abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74498725
De vrouw rukt op. En hoe! Alleen nog maar juffen op school. En nu zelfs een quotum om meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven te krijgen. En conflicten? Die los je op door te praten.Mannen pikken deze ‘feminisering’ van de samenleving niet langer.

Waarom mogen jongens en mannen geen echte kerels meer zijn? Kerels die af en toe een robbertje vechten, naar vrouwen fluiten, naar zweet ruiken, soms grof in de mond zijn en graag met een stel maten veel bier drinken. Vooral in reclames voor alcohol en deodorant schemert door dat de man hunkert naar het ‘echte man’ zijn. En vrouwen moeten zich niet te veel op het terrein van de mannen begeven.
De feministische voorhoede vindt daarentegen dat vrouwen juist meer terrein moeten veroveren. Meer vrouwen hoogleraar, meer vrouwen in Raden van Commissarissen, meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven en sowieso meer vrouwen aan het werk. Carrière!

Hoe zorgelijk is die ’feminisering’ van de samenleving? Is de man echt in verwarring over zijn rol? En wat betekent het onbehagen van de man voor de verhouding tussen mannen en vrouwen?
  zondag 8 november 2009 @ 01:55:45 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74498760
vrouwen en samenwerken, te veel vrouwen werkt niet op 1 afdeling.
  zondag 8 november 2009 @ 01:56:32 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74498769
TS heeft ook Rondom10 gekeken?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74498791
Iedereen moet doen waar die goed in is....
Als een vrouw op een hoge functie goed presteert, Prima!
Maar we moeten niet die gelijkheid forceren in dit soort dingen.
Mannen en vrouwen verschillen nou eenmaal an elkaar.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_74498800
TS praat net als die man bij Rondom10.
pi_74498802
Ik vraag me echt af wat er mis mee is als vrouwen en mannen andere rollen spelen. Dat is toch prachtig?
Ga weg
  zondag 8 november 2009 @ 02:05:15 #7
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74498831
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:00 schreef Nikmans het volgende:
Ik vraag me echt af wat er mis mee is als vrouwen en mannen andere rollen spelen. Dat is toch prachtig?
Ik denk niet dat ze het nog zo leuk gaan vinden als ze er achter komen dat ik niet kan koken
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_74498843
Dat bedoel ik niet
Wat ik bedoel is, vrouwen en mannen zijn goed in andere dingen. Wat is daar mis mee?
Ga weg
  zondag 8 november 2009 @ 02:07:31 #9
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_74498848
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_74498890
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:00 schreef Nikmans het volgende:
Helemaal niet. Waar blijven de vuilnisvrouwen en stratenmaaksters. Het is je reinste discriminatie!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 8 november 2009 @ 02:19:59 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74498913
Wat hebben vrouwen in topfuncties te maken met vechten, naar zweet ruiken en bier drinken?
Ook geen sig dus
pi_74498951
Wat is er nou erg aan vrouwen die hun mannetje staan?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74498968
quote:
Dat is echt een held
  zondag 8 november 2009 @ 02:31:37 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74498971
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Helemaal niet. Waar blijven de vuilnisvrouwen en stratenmaaksters. Het is je reinste discriminatie!
Ik wil wel klusvrouw worden Of elektricien Of matroos
Maar ik ben er niet goed genoeg in Dus dan maar in de raad van bestuur van de KPN
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 8 november 2009 @ 02:32:03 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74498974
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:19 schreef Dennis_enzo het volgende:
Wat hebben vrouwen in topfuncties te maken met vechten, naar zweet ruiken en bier drinken?
Jeuj voor vechten, bier drinken en deo!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74498987
Media zegt dit, media zegt dat.
Dat is alles wat ik meekrijg van de OP.

Wat is er mis met gewoon jezelf zijn?
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
  zondag 8 november 2009 @ 02:42:51 #17
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_74499031
Als we nou alle wetten die mannen of vrouwen voortrekken afschaffen muv dienstplicht in tijden van oorlog en nog wat van die uitzonderingen die voor de hand liggen.

Als dan iedereen gewoon doet waar die zin in heeft en niks van de maatschappij aantrekt lossen alle problemen (Als die er al zijn) zich vanzelf op.
Jesus hates you.
  zondag 8 november 2009 @ 02:54:26 #18
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74499112
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_74499138
Het begint een beetje vermoeiend te worden, wat lopen die mannen nu te zeuren... Dat is een vrouwending. Laat mannen zich weer eens als man gedragen en nee dan heb ik het niet over zweet, bier en haar op je ballen. Ik neem namelijk aan dat een man dat soort dingen ook voor zichzelf doet.

Dat quotum is ontzettend betuttelend en zelfs beledigend. Vrouwen hebben de kans om zich te ontwikkelen en te profileren en dat doen ze ook. Alleen zijn er ook net iets te veel vrouwen die denken dat ze met 3 kinderen en een deeltijd baan van ongeveer 24uur ook de top kunnen bereiken. Resulterend in quota en meer van dat zoetsappig gedoe. Laten we de CV gewoon gebruiken waar die voor bedoelt wordt. De man of vrouw die aangenomen wordt voor die topfunctie moet dan niet gekozen worden op basis van het hebben van een vagina of penis, maar op basis van de CV en de kwaliteiten die daaruit gebleken zijn.

Dan zijn er alleen ook weer van die mannen die zich niet voor kunnen stellen dat er vrouwen bestaan die dus de kwaliteiten bezitten om een topfunctie (die hij ambieerde) aan kan en die gaan dan weer huilen dat de samenleving feminiseert.
;)
pi_74499171
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:57 schreef Ms_Furious het volgende:
Het begint een beetje vermoeiend te worden, wat lopen die mannen nu te zeuren... Dat is een vrouwending. Laat mannen zich weer eens als man gedragen en nee dan heb ik het niet over zweet, bier en haar op je ballen. Ik neem namelijk aan dat een man dat soort dingen ook voor zichzelf doet.

Dat quotum is ontzettend betuttelend en zelfs beledigend. Vrouwen hebben de kans om zich te ontwikkelen en te profileren en dat doen ze ook. Alleen zijn er ook net iets te veel vrouwen die denken dat ze met 3 kinderen en een deeltijd baan van ongeveer 24uur ook de top kunnen bereiken. Resulterend in quota en meer van dat zoetsappig gedoe. Laten we de CV gewoon gebruiken waar die voor bedoelt wordt. De man of vrouw die aangenomen wordt voor die topfunctie moet dan niet gekozen worden op basis van het hebben van een vagina of penis, maar op basis van de CV en de kwaliteiten die daaruit gebleken zijn.

Dan zijn er alleen ook weer van die mannen die zich niet voor kunnen stellen dat er vrouwen bestaan die dus de kwaliteiten bezitten om een topfunctie (die hij ambieerde) aan kan en die gaan dan weer huilen dat de samenleving feminiseert.
Eindelijk iemand die het snapt.
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
pi_74499215
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  zondag 8 november 2009 @ 03:08:04 #22
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_74499222
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:52 schreef F04 het volgende:
De vrouw rukt op. En hoe! Alleen nog maar juffen op school. En nu zelfs een quotum om meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven te krijgen. En conflicten? Die los je op door te praten.Mannen pikken deze ‘feminisering’ van de samenleving niet langer.

Waarom mogen jongens en mannen geen echte kerels meer zijn? Kerels die af en toe een robbertje vechten, naar vrouwen fluiten, naar zweet ruiken, soms grof in de mond zijn en graag met een stel maten veel bier drinken. Vooral in reclames voor alcohol en deodorant schemert door dat de man hunkert naar het ‘echte man’ zijn. En vrouwen moeten zich niet te veel op het terrein van de mannen begeven.
De feministische voorhoede vindt daarentegen dat vrouwen juist meer terrein moeten veroveren. Meer vrouwen hoogleraar, meer vrouwen in Raden van Commissarissen, meer vrouwen in de top van het bedrijfsleven en sowieso meer vrouwen aan het werk. Carrière!

Hoe zorgelijk is die ’feminisering’ van de samenleving? Is de man echt in verwarring over zijn rol? En wat betekent het onbehagen van de man voor de verhouding tussen mannen en vrouwen?
TS vindt zichzelf mannelijk?
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')