quote:Op donderdag 5 november 2009 17:21 schreef Torrio het volgende:
ik hoorde ook zoiets op de tv, dacht in het nieuws, weet niet of het NOS of RTL was dus ik wacht ook netjes tot er een bron komt.
Laat me nog steeds niet inenten trouwens. Onzin.
Ook grappig hoe mensen gelijk in paniek raken als ze lichte bronchitis hebben.. "Oh noes, ik hoor bij een risicogroep zo snel mogelijk die prik halen".
Veelsteveel aandacht wordt eraan besteed, een aantal kennissen hebben deze griep gehad en waren zonder medicijnen na een week weer helemaal beter.
quote:Op donderdag 5 november 2009 17:25 schreef Sony100 het volgende:
Ja klopt, ik heb het ook op de tv gehoord als het op de tv komt zou het toch ook wel ergens op het internet te vinden zijn?
quote:Op donderdag 5 november 2009 17:27 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En die behoorden tot een risicogroep?
Wat verstaat iedereen onder een risicogroep? Mensen die met zeer serieuze ziektes in het ziekenhuis liggen moeten worden behoed voor deze griep, net als voor elke griep. Ik heb vroeger ook astma gehad, maar ik laat me niet inenten. Al helemaal niet zolang er veel onzekerheden en rare verhalen de ronde doen over die prik.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:27 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En die behoorden tot een risicogroep?
Dat was bij een bepaalde partij vaccins, dat vind ik nou niet echt overtuigendquote:Op donderdag 5 november 2009 17:29 schreef Blackf1re het volgende:
Ik heb het niet zo op vaccins.
Drie baby's overleden na inenting
Ongeacht wat de risicogroepen precies omvatten; mensen die tot die groep behoren hebben vaak heviger en langer last van de griep. Als jouw gevallen dus niet tot de risicogroepen behoorden, is het logisch dat ze er vrij snel weer bovenop waren...quote:Op donderdag 5 november 2009 17:34 schreef Torrio het volgende:
[..]
Wat verstaat iedereen onder een risicogroep? Mensen die met zeer serieuze ziektes in het ziekenhuis liggen moeten worden behoed voor deze griep, net als voor elke griep. Ik heb vroeger ook astma gehad, maar ik laat me niet inenten. Al helemaal niet zolang er veel onzekerheden en rare verhalen de ronde doen over die prik.
Ben al 8 jaar grieploos, nog nooit een prik gehaald.
In kleinere dosis zouden de baby's misschien niet dood zijn gegaan, maar dan lijkt het me alsnog niet goed voor ze.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat was bij een bepaalde partij vaccins, dat vind ik nou niet echt overtuigendDat is net zoiets als dat er heel af en toe een deel van een enorme partij koekjes beschimmeld zijn, dan eet je toch ook niet gelijk geen koekjes meer voor de rest van je leven?
Ok duidelijkquote:Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef Bravebart het volgende:
Ongeacht wat de risicogroepen precies omvatten; mensen die tot die groep behoren hebben vaak heviger en langer last van de griep. Als jouw gevallen dus niet tot de risicogroepen behoorden, is het logisch dat ze er vrij snel weer bovenop waren...
Dan ben je toch echt niet goed geïnformeerd, want van de 'echte' griep ben je zeker een week flink beroerd en de nasleep (moeheid, hoesten) kan soms nog maanden duren.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:57 schreef Ferdo het volgende:
Niet. Ik vind het onnodig, zeker gezien de symptomen van die variant van de griep. Heb het idee dat dat vaccin meer kwaad dan goed zal doen, waarschijnlijk word je van de bijwerkingen zieker dan van de griep zelf.
Dan heb jij het niet over griep. Misschien over een buikgriepje.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:57 schreef Ferdo het volgende:
Niet. Ik vind het onnodig, zeker gezien de symptomen van die variant van de griep. Heb het idee dat dat vaccin meer kwaad dan goed zal doen, waarschijnlijk word je van de bijwerkingen zieker dan van de griep zelf.
