abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 17:28:51 #1
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74426333
Game on

Laatste posts:
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:21 schreef Torrio het volgende:
ik hoorde ook zoiets op de tv, dacht in het nieuws, weet niet of het NOS of RTL was dus ik wacht ook netjes tot er een bron komt.

Laat me nog steeds niet inenten trouwens. Onzin.

Ook grappig hoe mensen gelijk in paniek raken als ze lichte bronchitis hebben.. "Oh noes, ik hoor bij een risicogroep zo snel mogelijk die prik halen".

Veelsteveel aandacht wordt eraan besteed, een aantal kennissen hebben deze griep gehad en waren zonder medicijnen na een week weer helemaal beter.
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:25 schreef Sony100 het volgende:
Ja klopt, ik heb het ook op de tv gehoord als het op de tv komt zou het toch ook wel ergens op het internet te vinden zijn?
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:27 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En die behoorden tot een risicogroep?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 5 november 2009 @ 17:31:40 #3
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_74426438
Nee
Tot zover de kwaliteitspost
  donderdag 5 november 2009 @ 17:34:42 #4
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_74426545
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:27 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En die behoorden tot een risicogroep?
Wat verstaat iedereen onder een risicogroep? Mensen die met zeer serieuze ziektes in het ziekenhuis liggen moeten worden behoed voor deze griep, net als voor elke griep. Ik heb vroeger ook astma gehad, maar ik laat me niet inenten. Al helemaal niet zolang er veel onzekerheden en rare verhalen de ronde doen over die prik.

Ben al 8 jaar grieploos, nog nooit een prik gehaald.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:37:22 #5
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74426641
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:29 schreef Blackf1re het volgende:
Ik heb het niet zo op vaccins.

Drie baby's overleden na inenting
Dat was bij een bepaalde partij vaccins, dat vind ik nou niet echt overtuigend Dat is net zoiets als dat er heel af en toe een deel van een enorme partij koekjes beschimmeld zijn, dan eet je toch ook niet gelijk geen koekjes meer voor de rest van je leven?
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:34 schreef Torrio het volgende:

[..]

Wat verstaat iedereen onder een risicogroep? Mensen die met zeer serieuze ziektes in het ziekenhuis liggen moeten worden behoed voor deze griep, net als voor elke griep. Ik heb vroeger ook astma gehad, maar ik laat me niet inenten. Al helemaal niet zolang er veel onzekerheden en rare verhalen de ronde doen over die prik.

Ben al 8 jaar grieploos, nog nooit een prik gehaald.
Ongeacht wat de risicogroepen precies omvatten; mensen die tot die groep behoren hebben vaak heviger en langer last van de griep. Als jouw gevallen dus niet tot de risicogroepen behoorden, is het logisch dat ze er vrij snel weer bovenop waren...
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_74426850
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Dat was bij een bepaalde partij vaccins, dat vind ik nou niet echt overtuigend Dat is net zoiets als dat er heel af en toe een deel van een enorme partij koekjes beschimmeld zijn, dan eet je toch ook niet gelijk geen koekjes meer voor de rest van je leven?
In kleinere dosis zouden de baby's misschien niet dood zijn gegaan, maar dan lijkt het me alsnog niet goed voor ze.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:42:59 #7
273744 Torrio
More.Whore.More
pi_74426867
quote:

Ongeacht wat de risicogroepen precies omvatten; mensen die tot die groep behoren hebben vaak heviger en langer last van de griep. Als jouw gevallen dus niet tot de risicogroepen behoorden, is het logisch dat ze er vrij snel weer bovenop waren...
Ok duidelijk

Dan behoor ik waarschijnlijk ook niet tot een risicogroep, dus is mijn niet-laten-inenten gegrond
pi_74427347
Niet. Ik vind het onnodig, zeker gezien de symptomen van die variant van de griep. Heb het idee dat dat vaccin meer kwaad dan goed zal doen, waarschijnlijk word je van de bijwerkingen zieker dan van de griep zelf.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74427673
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:57 schreef Ferdo het volgende:
Niet. Ik vind het onnodig, zeker gezien de symptomen van die variant van de griep. Heb het idee dat dat vaccin meer kwaad dan goed zal doen, waarschijnlijk word je van de bijwerkingen zieker dan van de griep zelf.
Dan ben je toch echt niet goed geïnformeerd, want van de 'echte' griep ben je zeker een week flink beroerd en de nasleep (moeheid, hoesten) kan soms nog maanden duren.

Ik ga hem wel halen, omdat 1) ik co-assistent ben en me dus niet kan permitteren om lang ziek te zijn en 2) ik wil de patiënt niet onnodig blootstellen.
Shine bright like a diamond.
pi_74427858
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:57 schreef Ferdo het volgende:
Dan heb jij het niet over griep. Misschien over een buikgriepje.

Of je moet me zeggen dat je een dag of 4 op bed/bank hebt gelegen na een vaccinatie.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 18:15:37 #11
42184 crew  DaMart
pi_74427888
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef Sony100 het volgende:
Ik had gister gehoord dat die medicijnen helemaal geen werking heeft ofzo?
Er is een verschil tussen medicijnen (zoals Tamiflu) en het vaccin. Waar je op doelt is waarschijnlijk dat er nu ook in Nederland een resistente vorm van het virus is gevonden, waarbij het medicijn (Tamiflu dus) niet helpt. Dat heeft echter niks te maken met het vaccin.
pi_74428088
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:14 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Dan heb jij het niet over griep. Misschien over een buikgriepje.

Of je moet me zeggen dat je een dag of 4 op bed/bank hebt gelegen na een vaccinatie.
Sommige mensen hebben de mexicaanse griep al gehad zonder er veel van te merken.
Anderen merken er licht wat van. En weer anderen hebben het extreem erg dat ze er een week goed ziek van zijn.
pi_74428206
Griep hebben en zonder er veel van merken kan niet. Dan was het waarschijnlijk gewoon een verkoudheidje met koorts. Nogal een verschil.
pi_74428234
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:26 schreef June. het volgende:
Griep hebben en zonder er veel van merken kan niet. Dan was het waarschijnlijk gewoon een verkoudheidje met koorts. Nogal een verschil.
Nope. Je kan echt het virus hebben gehad zonder er veel van te merken.
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 18:29:00 #15
42184 crew  DaMart
pi_74428294
quote:

[..]

Bovendien gaat dat nog eens om een vaccin voor iets heel anders en staat ook dat dus los van de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep.

Ik ga trouwens nog steeds het vaccin gewoon halen. De afgelopen week had ik al behoorlijk last van mijn astma door een simpel verkoudheidje, laat staan wat die griep zou kunnen aanrichten dan. En het gevaar van de bijwerkingen van die griep schat ik vooralsnog erger in dan de bijwerkingen van het vaccin.
  donderdag 5 november 2009 @ 18:33:29 #16
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74428404
Mijn arts is zelf vrij kritisch, ik vraag ook aan hem of hij meent dat het nodig is en nut heeft en dan neem ik dat mee in m'n beslissing.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74428491
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:26 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Nope. Je kan echt het virus hebben gehad zonder er veel van te merken.
Bron?
  donderdag 5 november 2009 @ 18:36:55 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_74428504
Ik kom er volgens mij niet voor in aanmerking, maar anders zou ik wel gaan. Ik laat me ook inenten voor Hepatitis en DKTP, en de kans dat je dat krijgt is eigenlijk een stuk kleiner.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74428564
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:22 schreef Blackf1re het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben de mexicaanse griep al gehad zonder er veel van te merken.
Anderen merken er licht wat van. En weer anderen hebben het extreem erg dat ze er een week goed ziek van zijn.
Van grieppandemie.nl
quote:
Het hoesten kan lang aanhouden, de overige klachten verdwijnen meestal na twee tot zeven dagen.
Ja, oh jee, een site van de regering, het is niet waar!

Misschien was mijn voorbeeld van 4 dagen overtrokken, zeker aangezien ik me vagelijk herinner dat er ergens in een of ander officieel bericht stond dat de meeste mensen na 2-3 dagen van klachten weer beter waren. Dan nog staat mijn punt -- krijg je van een vaccinatie klachten dat je 2 dagen (laten we het conservatief spelen) thuis blijft?

Er zullen inderdaad altijd mensen zijn die aan de extreem korte kant van het spectrum vallen en mensen die aan de extreem lange kant van het spectrum vallen qua hoe lang je ziek bent. Het verschil met een verkoudheidje + koorts is dat de gemiddelde duratie toch iets hoger ligt dan die van dat verkoudheidje met koorts.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 5 november 2009 @ 19:08:29 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74429453
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:36 schreef June. het volgende:

[..]

Bron?
moeilijk zoeken op google maar bijvoorbeeld:
quote:
The Ministry of Health says up to half New Zealand's population could contract the A/H1N1 virus.

About 70 per cent of those will show symptoms. The rest could appear perfectly healthy and not know they are carrying - and spreading - the virus.

Christchurch virologist Dr Lance Jennings said the 30 per cent of infected people who had no symptoms still "shed" the virus, although they probably spread the disease less than those who developed symptoms such as coughing.
http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10580110
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74429966
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:29 schreef Blackf1re het volgende:
Ik heb het niet zo op vaccins.

Drie baby's overleden na inenting
Inderdaad, je kan die babies beter hersenvliesontsteking op laten lopen op grote schaal, dat is veel veiliger
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74431502
tvp, inenten is niet nodig
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  donderdag 5 november 2009 @ 23:32:02 #23
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74439751
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Mijn arts is zelf vrij kritisch, ik vraag ook aan hem of hij meent dat het nodig is en nut heeft en dan neem ik dat mee in m'n beslissing.
Wil je dat dan hier laten weten? Ik heb een aardige huisarts hoor, maar wel 1 die nogal snel van de " meeloophype" is. Ik moet snel beslissen ivm mijn werk. Nu las ik dat bij sommigen in de zorg een weigering leidt tot gesprekken met managers en dan zelfs eventueel nog met regiomanagers; bij ons is dat dus niet zo hoorde ik vandaag. Je hoeft het alleen aan je manager mee te delen, een motivatie hoeft daar niet eens bij.

Ik heb dus een uitnodiging gehad, maar sta er gewoon niet achter. Val zelf niet in de risicogroep, mis echter wel lymfeklieren in mijn lichaam door vroegere ziekte (en deze lijken me toch niet geheel overbodig als je een shotje griepvirus binnenkrijgt); ik reageer nogal heftig op vaccinaties , dat is voor mij op dit moment de belangrijkste reden om het niet te doen.
pi_74440583
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:31 schreef Gizmo112 het volgende:
Nee
  vrijdag 6 november 2009 @ 00:16:02 #25
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74440754
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:36 schreef speknek het volgende:
Ik kom er volgens mij niet voor in aanmerking, maar anders zou ik wel gaan. Ik laat me ook inenten voor Hepatitis en DKTP, en de kans dat je dat krijgt is eigenlijk een stuk kleiner.
Maar dit zijn vaccinaties die je maar een of tweemaal in leven nodig hebt. Griepvaccinaties moeten jaarlijks herhaald worden. Aangezien dit soort virussen zich continu aanpast, zal ook de vaccinatie continu aangepast moeten worden en dan is het nog maar afwachten of het afdoende is.

Wat ik me dus afvraag; als dat virus zich muteert (zoals van de zomer gevreesd werd) helpt de vaccinatie die nu gegeven wordt dan nog wel. En wat als dat niet zo is. Wordt er dan snel weer iets nieuws bedacht en wordt iedereen weer opnieuw gevaccineerd? En waar is dan het eind? In de jaren '60 is er tweemaal een gevaarlijk griepvirus uitgebroken. Veelal zijn de mensen die dit hebben meegemaakt immuun voor veel nieuwe griepvirussen of hebben iig voldoende weerstand om niet ernstig ziek te worden. Als zij destijds massaal gevaccineerd waren, was dat niet zo geweest. Blijkbaar is je natuurlijke afweer zo sterk dat het ervoor zorgt dat je voor veel andere varianten ook beschermd bent. Bij een griepprik heb je tijdelijke " immuniteit", het jaar erna moet je weer opnieuw gevaccineerd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')