Geweldig zo baan zoek ik ook over anderhalf jaarquote:Op zondag 8 november 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
Tja, de afdelingen die bij ons dit soort werk doen vreten de helft van de tijd uit hun neus en de andere helft van de tijd is het najagen van deadlines, waarbij veel informatie waar je afhankelijk van bent pas op het laatste moment wordt aangeleverd (kan vaak ook niet anders). Dat betekent geregeld met de pizza op het bureau doorwerken tot 20.00 uur of 21.00. Het voordeel is wel dat je geen last hebt van de dagelijkse file's.
Thuiswerken is ook een optie, al zie ik dat je stagair bent. Vooreen stagair tuigen ze geen hele thuiswerkinstallatie op. Heb je een vaste aanstelling, dan is dat wellicht wel een optie. Kun je om half 6 naar huis en dan thuis nog even doorwerken. Deadline moet toch gehaald worden of jij dat nu leuk vindt of niet.
Overigens wel erg dat je nog niet bent afgestudeerd en al een dergelijke ambtenarenmentaliteit hebt. In het bedrijfsleven wordt er vaak toch enige flexibiliteit verwacht. Misschien dat je op een afdeling Internal Audit terecht kunt bij een financiele instelling. Salarissen zijn daar niet verkeerd en na 18.00 uur ligt iedereen daar al lang en breed thuis achter de TV.
Zie daar de reden dat ik niet op kantoor wil werken laterquote:Op zondag 8 november 2009 11:02 schreef Halcon het volgende:
Overigens wel erg dat je nog niet bent afgestudeerd en al een dergelijke ambtenarenmentaliteit hebt. In het bedrijfsleven wordt er vaak toch enige flexibiliteit verwacht. Misschien dat je op een afdeling Internal Audit terecht kunt bij een financiele instelling. Salarissen zijn daar niet verkeerd en na 18.00 uur ligt iedereen daar al lang en breed thuis achter de TV.
quote:Op zondag 8 november 2009 11:08 schreef Sander het volgende:
Er is natuurlijk verschil tussen flexibel en elke dag tot 8 uur achter je bureau.
'Baas?'quote:Op zondag 8 november 2009 11:08 schreef Sander het volgende:
Er is natuurlijk verschil tussen flexibel en elke dag tot 8 uur achter je bureau.
Flexibel is ook een beetje geven en nemen. Met name bij dit soort functies als waar TS het over heeft is een deadline ook echt een deadline en moet je die deadlines doorgaans in een hele korte periode behalen. Bij ons zie je dan ook dat de mensen die dit werk doen 75% van de tijd niet heel veel te doen hebben en 25% van de tijd het enorm druk hebben en ook weleens wat uurtjes maken na de reguliere kantoortijden. Meer personeel is geen optie, want dan zitten gedurende die 75% nog meer mensen nog meer uit hun neus te vreten. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.quote:Op zondag 8 november 2009 11:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zie daar de reden dat ik niet op kantoor wil werken later![]()
Flexibel omdat er veel meer kontenlikkers zijn. Niet omdat je in de tijd dat je NIET overwerkt WEL je klauwen uitsteekt. Je collega's werken die uren niet, en jij wel. Edoch spring je er niet bovenuit waardoor je beter overdag net zo weinig kan gaan doen.
Flexibel zal dan voor mij betekenen: ik kom om 12 uur wel op het werk en ga dan om 9 uur wel weer weg!
quote:Op zondag 8 november 2009 11:20 schreef longinus het volgende:
hey, herkenbaar, duurde ook even voor ik doorhad dat je de eerste uren koffie moest drinken en na 5 uur pas echt moest werken alsof je het druk had.
ook heen en weer hollen en hard op roepen "druk druk druk "helpt.
Tja , als de baas komt klagen omdat je niet overwerkt terwijl de anderen dat wel doen, maar je wel 2 keer zoveel werk aflevert als de anderen was niet echt een argument vond de baas
Inzet tonen was overwerkenen hij ging weer lekker bier drinken in de bedrijfskantine
Ik had wel ander werk dus, geen fiscalist , eerste baas die ik had was gewoon , dit is het werk , moet af.quote:Op zondag 8 november 2009 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verschil hier is dan dat het overwerk ook echt komt door de drukte op dat moment, niet omdat men in periodes van deadlines eerst tot half 12 koffie gaat zitten drinken.
Het lijkt me dat "de baas" dat ook wel inziet, dus het lijkt me ietwat overdreven.
Was die werkgever een grote organisatie of min of meer een eenpittertje?quote:Op zondag 8 november 2009 11:30 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik had wel ander werk dus, geen fiscalist , eerste baas die ik had was gewoon , dit is het werk , moet af.
de baas van dit verhaaltje was echt , inzet is overwerken, en oordeelde hiernaar.
en ja, bedrijf past zich aan aan zulk beleid, op een gegeven moment mocht er niet gepraat worden tijdens werk, ook dat deed niet bepaald goed voor de prestaties.
de baas ervoor had het wel goed gezien, flexibele arbeids tijden, je kon overwerk laten uitkeren in vrije dagen, was een goede onderlinge verstandhouding en iedereen werkte samen.
Jammer dat dat failliet ging omdat de uitgaven van de baas groter waren dan ie zich kon veroorloven
En daarnaast komt in je weekstaat wel naar voren wat je precies die week gedaan hebtquote:Op zondag 8 november 2009 11:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verschil hier is dan dat het overwerk ook echt komt door de drukte op dat moment, niet omdat men in periodes van deadlines eerst tot half 12 koffie gaat zitten drinken.
Het lijkt me dat "de baas" dat ook wel inziet, dus het lijkt me ietwat overdreven. Mensen zullen dat altijd proberen. Heb weleens een topic hier geopend over thuiswerkers die dan om 03.41 uur nog een onbenullig mailtje sturen. Dat is emailen om te emailen en een poging om even makkelijk te scoren. Kan men ook overheen kijken, uiteindelijk gaat het toch om je toegevoegde waarde en die wordt niet groter van de hele dag niks doen om vervolgens 's nachts iedereen te spammen.
quote:Op zondag 8 november 2009 11:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
En daarnaast komt in je weekstaat wel naar voren wat je precies die week gedaan hebt
Er zijn wel kleinere kantoren die veel belang hechten aan work / life balance. Bij de grotere is dat vaak niet zo, maar dat kan iedereen wel weten. Maar goed, als fiscalist ga je een aardig salaris verdienen, zelfs met een 9 tot 5 mentaliteit en zelfs bij de overheid.quote:Op zondag 8 november 2009 10:45 schreef taxhaven het volgende:
Dit heeft niets te maken met niet hard willen werken, dat vind ik ook belangrijk maar dit is gewoon overdreven. Ik vraag me dus af of dit voor elk, dus ook de kleinere, kantoor geldt en zelfs of dit in het bedrijfsleven normaal is. Sowieso zal ik binnenkort ff een stage regelen bij een Mazars of BDO en kijken hoe het er daar aan toe gaat. Als ook hier dezelfde mentaliteit geldt, wordt het echt de overheid![]()
![]()
Hoe gaat dat bij jullie?
Laten we het in ploegendienst doen, een ploeg van 7 tot 15 en de anderen van 15-23. Op die manier geef je anderen ook een kans op de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 8 november 2009 14:58 schreef draaijer het volgende:
Laten we de dijken verhogen met mensen zonder ambitie en een 9-5 mentaliteit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |