nou het was een mishandeling die is veroordeelt voor poging tot moord en daarbij ook vernieling van bijna mijn gehele inventarisquote:Op zaterdag 7 november 2009 02:23 schreef twiFight het volgende:
kun je daar geld voor krijgen? damn dat had ik ook wel gewild :p
hmm mja die gast was minderjarig, helaasch
hier was ik dus al bang voorquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:00 schreef Bulmer2009 het volgende:
Ik heb een aantal jaren geleden ook een schadevergoeding toegewezen gekregen. Alleen moesten de daders (overval) eerst 1,5 jaar brommen. Dan hoeven ze niks te betalen geloof ik. Na twee a drie jaar kreeg ik opeens onverwacht diverse bedragen op mijn rekening gestort. Ik had al eerder bij het CJIB mijn rekeningnummer door moeten geven. Het waren echter wel allemaal kleine bedragen telkens van ongeveer 50 euro per keer. Er zat ook geen regelmaat in. Totdat vorig jaar (zo'n 6 jaar na dato) ik een brief kreeg van het CJIB dat de schulden ingelost waren.
Dus uiteindelijk krijg je het wel (het CJIB int het van een uitkering ofzo?) maar ga er maar niet vanuit dat je het voor de kerst hebt, tenzij de dader zo'n spijt heeft dat hij het gehele bedrag in één keer aan je betaald. Anders neem eens contact op met het CJIB?
nee ik ben geholpen door de geweldige stichting slachtofferhulp. Alleen jammer dat ze totaal niet te bereiken zijnquote:Op zaterdag 7 november 2009 09:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Ben je niet bijgestaan door een advocaat in deze zaak, die je dit zou kunnen vertellen?
als hij er voor kiest om te gaan zitten, kan je dus nog wel het geld via een deurwaarder bij hem halen? het is niet zo dat als hij gaat zitten dat dan de geldboete vervalt?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:05 schreef davo1979 het volgende:
Ik heb jaren geleden ook een schadevergoeding toegewezen gekregen. Dit heeft een paar jaar via intrum justitia gelopen. Maar meneer wilde niet betalen. Toen hebben ze hem opgepakt en een 2 weken vast gezet. En dus was de vordering voldaan via intrum justitia en kreeg ik alles weer terug en moest ik zelf een deurwaarder zoeken. Inmiddels zijn we ruim 6 jaar verder en heb ik nog geen enkele cent gezien. Is niet altijd positief.
Een schadevergoeding is iets anders dan een boete. Boetes zijn strafrechtelijk en kunnen 'inwisselbaar' zijn met celstraf. Een schadevergoeding is in basis civielrechtelijk, en worden toegekend aan de benadeelde partij. Die is er uiteraard niets mee gebaat als de dader dat zou kunnen inwisselen voor celstraf.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:59 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
als hij er voor kiest om te gaan zitten, kan je dus nog wel het geld via een deurwaarder bij hem halen? het is niet zo dat als hij gaat zitten dat dan de geldboete vervalt?
Het zal me namelijk niets verbazen als de dader gaat zitten.
Bij mij was het zo ( had toen zn brief met uitleg dat het keer op keer verhoogd werd totdat het niet meer kon en dan zou hij als hij gepakt werd 2 weken extra krijgen). Die 2 weken kreeg hij en voor incasso bureau van de staat was het voor hun afgedaan. Nu kan ik nog verder om het geld toch te krijgen maar moet ik zelf een deurwaarder inschakelen. Probleem is alleen dat ik een soort van anoniem wil blijven. Ik weet waar hij toe in staat is. Daarnaast gaat het maar om een bedrag bij mij van 650 euro dit is puur simbolisch.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:59 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
als hij er voor kiest om te gaan zitten, kan je dus nog wel het geld via een deurwaarder bij hem halen? het is niet zo dat als hij gaat zitten dat dan de geldboete vervalt?
Het zal me namelijk niets verbazen als de dader gaat zitten.
ok even een schopjequote:Op zondag 8 november 2009 00:28 schreef r3gi3boy het volgende:
Gaat één van de betreurden nog uitwijden over hun situatie of moet de rest die meeleest met dit topic een enorme desillusie gaan verwerken?
Geeft die deurwaarder jouw gegevens door dan?quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:50 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Bij mij was het zo ( had toen zn brief met uitleg dat het keer op keer verhoogd werd totdat het niet meer kon en dan zou hij als hij gepakt werd 2 weken extra krijgen). Die 2 weken kreeg hij en voor incasso bureau van de staat was het voor hun afgedaan. Nu kan ik nog verder om het geld toch te krijgen maar moet ik zelf een deurwaarder inschakelen. Probleem is alleen dat ik een soort van anoniem wil blijven. Ik weet waar hij toe in staat is. Daarnaast gaat het maar om een bedrag bij mij van 650 euro dit is puur simbolisch.
Dat meneer niet wil betalen is bij mij in het verkeerde keelgat, hij heeft zijn leven opnieuw opgebouwd met vrouwtje en verloving. En ik word nog bijna elke dag geconfronteerd met het verleden.
berichtje aan de dader: ga gerust door met je dreig smsjesquote:Op zondag 29 november 2009 01:05 schreef nicknicknickname het volgende:
kleine update![]()
heb van de week eindelijk een brief ontvangen van justitie hoe dit werkt.
een korte samenvatting van de brief is:
- CJIB begint
- dan een deurwaarder
- als dit allemaal niet werkt moet je het zelf regelen![]()
Helaas heeft de dader ook de brieven van justitie en CJIB ook ontvangen en ben ik sinds vorige week weer slachtoffer van bedreigingen. Hoe ik het durf om zoveel geld te eisen enzo![]()
Maandag maar weer aangifte doen en dan zien we wel weer verder, hopelijk wordt de schadevergoeding weer een stuk hoger![]()
Zijn er trouwens mensen met ervaring met het schadefonds geweldsmisdrijven? Kan je een voorschot krijgen op de vergoeding? of geldt dat niet voor dit soort misdrijven?
Mjah, eerst zeggen dat hij door moet gaan en vervolgens aangifte doen. Wat gaat de politie/rechter daar dan van denken?quote:Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
berichtje aan de dader: ga gerust door met je dreig smsjes![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |