abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74475270
geef me maar een schopje in de goede richting

ik heb via de rechter 3 maanden terug een schadevergoeding toegewezen gekregen voor een laffe mishandeling.
Iemand een idee hoe ik dit geld ooit ga ontvangen?
Gaat dit automatisch of moet je zelf stappen ondernemen om dit te krijgen?
Heb gisteren wel een brief gekregen van bureau Rechtspraak met de grosse waarin dit bedrag aan mij wordt toegekend. Maar hoe ga ik dit ooit ontvangen? Het is vrij groot bedrag wat ik graag voor de kerstdagen zou willen ontvangen, is dit mogelijk of moet ik daar veel langer op wachten?
  zaterdag 7 november 2009 @ 02:23:39 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_74475365
kun je daar geld voor krijgen? damn dat had ik ook wel gewild :p
hmm mja die gast was minderjarig, helaasch
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_74475378
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:23 schreef twiFight het volgende:
kun je daar geld voor krijgen? damn dat had ik ook wel gewild :p
hmm mja die gast was minderjarig, helaasch
nou het was een mishandeling die is veroordeelt voor poging tot moord en daarbij ook vernieling van bijna mijn gehele inventaris vandaar dat de kosten een beetje opgelopen zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door Daksijs op 07-11-2009 02:42:01 ]
pi_74476153
Ik weet niet hoe je moet proberen het direct op de dader te verhalen, maar misschien dat je hier iets aan hebt:
http://overheidsloket.overheid.nl/index.php?p=product&product_id=1436
pi_74476639
Ik heb een aantal jaren geleden ook een schadevergoeding toegewezen gekregen. Alleen moesten de daders (overval) eerst 1,5 jaar brommen. Dan hoeven ze niks te betalen geloof ik. Na twee a drie jaar kreeg ik opeens onverwacht diverse bedragen op mijn rekening gestort. Ik had al eerder bij het CJIB mijn rekeningnummer door moeten geven. Het waren echter wel allemaal kleine bedragen telkens van ongeveer 50 euro per keer. Er zat ook geen regelmaat in. Totdat vorig jaar (zo'n 6 jaar na dato) ik een brief kreeg van het CJIB dat de schulden ingelost waren.

Dus uiteindelijk krijg je het wel (het CJIB int het van een uitkering ofzo?) maar ga er maar niet vanuit dat je het voor de kerst hebt, tenzij de dader zo'n spijt heeft dat hij het gehele bedrag in één keer aan je betaald. Anders neem eens contact op met het CJIB?
pi_74476755
Ben je niet bijgestaan door een advocaat in deze zaak, die je dit zou kunnen vertellen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 7 november 2009 @ 09:50:01 #7
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74476917
Ik heb een schadevergoeding een keer via een rekeningnummer van de rechtbank ontvangen. Die hadden de vergoeding en kosten ontvangen en de vergoeding doorgestort (als ik het me goed herinner).
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_74477740
Ik heb jaren geleden ook een schadevergoeding toegewezen gekregen. Dit heeft een paar jaar via intrum justitia gelopen. Maar meneer wilde niet betalen. Toen hebben ze hem opgepakt en een 2 weken vast gezet. En dus was de vordering voldaan via intrum justitia en kreeg ik alles weer terug en moest ik zelf een deurwaarder zoeken. Inmiddels zijn we ruim 6 jaar verder en heb ik nog geen enkele cent gezien. Is niet altijd positief.
pi_74482333
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:00 schreef Bulmer2009 het volgende:
Ik heb een aantal jaren geleden ook een schadevergoeding toegewezen gekregen. Alleen moesten de daders (overval) eerst 1,5 jaar brommen. Dan hoeven ze niks te betalen geloof ik. Na twee a drie jaar kreeg ik opeens onverwacht diverse bedragen op mijn rekening gestort. Ik had al eerder bij het CJIB mijn rekeningnummer door moeten geven. Het waren echter wel allemaal kleine bedragen telkens van ongeveer 50 euro per keer. Er zat ook geen regelmaat in. Totdat vorig jaar (zo'n 6 jaar na dato) ik een brief kreeg van het CJIB dat de schulden ingelost waren.

Dus uiteindelijk krijg je het wel (het CJIB int het van een uitkering ofzo?) maar ga er maar niet vanuit dat je het voor de kerst hebt, tenzij de dader zo'n spijt heeft dat hij het gehele bedrag in één keer aan je betaald. Anders neem eens contact op met het CJIB?
hier was ik dus al bang voor wat heb ik nou aan elke maand 50 euro.
pi_74482361
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Ben je niet bijgestaan door een advocaat in deze zaak, die je dit zou kunnen vertellen?
nee ik ben geholpen door de geweldige stichting slachtofferhulp. Alleen jammer dat ze totaal niet te bereiken zijn heb al verschillende keren proberen te bellen en mailen maar krijg geen antwoord van ze
pi_74482429
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:05 schreef davo1979 het volgende:
Ik heb jaren geleden ook een schadevergoeding toegewezen gekregen. Dit heeft een paar jaar via intrum justitia gelopen. Maar meneer wilde niet betalen. Toen hebben ze hem opgepakt en een 2 weken vast gezet. En dus was de vordering voldaan via intrum justitia en kreeg ik alles weer terug en moest ik zelf een deurwaarder zoeken. Inmiddels zijn we ruim 6 jaar verder en heb ik nog geen enkele cent gezien. Is niet altijd positief.
als hij er voor kiest om te gaan zitten, kan je dus nog wel het geld via een deurwaarder bij hem halen? het is niet zo dat als hij gaat zitten dat dan de geldboete vervalt?
Het zal me namelijk niets verbazen als de dader gaat zitten.
pi_74482660
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:59 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

als hij er voor kiest om te gaan zitten, kan je dus nog wel het geld via een deurwaarder bij hem halen? het is niet zo dat als hij gaat zitten dat dan de geldboete vervalt?
Een schadevergoeding is iets anders dan een boete. Boetes zijn strafrechtelijk en kunnen 'inwisselbaar' zijn met celstraf. Een schadevergoeding is in basis civielrechtelijk, en worden toegekend aan de benadeelde partij. Die is er uiteraard niets mee gebaat als de dader dat zou kunnen inwisselen voor celstraf.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_74496519
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 14:59 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

Bij mij was het zo ( had toen zn brief met uitleg dat het keer op keer verhoogd werd totdat het niet meer kon en dan zou hij als hij gepakt werd 2 weken extra krijgen). Die 2 weken kreeg hij en voor incasso bureau van de staat was het voor hun afgedaan. Nu kan ik nog verder om het geld toch te krijgen maar moet ik zelf een deurwaarder inschakelen. Probleem is alleen dat ik een soort van anoniem wil blijven. Ik weet waar hij toe in staat is. Daarnaast gaat het maar om een bedrag bij mij van 650 euro dit is puur simbolisch.

Dat meneer niet wil betalen is bij mij in het verkeerde keelgat, hij heeft zijn leven opnieuw opgebouwd met vrouwtje en verloving. En ik word nog bijna elke dag geconfronteerd met het verleden.
pi_74497541
Gaat één van de betreurden nog uitwijden over hun situatie of moet de rest die meeleest met dit topic een enorme desillusie gaan verwerken?
pi_74623925
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:28 schreef r3gi3boy het volgende:
Gaat één van de betreurden nog uitwijden over hun situatie of moet de rest die meeleest met dit topic een enorme desillusie gaan verwerken?
ok even een schopje
waarom moeten wij uitwijden over de situatie?
het gaat mij er gewoon om hoe ik dit geld ooit ga ontvangen
als je meer info wilt pm maar, dit lijkt mij niet geschikt voor een forum, aangezien waarschijnlijk dader ook op fok meeleest
pi_74624239
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:50 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Bij mij was het zo ( had toen zn brief met uitleg dat het keer op keer verhoogd werd totdat het niet meer kon en dan zou hij als hij gepakt werd 2 weken extra krijgen). Die 2 weken kreeg hij en voor incasso bureau van de staat was het voor hun afgedaan. Nu kan ik nog verder om het geld toch te krijgen maar moet ik zelf een deurwaarder inschakelen. Probleem is alleen dat ik een soort van anoniem wil blijven. Ik weet waar hij toe in staat is. Daarnaast gaat het maar om een bedrag bij mij van 650 euro dit is puur simbolisch.

Dat meneer niet wil betalen is bij mij in het verkeerde keelgat, hij heeft zijn leven opnieuw opgebouwd met vrouwtje en verloving. En ik word nog bijna elke dag geconfronteerd met het verleden.
Geeft die deurwaarder jouw gegevens door dan?

Met een gerechterlijke uitspraak, kun je gewoon betaling van die vergoeding afdwingen via een deurwaarder. De kosten daarvan worden dan gewoon op hem verhaald.

nu weet ik natuurlijk niet wat voor een zaak het is, maar wie niet horen wilt moet maar voelen. En nog altijd beter 20 euro bijv. per maand dan helemaal niets.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_75101259
kleine update
heb van de week eindelijk een brief ontvangen van justitie hoe dit werkt.
een korte samenvatting van de brief is:
- CJIB begint
- dan een deurwaarder
- als dit allemaal niet werkt moet je het zelf regelen

Helaas heeft de dader ook de brieven van justitie en CJIB ook ontvangen en ben ik sinds vorige week weer slachtoffer van bedreigingen. Hoe ik het durf om zoveel geld te eisen enzo
Maandag maar weer aangifte doen en dan zien we wel weer verder, hopelijk wordt de schadevergoeding weer een stuk hoger

Zijn er trouwens mensen met ervaring met het schadefonds geweldsmisdrijven? Kan je een voorschot krijgen op de vergoeding? of geldt dat niet voor dit soort misdrijven?
pi_75101642
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:05 schreef nicknicknickname het volgende:
kleine update
heb van de week eindelijk een brief ontvangen van justitie hoe dit werkt.
een korte samenvatting van de brief is:
- CJIB begint
- dan een deurwaarder
- als dit allemaal niet werkt moet je het zelf regelen

Helaas heeft de dader ook de brieven van justitie en CJIB ook ontvangen en ben ik sinds vorige week weer slachtoffer van bedreigingen. Hoe ik het durf om zoveel geld te eisen enzo
Maandag maar weer aangifte doen en dan zien we wel weer verder, hopelijk wordt de schadevergoeding weer een stuk hoger

Zijn er trouwens mensen met ervaring met het schadefonds geweldsmisdrijven? Kan je een voorschot krijgen op de vergoeding? of geldt dat niet voor dit soort misdrijven?
berichtje aan de dader: ga gerust door met je dreig smsjes
Ik merk aan je sms berichten dat je meeleest, ik zal ze uitprinten voor je en maandag overhandigen aan de politie als bewijs
pi_75103631
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

berichtje aan de dader: ga gerust door met je dreig smsjes
Mjah, eerst zeggen dat hij door moet gaan en vervolgens aangifte doen. Wat gaat de politie/rechter daar dan van denken?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')