abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2009 @ 01:08:03 #1
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74498221
Bij mijn keukendeur zitten allemaal schimmelplekjes tussen het dubbele glas. Ik heb rondom dubbel glas in mijn huis, maar alleen bij de keukendeur zie ik al die plekjes. Nu is het zo dat onderin die keukendeur een kattenluikje zit. Kan dat daar iets mee te maken hebben? Een "dubbelglasraam" moet toch helemaal vacuum zijn? Het zou dan toch niet uit moeten maken of er onderin het hout van de deur een kattenluik zit?
pi_74498448
Dat zou idd niet mogelijk moeten zijn aangezien het glaswerk bij de randen gekit is en niet onderaan in het houtwerk.

Het kan ook gewoon condens zijn waar zich stofdeeltje in zijn gaan verzamelen en daarna schimmelen.
Stof komt er al in bij het maken dat hou je nu eenmaal niet tegen en in een keuken heb je meestal veel kans op condensvorming (buiten kouder dan binnen en kookvocht)

Ook kan de kitlaag niet meer goed zijn en dan komt er rotzooi en vocht tussen het glas.

Kan dus vanalles zijn
  zondag 8 november 2009 @ 01:29:13 #3
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74498456
vies hé?
Snollebolt
  zondag 8 november 2009 @ 01:31:47 #4
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74498478
Een dubbelraam moet inderdaad van binnen vacuüm zijn en levende wezen tenderen niet om daar in te leven. Heb je een glasschade verzekering?
  zondag 8 november 2009 @ 01:35:56 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74498529
Lek raam Ik heb er ook één. Op een gegeven moment kijk je er gewoon langs
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 8 november 2009 @ 01:41:35 #6
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74498601
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:28 schreef Tassiepassie het volgende:
Dat zou idd niet mogelijk moeten zijn aangezien het glaswerk bij de randen gekit is en niet onderaan in het houtwerk.

Het kan ook gewoon condens zijn waar zich stofdeeltje in zijn gaan verzamelen en daarna schimmelen.
Stof komt er al in bij het maken dat hou je nu eenmaal niet tegen en in een keuken heb je meestal veel kans op condensvorming (buiten kouder dan binnen en kookvocht)

Ook kan de kitlaag niet meer goed zijn en dan komt er rotzooi en vocht tussen het glas.

Kan dus vanalles zijn
Die schimmel zag ik ineens afgelopen voorjaar. Ik ging de ramen weer eens lappen en probeerde die irritante vlekjes weg te krijgen. Na goed boenen en gluren in dat raam zag ik dat het ertussen zat.

Maar nu wil ik van woning ruilen en wil de WBV mij 600 euro laten betalen voor een achterdeur die vervangen moet worden omdat er een kattenluikje in zit. Maar er zit dus ook schimmel in het raam en ik ben niet van plan om 600 te gaan betalen, terwijl als dat luikje er niet had gezeten, ze evengoed die deur moeten vervangen omdat er schimmel in het glas zit.

Het zijn allemaal kleine witte plekjes, die eruit zien als spinnenwebjes. Het worden er meer en meer, totdat straks het raam natuurlijk ondoorzichtig wordt.
pi_74498626
600 euro voor een achterdeur...
Wat een belachelijke prijs.

Wat je kan doen is kijken of er in je buurt een sloopbedrijf zit voor huizen.
Heel vaak hebben ze daar exact die achterdeuren, inclusief dubbelglas.
Vaak een euro of 70/90.

Zet je die er toch in?
Ben je overal vanaf.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74498638
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:08 schreef childintime het volgende:
Bij mijn keukendeur zitten allemaal schimmelplekjes tussen het dubbele glas. Ik heb rondom dubbel glas in mijn huis, maar alleen bij de keukendeur zie ik al die plekjes. Nu is het zo dat onderin die keukendeur een kattenluikje zit. Kan dat daar iets mee te maken hebben? Een "dubbelglasraam" moet toch helemaal vacuum zijn? Het zou dan toch niet uit moeten maken of er onderin het hout van de deur een kattenluik zit?
Hoe oud is je deur en waarmee is deze geverfd/behandeld?
  zondag 8 november 2009 @ 01:46:16 #9
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74498653
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:44 schreef Oblivion het volgende:
600 euro voor een achterdeur...
Wat een belachelijke prijs.

Wat je kan doen is kijken of er in je buurt een sloopbedrijf zit voor huizen.
Heel vaak hebben ze daar exact die achterdeuren, inclusief dubbelglas.
Vaak een euro of 70/90.

Zet je die er toch in?
Ben je overal vanaf.
Ja bespottelijk Maar ik wil "hun" probleem; vocht tussen het glas, dus niet mijn probleem laten worden. Dat ik die deur moet vervangen terwijl het kattenluik niet het enige probleem is.
  zondag 8 november 2009 @ 01:47:50 #10
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74498673
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:45 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Hoe oud is je deur en waarmee is deze geverfd/behandeld?
Die deur is zeker al 11 jaar oud. Waarmee hij geverfd of behandeld is weet ik niet. Ze komen eens in de 4 jaar zo'n beetje schilderen.
pi_74498716
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:47 schreef childintime het volgende:

[..]

Die deur is zeker al 11 jaar oud. Waarmee hij geverfd of behandeld is weet ik niet. Ze komen eens in de 4 jaar zo'n beetje schilderen.
11 jaar.. k gok op wat al eerder genoemd is.. een beschadigde kitrand.. heb je gekeken of je ergens losse/missende kitdelen ziet?
  zondag 8 november 2009 @ 01:56:35 #12
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74498770
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:51 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

11 jaar.. k gok op wat al eerder genoemd is.. een beschadigde kitrand.. heb je gekeken of je ergens losse/missende kitdelen ziet?
Nee, dan moet ik morgen eens bij daglicht gaan kijken. Ik maakte me er ook niet zo druk om, tot ik nu wil ruilen en zij ineens 600 voor die deur in rekening gaan brengen...... Fuck off, met die deur is veel meer mis en ik wil gewoon niet voor alle kosten opdraaien. Ik wil Maandag even contact met ze opnemen en wil er dan dus zeker van zijn dat niet het kattenluik de oorzaak van het vochtprobleem kan zijn. Dat ze Maandag niet zeggen "die schimmel in het dubbelglas komt omdat er een kattenluik onderin die deur zit".....
pi_74498799
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:56 schreef childintime het volgende:

[..]

Nee, dan moet ik morgen eens bij daglicht gaan kijken. Ik maakte me er ook niet zo druk om, tot ik nu wil ruilen en zij ineens 600 voor die deur in rekening gaan brengen...... Fuck off, met die deur is veel meer mis en ik wil gewoon niet voor alle kosten opdraaien. Ik wil Maandag even contact met ze opnemen en wil er dan dus zeker van zijn dat niet het kattenluik de oorzaak van het vochtprobleem kan zijn. Dat ze Maandag niet zeggen "die schimmel in het dubbelglas komt omdat er een kattenluik onderin die deur zit".....
Zou wat mij betreft een te makkelijke conclusie zijn natuurlijk. Tenzij je in het frame van het luikje kan zien dat er houtrot / open plekken zichtbaar zijn. Dan zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat daardoor het vocht naar binnen getreden is.
  zondag 8 november 2009 @ 02:10:16 #14
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74498865
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:59 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Zou wat mij betreft een te makkelijke conclusie zijn natuurlijk. Tenzij je in het frame van het luikje kan zien dat er houtrot / open plekken zichtbaar zijn. Dan zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat daardoor het vocht naar binnen getreden is.
Ik zie nergens houtrot of open plekken. Maar dan nog, stel dat dat er wel zou zijn, dan hoort het raam toch vacuum te zijn en heel goed afgekit, zodat eventuele vocht in het hout geen invloed op het raam kan hebben?
pi_74498947
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:10 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik zie nergens houtrot of open plekken. Maar dan nog, stel dat dat er wel zou zijn, dan hoort het raam toch vacuum te zijn en heel goed afgekit, zodat eventuele vocht in het hout geen invloed op het raam kan hebben?
Logischerwijs niet nee.. mja.. het zit er wel.. een andere oorzaak kan ik eerlijk gezegd niet bedenken
  FOK!fotograaf zondag 8 november 2009 @ 11:16:06 #16
17893 Forno
pi_74501569
Er zit helemaal geen vacuum tussen het glas. Dat zou in een fractie breken door de druk. Ze gebruiken een inert gas als argon geloof ik, om die ruimte op te vullen.

De kitnaad rondom het glas is niet 100% luchtdicht. Het heeft die functie ook niet. Die zit er alleen om water/regen tegen te houden. Het glas zelf en diens lijmverbinding moet luchtdicht zijn. Daar is waarschijnlijk een lek ontstaan. Dan kan er dus vocht tussen de glasplaten komen (dat houd een kitnaad niet tegen), en dat gaat natuurlijk mis. Vervangen is dan de enige optie.

Het kattenluikje heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik kan me voorstellen dat een woningbouwcorporatie geen toestemming voor zo'n luikje heeft gegeven, en dus de kosten voor het terugbrengen in oorspronkelijke staat, op jou verhaalt. 600 euro voor een hardhouten deur, inclusief afhangen is geen gekke prijs hoor.
pi_74501955
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:16 schreef Forno het volgende:
Er zit helemaal geen vacuum tussen het glas. Dat zou in een fractie breken door de druk. Ze gebruiken een inert gas als argon geloof ik, om die ruimte op te vullen.

De kitnaad rondom het glas is niet 100% luchtdicht. Het heeft die functie ook niet. Die zit er alleen om water/regen tegen te houden. Het glas zelf en diens lijmverbinding moet luchtdicht zijn. Daar is waarschijnlijk een lek ontstaan. Dan kan er dus vocht tussen de glasplaten komen (dat houd een kitnaad niet tegen), en dat gaat natuurlijk mis. Vervangen is dan de enige optie.

Het kattenluikje heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik kan me voorstellen dat een woningbouwcorporatie geen toestemming voor zo'n luikje heeft gegeven, en dus de kosten voor het terugbrengen in oorspronkelijke staat, op jou verhaalt. 600 euro voor een hardhouten deur, inclusief afhangen is geen gekke prijs hoor.
dat dus...

een deur telt hard aan, het is niet de deur, de deur moet ook in de goeie kleur geschilderd worden, dus er komt ook een schilder bij kijken... je hebt er zelf een kattenluik ingezet, dus daar draai je nu voor op...

ik heb hier ook een kattenluik uit de deur gehaald, maar dat was een kwestie van nieuw paneel plaatsen, voor paar tientjes was het gedaan...

nadeel van huurwoning he... tis niet je eigen huis.... alles wat je er aan doet kan je geld kosten, ook gaatjes in je muur of plafond opvullen kost je geld...
  zondag 8 november 2009 @ 14:32:58 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74506473
Wat de heren Forno en TheOneAndOnly zeggen....
Een nieuwe deur is onzin; het dichtzetten / repareren van de sparing waar het kattenluikje gezeten heeft, mag je niet meer dan een paar tientjes kosten en jun je waar schijnlijk ook zelf wel doen (of een handige bekende).
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zondag 8 november 2009 @ 14:36:06 #19
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74506564
bij ons zit er water tussen. heb het de huurbaas al meerdere keren gezegd, maar blijkbaar vind hij het geen probleem dat zn kozijn naar de mallemoer gaat in de winter.
O+
  FOK!fotograaf zondag 8 november 2009 @ 15:13:36 #20
17893 Forno
pi_74507689
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:32 schreef error_404 het volgende:
Wat de heren Forno en TheOneAndOnly zeggen....
Een nieuwe deur is onzin; het dichtzetten / repareren van de sparing waar het kattenluikje gezeten heeft, mag je niet meer dan een paar tientjes kosten en jun je waar schijnlijk ook zelf wel doen (of een handige bekende).
Als je geen schriftelijke (of email) verklaring hebt, dat het katteluikje mocht, sta je heel zwak. Daarnaast weten we niet in welke staat de deur zich nu bevindt. Misschien is de boel door dat luikje gaan rotten? Zonder foto kun je er weinig van zeggen.

@saisai, een huisbaas is wat anders dan een woningbouwcorporatie. Die laatste hebben vaak een onderhoudsplan en laten de boel om de zoveel jaar onderhouden. Een huisbaas heeft vaak schijt aan onderhoud aan zijn woning(en). Die wil gewoon zoveel mogelijk huur vangen voor zo weinig mogelijk extra kosten. En als de woning uit elkaar dreigt te vallen, verkopen ze de boel. Doordat ze die huizen vaak lang in bezit hebben gehad, kunnen ze toch overwaarde in hun zak steken. Dat het huis verloedert, maakt de meeste m.i. geen reet uit. Heb zelf ook jaren in zo'n huis gewoond.
  zondag 8 november 2009 @ 21:14:03 #21
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_74521884
Als je zelf je kattenluik eruit haalt en de deur schildert, maak je grote kans dat het niet wordt opgemerkt?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_74522299
Tsja, beetje dom om een deur die niet van jezelf is te slopen voor een kattenluik.

Een beetje deur kost minstens 600 euro. Heeft niets met het glas te maken. Overigens is het vast gewoon lek glas (de lijmrand) en dat moet dan idd vervangen worden.
Whatever...
  zondag 8 november 2009 @ 22:21:51 #23
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74525439
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:13 schreef Forno het volgende:

[..]

Als je geen schriftelijke (of email) verklaring hebt, dat het katteluikje mocht, sta je heel zwak. Daarnaast weten we niet in welke staat de deur zich nu bevindt. Misschien is de boel door dat luikje gaan rotten? Zonder foto kun je er weinig van zeggen.

@saisai, een huisbaas is wat anders dan een woningbouwcorporatie. Die laatste hebben vaak een onderhoudsplan en laten de boel om de zoveel jaar onderhouden. Een huisbaas heeft vaak schijt aan onderhoud aan zijn woning(en). Die wil gewoon zoveel mogelijk huur vangen voor zo weinig mogelijk extra kosten. En als de woning uit elkaar dreigt te vallen, verkopen ze de boel. Doordat ze die huizen vaak lang in bezit hebben gehad, kunnen ze toch overwaarde in hun zak steken. Dat het huis verloedert, maakt de meeste m.i. geen reet uit. Heb zelf ook jaren in zo'n huis gewoond.
zo erg issie huisbaas nou ook weer niet hoor
O+
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:11:12 #24
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74590028
Nergens is de kitrand los. Nu zu ik al twee echte vochtvlekjes zitten. Verder is die deur in prima staat. Nergens rot, ook niet rondom het kattenluik. Een aantal jaar geleden zijn er twee veiligheidssloten in die deur geplaatst (ter vervanging van die haken van binnen wat dus echt niet handig is met een klein kind in huis) en die sloten krijg ik ook niet op slot; geen beweging in te krijgen.

Maar ik vind het wel van de gekke dat ik een volledig nieuwe deur moet betalen terwijl er met die deur veel meer mis is. Wat zijn de kosten van het vervangen en plaatsen van dat raam en het repareren van de sloten; iemand een idee?? Btw, ik zal morgen een foto maken van de deur en proberen de schimmel erop te krijgen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:50:15 #25
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74591464
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:16 schreef Forno het volgende:

Met vacuum bedoelde ik dus dat er geen zuurstof in kan komen. Daardoor komt er ook vocht en allerlei andere ellende naar binnen. Ik weet wel dat er een soort gas in zit. Ik heb weleens gehoord als zo'n raam stukgaat, dit een behoorlijk dreun kan geven.....

Ik heb idd naar plekken gezocht in de lijmverbinding waar het glas in de deur valt. Maar het is zo slecht te zien; als ik met een zaklamp erin schijn, weerkaatst het en zie ik nog niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')