Voordat dit gebeurt kan de koers nog gemakkelijk naar 450 toe. Dan kun je echt verkopen. En dan weer terug naar de 330, en dan was dat de crash. Je weet het niet. Zo'n feeststemming is het nog altijd niet sinds 2001.quote:Op maandag 9 november 2009 21:35 schreef SeLang het volgende:
Als de markt raar doet dan moet je gewoon achterover leunen en niets doen, net als eind jaren '90. Die crash komt heus wel, maar je moet er geen geld op zetten wanneer dat gebeurt. Gewoon elke dag checken wat Mr Market je aanbiedt. Is het niet interessant, dan gewoon negeren. Op een mooie dag ergens in de toekomst komt hij vanzelf met een leuk aanbod.
En als je de meute ziet kopen en feestvieren zoals vandaag, dan denk je: er moeten nu eenmaal verkopers zijn als ik straks voor de helft van de prijs wil kopen.
De vraag is meer wie op dat soort macro informatie moet reageren? De grote MF/PF? Ik heb sowieso al twijfel of die uberhaupt kritisch kunnen kijkenquote:Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Aangezien een aantal europese industriele productie en GDP-cijfers uitkomen zie ik deze week een flinke rally tegemoet. Nu beginnen de stimulansen immers pas echt zichtbaar te worden. Ik ben een bear, maar je moet kritisch na de dingen kunnen kijken ook al gaat dat tegen je eigen mening in. Pas in 2010 gaan we weer echt down, door zoals Roubini zegt: 'by 1001 cuts'.
Maar dan moet ik voor de komende maanden een echte baan opzoeken waar ik ook daadwerkelijk wat ga toedragen aan de maatschappij,quote:Op maandag 9 november 2009 21:35 schreef SeLang het volgende:
Als de markt raar doet dan moet je gewoon achterover leunen en niets doen.
Ik ben het vaak met je eens, maar ik denk niet dat de beurs eerst nog naar 450 kan voordat er een stevige correctie aan komt. Dat lijkt me ietwat te veel van het goedequote:Op maandag 9 november 2009 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voordat dit gebeurt kan de koers nog gemakkelijk naar 450 toe. Dan kun je echt verkopen. En dan weer terug naar de 330, en dan was dat de crash. Je weet het niet. Zo'n feeststemming is het nog altijd niet sinds 2001.
Zou kunnen, ik heb er alleen nooit wat van gehoord. Ook niet van vrienden bijv. Succes iig en laat ze zien dat je de beste bent!quote:Op maandag 9 november 2009 21:36 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Het is toch worldwide? Neem aan dat Londen er ook tussen zit?
Het is alleen wel m'n eerste keer. Geen flauw idee wat ik nou precies kan verwachten.
Ik denk ook niet dat dit zo 123 gebeurt, maar wat ik zeggen wil is dat er altijd wel een reden te vinden is om niet long te gaan. En als je altijd langs de zijlijn staat verdien je ook niet veel.quote:Op maandag 9 november 2009 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het vaak met je eens, maar ik denk niet dat de beurs eerst nog naar 450 kan voordat er een stevige correctie aan komt. Dat lijkt me ietwat te veel van het goedeIk welke tijdschaal had je dit in gedachten? Een jaar of 2?
[..]
Dat doet me denken aan de situatie in 2000. Toen was iedere renteverhoging een reden om de beurzen te laten stijgen. Want als de rente verhoogd werd, dan moest het wel héél goed gaan met de economie. En toen daarna de beurs crashte, was iedere renteverlaging een reden om de beurzen verder te laten zakken. Want als de rente zover omlaag ging, dan moest het wel heel slecht gaan met de economie.quote:Op maandag 9 november 2009 21:51 schreef SeLang het volgende:
Het is boeiend om te zien wat de markten op dit moment drijft.
Hoger dan verwachte werkloosheid? --> aandelen omhoog omdat dat de kans vergroot dat de rente langer laag blijft (= aandelen worden langer gepimpt)
Volgens Denninger's blog van vandaag eisen de primary dealers (de grootbanken die alle treasuries opkopen met geprint geld van de FED, en daarmee de spil in de quantitative easing mallemolen zijn) dat hun kapitaalvereisten verlaagd worden. Hij noemt dat chantage, en dat is het ook want als ze stoppen die treasuries op te kopen, klapt het hele zooitje in elkaar. Maar de vraag is waarom ze die eis stellen.. hij vermoedt dat ze hun steungelden gebruikt hebben om foutgelopen leningen af te dekken en om op de markten mee te speculeren (in plaats van het uit te lenen, wat de bedoeling was - maar het krediet aan bedrijven en particulieren is juist teruggelopen). En dat de banken er qua eigen vermogen nu nog beroerder voorstaan dan vóór de overheidssteun. De overheid heeft geen keus, als ze niet willen dat er grote banken omtuimelen of bedrijfsonderdelen gaan verkopen zullen ze moeten meewerken.quote:Op maandag 9 november 2009 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Als men voor een verwachtte correctie gaat melden dat we nog lekker doorgaan met gratis geld uitgeven is het niet verwonderlijk dat beurzen weer flinke groene cijfers laten zien die dag.
kritisch kijken is altijd lastig dat klopt, vooral als je je laat leiden door een bepaalde visie of emotie. Je zou echter zeggen dat men ervan leert en zich dat eigen maakt, schijnbaar niet dus.quote:Op maandag 9 november 2009 21:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De vraag is meer wie op dat soort macro informatie moet reageren? De grote MF/PF? Ik heb sowieso al twijfel of die uberhaupt kritisch kunnen kijkenDe stimulansen zijn deze maand net zo verkeerd als de maand hiervoor, en daar weer voor, etc. Dat maakt echt niet zoveel uit. Althans, zo denk ik er dan over.
Ik vind Roubini wat overrated. Beste man verder, maar hij zegt ietwat vaak hetzelfde.
De kredietverstrekking gaat inderdaad geweldig sinds het "einde van de recessie"quote:Op maandag 9 november 2009 22:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Volgens Denninger's blog van vandaag eisen de primary dealers (de grootbanken die alle treasuries opkopen met geprint geld van de FED, en daarmee de spil in de quantitative easing mallemolen zijn) dat hun kapitaalvereisten verlaagd worden. Hij noemt dat chantage, en dat is het ook want als ze stoppen die treasuries op te kopen, klapt het hele zooitje in elkaar. Maar de vraag is waarom ze die eis stellen.. hij vermoedt dat ze hun steungelden gebruikt hebben om foutgelopen leningen af te dekken en om op de markten mee te speculeren (in plaats van het uit te lenen, wat de bedoeling was - maar het krediet aan bedrijven en particulieren is juist teruggelopen). En dat de banken er qua eigen vermogen nu nog beroerder voorstaan dan vóór de overheidssteun. De overheid heeft geen keus, als ze niet willen dat er grote banken omtuimelen of bedrijfsonderdelen gaan verkopen zullen ze moeten meewerken.
Als hij daarin gelijk heeft is dat slecht nieuws voor de dollar, en voor de USA.
Ik ga me wel helemaal kapot lachen als die banken alsnog he-le-maal in elkaar klappen. Ik heb toch niks te verliezen. Geen eigen huis met hypotheek of andere geleende bezittingen, en een baangarantie tot aan m'n dood. Zoek het lekker uit met z'n allen!quote:Op maandag 9 november 2009 22:01 schreef dvr het volgende:
[..]
Volgens Denninger's blog van vandaag eisen de primary dealers (de grootbanken die alle treasuries opkopen met geprint geld van de FED, en daarmee de spil in de quantitative easing mallemolen zijn) dat hun kapitaalvereisten verlaagd worden. Hij noemt dat chantage, en dat is het ook want als ze stoppen die treasuries op te kopen, klapt het hele zooitje in elkaar. Maar de vraag is waarom ze die eis stellen.. hij vermoedt dat ze hun steungelden gebruikt hebben om foutgelopen leningen af te dekken en om op de markten mee te speculeren (in plaats van het uit te lenen, wat de bedoeling was - maar het krediet aan bedrijven en particulieren is juist teruggelopen). En dat de banken er qua eigen vermogen nu nog beroerder voorstaan dan vóór de overheidssteun. De overheid heeft geen keus, als ze niet willen dat er grote banken omtuimelen of bedrijfsonderdelen gaan verkopen zullen ze moeten meewerken.
Als hij daarin gelijk heeft is dat slecht nieuws voor de dollar, en voor de USA.
Wat denk je wat er gaat gebeuren met de maatschappelijke orde? Zodra de hele monetaire systeem in elkaar dondert, dan is het bye bye met de wereld zoals we die nu kennen.quote:Op maandag 9 november 2009 22:28 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Ik ga me wel helemaal kapot lachen als die banken alsnog he-le-maal in elkaar klappen. Ik heb toch niks te verliezen. Geen eigen huis met hypotheek of andere geleende bezittingen, en een baangarantie tot aan m'n dood. Zoek het lekker uit met z'n allen!
Zal allemaal wel meevallen. Gedurende WOII draaide ook alles gewoon door. Nood breekt wetten. Dit is precies de fout die de grote banken maken: ze denken echt dat we niet meer zonder hen kunnen. Think again. Een mens is oneindig veel vindingrijker dan je op grond van de ons voorgekookte luxe leventje zou denken. Maar die vindingrijkheid komt pas weer naar boven als het niet anders kan.quote:Op maandag 9 november 2009 22:42 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Wat denk je wat er gaat gebeuren met de maatschappelijke orde? Zodra de hele monetaire systeem in elkaar dondert, dan is het bye bye met de wereld zoals we die nu kennen.
Ik hoop dat Bos alle ingenomen guldenbriefjes en munten goed bewaard heeft, zodat we in geval van nood direct voor binnenlands gebruik weer op de gulden kunnen overstappen (naast de euro, en met een koers van 1:1 dit keer). Er zal bij zo'n ineenstorting heel veel onduidelijkheid zijn tussen landen onderling en banken onderling, maar als er direct begonnen wordt met het verstrekken van nieuw geld en bedrijven verplicht wordt om hun activiteiten voort te zetten en die guldens te accepteren, hoeft die chaos niet op het alledaagse leven neer te slaan. Zodra de rust weer een beetje teruggekeerd is kan de balans opgemaakt worden om te zien welke banken nog overeind staan en welke genationaliseerd moeten worden.quote:Op maandag 9 november 2009 22:42 schreef m0m0 het volgende:
Wat denk je wat er gaat gebeuren met de maatschappelijke orde? Zodra de hele monetaire systeem in elkaar dondert, dan is het bye bye met de wereld zoals we die nu kennen.
Je zou inderdaad gek zijn als je de straten opging om winkels te plunderen terwijl de moffen al marcherend steden overnamen.quote:Op maandag 9 november 2009 22:58 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Zal allemaal wel meevallen. Gedurende WOII draaide ook alles gewoon door. Nood breekt wetten. Dit is precies de fout die de grote banken maken: ze denken echt dat we niet meer zonder hen kunnen. Think again. Een mens is oneindig veel vindingrijker dan je op grond van de ons voorgekookte luxe leventje zou denken. Maar die vindingrijkheid komt pas weer naar boven als het niet anders kan.
Welnee. Zo gaat het momenteel in IJsland ook niet. Je krijgt gewoon een soort reset, niet het einde van de wereld. Sommige mensen die veel hadden hebben ineens niks meer. En sommige anderen, die de afgelopen jaren zijn uitgeknepen, blijken ineens onmisbaar te zijn. Mensen met vergeten skills. Boeren enzo.quote:Op maandag 9 november 2009 23:16 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Je zou inderdaad gek zijn als je de straten opging om winkels te plunderen terwijl de moffen al marcherend steden overnamen.
Nou dit gaat veel verder. Ik voel me trouwens verplicht om te vermelden dat ik geen doemdenker ben ofzo. En een situatie als dit wens ik geen enkele natie toe. Maar ik verwacht dus echt dat alles op zijn gat zal komen te staan.Als er geen vertrouwen is in geld dan is alles eigenlijk al afgelopen. Salarissen die niet meer betaald kunnen worden, mensen die alleen nog maar met bezittingen kunnen kopen. En dus maar overgaan tot het plunderen. Politie en leger wat machteloos staat. Handje vol dienders die niet gevlucht zijn om hun familie te beschermen zullen tegenover een massa staan wat in paniek totaal niet weet wat er allemaal aan de hand is en alleen weten dat ze moeten overleven. Infrastructuur wat stil komt te liggen..
Nee. Zo kan ik wel uren doorgaan. Dit wil je echt niet, Geloof me maar.
Vind je IJsland een representatief voorbeeld voor landen als Amerika en Nederland? Een groot deel van de bevolking komt al in de problemen als er 1 maand geen salaris kan worden betaald. Het is een soort van domino-effect wat zich zal ontwikkelen.quote:Op maandag 9 november 2009 23:23 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Welnee. Zo gaat het momenteel in IJsland ook niet. Je krijgt gewoon een soort reset, niet het einde van de wereld. Sommige mensen die veel hadden hebben ineens niks meer. En sommige anderen, die de afgelopen jaren zijn uitgeknepen, blijken ineens onmisbaar te zijn. Mensen met vergeten skills. Boeren enzo.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Alleen in bepaalde wijken in bepaalde steden zal het erg grimmig worden, maar daar had je zolangzamerhand allang weg moeten zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 23:33 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Vind je IJsland een representatief voorbeeld voor landen als Amerika en Nederland? Een groot deel van de bevolking komt al in de problemen als er 1 maand geen salaris kan worden betaald. Het is een soort van domino-effect wat zich zal ontwikkelen.
Vergeet niet dat een groot deel van de bevolking niet verder is gekomen dan wat nu het MBO is. Relativeren zijn niet echt de beste karaktereigenschappen van deze mensen. Wat denk jij?
Inderdaad!quote:Op maandag 9 november 2009 23:21 schreef SeLang het volgende:
De bear is nog niet dood mensen!
Hoewel het volume op de S&p500 vandaag fractioneel hoger was dan vrijdag is er nog steeds sprake van een dalende trend in volume terwijl de markt scherp is gestegen. Door de grote beweging vandaag verwachtte ik een breuk in die trend, maar nu de cijfers binnen zijn blijkt het weinig voor te stellen. Het heeft nog steeds alle kenmerken van een bearrally. En nu zitten we echt vlak onder de vorige top.
Dus ik durf vandergeld's puts nog niet af te schrijven...
Morgen wordt dus interessant: wat doen prijs en volume?
Waarom hoor ik dat nu pas?quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:29 schreef TeringHenkie het volgende:
Hebben zich nog mensen ingeschreven voor de optie masterclass die door All Options gegeven wordt deze maand? Hij is iig al vol, ik sta op de lijst voor volgend jaar
Voor de mensen die zich in willen schrijven: http://www.amsterdamtrade(...)-option-trading.htmlquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dat nu pas?
Ik zou graag dit soort cursussen willen volgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |