abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:06:08 #1
269058 FGdE
To be or not to be
pi_74452783
Eerst wil ik graag duidelijk maken dat ik geen gelovig persoon ben, atheist ben ik ook niet aangezien zeker weten dat er geen goddelijke macht is even dwaas zou zijn als zeker weten dat er een goddelijke macht is. Ik ben van mening dat de kerk zo verdwaald is van de oorspronkelijke (naar mijn mening goed ideeen) dat het voor mij niet van belang is om gelovig te zijn.

In ieder geval. Laatst moest iemand die ik ken in de kerk zingen. Ik, zo naief als ik ben, ging daarheen met de gedachte dat het alleen een koor was... Dus TS zit daar in de kerk te wachten totdat het koor zou gaan zingen komt er eerst een priester langs... terwijl hij zwaait met een of andere slinger met een bol eraan, staat iedereen om mij heen tegelijk op. Deze priester loopt naar voren en begint een speech te houden over dat de laatste tijd het geloof bij iedereen minder wordt. Na deze speech begint iedereen liederen te zingen over onze "heer" . Naast mij zat een vrouw van een jaar of 50, mij met een arrogante blik aan te kijken omdat ik de tekst niet kende. Even hierna zingt de hele kerk een lied in het latijn. Op dit moment vrat ik mezelf al van binnen op omdat gewoon het merendeel GEEN idee heeft waar die over zingt. Hierop volgde de gebruikelijke "We hebben veel geld maar geld heb je nooit genoeg dus komen we voor meer bedelen ronde" waarin een man langsliep om geld op te halen. Ik als enige in de kerk weigerde om hier geld in te leggen en opnieuw kijkt de vrouw naast me mij weer arrogant aan. De priester begon weer een speech te houden en na ongeveer 2 uur kwam eindelijk het koor waar ik op wachtte met een lied van ongeveer 5 minuten.

Nu luid mijn klacht: vroeger geloofde iedereen omdat sommige dingen niet te verklaren waren en we ons dus moesten beroepen op een hogere macht, omdat men de bijbel niet begreep maar simpel dacht dat dit ze een plek in "de hemel" zou geven wanneer ze naar de kerk zouden gaan en omdat niemand een eigen mening kon vormen en dus wel naar een priester / pastoor moest luisteren die verklaarde dat Gods wil de enige belangrijke wil was. Nu anno 2009, zijn we nog steeds geen stap verder. Nog steeds zingen miljoenen mensen de liederen die ze niet begrijpen en nog steeds gaan we er vanuit dat wat de priester vertelt goed is .

Sneu vind ik het
pi_74452802
Wat is dat met God- topic vandaag. Het is al sinds 5 uur vanochtend aan de gang.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:08:50 #3
269058 FGdE
To be or not to be
pi_74452876
Het is ook iets wat gewoon veel mensen dwars zit denk ik...
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:11:03 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74452951
Dat was zeker in Brabant?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:12:08 #5
269058 FGdE
To be or not to be
pi_74452990
Nee ik kom zelf wel uit Brabant maar dit gebeurde niet in Brabant
pi_74453006
koningdavidtopic
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_74453015
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:12 schreef koningdavid het volgende:
koningdavidtopic
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74453095
geloof...
okeokeoke
pi_74453129
Ik ga altijd voor het zingen de kerk uit.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_74453137
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:06 schreef FGdE het volgende:
Sneu vind ik het
Waarvan akte.

En nu?
pi_74453157
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:16 schreef jeroen25 het volgende:
Dus je zit 23 uur en 55 minuten in de kerk? Aangezien ze maar 5 minuten zingen volgens TS.
okeokeoke
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:18:12 #12
269058 FGdE
To be or not to be
pi_74453190
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:16 schreef jeroen25 het volgende:
Normaal ben ik niet eens te vinden in de kerk alleen nu wilde ik die vriendin van me even horen zingen.

Ik heb niets tegen de oorspronkelijke ideeen van de kerk. Ik denk dat ze de basis vormen van hoe we met elkaar om horen te gaan alleen de kerk is zo ver verdwaald dat ook deze ideeen verloren zijn gegaan
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:19:05 #13
269058 FGdE
To be or not to be
pi_74453211
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:16 schreef zovty het volgende:

[..]

Waarvan akte.

En nu?
Ben ik benieuwd of Zovty iets zinnigs te melden heeft over de kerk anno 2009
pi_74453220
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef FGdE het volgende:
Ik heb niets tegen de oorspronkelijke ideeen van de kerk. Ik denk dat ze de basis vormen van hoe we met elkaar om horen te gaan alleen de kerk is zo ver verdwaald dat ook deze ideeen verloren zijn gegaan
Welke ideëen zijn verloren gegaan dan?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_74453276
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:19 schreef FGdE het volgende:

[..]

Ben ik benieuwd of Zovty iets zinnigs te melden heeft over de kerk anno 2009
Weinig.
Ik denk altijd maar als mensen er veel plezier aan beleven dan gaan ze lekker hun gang maar. Ik heb er geen last van.

Ik snap alleen niet waarom je vind dat de kerk ver van z'n oorspronkele ideeen staat. Ik heb juist het idee dat de kerk heel strak vast houdt aan de oorspronkelijke ideeen en dat de maatschappij steeds verder van de (goede) kerkelijke ideeen af is gaan staan.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:22:29 #16
269058 FGdE
To be or not to be
pi_74453311
de 10 geboden bijvoorbeeld. Rond de middeleeuwen was dit een vorm van recht voor mensen voor wat goed was en wat niet. Nu is er zoveel onzin overheen zoals die rituelen, de liedjes, en nutteloze speeches van de priester dat niemand meer stil staat bij deze oorspronkelijke ideeen
pi_74453380
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:22 schreef FGdE het volgende:
de 10 geboden bijvoorbeeld. Rond de middeleeuwen was dit een vorm van recht voor mensen voor wat goed was en wat niet. Nu is er zoveel onzin overheen zoals die rituelen, de liedjes, en nutteloze speeches van de priester dat niemand meer stil staat bij deze oorspronkelijke ideeen
Die rituelen en liedjes geven toch iets vertrouwds en saamhorigs.
Je kunt dat soort dingen ook niet zo makkelijk aanpassen aan de tegenwoordige tijd want in de kerk komen ook mensen van 95, die leer je geen nieuwe liedjes meer aan.
En die 10 geboden zijn toch nog steeds hardstikke degelijk?
Volgens mij is er geen gebod waar 'we' het niet alelmaal mee eens kunnen zijn.
pi_74453488
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:22 schreef FGdE het volgende:
In de middeleeuwen had men ook rituelen, liedjes en preken hoor. In de oorspronkelijke kerk (eerste eeuwen na christus) ook al.

Tuurlijk is de kerk, en dan met name de katholieke kerk, ook hevig gecorrumpeerd. Kerken zijn dan ook niet perfect, christenen zijn niet perfect... mensen zijn niet perfect.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:27:46 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74453500
Waarom sneu vinden? als die mensne zich hier nou prettig bij voelen dan is het toch goed?
Ik ben absoluut niet gelovig maar kan me echt niet storen aan mensen die naar de kerk gaan om daar hun ding te doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74453687
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:06 schreef FGdE het volgende:
Eerst wil ik graag duidelijk maken dat ik geen gelovig persoon ben, atheist ben ik ook niet aangezien zeker weten dat er geen goddelijke macht is even dwaas zou zijn als zeker weten dat er een goddelijke macht is.
Jeetje, jij maakt het wel heel gemakkelijk voor jezelf hè. Wat het uiteindelijk ook blijkt te zijn, jij had altijd gelijk :p.

Maargoed, verder staat het iedereen vrij om te geloven wat ze maar willen maar de kerk als organisatie vind ik toch wel een stukje crimineler dan de maffia ofzo.
pi_74453705
Op zich heb ik er ook geen last van, mensen moeten zelf weten wat ze geloven en welk geloof ze aanhangen, zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen. (dus ook liever geen kerkklokken op zondagmorgen 09.45 uur )
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_74453724
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

In de middeleeuwen had men ook rituelen, liedjes en preken hoor. In de oorspronkelijke kerk (eerste eeuwen na christus) ook al.

Tuurlijk is de kerk, en dan met name de katholieke kerk, ook hevig gecorrumpeerd. Kerken zijn dan ook niet perfect, christenen zijn niet perfect... mensen zijn niet perfect.
Eens.

het is verrekte goed te begrijpen dat mensen de kerk gaan haten er gebeuren helaas veel dingen waar de honden geen brood van lusten.En dat staat ook in de Bijbel dat er veel corruptie is in kerken en gemeenschappen.

we zijn niet perfect, anders hadden we ook geen God nodig en zou Jezus Christus voor jan lul aan het kruis zijn genageld en waren we zelf God
pi_74453732
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:24 schreef zovty het volgende:

[..]
Volgens mij is er geen gebod waar 'we' het niet alelmaal mee eens kunnen zijn.

?
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:37:34 #24
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_74453846
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:12 schreef koningdavid het volgende:
koningdavidtopic
Ik ga niet eens meer inhoudelijk reageren aangezien de gristenbaas Koning David altijd wint.
pi_74453855
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:32 schreef n0ir het volgende:
de kerk als organisatie vind ik toch wel een stukje crimineler dan de maffia ofzo.
Want?

Zou wel handig zijn, als de maffia net zo was als de kerk. Zwakkeren helpen i.p.v. moorden en ontwikkelingswerk verrichten i.p.v. beroven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')