abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74552618
Ik heb ECHT geen idee of een racespel je beter kan voorbereiden op een echt circuit Zelf zou ik zeggen van niet echt, want de ervaring is totaal anders op bijna elk vlak. Let er inderdaad ook op dat de Ring zeker niet vlak is, je gaat vaak genoeg op en neer (waardoor een bocht je nog wel eens wil verrassen).
Hoewel je misschien de volgorde van de bochten wel beter weet.

Karten zal je wel wat meer race-inzicht hebben gegeven, maar het is toch een hele andere categorie dan Ring rijden in een personenauto. Als ik jou was zou ik zeker de eerste paar rondjes niet teveel op je kart-ervaring hangen
pi_74554075
tvp, als de beemer klaar is, is dat de eerste beste plaats waar ik heenga
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 9 november 2009 @ 21:14:27 #28
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_74554527
quote:
Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
&
  maandag 9 november 2009 @ 21:26:18 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74554976
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:20 schreef Sobraine het volgende:
Bedankt voor goede en praktische info!!! Echt helemaal super.

Race ervaring?? Ik doe al jaren aan karten en daar ben ik aardig bedreven in. Dat is niet echt een probleem.


Heeft het nut als je hebt geoefend hebt op de XBOX met Forza 3?? Bedoel hoogteverschillen weet je niet, maar beetje lay-out wel.
Karten ??

Ghehe.. jij gaat je zoooo nietig voelen de eerste keer.. ik weet het nog goed.. téring wat was ik onder de indruk.. en dan stampen voor je leven (voor je gevoel) en aan alle kanten vliegt er van alles om je oren

die tip van het noodnummer is en goeie.. owja.. en geen camera's zichtbaar op je dash planten, en je rondjes timen mag eigenlijk ook niet, maja, vooral dat laatste is bullshit natuurlijk, maar let op met filmen; ze schrapen daar teveel van die Youtube cowboy's van de baan op jaarbasis..

Nog een tipje: GA ALLEEN de eerste keer; met een passagier heb je sneller de neiging om je te 'bewijzen'.. zit tussen je oren.. beter van niet..
Uitzondering: een gids die de weg weet en je de kneepjes en valkuilen kan vertellen..

En ga maar vast sparen want het is verslavend, en best een dure hobby
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 november 2009 @ 21:28:40 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74555057
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Auto . Op de motor is 't veel toffer .
Eerlijk ?? ik zou bagger schijten denk ik op mijn Africa Twin
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74556900
@Sounddragen,

Om maar niet je complete verhaal te quoten;-) dat zou het onoverzichtelijk worden. Dank voor je info, ik kan hier zeker wat mee. Maar filmen mag niet? Als een passagier nou foto's maakt. Mag dat dan weer wel??
  maandag 9 november 2009 @ 22:23:51 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74556954
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eerlijk ?? ik zou bagger schijten denk ik op mijn Africa Twin
Geen ervaring met Africa Twin's op de ring maar met m'n R6 was 't dolle pret .
Huilen dan.
pi_74557402
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Karten ??

Ghehe.. jij gaat je zoooo nietig voelen de eerste keer.. ik weet het nog goed.. téring wat was ik onder de indruk.. en dan stampen voor je leven (voor je gevoel) en aan alle kanten vliegt er van alles om je oren
Dat had ik de eerste keer ook Al die Porsches en nog duurder spul, en dan reed ik daar met met een kleine Japanner met 54 pk die zich helemaal uit de naad moest werken om amper een beetje mee te komen. Dan raak je vrij snel onder de indruk, ja. Maar leuk is het wel

Nog een tipje: vergeet niet dat je auto niet ontworpen is om langdurig zo gebruikt te worden en dat één Ring-rondje bijna 20 km is. Dus geef niet alleen jezelf, maar ook je auto even tijd om bij te komen als je meerdere rondjes wil doen.
quote:
die tip van het noodnummer is en goeie.. owja.. en geen camera's zichtbaar op je dash planten, en je rondjes timen mag eigenlijk ook niet, maja, vooral dat laatste is bullshit natuurlijk, maar let op met filmen; ze schrapen daar teveel van die Youtube cowboy's van de baan op jaarbasis..

Nog een tipje: GA ALLEEN de eerste keer; met een passagier heb je sneller de neiging om je te 'bewijzen'.. zit tussen je oren.. beter van niet..
Uitzondering: een gids die de weg weet en je de kneepjes en valkuilen kan vertellen..
Is er eigenlijk een regel die uitdrukkelijk een stopwatch verbiedt?
Al heb ik wel genoeg verhalen gehoord van mensen die uit hun auto geknipt moesten worden terwijl er lopende een stopwatch bij in lag, wat op zich al een waarschuwing genoeg is...

Maar een passagier is vooral afhankelijk van jezelf als bestuurder. Ik ben een rustige rijder en heb ook niet de drang om mijzelf te bewijzen ten opzichte van een vriend - en mijn vrienden vinden dat ook niet nodig - dus ik kon mij gewoon concentreren op het rijden zonder over de grens te gaan, en hem als bochtengids en bijrijder gebruiken ipv een 'gewone' passagier. Al zie ik dat bij veel (beginnende) chauffeurs niet zo snel gebeuren

Was wel een verschrikkelijk mooi rondje: in de 121, hij naast mij met een enorme Ring-kaart, de kampeerspullen nog op de achterbank. We kregen toen we de Ring verlieten wel een van het Donkervoort team wat er toen was
  dinsdag 10 november 2009 @ 01:18:46 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74561556
Het gaat erom, dat men gewoon niet wil dat er door stoerdoenerij mensen in de vangrail of erger belanden, als je een filmpje maakt, wil je het wel vet hard doen natuurlijk, en on the edge, maar dat is dus een oorzaak van die zware crashes, mensen die hard kúnnen, doen dat elke ronde en maken daar echt geen filmpjes van, die zijn bezig met rijden, en hoeven niks te bewijzen, dat is eigenlijk de essentie waar het om gaat

Rij gewoon je rondes, probeer niemand iets te bewijzen, de vangrails staat daar op veel plaatsen 3 meter naast de baan; no place for errors, en de grindbakken zijn lang niet diep genoeg; eraf is vaak schade en betalen.. gewoon relaxed aan, en alles komt goed..
Vergeet trouwens niet om SERIEUS je auto na te kijken van te voren; banden + spanning, remmen, olie, koeling, alles moet OK zijn.. 20 km Ring is zoals gezegd absoluut geen peanuts voor je auto, en geef hem inderdaad even rust na je ronde.. rij meteen even een stukje rustig door de omgeving om alles weer te koelen, ding krijgt echt aardig op zijn falie..

En een foto gemaakt door een bijrijder lijkt me niet zo'n probleem, zorg wel voor een goede camera, want anders zijn ze allemaal bewogen

Ow... zorg dat er geen losse zooi in je auto ligt, daar kijken ze ook (terecht) naar bij de poort, een goedbedoelde verbandtrommel op je hoedenplank kan best aankomen als je heuveltje af in de ankers moet.
Heb je hem wel meteen bij de hand, dat dan weer wel natuurlijk
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:43:07 #35
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74571405
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:18 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je hem wel meteen bij de hand, dat dan weer wel natuurlijk

top!


Voor mij ook wel een interessant topic, ben er nu 1 keer geweest, helaas niet OP (was met iemand anders mee) maar heb nu al maanden de kriebels... dit lijkt me zo gaaf om eens te doen!

Misschien toch eens opzoek naar een Golf 2
Je maintiendrai
pi_74571505
Jettar, volgende week Zaterdag. Ga je mee?
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:47:40 #37
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74571539
wat mij betreft een deal! alleen nu mn vriendin nog zo gek zien te krijgen


Ga jij rijden? (op de schleife dus..)
Je maintiendrai
pi_74571610
Ik ga heen MITS het droog weer is, anders gaat het over. Als het regent of wat dan ook, dan ga ik niet heen en al helemaal niet rijden.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:53:04 #39
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74571682
dat lijkt me ook wel logisch inderdaad.... maar watvoor auto?
Je maintiendrai
pi_74571791
Alfa Romeo 145 1.6 16V . Gewoon standaard auto, niet verlaagd, gechipt, dikke vleugel of andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')