Invriezen hé , dus niet in de koelkast bewaren....quote:Op zondag 8 november 2009 13:52 schreef Metalfrost het volgende:
Pastasaus? Hoogstens een halve dag.
Gehakt kan je eindeloos laten invriezen, maar met die pastasaus zou het niet langer mogen duren dan twee dagen oid.
Je bedoelt gehakt uit de vriezer, saus maken en dan invriezen? Natuurlijk kan dat.quote:Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Hoelang kun je pastasaus bewaren in de vriezen en dat het nog verantwoord is om te eten ?
En klopt het als je gehakt hebt ingevroren en dan pastasaus gemaakt heb je deze niooit opnieuw mag invriezen ?
Mwoah dan krijg je zo'n vriesdrooglaagje erop, niet erg smakelijk.quote:Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef babipangang het volgende:
volgens mij kun je als je iets invriest voor langere tijd bewaren, half jaar ofzo minimaal toch wel?
officieel weet ik niet wat er voor staat, maar zelf heb ik er echt geen probleem mee als het 2-3 weken in de vriezer zit.quote:Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Hoelang kun je pastasaus bewaren in de vriezen en dat het nog verantwoord is om te eten ?
En klopt het als je gehakt hebt ingevroren en dan pastasaus gemaakt heb je deze niooit opnieuw mag invriezen ?
Hangt van het ingevrorene af (bevroren vis is minder lang houdbaar dan vlees, bijvoorbeeld).quote:Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef babipangang het volgende:
volgens mij kun je als je iets invriest voor langere tijd bewaren, half jaar ofzo minimaal toch wel?
Dit zit er een maand of 4/5 inquote:Op zondag 8 november 2009 13:56 schreef jagermaster het volgende:
[..]
officieel weet ik niet wat er voor staat, maar zelf heb ik er echt geen probleem mee als het 2-3 weken in de vriezer zit.
-20 is dat laag genoeg dan ?quote:Op zondag 8 november 2009 13:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Hangt van het ingevrorene af (bevroren vis is minder lang houdbaar dan vlees, bijvoorbeeld).
En nog belangrijker: het hangt van de temperatuur van de vriezer af. Gewoonlijk uitgedrukt in een hoeveelheid sterren.
pastasaus bewaar ik rustig een aantal maanden in de vriezer hoor, niks mis meequote:Op zondag 8 november 2009 13:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dit zit er een maand of 4/5 inMoet zeggen het ruikt en oogt prima maar als mensen het over weken of dagen hebben lijkt eten niet zo slim
Laag genoeg?quote:
Invriezen van pastasaus kan prima in een driesterrenvriezer, maar dan geen grote hoeveelheden tegelijk (en de vriezer moet niet te leeg zijn).quote:* * * - 18 °C bewaren van diepvriesproducten (tot drie maanden), roomijs (een maand)
* * * * - 24 tot - 40 °C zelf invriezen; vriescapaciteit afhankelijk van de inhoud van vriesruimte en haalbare invriestemperatuur
Relaxte site iddquote:Op zondag 8 november 2009 14:00 schreef babipangang het volgende:
http://eten-en-drinken.in(...)lang-welke-plek.html hier staat trouwens iets naar onder wel wat informatie.. misschien dat je er iets aan hebt
Dus in feite hoe lager de temperatuur deste langer kun je het bewaren ?quote:Op zondag 8 november 2009 14:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Laag genoeg?
-20 is een goeie drie sterren:
[..]
Invriezen van pastasaus kan prima in een driesterrenvriezer, maar dan geen grote hoeveelheden tegelijk (en de vriezer moet niet te leeg zijn).
Ja.quote:Op zondag 8 november 2009 14:08 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dus in feite hoe lager de temperatuur deste langer kun je het bewaren ?
Gewoon een koelkast met 2 deuren 1 vriezer en 1 koelkast. Geen professioneel spul oidquote:Op zondag 8 november 2009 14:09 schreef -AnneX- het volgende:
bewaartijd ligt er aan.. vries je het in of doe je het in de DIEPvries?
Het is meer dat de smaak achteruit gaat naarmate het langer ingevroren is. Er is niets mis mee na een half jaar maar ik vind het dan niet lekker meer.quote:Op zondag 8 november 2009 13:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dit zit er een maand of 4/5 inMoet zeggen het ruikt en oogt prima maar als mensen het over weken of dagen hebben lijkt eten niet zo slim
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |