Mooie foto hoor. Lijkt een beetje op de White Mountains in New England, de combinatie van bergen en eindeloos veel water. Alleen zijn de bergen hier niet zo hoog dus geen eeuwige sneeuw.quote:Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zij en haar broer gaan proberen of ze een Hongaars paspoort kunnen krijgen, hun oma was Hongaarse. Dat zou het een heel stuk makkelijker maken inderdaad. En Spanje of zelfs nog dichterbij (België) hebben we ook over gedacht. Maar voorlopig wil ik nog helemaal niet terug! Waarom zou ik mijn uitzicht hier willen inwisselen voor het NL uitzicht
[ afbeelding ]
nooit geweten of bij stil gestaan! you learn something every day!quote:Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef maartena het volgende:
Altijd grappig inderdaad.... denk je aan Argentinië, dan denk je toch aan "warm land", maar het zuiden is toch aardig koud. Net als Iran bijvoorbeeld.... het noorden is groen, heeft bergen, ski-gebieden etc, en kan er net zo uit zien als dat plaatje. Maar toch denk je bij Iran als eerste aan "woestijn".
Ook dit is Iran namelijk
Zo kun je o.a. in Marokko, Cyprus, en India skiën.quote:Op dinsdag 20 april 2010 01:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
nooit geweten of bij stil gestaan! you learn something every day!
half 7 's morgens en al weer wat geleerd voor vandaag!quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo kun je o.a. in Marokko, Cyprus, en India skiën.
De eerste keer dat onze kindjes sneeuw zagen was in Australiequote:Op dinsdag 20 april 2010 05:21 schreef elvy het volgende:
Ja grappig is dat hé, hoe je bepaalde stereotypen van een land in je hoofd heb. Kan heel verwarrend zijn!
Ik dacht nog aan je, ja. Zitten jullie zelf niet ook in de tuinbouw?quote:De vulkaanas heeft hier inderdaad de boel aardig in de war geschopt ja. Zoals ik al zei, bloemenbusiness is BIG business hier, en er kon sinds afgelopen donderdag ineens niets meer verstuurd worden. Zeker omdat het allemaal bederfelijke waar is, is dat een regelrechte ramp. Niet alleen bloemen trouwens, er worden hier ook veel boontjes geteeld voor Europese supermarkten bijvoorbeeld. Hopelijk kan er snel weer wel gevlogen worden, dit moet niet te lang duren!
Het is eigenlijk zwaar irritant. Er zitten verschillende groepen gewoon te bakkeleien terwijl de regering over het algemeen maar toekijkt hoe Thailand langzamerhand afglijd tot een anarchie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:32 schreef AKnynke het volgende:
hoe is het nu daar, Goaxing? Lijkt me erg spannend dat het zo onrustig is. Heeft het invloed op je persoonlijke leven?
Eigenlijk geld gewoon: Hoe hoger je zit, hoe kouder het wordt. Als de bergen maar hoog genoeg zijn kun je overal wel sneeuw hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo kun je o.a. in Marokko, Cyprus, en India skiën.
Ik heb in Scheveningen ook nog wel eens een vos over straat (rand duinen) zien lopen. Was idd vrij vroeg, want ik kwam terug uit de kroeg... Misschien was het ook wel geen vos, gezien het feit dat ik net uit de kroeg kwamquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:37 schreef devzero het volgende:
Wij hebben ook een vos in de buurt, maar ik zie ze nooit overdag en heel soms 's avonds. Het schijnt dat ze vroeg in de ochtend wat vaker te zien zijn, maar dan slaap ik nogRacoons zie ik wel weer vaker (s' avonds) en daar wordt ik niet blij van
hier in NZ worden ze gezien als een plaag en wordt er alles aan gedaan om ze uit te roeien.quote:opposums zijn eigenlijk een soort dommige, ietwat schattige uit de kluiten gegroeide ratten
Ik dacht dat bunzingen alleen in europa voorkwamen? Bald eagles zijn leuk om te zien; ik heb er maar 1 of 2 keer eentje in het wild zien vliegen hier, maar in een lokale dierentuin hebben ze een paartjequote:Op zondag 25 april 2010 22:18 schreef Shivo het volgende:
Het enige wat ik hier midden in de stad in Massachusetts tegen kom zijn bunzingen en opposums.Bunzingen moet je een beetje mee uitkijken maar opposums zijn eigenlijk een soort dommige, ietwat schattige uit de kluiten gegroeide rattne. Ik was een paar weken geleden bij de familie van mijn vriendin in Maine en daar zagen we bald eagles, dat is wel een fraai en speciaal gezicht.
Aan de Californische kust zitten veel duikverenigingen. Het is natuurlijk niets vergeleken bij duikparadijzen zoals de Antillen, maar toch kun je leuke dingen zien:quote:Op maandag 26 april 2010 20:38 schreef thomaster het volgende:
Hoe zit het met duiken waar jullie zitten? Hier op Curacao en Bonaire is het erg mooi, veel kleurrijke vissen, mooi koraal en af en toe schildpadden, roggen en grote barracuda's. Afgelopen weekend was ik op Bonaire aan het duiken toen we tussen drie voederende eagle rays terecht kwamen, majestueus gezicht moet ik zeggen...
In Hawaii heb je ook een mega mooie onderwaterwereld! Je hoeft er niet eens voor te duiken; je stopt je hoofd onder water en je ontdekt een kleurig paradijs aan je voeten!quote:Op maandag 26 april 2010 20:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Aan de Californische kust zitten veel duikverenigingen. Het is natuurlijk niets vergeleken bij duikparadijzen zoals de Antillen, maar toch kun je leuke dingen zien:
http://www.diveboat.com/g(...)ern_california.shtml
Ook zijn er na WO2 een aantal schepen gebruikt als oefendoelwit voor de U.S. Navy, en liggen er dus een aantal WO2-era marine schepen op de bodem van de zee..... tegenwoordig is dat gebied geen oefenterrein meer, dus kan er gedoken worden.
http://www.cawreckdivers.org/WrcksName.htm
Wat ik zelf een keer gedaan heb in de lente is walvissen kijken..... gewoon vanaf een boot, niet onderwater.Maar tijdens de lente trekken walvissen met jongen weer naar het noorden, nadat ze voor de kust van Mexico kleintjes hebben gekregen..... ook kun je dan dolfijnen zien etc.
Zou dat niet ook gewoon een dolfijn zijn?quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Vorige week hier 3 dolfijnen gespot vlakbij het strand. Leuk spektakel voor bij de lunch!
En een enkele keer zie je een vreemde 'spuit' uit het water komen. 'k Heb het bijbehorende beest nog nooit gezien...
Skunks jeweetzquote:Op maandag 26 april 2010 20:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik dacht dat bunzingen alleen in europa voorkwamen? Bald eagles zijn leuk om te zien; ik heb er maar 1 of 2 keer eentje in het wild zien vliegen hier, maar in een lokale dierentuin hebben ze een paartjeAls ik geluk heb dan zie ik soms nog wel eens een beared owl met kajakken.
Ben een paar jaar geleden op de Masai Mara, Lake Nakuru en Zanzibar geweest, er gaat weinig boven Kenia/Tanzania voor wat betreft natuur schoon...quote:Op dinsdag 27 april 2010 06:53 schreef elvy het volgende:
Ha! Wat betreft wild en dieren denk ik dat ik op een van de mooiste plekjes ter wereld woon!
Op de vlakte voor mijn huis loopt zo'n beetje het hele arsenaal waar Kenya rijk aan is; giraffen, zebra's, nijlpaarden ('s nachts want overdag in het water) antilopes, waterbucks, buffels etc. Blijft geweldig om 's ochtends het gordiijn open te doen en de giraffen te zien! Voor olifanten en de grote katten moeten we wel naar een wildpark, die hebben we thuis niet. (gelukkig maar, want ik denk dat we dan niet meer op de vlakte zouden kunnen wandelen)
Om te duiken moeten we naar de kust ( toch nog zo'n 600 km) maar dat doen we graag want het onderwaterleven is ook prachtig hier! Het is nog niet gelukt om whalesharks te zien, maar we blijven proberen! Schilpadden, dolfijnen, white tip reef sharks, rays (waaronder manta en giant) en natuurlijk het hele arsenaal aan koraal en andere vissen zorgt dat het sowieso méér dan de moeite waard is!
stinkdieren?quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:44 schreef Shivo het volgende:
[..]
Skunks jeweetzHoe heten die beesten dan in het Nederlands?
Yep.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:02 schreef thomaster het volgende:
stinkdieren?
Ik heb 1x oog in oog in het water gelegen met een paar dolfijnen op een paar meter afstand van me; vervolgens doken ze onder me door en vertrokken ze. Wat ik vrnl herinner was hoe groot dolfijnen eigenlijk zijn en het 'geklik' dat ze produceren. Eerlijk gezegd was ik best wel geïntimeerd door ze.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Vorige week hier 3 dolfijnen gespot vlakbij het strand. Leuk spektakel voor bij de lunch!
Jammer, ik verhuis over een paar maanden naar Houston en had gehoopt dat er wat te zien zou zijn in de Golf van Mexico.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb 1x oog in oog in het water gelegen met een paar dolfijnen op een paar meter afstand van me; vervolgens doken ze onder me door en vertrokken ze. Wat ik vrnl herinner was hoe groot dolfijnen eigenlijk zijn en het 'geklik' dat ze produceren. Eerlijk gezegd was ik best wel geïntimeerd door ze.
Voor duiken is de golf van mexico aan mijn kant van de panhandle overigens niet echt geschikt, veel te ondiep en weinig te zien. Voor koraal rifs zal ik toch wel een goede 8 uur in de auto moeten rijden om naar de florida keys te gaan.
Ik heb vorige week het volgende geschreven op de vraag in de TRV SC of het nou echt verschrikkelijk is, of ook wel spannend:quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:32 schreef AKnynke het volgende:
hoe is het nu daar, Goaxing? Lijkt me erg spannend dat het zo onrustig is. Heeft het invloed op je persoonlijke leven?
Met "weinig te zien" bedoelde ik meer van "er is geen koraal in dit gedeelte van de golf voor snorkelen/duiken". De stranden zelf zijn imo erg mooi.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:43 schreef Shivo het volgende:
[..]
Jammer, ik verhuis over een paar maanden naar Houston en had gehoopt dat er wat te zien zou zijn in de Golf van Mexico.
Een hele grote olievlek.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:43 schreef Shivo het volgende:
Jammer, ik verhuis over een paar maanden naar Houston en had gehoopt dat er wat te zien zou zijn in de Golf van Mexico.
Een paar maanden geleden werkte ik voor een bedrijf met een grote intresse in olievlekken in die golf en tijdens een video conference heb ik eindelijk eens oprecht "Houston, we've got a problem" kunnen zeggen.quote:
Ik weet het, ik werd ook niet voor niets ziek vorige week, denk ik. Ik ben nu bewust bezig om te proberen om allerlei stresfactoren zo laag mogelijk te houden (voor zover dat gaatquote:Op woensdag 28 april 2010 22:38 schreef elvy het volgende: Let ook goed op jezelf, zelf had ik pas achteraf door hoe veel invloed het toch op ons leven gehad heeft, en eigenlijk ook me verbaasd over hoe je 'meegroeit' in een toch wel erg gekke situatie. Sterkte!
Het lijkt me een hele dubbele situatie. Aan de ene kant is het ontzettend spannend om er midden in te staan, en alle heissa van binnenuit mee te maken. Aan de andere kant als je een gezin hebt ligt dat natuurlijk anders..quote:Op donderdag 29 april 2010 02:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik weet het, ik werd ook niet voor niets ziek vorige week, denk ik. Ik ben nu bewust bezig om te proberen om allerlei stresfactoren zo laag mogelijk te houden (voor zover dat gaat).
En inderdaad, het is bizar hoe je meegroeit en je grenzen verlegt. Wat anderhalve maand geleden nog vreselijk spannend en eng was, is nu een goede dag.
Ik was trouwens vreselijk jaloers van de omschrijving van jouw achtertuin. Wij hebben eekhoorntjes. Grijze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb me altijd erg onveilig gevoeld in NL haha!quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:56 schreef maartena het volgende:
Ik ga naar een volgens Wilders en Verdonk enorm gevaarlijk land waar je nergens meer veilig over staat kunt...... Nederland.
Ben benieuwd wat het gaat worden..heb het even een tijdje niet gevolgd. Hoop maar dat ze uit zich zelf weggaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:49 schreef Gaoxing het volgende:
Oh maar dat was eergisteren he. Vandaag heeft de premier een ultimatum gesteld: vandaag weg, of er volgen maatregelen (waarschijnlijk het afsluiten van stroom en water). Vinden ze vast niet leuk......
En toch heeft die negatieve media aandacht wel effect...het gevoel van onveiligheid is nu gecreeerd in Nederland.quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:56 schreef maartena het volgende:
Ik ga naar een volgens Wilders en Verdonk enorm gevaarlijk land waar je nergens meer veilig over staat kunt...... Nederland.
Sterkte!quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:56 schreef maartena het volgende:
Ik kom maar heel zelden gecensureerde sites tegen. Misschien hebben we erg verschillende interessesquote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef breaky het volgende:
Irritanter vind ik eigenlijk nu dat internet hier in Laos door een Thaise provider gecensureerd wordt. Wist niet dat er in Thailand zoveel sites verboden waren..
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Thailand de techniek en backbone heeft, en verkeer afkomstig uit Laos op verzoek van de regering censureert. Gewoon een contract dus tussen de Laoese overheid en de Thaise provider die ze internet geeft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef breaky het volgende:
Irritanter vind ik eigenlijk nu dat internet hier in Laos door een Thaise provider gecensureerd wordt. Wist niet dat er in Thailand zoveel sites verboden waren..
quote:Heavy gunfire, explosions and helicopters all around Silom. Seems things just got very bad for some reason
quote:I'm working from home on Lang Suan and I hear what sounds like arms fire on Radjadamri? Is the army moving in?
Ja, en dan maar weer op zoek naar bugs en drought he..... Zo kan een mens toch niet studerenquote:Can see at least 3 helicopters in sky at Silom. Looks like the Reds are trying to bring them down with fireworks.
Ik merkte toen ik wat sites van de "red shirts" wilde bezoeken...allemaal geblokkeerd. En toen ben ik verder gaan kijken. Ik vind het eigenlijk best verbazend voor een land dat zich "democratisch" en "vrije pers" schijnt te hebben dat er zoveel gecensureerd wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 07:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik kom maar heel zelden gecensureerde sites tegen. Misschien hebben we erg verschillende interessesAls ik iets tegen kom, is het met name iets over de koning.
Het is inderdaad dat provider, Lao Telecom in dit geval, volgens mij voor een groot deel in Thaise handen is. De censuur die toegepast wordt, word blijkbaar 1 op 1 doorgegeven van Thailand naar Laos. Dat betekent zoals ik mijn post hierboven al noemde, bepaalde websites van de thaise rode shirts en alles wat negatief zou kunnen over het Thaise koningshuis, niet kan benaderen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 07:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Thailand de techniek en backbone heeft, en verkeer afkomstig uit Laos op verzoek van de regering censureert. Gewoon een contract dus tussen de Laoese overheid en de Thaise provider die ze internet geeft.
Klagen mag altijd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 06:35 schreef Gaoxing het volgende:
Aaaaah even klagen mag wel he?
Net al veel helicopters in de lucht -never a good sign-, maar toch braaf aan het doorstuderen. Bedenk ik dat ik een artikel over droogte en ongedierte in Thailand op het moment wel eens zou kunnen gebruiken. Ga dat zoeken, maar voordat ik het vind kom ik de volgende berichten tegen:
[..]
[..]
[..]
Ja, en dan maar weer op zoek naar bugs en drought he..... Zo kan een mens toch niet studeren
Niks, nada.....quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:16 schreef breaky het volgende:
Klagen mag altijd.Ook zoveel last van muggen?
Ow..lucky you. Ben half de forums op thaivisa.com aan het lezen (Het is toch een rustige dag) maar volgens mij gebeurt er nog niet zoveel in BKK nu behalve een dreigement hier en daar.quote:
Ik heb nog niet eerder zoveel geruchten gehoord. En militairen gezien op plaatsen waar ik ze even niet verwachtte.quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:30 schreef breaky het volgende:
Ow..lucky you. Ben half de forums op thaivisa.com aan het lezen (Het is toch een rustige dag) maar volgens mij gebeurt er nog niet zoveel in BKK nu behalve een dreigement hier en daar.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:38 schreef Fogel het volgende:
...dat de locatie waar het congres is (Eastin Hotel Makkasan, Bangkok) geen last heeft van alles wat je in de media zien...
Uhm.......quote:The Centre for the Resolution of Emergency Situation (CRES) has ordered police to close two more roads as part of the government's pressure on red-shirt protesters in the Ratchaprasong commercial district, according to television reports.
They are the roads from Pathumwan intersection and Charoenpol, and from Pratu Nam intersection to Makkasan.
Zo ernstig al ja?quote:Op zondag 16 mei 2010 05:13 schreef Gaoxing het volgende:
Zou ik maar doen, ja. Ik zit er ernstig over te denken morgen de stad uit te gaan.
Grotendeels, maar het verspreid wel door het land. Maar al die branden zijn inde stad, grotendeels in het deel van het centrum waar wij wonen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef Individual het volgende:
Ik ben het nieuws aan het kijken en het ziet er niet mooi uit Gao!Is het alleen in de stad?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:42 schreef flipsen het volgende:
Ik ben totaal niet op de hoogte van eea, maar deze column is wellicht interessant:
http://frontpage.fok.nl/c(...)e-je-geen-bloed.html
Enig idee wat je nu te wachten staat of wat er met je huis is aan de hand is? Blijf je nog in het land?quote:Op donderdag 20 mei 2010 04:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Grotendeels, maar het verspreid wel door het land. Maar al die branden zijn inde stad, grotendeels in het deel van het centrum waar wij wonen.
Hub is al die tijd thuis gebleven (en heeft gewerkt, wat net buiten BKK is, waardoor hij overdag tenminste 'rust' had), dus we weten dat ons huis gewoon ok is. Wel een prachtig voorbeeld van hoe je je grenzen verlegt: gisteren zei hij, letterlijk "bij ons in de buurt was het gisternacht (dus woensdagnacht) gewoon rustig. Alleen die hoek bij Tesco en de Bangkok Bank heeft gebrand". "Die hoek" is nauwelijks 500 m bij ons huis vandaan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Enig idee wat je nu te wachten staat of wat er met je huis is aan de hand is? Blijf je nog in het land?
Tenenkrommend slecht.quote:
Als je er echt middenin zit heb je natuurlijk een veel beter idee over je veiligheid dan dat je het nieuws zit te kijken. Maar dat jij met je kinderen teruggaat zegt wel wat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:13 schreef Gaoxing het volgende:
Wel een prachtig voorbeeld van hoe je je grenzen verlegt: gisteren zei hij, letterlijk "bij ons in de buurt was het gisternacht (dus woensdagnacht) gewoon rustig. Alleen die hoek bij Tesco en de Bangkok Bank heeft gebrand". "Die hoek" is nauwelijks 500 m bij ons huis vandaan.
Op wat voor farm werk je/heb je?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
toevallig Diego, zat er gisteravond net aan te denken om het hier weer eens een kickstart te geven maar je was me voor...nu het in Thailand weer rustig lijkt te zijn was het hier ook rustig
Ook hier in NZ is het rustig haha, winter dus weinig drukte op de farm, alle tijd dus om het WK te volgen
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef rechtsedirecte het volgende:nu het in Thailand weer rustig lijkt te zijn was het hier ook rustig
Nederlands bedrijf, er zijn hier 4 tulpenkwekerijen en 4 leliekwekerijen en allemaal dochterondernemingen van Nederlandse bedrijven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nieuw Zeelands bedrijf of (oorspronkelijks) Nederlands?
Flipsen met Bariloche zou nog wel een roet in het eten kunnen strooien voor jequote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
Natuurlijk niet helemaal Fogel maar zolang niemand anders de titel opeist....ik weet geen fokker die hier in NZ permanent meer zuidelijker zit dan ik (er zijn ook niet zo veel Fokkers uit NZ) en verder is er denk ik weinig competite vanuit Chili en Argentinie....maar competitie is altijd goed dus beat this.....46.22.13.27"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |