Hoewel ik het Internet voornamelijk voor m'n werk en als bron voor informatie gebruik, ben ik er ook niet vies van om eens lekker een avondje te lanterfanten, en enkel vrij nutteloze dingen te doen als op Hyves en MSN hangen, en 'grappige' websites verorberen.
Zo ben ik een groot voorstander van de melige "
fail" humor die websites als
Failblog,
Doing it wrong en
de picdump van Skoften tot overvloede aanbieden. Ik blader die websites maar al te graag (opnieuw) door. Het gros van de plaatjes staat inmiddels op m'n netvlies gebrand. Ook op Fok! worden vaak afbeeldingen van dergelijke websites gebruikt, al dan niet in een heel andere context waardoor het tóch grappig is, al heb je het betreffende plaatje al tientallen keren gezien.
Zojuist realiseerde ik me echter iets heel engs. Het lijkt wel alsof het Internet 'op' raakt.

Al die 'grappige' websites heb ik inmiddels al tientallen keren helemaal doorgenomen (van bovengenoemde websites tot de columns van
Maddox). Ik heb zo'n gevoel dat ik alles wel al eens een keertje gezien heb. Al zit ik dagelijks trouw te F5`en op dergelijke websites, er verschijnen nog maar een paar nieuwe plaatjes per dag, die vaak nota bene reposts zijn, of andere grappige filmpjes en plaatjes zijn die je 10 jaren geleden al kon vinden in de Funny Files van Patrick Kicken. Steeds vaker betrap ik mezelf op het krijgen van een gevoel van leegte, als ik trouw mijn humor websites voor de zoveelste keer op een dag bekijk alleen maar om te ontdekken dat er niets nieuws gepost is.
Klacht: Het 'grappige' Internet raakt op.