Oké.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wat punt? Probeer ik een punt te maken? Gewoon algemene informatie.
Heb je daar een bron van? Ik geloof er namelijk geen biet vanquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:50 schreef appelsjap het volgende:
Mensen die voor hun vijfendertigste stoppen met roken, lopen een vergelijkbaar risico als zij die nooit gerookt hebben. Het risico bij mensen die 'light' sigaretten roken (7-14 mg teer) verschilt niet of nauwelijks van het risico bij rokers van 'medium' sigaretten (15-21 mg teer). Het risico op longkanker lag in elk geval nog hoger voor mensen die sigaretten zonder filter roken (22 mg teer of meer).
Ja en dan lekker vieze gele vingers. Gewoon sigaretten veel handiger.quote:
Handen wassen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dan lekker vieze gele vingers. Gewoon sigaretten veel handiger.
Of je koop zelf gewoon een pakje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mijn luckys zijn op.![]()
Morgen dus peuken terug vragen aan iedereen die 'even een peuk van me mocht'.
Nee, dan blijven die mensen bietsenquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:45 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Of je koop zelf gewoon een pakje.
Ja, dat kan ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:45 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Of je koop zelf gewoon een pakje.
/care, het zijn maar peuken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook.
Maar dan komen ze weer "Deeees, mag ik een peukje van je? Je krijgt er echt één terug!" En dan zeg ik vast weer "okay".
Verslaafde. Een roker met een beetje waardigheid vraagt er niet meer om.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mijn luckys zijn op.![]()
Morgen dus peuken terug vragen aan iedereen die 'even een peuk van me mocht'.
Waarom doen mensen 'te' van iets?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op mensen die regelmatig roken. That is, elke dag (dat pakje per dag was bij wijze van spreke, maar dat had je zelf ook al wel door.). Gelegenheidsrokers heb ik niets tegen, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. Je lichaam herstelt je toch wel van die drie teersigaretten die je dan in je lichaam gooit, maar bij elke dag-rokers heeft je lichaam hier geen kans toe, en dus begrijp ik niet waarom mensen dat doen. En dan moet je dus niet aankomen bij mij met het argument 'het is gewoon lekker' of 'niet-rokers begrijpen dat toch niet'. Ik ben niet achterlijk.
Roken is 'slecht'. Er is geen logisch argument. Het is lekker. Men geniet ervan. En het is een verslaving. Dat het ongezond is en dat je dood kan gaan, doet er niet zoveel aan toe (niet zo erg dat ze dus niet meer roken of verminderen/stoppen met roken). Ze weten dat ze kanker kunnen krijgen, en dat ze eerder kunnen sterven. Roken vergroot kans op ziektes. Maar zolang zij niet ziek worden, op dit moment geen last hebben van longkanker en alle negatieve dingen die erbij horen, vinden ze het best.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:05 schreef Noortje. het volgende:
Ik moet nog steeds een roker tegenkomen die goede argumenten heeft waarom hij/zij rookt. Waarbij zijn/haar argumenten tegen het feit dat het heel ongezond is moeten opwegen.
Ik heb een opa die vanaf z'n 15de al verslaafd is en te veel rook. Hij is nu 72. Hij rookt echt non-stop, al 57 jaar lang. Dat het niet gezond is merk je wel aan hem, maar hij blijft stug doorroken.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:15 schreef Stali het volgende:
Wrs. omdat iedereen wel ergens een excuusoma heeft die met zwarte koffie, een fles wijn en twee pakjes sigaretten per dag gewoon 86 is geworden?
En ik beschreef ook eigenlijk mijn eigen opa inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb een opa die vanaf z'n 15de al verslaafd is en te veel rook. Hij is nu 72. Hij rookt echt non-stop, al 57 jaar lang. Dat het niet gezond is merk je wel aan hem, maar hij blijft stug doorroken.
Dus ja, er zijn altijd uitzonderingen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 00:15 schreef Stali het volgende:
Overigens moet men niet zo somberen, het roken is vrijwel uit het straatbeeld verdwenen, good thing voor de jongeren. Het aantal sigaretten rokende jongeren is echt flink teruggedrongen.
Ik rook niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:25 schreef Stali het volgende:
[..]
En ik beschreef ook eigenlijk mijn eigen opa inderdaad..
Rook jij trouwens? Of moet ik deze vraag anno nu maar beter niet stellen?
Dat teveel vet en zoet eten is wel verklaarbaar. Vruuuugah waren dat schaarse goederen (sinds mensenheugenis is men op zoek naar zoetigheid) dus wanneer je de kans had om vet of zoet te eten moest je BUFFEREEEEEENquote:Op woensdag 11 november 2009 00:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom doen mensen 'te' van iets?
Waarom eten mensen te veel, gaan ze dagelijks (en dus te veel) naar de McDonald's, als ze weten dat het ongezond is en dik kunt worden?
Ik kom iedere dag met Ollie in het bos en je hebt op zich wel gelijk. Veel peuken en blikken bier wat daar achtergelaten wordt.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:26 schreef MASD het volgende:
[..]
. Dat denk jij.
Weer een kwestie van "als je het niet ziet is het er niet". Ik durf te wedden dat het nauwelijks is afgenomen, het gebeurt alleen op andere plaatsen waar jij niet komt. Jongeren zoeken afgelegen plekken op. Hoe vaak kom jij in bossen en parken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |