abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74505206
Hoelang kun je pastasaus bewaren in de vriezen en dat het nog verantwoord is om te eten ?

En klopt het als je gehakt hebt ingevroren en dan pastasaus gemaakt heb je deze niooit opnieuw mag invriezen ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74505277
Pastasaus? Hoogstens een halve dag.

Gehakt kan je eindeloos laten invriezen, maar met die pastasaus zou het niet langer mogen duren dan twee dagen oid.
Google is your friend, abuse your friends
pi_74505288
Het eerste weet ik niet.
Het tweede heb ik onlangs zelf gedaan en ik leef nog altijd, dus geen probleem volgens mij
pi_74505345
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:52 schreef Metalfrost het volgende:
Pastasaus? Hoogstens een halve dag.

Gehakt kan je eindeloos laten invriezen, maar met die pastasaus zou het niet langer mogen duren dan twee dagen oid.
Invriezen hé , dus niet in de koelkast bewaren....

Bederft pastasaus zo snel dan dat het na 2 dagen vriezer al onverantwoord is om te eten ?:@
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74505360
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Hoelang kun je pastasaus bewaren in de vriezen en dat het nog verantwoord is om te eten ?

En klopt het als je gehakt hebt ingevroren en dan pastasaus gemaakt heb je deze niooit opnieuw mag invriezen ?
Je bedoelt gehakt uit de vriezer, saus maken en dan invriezen? Natuurlijk kan dat.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_74505373
volgens mij kun je als je iets invriest voor langere tijd bewaren, half jaar ofzo minimaal toch wel?

en wat betreft vraag 2, volgens mij mag je het wel gewoon opnieuw invriezen als het weer een keer gebakken is.
pi_74505408
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef babipangang het volgende:
volgens mij kun je als je iets invriest voor langere tijd bewaren, half jaar ofzo minimaal toch wel?
Mwoah dan krijg je zo'n vriesdrooglaagje erop, niet erg smakelijk.
Ik zou zeggen een maandje of twee max.
  zondag 8 november 2009 @ 13:56:51 #8
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_74505412
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef Winner_Taco het volgende:

officieel weet ik niet wat er voor staat, maar zelf heb ik er echt geen probleem mee als het 2-3 weken in de vriezer zit.
Where's my fear???
pi_74505437
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef babipangang het volgende:
Hangt van het ingevrorene af (bevroren vis is minder lang houdbaar dan vlees, bijvoorbeeld).

En nog belangrijker: het hangt van de temperatuur van de vriezer af. Gewoonlijk uitgedrukt in een hoeveelheid sterren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74505462
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:56 schreef jagermaster het volgende:

[..]

officieel weet ik niet wat er voor staat, maar zelf heb ik er echt geen probleem mee als het 2-3 weken in de vriezer zit.
Dit zit er een maand of 4/5 in Moet zeggen het ruikt en oogt prima maar als mensen het over weken of dagen hebben lijkt eten niet zo slim
pi_74505482
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Hangt van het ingevrorene af (bevroren vis is minder lang houdbaar dan vlees, bijvoorbeeld).

En nog belangrijker: het hangt van de temperatuur van de vriezer af. Gewoonlijk uitgedrukt in een hoeveelheid sterren.
-20 is dat laag genoeg dan ?
pi_74505483
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dit zit er een maand of 4/5 in Moet zeggen het ruikt en oogt prima maar als mensen het over weken of dagen hebben lijkt eten niet zo slim
pastasaus bewaar ik rustig een aantal maanden in de vriezer hoor, niks mis mee
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_74505535
http://eten-en-drinken.in(...)lang-welke-plek.html hier staat trouwens iets naar onder wel wat informatie.. misschien dat je er iets aan hebt
pi_74505601
pastasaus iig niet te lang in de vriezer laten liggen, dan krijg je zo'n korst erop, niet echt smakelijk...
max een maandje zou ik zeggen
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_74505697
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:59 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

-20 is dat laag genoeg dan ?
Laag genoeg?

-20 is een goeie drie sterren:
quote:
* * * - 18 °C bewaren van diepvriesproducten (tot drie maanden), roomijs (een maand)
* * * * - 24 tot - 40 °C zelf invriezen; vriescapaciteit afhankelijk van de inhoud van vriesruimte en haalbare invriestemperatuur
Invriezen van pastasaus kan prima in een driesterrenvriezer, maar dan geen grote hoeveelheden tegelijk (en de vriezer moet niet te leeg zijn).

Pastasaus zou ik overigens rustig máánden na invriezen nog opeten, maar ik kijk dan ook niet zo krek.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_74505701
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:00 schreef babipangang het volgende:
http://eten-en-drinken.in(...)lang-welke-plek.html hier staat trouwens iets naar onder wel wat informatie.. misschien dat je er iets aan hebt
Relaxte site idd

3 maanden staat er . Ik ga het wel proberen en anders pech paar dagen aan de schijt
pi_74505729
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Laag genoeg?

-20 is een goeie drie sterren:
[..]

Invriezen van pastasaus kan prima in een driesterrenvriezer, maar dan geen grote hoeveelheden tegelijk (en de vriezer moet niet te leeg zijn).

Dus in feite hoe lager de temperatuur deste langer kun je het bewaren ?
pi_74505733
http://webshop.voedingsce(...)etail.aspx?artnr=103

Kun je een PDF downloaden (of een fysiek exemplaar bestellen) waarin ook het een en ander staat qua invriezen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74505761
bewaartijd ligt er aan.. vries je het in of doe je het in de DIEPvries?
Gewoon, omdat het kan.
pi_74505904
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:08 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dus in feite hoe lager de temperatuur deste langer kun je het bewaren ?
Ja.
pi_74505928
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:09 schreef -AnneX- het volgende:
bewaartijd ligt er aan.. vries je het in of doe je het in de DIEPvries?
Gewoon een koelkast met 2 deuren 1 vriezer en 1 koelkast. Geen professioneel spul oid
pi_74506448
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:58 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Het is meer dat de smaak achteruit gaat naarmate het langer ingevroren is. Er is niets mis mee na een half jaar maar ik vind het dan niet lekker meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')