abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74508150
Zijn er hier wel eens mensen geweest die een rondje of meer op de Nordschleiffe hebben gereden? De oude Nuburgring? Zo ja wat zijn tips en adviezen en kan je er makkelijk komen. Wat zijn goede momenten om heen te gaan en wat moet je meenemen?
pi_74518065
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:26 schreef Sobraine het volgende:
wat moet je meenemen?
Een auto.
pi_74520433
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Een auto.
of een motor
pi_74521018
Op www.driving-fun.com zitten een hoop mensen met heel veel Nordschleiffe ervaring. Er is daar zelfs een apart Nürburgring subforum.

Daar kunnen ze je wel verder helpen met tips e.d.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 9 november 2009 @ 00:56:29 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74530280
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Een auto.
Auto . Op de motor is 't veel toffer .
Huilen dan.
pi_74530442

&
  maandag 9 november 2009 @ 12:19:57 #7
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_74536663
Ikke ook @ de ring...

DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  maandag 9 november 2009 @ 12:36:48 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74537162
Pfff. Ringtopic nummertje ehhh.. 6586576889,3
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 november 2009 @ 13:17:49 #10
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74538264
er is heel makkelijk te komen! Ik zou doordeweeks gaan als ik jou was, in het weekend is het dringen!

hier is de ingang:
Google maps


Zomaar een foto van Carousel
Je maintiendrai
pi_74541647
Even een gekke vraag, maar kost het ook geld om de baan te betreden met je bolide / boodschappenauto?
  maandag 9 november 2009 @ 14:57:00 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74541702
Jeps, de Ring is een tolweg, preciese bedrag weet ik niet maar dokken moet je
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 9 november 2009 @ 14:59:48 #13
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74541815
Ja, ik geloof dat 1 ronde 22,- is en een jaarkaart rond de 1000,- (onbeperkt)

Al zou ik geen schade maken... dat kan namelijk behoorlijk in de euro's lopen!
Je maintiendrai
  maandag 9 november 2009 @ 15:10:08 #14
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_74542162
gebagger niet welkom

[ Bericht 95% gewijzigd door Klonk op 09-11-2009 15:10:47 ]
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_74545211
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:59 schreef JettAr het volgende:
Ja, ik geloof dat 1 ronde 22,- is en een jaarkaart rond de 1000,- (onbeperkt)

Al zou ik geen schade maken... dat kan namelijk behoorlijk in de euro's lopen!
Circuit toegang is gewoon op eigen risico hoor. Lijkt me dat dit voor iedereen geldt.
Correct me if i'm wrong.
  maandag 9 november 2009 @ 16:41:49 #16
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_74545346
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:37 schreef Monstarr het volgende:

[..]

Circuit toegang is gewoon op eigen risico hoor. Lijkt me dat dit voor iedereen geldt.
Correct me if i'm wrong.
Ik denk dat hij meer het baanmateriaal bedoelt.. Zoals de vangrails enzo, als je die raakt kost het echt wel wat..
En je hebt volgens mij ook geen dekking van de verzekering..
Hoi
pi_74547918
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:59 schreef JettAr het volgende:
Ja, ik geloof dat 1 ronde 22,- is en een jaarkaart rond de 1000,- (onbeperkt)

Al zou ik geen schade maken... dat kan namelijk behoorlijk in de euro's lopen!
Had het veel duurder verwacht. Maakt het leuk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_74548034
Het wordt wel ieder jaar een euro duurder, volgens mij. Maar het is de prijs tot nu toe nog steeds meer dan waard
pi_74548550
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:59 schreef JettAr het volgende:
Ja, ik geloof dat 1 ronde 22,- is en een jaarkaart rond de 1000,- (onbeperkt)

Al zou ik geen schade maken... dat kan namelijk behoorlijk in de euro's lopen!
Is wel een keer een leuk dagje uit, zeker voor dat geld!
Keeping this in my mind, dank u!
  maandag 9 november 2009 @ 18:45:12 #20
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74548740
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:37 schreef Monstarr het volgende:

[..]

Circuit toegang is gewoon op eigen risico hoor. Lijkt me dat dit voor iedereen geldt.
Correct me if i'm wrong.

Duitsland heeft "de Ring" 1 richtings tolweg gemaakt, je verzekering zou daar wel gewoon moeten dekken voor je auto, maar idd het baan materiaal is erg duur, vangrail is 200,- per strekkende meter ofzo?

Afsleep kosten, baan afsluiten en eventuele politie ter plaatsen kunnen de meeste van ons niet zomaar betalen (vaak enkele 1000den euro's)
Je maintiendrai
  maandag 9 november 2009 @ 18:57:33 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74549087
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:41 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer het baanmateriaal bedoelt.. Zoals de vangrails enzo, als je die raakt kost het echt wel wat..
En je hebt volgens mij ook geen dekking van de verzekering..

Wél dus

Omdat het technisch gezien een tolweg is, en er dus WEL verkeersregels gelden (o.a. niet rechts inhalen enzo) ben je gewoon verzekerd, e.e.a is na te lezen op de site van de Ring.
ALS er ook een ongeval gebeurt, met of zonder gewonden en extra schade, komt daar ook vaak gewoon de Polizei bij kijken, rapportje opmaken e.d. schuldvraag komt aan bod. Je kunt daar dus ook voor een stomme aktie waardoor een ander de vangrail ingaat afgerekend worden met een beetje pech..
Als Nederlander ben je daar dus verzekerd technisch gezien.. een duitser niet, want die hebben allerlei haken en ogen aan hun verzekering zitten, want voor hen is het ook anders om een high speed klapper op de autobahn te maken als voor ons.. zij zijn boven een bepaalde snelheid ook niet meer verzekerd, en wij dus ook weer wél
Overigens betekent 'verzekerd' niet automatisch dat ze domweg betalen he.. maar dat lijkt me nogal wiedes

Tis krom, maar het is zo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74551544
Als Nederlander ben je in Duitsland altijd WA verzekerd, ongeacht je snelheid. Dat klopt, dus als je een ongeval hebt/krijgt hoef je naar mijn weten de schade aan de Ring of andere auto's niet te betalen

Maar WA+ of vol casco zou je in principe niets uitgekeerd kunnen krijgen als de oorzaak louter te wijten is aan een te hoge snelheid. Echter, omdat het vaak duurder en lastiger is om uit te zoeken of dit het geval is keert een verzekeringsmaatschappij over het algemeen gewoon uit. Hier komt de stelling/mythe 'boven de 130 ben je helemaal niet verzekerd' vandaan
Nou ligt de Ring op dat gebied misschien anders, omdat het duidelijk mag zijn dat er niet 'normaal' en veel meer op het randje gereden wordt. Afhankelijk van je verzekeringsmaatschappij is de kans wel groter dat schade aan je eigen voertuig dus dan niet meer gedekt wordt als het jouw schuld is.

En als je de Ring op gaat, wordt het aangeraden even het het noodnummer van de Ring in je telefoon te zetten.
pi_74551553
Super! Fijne info, genoeg waar ik weer iets mee kan!!
pi_74552049
O ja, je wilde praktische info

Eh... allereerst, controleer je auto alvorens je vertrekt (of laat dat doen). Als je de Ring op gaat, doe het met een veilige auto die in goede staat verkeerd. Ga bij voorkeur ook met een auto die je al kent, al zou dat met je eigen wagen geen probleem zijn denk ik.

In het weekeinde en feestdagen is het drukker, maar dan rijden er ook meer onervaren mensen rond die net als jij gewoon eens een paar rondjes komen rijden. Al dan niet voor de eerste keer. Op weekdagen is het rustiger maar rijden er meer ervaren en snellere chauffeurs, en dan moet je daar weer alerter op zijn.

Eenmaal op de Ring, denk eraan dat er dat je het circuit niet kent, het een bochtig circuit is en daardoor een lastig (het heeft niet voor niets de bijnaam Groene Hel en is de F1 opgehouden erop te racen) circuit. Afhankelijk van hoe vlot je dit soort dingen onder de knie hebt zal je toch minstens 50+ rondjes nodig hebben om het een beetje te leren kennen. De eerste keer had ik een bijrijder met een kaart, die mij waarschuwde wat voor bocht er kwam en of hij scherp of flauw was en dat vond ik wel fijn.
Als je helemaal geen ervaring hebt met circuitrijden, wat ik even voor het gemak aanneem aangezien de Ring de makkelijkste plek is voor een leek om daarmee in aanraking te komen, denk eraan dat je geen coureur bent en je geen race-auto hebt. Ga geen rondetijden proberen te zetten, probeer niet direct de grenzen van jezelf of je auto op te zoeken en doe het relatief zeker rustig aan - zeker als het weer ook niet meezit. Je zal dan ook nog meer dan genoeg lol hebben.

O, en kijk vooral goed in je achteruitkijkspiegel, want het is aan jou de taak om ervoor te zorgen dat je de andere, snellere gebruikers niet in de weg zit. Zodra er iemand aankomt, rechts blijven rijden en knipperlicht naar rechts aan. Dan weten ze dat je ze hebt gezien. Nadeel is dan misschien wel dat je niet in staat zal zijn de 'snelle' lijnen te volgen.

Als je je hier een beetje op instelt zal je in principe een leuk en probleemloos Ring-tripje hebben

Edit:
Routebeschrijving, routeplanners willen je over het algemeen via de A61 richting Koblenz laten blijven volgen, bij Wehr eraf en dan kom je vanaf het oosten. Maar persoonlijk vind ik het een mooiere en leukere route om tussendoor te gaan via de A1 en dan de Ring-bordjes volgen. De wegen rond de Ring zijn gewoon erg leuk om te rijden, zoals bijv. ook de route van Adenau naar Nürburg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dingest op 09-11-2009 20:20:40 ]
pi_74552306
Bedankt voor goede en praktische info!!! Echt helemaal super.

Race ervaring?? Ik doe al jaren aan karten en daar ben ik aardig bedreven in. Dat is niet echt een probleem.


Heeft het nut als je hebt geoefend hebt op de XBOX met Forza 3?? Bedoel hoogteverschillen weet je niet, maar beetje lay-out wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')