abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74563003
Vandaag dag van de waarheid, US indices mogen nu niet veel verder meer doorschieten naar boven, ik verwacht nog steeds forse daling komende weken.
pi_74563250
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:59 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag dag van de waarheid, US indices mogen nu niet veel verder meer doorschieten naar boven, ik verwacht nog steeds forse daling komende weken.
Ik hoop het voor je. Ben benieuwd iig.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_74563275
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:32 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je. Ben benieuwd iig.
Ik ben ook zeer benieuwd, had niet gedacht dat het zover door zou stijgen. We zitten dicht tegen de grenzen aan voor de US indices tot waar het mag doorstijgen, dus spannende dag
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:35:37 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74563290
Wanneer expireren je puts?
The End Times are wild
pi_74563356
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef LXIV het volgende:
Wanneer expireren je puts?
Die voor de miljoen portefeuille over 2 weken(bewust risico), daarnaast heb ik nog deel december putten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:49:39 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74563480
2 weken. Het zou nog wel kunnen, maar dan moet er wel iets gebeuren. De index moet op 295,5 komen break-even?
The End Times are wild
pi_74563521
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:49 schreef LXIV het volgende:
2 weken. Het zou nog wel kunnen, maar dan moet er wel iets gebeuren. De index moet op 295,5 komen break-even?
Nee, 296,7. Het is ook nog zeker mogelijk dat dit gehaald gaat worden, maar de draai zal snel moeten komen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:05:22 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74563702
ING alweer boven de 10. Als het zo doorgaat zien we voor eind dit jaar alweer nieuwe jaarrecords. Ik durf ze bijna al niet meer vast te houden! Dit keer heb ik ze voor de lange termijn, maar als ze voor januari boven de 14 staan dan ben ik weg!
The End Times are wild
pi_74563773
We staan nu rood
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_74564298
oh nee he, niet weer zo'n dag.
pi_74564361
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:32 schreef m0m0 het volgende:
oh nee he, niet weer zo'n dag.
Wat bedoel je met zo'n dag?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74564449
Het lijkt wel een golfslagbad
pi_74564496
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat bedoel je met zo'n dag?
Dat we de hele dag de tango dansen met de nullijn.
pi_74564866
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:39 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Dat we de hele dag de tango dansen met de nullijn.
Tof gezegd
pi_74565842
Stijging bijna ten einde, of breken we door?
pi_74565993
De dagtop zit nu echt precies op de september top
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_74566056
Bij mij beginnen de twijfels toe te nemen. Ben er van overtuigd dat we het wel goed hebben v/d Geld, maar dat misschien de timing nog niet juist is.

Zie vandaaag wel of ik mn short posities maar wel of niet moet opgeven.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:42:50 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74566097
Dit is wel hét moment om heel goedkoop shorts in te slaan, met het nodige risico uiteraard.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:52:25 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74566355
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:32 schreef Vandergeld het volgende:
Stijging bijna ten einde, of breken we door?
[ afbeelding ]
Uk-oh....
Ik zie een stijgende wig tot vlak onder het 62% Fibonacci niveau.
Alweer een textbook bear patroon.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74566417
Toch durf ik (nog) geen shorts te nemen.
pi_74566427
Ik zie eerlijk gezegd vooral een textbook golfpatroon.
pi_74566682
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Uk-oh....
Ik zie een stijgende wig tot vlak onder het 62% Fibonacci niveau.
Alweer een textbook bear patroon.
Dan word golf C uitgevoerd als een stijgende wig wat mogelijk is.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:12:59 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74566944
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:54 schreef bouillabaisse het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd vooral een textbook golfpatroon.
Een stijgende wig is een eindpatroon dat volgens Elliot Wave Theory (EWT) meestal voorkomt in golf 5 en soms in golf C. Dat is het leuke: veel klassieke TA-patronen kun je gewoon afleiden uit EWT. Dat maakt EWT zo elegant als theorie.

Helaas is EWT nogal multi-interpretabel. Daarom is het naar mijn ervaring niet geschikt om voorspellingen mee te doen (nog los van de vraag of de markt daadwerkelijk de veronderstelde structuur bezit). Je kunt het achteraf altijd kloppend maken door te hertellen, maar ik heb nog nooit iemand met enige consistentie correcte voorspellingen voor de toekomst zien doen met EWT.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74567433
Het is weer druilerig hier in Londen, ik mieter er weet wat plaatjes op, mijn positie staat toch nog stil.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74567556
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een stijgende wig is een eindpatroon dat volgens Elliot Wave Theory (EWT) meestal voorkomt in golf 5 en soms in golf C. Dat is het leuke: veel klassieke TA-patronen kun je gewoon afleiden uit EWT. Dat maakt EWT zo elegant als theorie.

Helaas is EWT nogal multi-interpretabel. Daarom is het naar mijn ervaring niet geschikt om voorspellingen mee te doen (nog los van de vraag of de markt daadwerkelijk de veronderstelde structuur bezit). Je kunt het achteraf altijd kloppend maken door te hertellen, maar ik heb nog nooit iemand met enige consistentie correcte voorspellingen voor de toekomst zien doen met EWT.
Precies. Dat hele TA is gewoon wijsheid achteraf. Het zou weleens een stijgende wig kunnen zijn. Of een doodvallende kraanvogel. Of misschien toch een exploderende egel! De analyst gokt vervolgens gewoon datgene wat hem het meest logisch lijkt, en pas achteraf blijkt of hij de goede gok heeft gemaakt.

Ik ben totaal niet van TA onder de indruk (al zou ik het wel wat vinden als Vandergeld door TA zijn miljoen binnenkopt), ook door de geringe wiskundige onderbouwing die erbij komt kijken. Het is niet voor niks dat natuurkundigen zoveel gebruik maken van complexe wiskundige technieken bij het analyseren van hun data en het doen van voorspellingen aan de hand daarven.

Een beetje patroonherkennen kan iedereen. Als een bepaalde fluctuerende waarde een lange tijd alleen maar stijgt, dan lijkt de kans dat die binnenkort gaat dalen met de dag toe te nemen. En vice versa. Of misschien toch niet. En in dat laatste zinnetje, die onzekerheid, daar zit het hem juist in.

In feite komt TA neer op een zeer eenvoudige, bijna kinderlijke vorm van klassieke patroonherkenning. Eigenlijk zou je er een enorm groot en complex zelflerend neuraal netwerk op los moeten laten. Pas dan kun je echt weten of er sprake is van voorspellende patronen in de koersdata, ook al zul je waarschijnlijk nooit weten hoe die patronen zich vertalen in zichtbare kenmerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')