Ah! Mooi! Ik kan het dus meteen verbrassen! Dus wat boeit het dan?quote:http://www.ing.nl/particu(...)px?faquri=tcm:7-6673
Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).
Betekent dit dat de datum voor de bij-/afschrijvingsregel de volgende dag met een dag verspringt?quote:De boekdatum wordt door bedrijven en instellingen aangehouden als datum van betaling.
Zoals ik het begrepen heb, houdt valutering in dat een overschrijving als boekdatum vandaag heeft, maar als rentedatum gisteren in geval van een afschrijving of morgen in geval van een bijschrijving (dit zijn de termen zoals ABN Amro ze hanteert/hanteerde). Als je dus op een dag een groot bedrag (groter dan het normale saldo) ontvangt (van een derde) en meteen weer afschrijft (aan een derde), je dus feitelijk 2 dagen rood staat en dus rente betaalt! De nadruk op van/aan een derde is omdat overboekingen tussen je eigen rekeningen over het algemeen geen verschil is tussen boek- en rentedatum (dus als een van de rekeningen in het voorbeeld je eigen spaarrekening is, heb je nog maar 1 dag roodgestaan)quote:Op dinsdag 10 november 2009 04:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
En, is het bij valutering niet zo, dat het geld een paar dagen "onderweg" is, dus al afgeschreven bij de ander, en nog niet bijgeschreven bij jou? In die dagen betaalt de bank geen rente, en daar zit dan de winst. Zo heb ik het altijd begrepen. Dat is dus sowieso niet van toepassing want je hebt juist wel beschikking over het geld.![]()
Omdat hij op een dagafschrift moet komen? Aangezien de boeking in de loop van de 9é (intradag transactie) is gekomen komt hij op het dagafschrift van de 10e?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:52 schreef TeringHenkie het volgende:
Niks, alleen ben ik gewoon benieuwd. Waarom zou je de datum met een dag verschuiven? Het geld is tenslotte op de 9e overgemaakt, niet op de 10e.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |