quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:30 schreef Blackf1re het volgende:
Jezus, dat ze daar een incassobureau voor inzetten zeg
Als je gewoon het bedrag wat bij telfort openstaat, naar telfort overmaakt, dan heb je betaald.
Dan kunnen ze weinig meer
Dat TS niet voldoende saldo heeft om een rekening van 8 en 17,65 te kunnen betalen vind ik zorgelijker. TS heeft bij hun een abo dus hij dient gewoon z'n verplichting te voldoen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:30 schreef Blackf1re het volgende:
Jezus, dat ze daar een incassobureau voor inzetten zeg
Als je gewoon het bedrag wat bij telfort openstaat, naar telfort overmaakt, dan heb je betaald.
Dan kunnen ze weinig meer
Volgens mij is een aanmaning wel iets meer dan netjes, zelfs "verplicht".quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Een aanmaning was netjes geweest, maar niet noodzakelijk, er is immers gewoon een contract.
Ik geloof eerder dat TS die aanmaningen en herinneringen bewust niet heeft gelezen, dan dat ze niet verstuurd zijn. Meeste providers sturen namelijk tegenwoordig ook een sms als er een rekening niet optijd betaald isquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens mij is een aanmaning wel iets meer dan netjes, zelfs "verplicht".
De betalende partij moet eerst immers in gebreke worden gesteld alvorens een incasso op te starten. TS is dan ook niet verplicht in het betalen van die kosten, afgezien van eventuele boete kosten die in het contract staan.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens mij is een aanmaning wel iets meer dan netjes, zelfs "verplicht".
De betalende partij moet eerst immers in gebreke worden gesteld alvorens een incasso op te starten. TS is dan ook niet verplicht in het betalen van die kosten, afgezien van eventuele boete kosten die in het contract staan.
Een contract geldt toch voor beide partijen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Een aanmaning was netjes geweest, maar niet noodzakelijk, er is immers gewoon een contract.
In kan niet zien wat er gebeurd is. Als er inderdaad geen saldo op je rekening stond dan zouden ze je daar van op de hoogte moeten brengen. Als je zelf de incasso teruggeboekt hebt dan is het weer een ander verhaal bv.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:45 schreef tonii het volgende:
[..]
Een contract geldt toch voor beide partijen?
En in dat contract (de algemene voorwaarden) staat dat ze me op de hoogte moeten brengen als de automatische incasso is mislukt.
Niet juist. Incassobureau kan die dagvaarding prima zelf op stellen. Ze moeten die dagvaarding alleen laten betekenen door de deurwaarder. De betekeningskosten ( +/- 80 ¤) worden ook op TS verhaald bij een voor het incassobureau positief vonnis (net als het griffierecht van ¤ 63 en het salaris gemachtigde ¤ 30) . Echter het is inderdaad maar zéér de vraag of het incassobureau gaat dagvaarden voor die ¤ 37 (+ misschien een euro rente). Zal een beetje afhangen van de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:52 schreef bijderechter het volgende:
Oh en nog iets, het is maar zelden dat een incassobureau zelf ook dagvaardingen mag opstellen, daar is een gerechtsdeurwaarder voor nodig of een advocaat. Het is maar zelden dat een gerechtsdeurwaarder ook een incassoafdeling heeft (meen ik), dus het kan bluf zijn of je hebt ze niet goed begrepen.
Met advocaat bedoelde ik dat een advocaat ook een dagvaarding kan opstellen, niet dat die verplicht is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:02 schreef DIJK het volgende:
[..]
Niet juist. Incassobureau kan die dagvaarding prima zelf op stellen. Ze moeten die dagvaarding alleen laten betekenen door de deurwaarder. De betekeningskosten ( +/- 80 ¤) worden ook op TS verhaald bij een voor het incassobureau positief vonnis (net als het griffierecht van ¤ 63 en het salaris gemachtigde ¤ 30) . Echter het is inderdaad maar zéér de vraag of het incassobureau gaat dagvaarden voor die ¤ 37 (+ misschien een euro rente). Zal een beetje afhangen van de opdrachtgever.
Advocaat hoeft er helemaal niets mee van doen te hebben. Vorderingen <5000 gaan naar het kanton, oftewel geen advocaat nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |