Lief Dagboek,
Zoals de meeste fokkers wel weten ben ik normaal gesproken een rustige jongen. Jullie kennen het wel, een type brave borst, goedbloed die simpelweg niets kwaads in de zin heeft. Maar toch.. er zijn bepaalde zaken die mij doen ontploffen van woede. Nee stop, lees door!
Zo ook opscheppers. We kennen ze allemaal wel.. de een noemt ze opscheppers, de ander wellicht zelfverzekerde mensen (

). Maar gasten.... wat erger ik mij toch dood aan die lui... Ik maak een greep uit de selectie die ik deze week hoorde.. (nu moet ik bekennen dat ik in vreemde kringen zit: straatvechten, muay thai clubs, vechtscholen).
" Ik verdien 4500 per maand"
" Mijn piemel is 21 cm."
T lijkt godverdomme fok wel!!

Ja , lief dagboek... FOK... die vermaledijde website waar iedereen een academische opleiding volgt, een lul van 21 cm heeft, 6000 p.m. netto krijgt, een fotomodel als vriendin heeft, het wel 6 uur kan volhouden, meer verstand van politiek dan politici heeft.
Er is nog een vorm van opscheppen die nog erger is.. Dat is het " beter weten" of het " wat jij hebt , heb ik ook maar dan veeeel beter" . Een voorbeeld:
"Ik heb gisteren X gekocht, best mooi joh"
" Nou ja, grappig, ik heb XX , je weet wel.. die duurdere versie ervan"
Hoe wapen je je tegen dit soort irritante lui? Ik heb bijvoorbeeld in vele vechtkampen gezeten, vecht bijna dagelijks (overleven op straat e.d.) en ik krijg toch wel zin om dit soort lui dood te slaan.

Opscheppers zijn tuig!!!!!
Klacht: Opscheppers

Klacht 2: Betweters

Beste middel is om ze te confronteren of hard op hun bek te zien gaan

(the higher they are, the harder they fall

). Wat doen jullie tegen betweters, opscheppers e.d.?