abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74524924
Voor werkzaamheden die elders plaatsvinden huurt mijn werkgever soms een auto/busje bij een extern bedrijf waarmee we met een groepje collega's op weg gaan. Mijn werkgever is degene die het busje huurt, maar ik of een van mijn collega's zijn degenen die er in rijden. Wij hebben daarvoor nooit een contract o.i.d. met onze werkgever getekend. Wel tekent een van ons het formulier waarop de schade aangegeven staat, of dat ook meteen het verhuurcontract is weet ik eigenlijk niet eens (slecht nooit dat ding lezen).
Het rijden naar de locatie is overigens deel van het werk, wordt ook betaald, het is niet zo dat werkgever ons de mogelijkheid verschaft op het werk te komen, maar het is echt deel van het werk.

Nu wil ik graag weten wie er opdraait voor het betalen van het eigen risico in het geval van schade. Is dat mijn werkgever die de auto huurt en betaalt? Of is dat de bestuurder (collega/ik)?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_74524983
Werkgever
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74525012
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Werkgever
Tenzij in een overeenkomst anders overeengekomen is.
pi_74525058
Goh.. ben ik wel verbaasd over! Hoe zit het dan met boetes? Neem aan dat die toch wel voor rekening van de bestuurder komen?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_74525080
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:12 schreef Naamah het volgende:
Goh.. ben ik wel verbaasd over! Hoe zit het dan met boetes? Neem aan dat die toch wel voor rekening van de bestuurder komen?
Dat klopt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 8 november 2009 @ 22:20:54 #6
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_74525388
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:12 schreef Naamah het volgende:
De kosten die veroorzaakt worden tijdens het rijden zijn voor kosten werkgever behalve als er sprake is van nalatigheid (te hard rijden, onder invloed rijden, rijden zonder olie etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')