abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:43:57 #1
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452060
Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik gisteren een assessment gehad waarvoor ik gezakt ben. Nu ben ik daardoor helemaal in de put geraakt. Ten eerste omdat ik mogelijk mijn studie niet kan afmaken als ik bij de herkansing ook zak en ten tweede omdat mijn zelfbeeld heel erg geschaad is. Ik had gister zelfs last van lichte zelfmoordneigingen na het assessment en ben nu best wel boos en depressief. Eigenlijk werd mij heel hard bevestigd dat ik faal als mens.

Nu ben ik van plan om het hier niet bij te laten zitten en ik ben aan het uitzoeken of dit überhaupt wel mag. Ik vind het nogal onethisch om jonge mensen bloot te stellen aan zoiets heftigs als een assessment dat ook nog eens voorwaardelijk is. Echter weet ik niet waar ik moet beginnen. Een klacht indienen bij de examencommissie heeft wat mij betreft geen zin, want ik wil dat er iets veranderd en dat anderen niet aan deze ellende worden blootgesteld.

Ik zit er heel erg mee omdat ik me gewoon tekort gedaan voel en eigenlijk ook gediscrimineerd. Ik kan er niks aan doen dat ik niet de meest sociale mens ben op deze hele wereld en de school mag mij op die gronden niet beoordelen vind ik.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:46:41 #2
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74452151
dien een klacht in en eis een nieuw gesprek met een andere assesor (of hoe zoiemand ook mag heten)
Stand for something or fall for anything
pi_74452154
Aah, een onzeker typje
You dream it, I live it.
pi_74452192
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:43 schreef Uro het volgende:
Zoals sommigen van jullie wel weten heb ik gisteren een assessment gehad waarvoor ik gezakt ben. Nu ben ik daardoor helemaal in de put geraakt. Ten eerste omdat ik mogelijk mijn studie niet kan afmaken als ik bij de herkansing ook zak en ten tweede omdat mijn zelfbeeld heel erg geschaad is. Ik had gister zelfs last van lichte zelfmoordneigingen na het assessment en ben nu best wel boos en depressief. Eigenlijk werd mij heel hard bevestigd dat ik faal als mens.

Nu ben ik van plan om het hier niet bij te laten zitten en ik ben aan het uitzoeken of dit überhaupt wel mag. Ik vind het nogal onethisch om jonge mensen bloot te stellen aan zoiets heftigs als een assessment dat ook nog eens voorwaardelijk is. Echter weet ik niet waar ik moet beginnen. Een klacht indienen bij de examencommissie heeft wat mij betreft geen zin, want ik wil dat er iets veranderd en dat anderen niet aan deze ellende worden blootgesteld.

Ik zit er heel erg mee omdat ik me gewoon tekort gedaan voel en eigenlijk ook gediscrimineerd. Ik kan er niks aan doen dat ik niet de meest sociale mens ben op deze hele wereld en de school mag mij op die gronden niet beoordelen vind ik.
En hoe denk je het aan te gaan pakken op de o-zo-eerlijke arbeidsmarkt? Je zegt dat je jong bent, maar je bent oud genoeg om hbo of wo te doen. Je wordt klaargestoomd voor de arbeidsmarkt en als je daar niet mee kan dealen kan je inderdaad jezelf uit de genenpoel verwijderen.
Je kan ook ballen kweken en een doel nastreven in dit leven. Tegenslagen op de weg naar dit doel kun je niet omheen.

edit: en ja, assessments zijn een legitieme vorm om de capaciteiten van een leerling te toetsen
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:48:52 #5
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452220
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:46 schreef Dj_unkie het volgende:
dien een klacht in en eis een nieuw gesprek met een andere assesor (of hoe zoiemand ook mag heten)
Ik wil helemaal geen nieuw gesprek. Ik wil dat deze vorm van examinering wordt verwijderd uit de opleiding. Het is was mij betreft veel te confronterend.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:46 schreef Meddo het volgende:
Aah, een onzeker typje
Waardevolle bijdrage. En nee, ik ben niet zo onzeker. Niemand kan er tegen als hem (of haar) glashard wordt kenbaar gemaakt dat hij eigenlijk niet geschikt is voor de studie.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:49:43 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74452245
quote:
en ben nu best wel boos en depressief. Eigenlijk werd mij heel hard bevestigd dat ik faal als mens.
klinkt meer als R&P...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:50:04 #7
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452256
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:47 schreef P8 het volgende:

[..]

En hoe denk je het aan te gaan pakken op de o-zo-eerlijke arbeidsmarkt? Je zegt dat je jong bent, maar je bent oud genoeg om hbo of wo te doen. Je wordt klaargestoomd voor de arbeidsmarkt en als je daar niet mee kan dealen kan je inderdaad jezelf uit de genenpoel verwijderen.
Je kan ook ballen kweken en een doel nastreven in dit leven. Tegenslagen op de weg naar dit doel kun je niet omheen.

edit: en ja, assessments zijn een legitieme vorm om de capaciteiten van een leerling te toetsen
Lekker zwart/wit zeg. Zeg je dat ook tegen dislecten en allochtonen?
pi_74452269
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:48 schreef Uro het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen nieuw gesprek. Ik wil dat deze vorm van examinering wordt verwijderd uit de opleiding. Het is was mij betreft veel te confronterend.
[..]

Waardevolle bijdrage. En nee, ik ben niet zo onzeker. Niemand kan er tegen als hem (of haar) glashard wordt kenbaar gemaakt dat hij eigenlijk niet geschikt is voor de studie.
Dus, jij wil eigenlijk niet horen dat je niet geschikt bent voor een studie, maar jij wil gewoon door tot aan jaar 4 en dat je dan een keer merkt dat de studie niets voor jou is?
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:50:41 #9
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452275
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:49 schreef error_404 het volgende:

[..]

klinkt meer als R&P...
Het gaat niet zozeer om mij zelf. Dus nee geen relatie & psychologie.
pi_74452306
Je voldoet op één punt niet aan de geldende maatstaven en gelijk is je hele leven een groot debacle? Succes in je verdere leven, hè.
pi_74452307
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:50 schreef Uro het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om mij zelf. Dus nee geen relatie & psychologie.
Nou als jij er niet tegen kan dat mensen je confronteren met je eigen gedrag zit je misschien in dat forum beter.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:52:23 #12
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452325
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus, jij wil eigenlijk niet horen dat je niet geschikt bent voor een studie, maar jij wil gewoon door tot aan jaar 4 en dat je dan een keer merkt dat de studie niets voor jou is?
Ik vind de studie hartstikke leuk, maar ben gewoon niet zo goed in de omgang met mensen. Moet zoiets je beperken om een studie te doen? Ik vind dat nogal discriminerend. 90% van de studie kan ik gewoon en vind ik leuk. Die resterende 10% moet ik me dan doorheen bijten, maar zo'n assessment kom ik waarschijnlijk niet door, omdat ik niet zomaar kan veranderen.
pi_74452326
Wat is er nou weer confronterend aan? Als je een tentamen niet haalt, dan krijg je toch dezelfde boodschap? Je behoort gewoon de capaciteiten te bezitten, bezit je die niet -> einde verhaal.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:52:46 #14
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74452332
quote:

[..]

[..]

sorry maar dat vind ik gewoon gelul. Je moet ook kunnen toelichten waarom je iets "op juist die manier" gedaan hebt. Kan je dat niet dan heb je in mijn ogen je werk gewoon niet goed gedaan of het is jou werk niet. het hoort gewoon bij het HBO/WO onderwijs ter voorbereiding op de "echte wereld".
Stand for something or fall for anything
pi_74452355
maar als je wilt falen, en je faalt niet, heb je dan gefaalt?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:53:37 #16
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452362
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:52 schreef Earry het volgende:
Wat is er nou weer confronterend aan? Als je een tentamen niet haalt, dan krijg je toch dezelfde boodschap? Je behoort gewoon de capaciteiten te bezitten, bezit je die niet -> einde verhaal.
Zo zwart/wit is de realiteit niet. Als het nou een studie was voor één specifiek beroep. Maar dat is het niet.
pi_74452385
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:52 schreef Uro het volgende:

[..]

Ik vind de studie hartstikke leuk, maar ben gewoon niet zo goed in de omgang met mensen. Moet zoiets je beperken om een studie te doen? Ik vind dat nogal discriminerend. 90% van de studie kan ik gewoon en vind ik leuk. Die resterende 10% moet ik me dan doorheen bijten, maar zo'n assessment kom ik waarschijnlijk niet door, omdat ik niet zomaar kan veranderen.
Dus blijkbaar is omgaan met mensen een onderdeel van de studie, anders wordt je er niet op beoordeeld.
pi_74452400
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:50 schreef Uro het volgende:

[..]

Lekker zwart/wit zeg. Zeg je dat ook tegen dislecten en allochtonen?
Dyslecten hebben extra hulp nodig bij sommige zaken. Dat kunnen ze prima krijgen als ze met een decaan hierover in gesprek gaan. Als jij vermoed dat je een afwijking hebt waardoor jij belemmerd wordt in je studie, dan kun je hier ook hulp voor zoeken. Het verband met allochtonen zie ik niet.

Neemt niet weg dat je, ook als je dyslectisch bent, je deze aandoening nooit mag gebruiken als excuus. Je blijft zelf verantwoordelijk voor het verloop van je eigen leven. Maar als jij dat zwart-wit vindt, dan mag je doorgaan met de schuld buiten jezelf leggen. Op die manier kom je in ieder geval geen steek verder in je leven.
Extremistisch gematigd.
pi_74452405
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef Uro het volgende:

[..]

Zo zwart/wit is de realiteit niet. Als het nou een studie was voor één specifiek beroep. Maar dat is het niet.
Dan vraag ik me af wat voor opleiding het is?
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:55:06 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74452406
quote:
[..]
[..]
(TS kan er niet mee omgaan...)

Maar hoe moet het dan 'later' als je gaat werken?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:55:09 #21
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_74452410
Gooi dit topic maar dicht. Hier heb ik ook niks aan. Wat een baggerforum is FOK! toch geworden zeg.
pi_74452427
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:55 schreef Uro het volgende:
Gooi dit topic maar dicht. Hier heb ik ook niks aan. Wat een baggerforum is FOK! toch geworden zeg.
Je krijgt antwoorden die je niet wil horen en loopt dan gelijk weg? Goh, vind je het gek dat je je studie niet haalt...
pi_74452434
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef Uro het volgende:

[..]

Het is personeel en arbeid, je zult gewoon met mensen om moeten kunnen gaan. Dat kun je leren, tenminste, als je er voor open staat. Maar met een mentaliteit als "ik kan toch niet veranderen" ga je er niet komen.
pi_74452436
TS zit nu nog dieper in de put .
pi_74452491
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:55 schreef Uro het volgende:
De keuze is aan jou, maar sluit je niet af voor analyses van jouw situatie die jou niet aanstaan. Als de meerderheid een visie heeft die jou niet aanstaat, wat zegt dat dan?
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')