O ja, je wilde praktische info

Eh... allereerst, controleer je auto alvorens je vertrekt (of laat dat doen). Als je de Ring op gaat, doe het met een veilige auto die in goede staat verkeerd. Ga bij voorkeur ook met een auto die je al kent, al zou dat met je eigen wagen geen probleem zijn denk ik.
In het weekeinde en feestdagen is het drukker, maar dan rijden er ook meer onervaren mensen rond die net als jij gewoon eens een paar rondjes komen rijden. Al dan niet voor de eerste keer. Op weekdagen is het rustiger maar rijden er meer ervaren en snellere chauffeurs, en dan moet je daar weer alerter op zijn.
Eenmaal op de Ring, denk eraan dat er dat je het circuit niet kent, het een bochtig circuit is en daardoor een lastig (het heeft niet voor niets de bijnaam Groene Hel en is de F1 opgehouden erop te racen) circuit. Afhankelijk van hoe vlot je dit soort dingen onder de knie hebt zal je toch minstens 50+ rondjes nodig hebben om het een beetje te leren kennen. De eerste keer had ik een bijrijder met een kaart, die mij waarschuwde wat voor bocht er kwam en of hij scherp of flauw was en dat vond ik wel fijn.
Als je helemaal geen ervaring hebt met circuitrijden, wat ik even voor het gemak aanneem aangezien de Ring de makkelijkste plek is voor een leek om daarmee in aanraking te komen, denk eraan dat je geen coureur bent en je geen race-auto hebt. Ga geen rondetijden proberen te zetten, probeer niet direct de grenzen van jezelf of je auto op te zoeken en doe het relatief zeker rustig aan - zeker als het weer ook niet meezit. Je zal dan ook nog meer dan genoeg lol hebben.
O, en kijk vooral goed in je achteruitkijkspiegel, want het is aan jou de taak om ervoor te zorgen dat je de andere, snellere gebruikers niet in de weg zit. Zodra er iemand aankomt, rechts blijven rijden en knipperlicht naar rechts aan. Dan weten ze dat je ze hebt gezien. Nadeel is dan misschien wel dat je niet in staat zal zijn de 'snelle' lijnen te volgen.
Als je je hier een beetje op instelt zal je in principe een leuk en probleemloos Ring-tripje hebben
Edit:
Routebeschrijving, routeplanners willen je over het algemeen via de A61 richting Koblenz laten blijven volgen, bij Wehr eraf en dan kom je vanaf het oosten. Maar persoonlijk vind ik het een mooiere en leukere route om tussendoor te gaan via de A1 en dan de Ring-bordjes volgen. De wegen rond de Ring zijn gewoon erg leuk om te rijden, zoals bijv. ook de route van Adenau naar Nürburg.
[ Bericht 7% gewijzigd door Dingest op 09-11-2009 20:20:40 ]