Er is een verschil tussen medicijnen (zoals Tamiflu) en het vaccin. Waar je op doelt is waarschijnlijk dat er nu ook in Nederland een resistente vorm van het virus is gevonden, waarbij het medicijn (Tamiflu dus) niet helpt. Dat heeft echter niks te maken met het vaccin.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef Sony100 het volgende:
Ik had gister gehoord dat die medicijnen helemaal geen werking heeft ofzo?
Sommige mensen hebben de mexicaanse griep al gehad zonder er veel van te merken.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:14 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Dan heb jij het niet over griep. Misschien over een buikgriepje.
Of je moet me zeggen dat je een dag of 4 op bed/bank hebt gelegen na een vaccinatie.
Nope. Je kan echt het virus hebben gehad zonder er veel van te merken.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:26 schreef June. het volgende:
Griep hebben en zonder er veel van merken kan niet. Dan was het waarschijnlijk gewoon een verkoudheidje met koorts. Nogal een verschil.
Bovendien gaat dat nog eens om een vaccin voor iets heel anders en staat ook dat dus los van de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat was bij een bepaalde partij vaccins, dat vind ik nou niet echt overtuigendDat is net zoiets als dat er heel af en toe een deel van een enorme partij koekjes beschimmeld zijn, dan eet je toch ook niet gelijk geen koekjes meer voor de rest van je leven?
Bron?quote:Op donderdag 5 november 2009 18:26 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Nope. Je kan echt het virus hebben gehad zonder er veel van te merken.
Van grieppandemie.nlquote:Op donderdag 5 november 2009 18:22 schreef Blackf1re het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben de mexicaanse griep al gehad zonder er veel van te merken.
Anderen merken er licht wat van. En weer anderen hebben het extreem erg dat ze er een week goed ziek van zijn.
Ja, oh jee, een site van de regering, het is niet waar!quote:Het hoesten kan lang aanhouden, de overige klachten verdwijnen meestal na twee tot zeven dagen.
moeilijk zoeken op google maar bijvoorbeeld:quote:
http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10580110quote:The Ministry of Health says up to half New Zealand's population could contract the A/H1N1 virus.
About 70 per cent of those will show symptoms. The rest could appear perfectly healthy and not know they are carrying - and spreading - the virus.
Christchurch virologist Dr Lance Jennings said the 30 per cent of infected people who had no symptoms still "shed" the virus, although they probably spread the disease less than those who developed symptoms such as coughing.
Inderdaad, je kan die babies beter hersenvliesontsteking op laten lopen op grote schaal, dat is veel veiligerquote:Op donderdag 5 november 2009 17:29 schreef Blackf1re het volgende:
Ik heb het niet zo op vaccins.
Drie baby's overleden na inenting
Wil je dat dan hier laten weten? Ik heb een aardige huisarts hoor, maar wel 1 die nogal snel van de " meeloophype" is. Ik moet snel beslissen ivm mijn werk. Nu las ik dat bij sommigen in de zorg een weigering leidt tot gesprekken met managers en dan zelfs eventueel nog met regiomanagers; bij ons is dat dus niet zo hoorde ik vandaag. Je hoeft het alleen aan je manager mee te delen, een motivatie hoeft daar niet eens bij.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Mijn arts is zelf vrij kritisch, ik vraag ook aan hem of hij meent dat het nodig is en nut heeft en dan neem ik dat mee in m'n beslissing.
Maar dit zijn vaccinaties die je maar een of tweemaal in leven nodig hebt. Griepvaccinaties moeten jaarlijks herhaald worden. Aangezien dit soort virussen zich continu aanpast, zal ook de vaccinatie continu aangepast moeten worden en dan is het nog maar afwachten of het afdoende is.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:36 schreef speknek het volgende:
Ik kom er volgens mij niet voor in aanmerking, maar anders zou ik wel gaan. Ik laat me ook inenten voor Hepatitis en DKTP, en de kans dat je dat krijgt is eigenlijk een stuk kleiner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |