Huh? ikke nie begrijpe!quote:Op vrijdag 6 november 2009 07:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als ze een aantal keer "kloten" met de apk, en ze krijgen controleren, dan mogen ze geen apk keuringen meer doen..
Veelal gaan bedrijven hier daarom niet mee liggen kloten!
Waarschijnlijk moet je voor aflevering ook nog iets als rijklaarmaakkosten betalen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 03:07 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hallo,
Net was ik even op internet aan het zoeken naar een nieuwe auto en nu valt het me op dat er verschillende bedrijven zijn die een APK bij aflevering aanbieden. Nu zijn mijn vragen: aangezien dit bij het bedrijf zelf wordt gedaan (als ik het goed heb tenminste) kan de verkoper dan niet met de APK kloten? Ik neem aan dat de verkoper de auto wilt verkopen en dat het bedrijf de auto gewoon zou kunnen goedkeuren terwijl de auto er bij een andere garage niet doorheen zou komen.
Als uit deze APK bij aflevering aan het licht komt dat er bijvoorbeeld een dure reparatie uitgevoerd moet worden door het bedrijf, kan de verkoopprijs dan niet opgeschroefd worden? Of is het zo dat het bedrijf van tevoren de auto al helemaal heeft nagekeken en er dus eigenlijk direct een nieuwe APK opzet zonder de auto zeg maar echt te keuren?
ikke nie snap hollands...quote:Op vrijdag 6 november 2009 07:34 schreef Haagshe_Harry het volgende:
[..]
Huh? ikke nie begrijpe!
Jij nie prate hollands...
Een apk zegt helaas niks over de problemen die je met een auto kan krijgen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 03:13 schreef Barcaconia het volgende:
APK bij aflevering wil doorgaans zeggen dat het bedrijf weet dat er een goede auto staat. Anders bieden ze dat niet aan.
Ja daar heb je gelijk in. Maar het sluit in ieder geval problemen met remmen , verlichting, algemene motorconditie (uitlaatgassen), schokdempers etc uit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:59 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Een apk zegt helaas niks over de problemen die je met een auto kan krijgen.
Beter is het om bij het onderhandelen te zorgen dat je garantie krijgt, bijv. een 50% garantieregeling voor 3 maand. Dan zal het bedrijf je zeker geen rotzooi verkopen omdat ze dan zelf voor de kosten gaan opdraaien.
Ik koop mijn auto's altijd zonder garantie en zonder recente apk.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:31 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Afleveringskosten zouden er inderdaad bij kunnen komen, daar zal ik nog eens naar vragen. Ik kan dus wel met een aardig gerust hart een auto kopen waarvan de APK bij aflevering wordt aangeboden aan jullie reacties te zien.
Op die manier koop ik ook (tenzij bij onze vaste garage, maar dat gebeurt niet vaak).quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik koop mijn auto's altijd zonder garantie en zonder recente apk.
Dat scheelt een boel, en die boel investeer ik dan wel in goed onderhoud en een verse APK bij een bedrijf dat ik ken en vertrouw.
Het lullige aan een APK keuring is dat het een momentkeuring is. Hierdoor is het goed mogelijk dat een auto precies op het punt zit van goedkeuren / niet goedkeuren met net ff de doorslag naar goedkeuren. Een week later kan de situatie al anders zijn. Sterker nog, een uur na goedkeuring al (bijv. door banden te monteren met te weinig profiel).quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:22 schreef tubab het volgende:
....heel verhaal, knip....
Dusse... die APK bij aflevering zegt niet zoveel. De remmen voldeden toen aan de norm, maar een jaar later zit ik dus wel met een flinke rekening.
Vraag naar de onderhoudsgeschiedenis, en koop hem evt. onder voorbehoud van een ANWB-aankoopkeuring. Kost wat, maar dan weet je wel wat je te wachten staat.
Inderdaad, die banden op spanning brengen en de vloeistoffen afvullen kan ik zelf ook.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:16 schreef Searcherer het volgende:
[..]
Op die manier koop ik ook (tenzij bij onze vaste garage, maar dat gebeurt niet vaak).
Afleverbeurt mogen ze ook achterwege laten, stelt toch geen fluit voor.
En een klein beetje duimen / bidden dat de gok die het toch altijd gedeeltelijk blijft niet enorm tegenvaltquote:
Voor mezelf durf ik het wel zo te doen, maar voor familie en kennissen niet.quote:Op zondag 8 november 2009 08:59 schreef Searcherer het volgende:
[..]
En een klein beetje duimen / bidden dat de gok die het toch altijd gedeeltelijk blijft niet enorm tegenvalt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |