niet in een hokje te plaatsen want we zijn een orginele vernieuwende mix van verschillende stijlen. Hierin brengen alle muzikanten hun voorkeuren samen waardoor er een originele sound ontstaan.
En dan heb je ALTIJD een funk bassist, een rock gitarist, en een metal drummer en een lame stnadaard zangertje erover![]()
Sad fuck![]()
Ik zeg ook altijd dat ik vanalles houquote:Op woensdag 11 november 2009 17:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat geldt sowieso ook voor smaken, mensen die zeggen 'van alles eigenlijk' als je ze vraagt van wat voor muziek ze houden moet je mijden als de pest. Angst voor hokjes.
ARghghghghghghgh stop dit soort mensen die dat soort biografie dingen schrijven alsjeblieft in een hokje en sluit dat hokje af met een heeeel dik slotquote:Gooi funk, jazz, rock, blues en een dosis energie in de blender, voeg er nog een
toefje professionaliteit aan toe en de Izonix‐shake is compleet. Izonix is een band met enorm veel invloeden, maar een unieke, aantrekkelijke eigen rocksound
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:48 schreef Dribbel_ het volgende:
ARghghghghghghgh stop dit soort mensen die dat soort biografie dingen schrijven alsjeblieft in een hokje en sluit dat hokje af met een heeeel dik slot
Nou ja, heb wel eens zoiets gehoord, maar daarbij dacht ik dan ook meteen: "Jezus, wat een kutherrie"quote:Op woensdag 11 november 2009 17:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja het gaat er meer om dat ik eignelijk gewoon nooit bandjes zie waarvan ik dnek, hey dat is orgineel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |