abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75042977
Ik kreeg vandaag Windows 7 Ultimate 64 bit UK binnen, gelijk geinstalleerd natuurlijk. Ik ben erg onder de indruk van alle snelheid, de fijne taskbar en de vernieuwde tray. De installatie verliep vlekkeloos, snel en op mijn geluidskaart na werd alle out of the box ondersteund.

Na de nodige drivers geinstalleerd te hebben, het interface wat te tunen en alle software er op zetten moet ik zeggen dat ik vrij snel wen aan Windows 7. Het nieuwe Media Center is een goede vooruitgang, met name de verbeterde integratie van program guide. En nog een keer de snelheid maar, als ex-Vistagebruiker ben ik snel om. Morgen maar eens kijken hoe het gamen gaat.
Powered by Janetje®
pi_75051486
Ik blijf maar problemen hebben met win7. Hoe langer ik het gebruik hoe meer ik er genoeg van krijg. Nu weer het volgende:

Ik hang mijn externe hdd (wd passport) aan de usb, en 9 van de tien keer geeft hij dan aan dat er problemen zijn en of ik die wil scannen. Paar keer gedaan, maar geen resultaat. Nu zeg ik gewoon 'continue without scanning' en de schijf is benaderbaar. Als ik hem dan weer wil verwijderen via hardware veilig verwijderen geeft hij aan dat de hardware veilig verwijderd kan worden, maar hij stopt de hdd niet. Deze blijft gewoon draaien totdat ik de usb er gewoon uittrek. Bij xp nooit geen problemen, enkel in win7 doet dit zich voor. suggesties?
pi_75061449
Data even op de computer zetten en een format doen. Denk dat het daarmee over zal zijn.
Tenminste, als je dit probleem op andere computers aan hebt. Als je het alleen op je Windows 7 machine hebt, durf ik het niet te zeggen. Misschien de laatste updates draaien.
pi_75064662
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:04 schreef Nick1983 het volgende:
Data even op de computer zetten en een format doen. Denk dat het daarmee over zal zijn.
Tenminste, als je dit probleem op andere computers aan hebt. Als je het alleen op je Windows 7 machine hebt, durf ik het niet te zeggen. Misschien de laatste updates draaien.
Het is alleen bij win7 machines, op mijn xp-bak en xp-machines elders doet 'ie het gewoon goed en zoals het hoort. Nergens problemen mee, alleen op win7. Als ik hem laat scannen vind hij ook geen problemen, dat is het rare. En hij sluit hem dus niet goed af, al zegt hij wel dat de hardware veilig verwijderd kan worden. Schijf draait dan nog steeds op volle toeren
pi_75067409
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:04 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Het is alleen bij win7 machines, op mijn xp-bak en xp-machines elders doet 'ie het gewoon goed en zoals het hoort. Nergens problemen mee, alleen op win7. Als ik hem laat scannen vind hij ook geen problemen, dat is het rare. En hij sluit hem dus niet goed af, al zegt hij wel dat de hardware veilig verwijderd kan worden. Schijf draait dan nog steeds op volle toeren
Ik had de zelfde soort klachten. Mijn schrijf was "FAT" en die heb ik nu geformateerd naar "NTFS". Het schijnt dat FAT problemen veroorzaakt zoals jij die beschreven hebt. Is je schrijf toevallig FAT?
pi_75079208
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 20:22 schreef editoor het volgende:

[..]

Ik had de zelfde soort klachten. Mijn schrijf was "FAT" en die heb ik nu geformateerd naar "NTFS". Het schijnt dat FAT problemen veroorzaakt zoals jij die beschreven hebt. Is je schrijf toevallig FAT?
Nope, gewoon ntfs
pi_75079317
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:04 schreef Tarabass het volgende:

[..]

ik kan mij herrinneren van XP <-> vista bakken dat vista ook zei, na de usb disk in een XP bak te hebben gehad en daar dingen op gedaan te hebben, dat de disk problemen had en gescand moest worden...
het is bullshit aangezien het wel gewoon werkte
en verwijderen van een USB disk laat, zover ik weet, hem altijd draaien totdat je em eruit trekt... (zowel mijn 2,5" Lacie en 3,5" Toshiba externe hdd's deden dit, zowel onder XP, vista en Windows 7)
tot zover heb ik dus nog geen gekke dingen gehoord
pi_75079843
Vista is helemaal aan mij voorbij gegaan. en dat het in Vista ook zo was, zegt nog niet dat het dan klopt dat het in win7 ook niet werkt. In xp wordt mijn hdd uitgeschakeld door voor 'hardware veilig verwijderen' te kiezen. Het lampje knippert dan een keer, gaat minder fel branden en de hdd stopt met draaien en wordt in de lock gezet. Bij elke xp-machine werkt dat icm mijn hdd.

Dus misschien geen gekke dingen, maar de disk heeft geen problemen en hoeft dus niet keer op keer gescand te worden. En het veilig verwijderen van hardware is er ook voor bedoeld om hdd's te laten stoppen met draaien en hem veilig in de lock te zetten. Mijn hdd werkt dus perfect met xp, maar win7 (en misschien dan ook Vista) faalt keihard. wat nou scannen
pi_75090390
Net Windows 7 Pro geïnstalleerd. Ga de topics eens teruglezen want ik heb toch wel een paar vragen
pi_75093004
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:44 schreef Juup© het volgende:
Net Windows 7 Pro geïnstalleerd. Ga de topics eens teruglezen want ik heb toch wel een paar vragen
Gefeliciteerd, als je er niet uit komt dan roep je maar!
Powered by Janetje®
pi_75097440
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:13 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, als je er niet uit komt dan roep je maar!
Dank u
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:28:23 #162
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75099096
Mijn laptop lag eigenlijk te vaak stof te vangen omdat ik me kapot ergerde aan dat baggertrage Vista.

Toch nog maar een keer wat euro's er tegenaan gesmeten en Windows 7 in huis gehaald. Wat een verschil .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_75100288
wat is eigenlijk de goedkoopste manier om aan Windows 7 te komen?
  zondag 29 november 2009 @ 00:13:56 #164
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75100349
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:11 schreef fespo het volgende:
Neem aan dat je dan een legitieme/originele bedoelt .

Ik heb 'm voor 119,- gehaald bij Mycom. Home Premium, update vanaf Vista. Dat was daar in ieder geval de goedkoopste variant. In andere winkels en op bol.com heb ik 'm een stuk duurder gezien. Ook de versie die geen update-vanaf-Vista is, was bij Mycom meteen 80 euro duurder. Maar ik lees net ergens op pagina 2 van dit topic dat je stiekem helemaal geen vista nodig hebt om de update-vanaf-vista versie te gebruiken.
pi_75100432
pfoef dat is nog duur.
ik dacht dat ze veel goedkoper waren.
ook iets van dat je tot volgend jaar een test versie ofzo kon krijgen maar miss is dat alweer een jaar geleden
pi_75100528
Ik heb de upgrade vanaf Vista voor niets gekregen van Acer, moest alleen de verzendkosten betalen.

Op dit moment moet ik eerlijk toegeven dat ik (nog) geen verbetering o.i.d. t.o.v. Vista merk.
  zondag 29 november 2009 @ 00:23:46 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_75100582
Oh, met dank aan Google:
Mocht je iemand kennen die aan een universiteit of hogeschool studeert of daar werkt, dan kun je dit nog proberen: http://www.surfslim.nl/
pi_75100649
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:11 schreef fespo het volgende:
illegaal..

anders:
OEM -> ultimate voor 150 euro
Upgrade naar ultimate voor ~200
retail ultimate vanaf 220 euro
pi_75104368
Ik heb windows 7 op me laptop, gewoon legaal..

En elke keer als ik de laptop opstart vraagt hij welk besturingssysteem wil opstarten.. terwijl windows 7 het enige is...

Kan ik ergens aanzetten dat hij automatisch w7 laadt?
pi_75104478
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:54 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb windows 7 op me laptop, gewoon legaal..

En elke keer als ik de laptop opstart vraagt hij welk besturingssysteem wil opstarten.. terwijl windows 7 het enige is...

Kan ik ergens aanzetten dat hij automatisch w7 laadt?
Rechtermuisknop op Computer (in het startmenu) > Properties > Advanced system settings > tabblad advanced > Startup and recovery de settings knop >

Default OS: Windows 7 zetten
Time to display....: uitvinken

Het is niet helemaal de netste manier maar wel de makkelijkste.
pi_75111484
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:21 schreef Juup© het volgende:
Op dit moment moet ik eerlijk toegeven dat ik (nog) geen verbetering o.i.d. t.o.v. Vista merk.
gelukkig ben je er gewoon eerljik over
pi_75112100
TVP, sinds gisteren windows 7
pi_75115428
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

gelukkig ben je er gewoon eerljik over
Vanwaar de smiley
pi_75118345
quote:
Op zondag 29 november 2009 00:21 schreef Juup© het volgende:
Ik heb de upgrade vanaf Vista voor niets gekregen van Acer, moest alleen de verzendkosten betalen.

Heb je een upgrade gedaan van een bestaande installatie of een verse installatie? Ik merk met name dat de responstijden van het besturingssysteem drastisch verbeterd zijn in Windows 7 bijvoorbeeld.