abonnement Unibet Coolblue
pi_74455374
Onlangs wou ik schoenen bestellen uit Amerika van adidas. Dit omdat de UK, France en Deutschland ze ook niet hebben. De shop in de USA is ook veel groter..

Maar goed nu hoop ik dat via een oude bekende te kunnen realiseren zodat die het naar Nederland kan sturen. Nu heb ik hier en daar wat rondgekeken over de douane.. Het zijn schoenen van 100$ en ik hoopte dat ik het voor iets van 25 euro wel kon laten opsturen.

Nu vroeg ik mij af of het slimmer was de schoenen in een envelop te laten versturen, een hele dikke natuurlijk en die te tapen zodat het niet stuk zal gaan, zodat deze minder snel open gemaakt zullen worden.
Want als over het geheel van misschien wel 100 euro ook nog eens de belasting komt dan is het wel een dure zaak.

Iemand ideeen en/of tips hierover?
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:23:02 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74455655
Belastingfraude is strafbaar en mag daarom niet op Fok! besproken worden.

De douane vraagt 19% BTW, op een pakketje van 90 euro totaal valt dat toch wel mee?
censuur :O
pi_74455871
Gewoon laten versturen als een 50us$ gift
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74455892
wel in een doos, zou zonde zijn als ze te beschadigd raakten en als je ze in een envelop stopt dan is de kans lijkt me groter dat ze zien dat 't schoenen zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:29:13 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74455926
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:27 schreef zquing het volgende:
Gewoon laten versturen als een 50us$ gift
Een onjuiste waarde vermelden is in de VS een "federal offense"...
Wellicht kan je ze per stuk laten versturen, eerst de linker, dan de rechter
censuur :O
pi_74455973
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een onjuiste waarde vermelden is in de VS een "federal offense"...
Wellicht kan je ze per stuk laten versturen, eerst de linker, dan de rechter
ik laat altijd zo mn pakjes tot 150eu versturen(daarboven betaal ik wel gewoon de kosten ivm de verzekering mocht mn pakje kwijtraken)
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74457487
Laat ze 1 voor 1 versturen. Grote kans dat je er in ieder geval één schoen aan overhoudt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74458918
Iemand heeft het hier over belasting fraude maar hier zijn al meerdere topics over geopend en ik heb ook het nodige nagezocht.

TNT vermeldde me ook dat bepaalde dingen onder 150 euro niet hoeven te worden aangegeven of iets dergelijks en als hij wel geopend wordt en er extra kosten bij komen deze gewoon aan de postbode moeten worden voldaan.

En inderdaad het moet ook als gift worden verstuurd maar om dit nou 1 voor 1 te doen.
Ik was gewoon op zoek naar wat raad .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')