abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 november 2009 @ 21:57:27 #151
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556120
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ga maar eens zoeken
Ik wacht wel op de links. Want als ze zo duidelijk aanwezig waren geweest, waren ze wel opgevallen.
quote:
[..]

Heb je de sticky gelezen? Vraag ik nogmaals. Waarom moet je er persé iets anders achter zoeken? Tuurlijk wil HJL bekend zijn bij burgers. En ze gaan die niet opzoeken (op fora) met het doel stiekem en onbekend te blijven.
Naamsbekendheid en dus reclame. Sorry, kan er met deze toelichting niets anders van maken.
quote:
[..]

Lijkt me verstandig, want deze implicatie raakt kant nog wal.
Ohh, ik kan het indirecte verband wel gaan leggen, hoor.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 november 2009 @ 21:57:29 #152
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74556121
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:54 schreef ManAtWork het volgende:
Nogmaals: ze hadden toch ook een medewerker als gebruiker kunnen registreren en deze laten posten? Dat hoeft wat mij betreft ook niet stiekem. Wat ik bedoel is dat er nu een bord op de WGR-deur staat: 'Het Juridisch Loket'. Althans zo komt de 'sticky' bij mij wel over.

Maar goed, ik zal wel de enige zijn die daar zo over denkt.
(Niks nieuws daar ik meestal een andere mening ben toegedaan dan de gemiddelde NL-er. )

Da's gewoon pure reclame en sponsoring. En dat Fok! daar mede door bestaat, is hun goed recht. Net als de advertenties over de hele pagina. Als dat de insteek van HJL is, kunnen ze ook advertentieruimte huren.
Je zoekt iets dat er niet is, maar dat is je goed recht. Dus meid, je hebt helemaal gelijk
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 9 november 2009 @ 21:58:41 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556160
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:56 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb je dat ergens zien staan dan?
Wat heb ik waar zien staan? Lijkt me toch duidelijk dat aan een post van een HJL-medewerker mee gewicht wordt gegeven dan aan een 'willekeurige' user.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 november 2009 @ 21:58:54 #154
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74556168
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:57 schreef ManAtWork het volgende:
Naamsbekendheid en dus reclame. Sorry, kan er met deze toelichting niets anders van maken.
Ken je de term 'selectief lezen'? Ik bedenk 'm terplekke. Maar als dit is wat jij als hoogtepunt uit de sticky wilt halen, dan heb je mijn zegen
quote:
Ohh, ik kan het indirecte verband wel gaan leggen, hoor.
Tuurlijk. Kan ik ook. Je wilt niet weten wat voor verbanden ik allemaal bij elkaar kan bedenken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 9 november 2009 @ 22:00:30 #155
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556223
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:57 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je zoekt iets dat er niet is, maar dat is je goed recht. Dus meid, je hebt helemaal gelijk
Meid? Hmmm,... jammer om op zo'n ondertoon te reageren. Ik blijf toch ook netjes?
Maar ik zoek niks. Ik vraag het me alleen af. Maar misschien is dit meer een onderwerp voor WGR-FB.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 november 2009 @ 22:04:44 #156
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556361
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ken je de term 'selectief lezen'? Ik bedenk 'm terplekke. Maar als dit is wat jij als hoogtepunt uit de sticky wilt halen, dan heb je mijn zegen
Het is de toon die de muziek maakt.
quote:
[..]

Tuurlijk. Kan ik ook. Je wilt niet weten wat voor verbanden ik allemaal bij elkaar kan bedenken
Oh, geloof ik best.

En ik geloof ook dat we van mening blijven verschillen. Iets wat ik helemaal niet erg vind. Ieder z'n eigen.
Iemand vroeg naar de mening van de users in WGR. Mijn idee erover heb ik proberen te verduidelijken. Of ik hier alleen in sta of niet, zal me een zorg zijn. De tijd zal wel leren hoe er mee omgegaan wordt.
Wat mij betreft even goede vrienden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 november 2009 @ 22:07:37 #157
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74556442
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:00 schreef ManAtWork het volgende:
Meid? Hmmm,... jammer om op zo'n ondertoon te reageren. Ik blijf toch ook netjes?


Was niet onaardig bedoeld. "Meid, je hebt helemaal gelijk" is een uitspraak van me zonder vervelende bijbedoelingen. Geloof me; als ik het onaardig bedoel, dan hoef je daar niet aan te twijfelen. Dan is het geen ondertoon, maar in your face (bij wijze van spreken dan he)

Dus sorry!
quote:
Maar ik zoek niks. Ik vraag het me alleen af. Maar misschien is dit meer een onderwerp voor WGR-FB.
Voor mijn gevoel ben je op zoek naar het onethische van de pilot. Naar het misbruik. Naar het wantrouwen naar de users. Naar het degenereren van de bijdragen van de WGR-users. Naar verborgen motieven. En dat is allemaal erg negatief. En dat vind ik jammer.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74556519
Volgens mij wordt er nu veel meer van gemaakt/achter gezocht dan het daadwerkelijk is. Als je dit -Calimero-technisch- ziet als wantrouwen naar de huidige users of de behoefte aan meer kennis ( ) op FOK!, dan hebben we het de afgelopen jaren niet erg goed gedaan, blijkbaar.

HJL wil op fora gaan posten om te zien of dat wat is. FOK! wordt benaderd. FOK! ziet daar wel wat in om te dienen als pilotforum. Niets meer, niets minder.

Het doel is dus nu niet het krijgen van naamsbekendheid.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 9 november 2009 @ 22:15:53 #159
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556696
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:07 schreef ElisaB het volgende:

[..]



Was niet onaardig bedoeld. "Meid, je hebt helemaal gelijk" is een uitspraak van me zonder vervelende bijbedoelingen. Geloof me; als ik het onaardig bedoel, dan hoef je daar niet aan te twijfelen. Dan is het geen ondertoon, maar in your face (bij wijze van spreken dan he)

Dus sorry!
Apology accepted.
quote:
[..]

Voor mijn gevoel ben je op zoek naar het onethische van de pilot. Naar het misbruik. Naar het wantrouwen naar de users. Naar het degenereren van de bijdragen van de WGR-users. Naar verborgen motieven. En dat is allemaal erg negatief. En dat vind ik jammer.
Nee, ik zoek niets onethisch. Zoals al vaker gevraagd: waarom zo expliciet? Dat kritische vragen/opmerkingen als negatief worden gezien vind ik jammer.
Dit forum lijkt mij nou juist de uitgelezen mogelijkheid om meningen te peilen en te zien of deze anders kunnen zijn dan hetgeen jullie gezien en besloten hebben.
Maar als ze niet op prijs gesteld worden, hoor ik het graag.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_74556724
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Apology accepted.
[..]

Nee, ik zoek niets onethisch. Zoals al vaker gevraagd: waarom zo expliciet? Dat kritische vragen/opmerkingen als negatief worden gezien vind ik jammer.
Dit forum lijkt mij nou juist de uitgelezen mogelijkheid om meningen te peilen en te zien of deze anders kunnen zijn dan hetgeen jullie gezien en besloten hebben.
Maar als ze niet op prijs gesteld worden, hoor ik het graag.
Toon, muziek
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 9 november 2009 @ 22:19:31 #161
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556810
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij wordt er nu veel meer van gemaakt/achter gezocht dan het daadwerkelijk is. Als je dit -Calimero-technisch- ziet als wantrouwen naar de huidige users of de behoefte aan meer kennis ( ) op FOK!, dan hebben we het de afgelopen jaren niet erg goed gedaan, blijkbaar.
Eerlijk gezegd heb ik het wel zo gelezen. Misschien fout van mijn kant maar mijn excuus is dan ook dat ik slecht ben in tussen de regels lezen.
quote:
HJL wil op fora gaan posten om te zien of dat wat is. FOK! wordt benaderd. FOK! ziet daar wel wat in om te dienen als pilotforum. Niets meer, niets minder.
Als ze dit als proeftuin willen zien om hun toekomstige communicatiemiddelen uit te breiden, is dat natuurlijk hun goed recht. Ze zullen vast niet de enige zijn die via een forum een netwerkt te verbreden.
quote:
Het doel is dus nu niet het krijgen van naamsbekendheid.
OK, dit is wel iets anders dan ElisaB post. Beetje verwarrend.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 november 2009 @ 22:20:37 #162
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74556845
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Toon, muziek
Daarom.
Wil het topic niet vol posten. Ik zal me verder koest houden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_74557053
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Volgens mij wordt er nu veel meer van gemaakt/achter gezocht dan het daadwerkelijk is. Als je dit -Calimero-technisch- ziet als wantrouwen naar de huidige users of de behoefte aan meer kennis ( ) op FOK!, dan hebben we het de afgelopen jaren niet erg goed gedaan, blijkbaar.

HJL wil op fora gaan posten om te zien of dat wat is. FOK! wordt benaderd. FOK! ziet daar wel wat in om te dienen als pilotforum. Niets meer, niets minder.

Het doel is dus nu niet het krijgen van naamsbekendheid.
Ik heb het idee dat er in WGR een aantal users posten die kennis van zaken hebben en die kennis ook willen delen. Verder heb je users die niet genoeg weten maar toch meeposten, met een hoog risico op onjuiste informatie. Tot slot zijn er nog wat users die nauwelijks verder komen dan roepen dat je naar het Juridisch Loket of een advocaat moet stappen. Die users mogen ze van mij wel afschieten

Ik hoop dat de medewerker(s) van het JL zich zodanig profileren dat ze in de eerste categorie vallen, zonder dat er een groot stempel "Juridisch Loket" op die posts staat.
pi_74557334
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:19 schreef ManAtWork het volgende:


OK, dit is wel iets anders dan ElisaB post. Beetje verwarrend.
Nee: dat postte ElisaB niet

Ze postte dat HJL fora wil gaan gebruiken voor de naamsbekendheid. Dat is niet het doel van deze pilot.
Ze willen eerst zien of dit voor hun werkt. Puur praktisch gezien 'het posten op fora'. Als blijkt dat dat een goede manier voor hen is, dan zullen ze waarschijnlijk (en dan spreek ik op persoonlijke titel, want wat een 'goede manier voor hen' is, weet ik uiteraard niet) fora daadwerkelijk willen inzetten om dan ook het vergroten van de naamsbekendheid te bereiken.

Of dat gebeurt en óf dat dan op FOK! gebeurt zijn echt stappen die veel later genomen zouden kunnen worden. Er liggen natuurlijk voor beide partijen commerciële belangen. FOK! is niet gratis, zeg maar.

En zeg zelf: is het doel van [WGR] niet om vragen goed beantwoord te krijgen?


Verder weten wij (mods) wat we aan onze vaste schare users hebben. We laten het ook echt niet na om dat achter (en voor) de schermen te benadrukken. Dat er in [WGR] nauwelijks gekloot wordt, is niet zozeer onze verdienste, als wel van de users zelf. Notoire baggeraars zijn hier ineens poeslief en dat is niet omdat hier met de botte bijl gemod wordt. (zoveel valt er niet te modden...)

We zijn echt niet het kleinste forum van FOK! en dat is dankzij de kwaliteit van users en posts. Dus het is niet zo dat we de kwaliteit van HJL nódig hebben. Het kan dienen als aanvulling.

Voorlopig moet deze hele pilot überhaupt nog beginnen, dus valt er nog weinig van te zeggen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_74557440
Overigens heeft HJL geen beschermde status of iets dergelijks. Ze fungeren 'gewoon' als users.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_74557491
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:33 schreef Five_Horizons het volgende:

Voorlopig moet deze hele pilot überhaupt nog beginnen, dus valt er nog weinig van te zeggen
De pilot zou toch vandaag beginnen?
pi_74557581
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:38 schreef Light het volgende:

[..]

De pilot zou toch vandaag beginnen?
Yup, maar er is nog niet gepost.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_74557637
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Yup, maar er is nog niet gepost.
Die kans was er wel, ze zijn wel wezen kijken op het forum. Misschien was er gewoon nog niets om op te reageren.
  maandag 9 november 2009 @ 22:47:16 #169
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74557824
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee: dat postte ElisaB niet

Ze postte dat HJL fora wil gaan gebruiken voor de naamsbekendheid. Dat is niet het doel van deze pilot.
Ze willen eerst zien of dit voor hun werkt. Puur praktisch gezien 'het posten op fora'. Als blijkt dat dat een goede manier voor hen is, dan zullen ze waarschijnlijk (en dan spreek ik op persoonlijke titel, want wat een 'goede manier voor hen' is, weet ik uiteraard niet) fora daadwerkelijk willen inzetten om dan ook het vergroten van de naamsbekendheid te bereiken.

Of dat gebeurt en óf dat dan op FOK! gebeurt zijn echt stappen die veel later genomen zouden kunnen worden. Er liggen natuurlijk voor beide partijen commerciële belangen. FOK! is niet gratis, zeg maar.

En zeg zelf: is het doel van [WGR] niet om vragen goed beantwoord te krijgen?


Verder weten wij (mods) wat we aan onze vaste schare users hebben. We laten het ook echt niet na om dat achter (en voor) de schermen te benadrukken. Dat er in [WGR] nauwelijks gekloot wordt, is niet zozeer onze verdienste, als wel van de users zelf. Notoire baggeraars zijn hier ineens poeslief en dat is niet omdat hier met de botte bijl gemod wordt. (zoveel valt er niet te modden...)

We zijn echt niet het kleinste forum van FOK! en dat is dankzij de kwaliteit van users en posts. Dus het is niet zo dat we de kwaliteit van HJL nódig hebben. Het kan dienen als aanvulling.

Voorlopig moet deze hele pilot überhaupt nog beginnen, dus valt er nog weinig van te zeggen
FH, om te beginnen: bovenstaande geeft een antwoord op de gestelde vragen/gemaakte opmerkingen. Over het doel in WGR hoeven we niet de discussiëren: daar zijn we het wel over eens. Het zijn de middelen die er voor gebruikt worden.

Dat jij duidelijk bent dat en aangeeft dat er wel commerciële belangen meespelen, geeft m.i. voldoende aan. Dat Fok! hier voor kiest, is hun goed recht. Maar zeg dat dan ook eerlijk! (Zoals je hierboven hebt gedaan.) En draai er niet omheen als iemand een kritische opmerking plaats met het vermoeden dat er andere belangen mee kunnen spelen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 november 2009 @ 22:47:59 #170
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_74557845
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:26 schreef Light het volgende:
Ik hoop dat de medewerker(s) van het JL zich zodanig profileren dat ze in de eerste categorie vallen, zonder dat er een groot stempel "Juridisch Loket" op die posts staat.
Verder kan ik dit alleen maar onderschrijven.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 22:55:33 #171
45833 crew  Fogel
pi_74558094
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Overigens heeft HJL geen beschermde status of iets dergelijks. Ze fungeren 'gewoon' als users.
Dus als ze de boel gaan lopen verkloten (as if...), krijgen ze gewoon een ban?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74558855
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:45 schreef Fogel het volgende:
Daar moet op gedronken worden

ja, het heeft lang geduurd... en nee, dit is niet de volledige "collectie"
Doe mij de Islay maar
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:32 schreef ElisaB het volgende:
..
omdat de medewerkers er door HJL voor betaald worden om hun tijd op FOK! door te brengen en omdat het wellicht een opmaatje is naar een structurelere manier van werken. Wat zoveel wil zeggen als dat HJL misschien wel speciaal mensen in dienst gaat nemen om op fora te posten.
Betaald Fok!ken

"Wat doe je voor werk?"
"Ik ben professioneel Fok!ker"


Mijn persoonlijke mening over de samenwerking met HJL: Voorlopig het voordeel van de twijfel. Ik vraag me alleen af in hoeverre ze in discussie gaan met andere users, recht is immers lang niet altijd zwart-wit. Verder zal naar alle verwachting elke post onder die naam uitgeplozen worden op inhoudelijke fouten en spelfouten.
Anyway, The proof of the pudding is in the eating
  maandag 9 november 2009 @ 23:21:00 #173
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74558988
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:47 schreef ManAtWork het volgende:
FH, om te beginnen: bovenstaande geeft een antwoord op de gestelde vragen/gemaakte opmerkingen. Over het doel in WGR hoeven we niet de discussiëren: daar zijn we het wel over eens. Het zijn de middelen die er voor gebruikt worden.
Ik heb er nog een aanvulling op: HJL heeft 'reclame' niet nodig voor haar bestaansrecht; ook zonder neemt het aantal klanten jaarlijks nog toe. Dus dat zit wel snor.

Zo ik het begrepen heb, zien ze in dat tijden veranderen en de digitale weg onmiskenbaar een plaats in het leven heeft ingenomen. HJL wil dit niet aan haar voorbij laten gaan, maar kijken of ze erin mee kunnen. Vandaar de pilot. Om te zien wat het eventueel zou inhouden, waar ze tegenaan lopen, wat de problemen of uitdagingen zijn.
quote:
Dat jij duidelijk bent dat en aangeeft dat er wel commerciële belangen meespelen, geeft m.i. voldoende aan. Dat Fok! hier voor kiest, is hun goed recht. Maar zeg dat dan ook eerlijk! (Zoals je hierboven hebt gedaan.) En draai er niet omheen als iemand een kritische opmerking plaats met het vermoeden dat er andere belangen mee kunnen spelen.
De commerciele belangen zie ik niet. Of althans: niet als doel op zich. Ik zie veel meer 'meegaan met de ontwikkelingen en een moedige poging doen daarop in te haken'. En natuurlijk gaat naamsbekendheid een rol spelen. Nu nog niet zozeer (want anders zou deze stap ook de dagbladen ingaan), maar als HJL in een pro-actieve rol de mensen gaat opzoeken op i-net, dan is dat niet om onbekend te blijven.

En het commerciele belang voor FOK!? Ja, wellicht en dat schreef ik eerder ook al. Bij een geslaagde pilot snijdt het mes aan twee kanten. Er is niets mis met een aanvulling op de kwaliteit die er op WGR te vinden is. En het feit dat het er is (nu ook al) kan betekenen dat steeds meer mensen FOK! aan WGR denken als ze tegen een conflict aanlopen. Da's mooi.

HJL investeert in deze pilot en ze pakken het serieus op. Er is overnagedacht en er is geld in gestoken. Maar FOK! wordt er niet voor betaald. En wmb hoeft dat ook niet.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 9 november 2009 @ 23:24:39 #174
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74559106
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:17 schreef DonJames het volgende:
Mijn persoonlijke mening over de samenwerking met HJL: Voorlopig het voordeel van de twijfel. Ik vraag me alleen af in hoeverre ze in discussie gaan met andere users, recht is immers lang niet altijd zwart-wit. Verder zal naar alle verwachting elke post onder die naam uitgeplozen worden op inhoudelijke fouten en spelfouten.
Anyway, The proof of the pudding is in the eating
Yups, dat denk ik ook. Maar aan de andere kant WGR is wel de plek waar users anders FOK!-ken. Als het ergens kan, dan is het daar. In elk geval in deze vorm, waarbij de medewerkers gewoon users zijn.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74559162
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik vrees dat het erg opvalt dat ze geen reguliere Fok!kers zijn (door taalgebruik en dergelijke), en dat ze meer losse posts als 'statement' zullen plaatsen dan echt meediscussieren (door tijdgebrek)... maar dat zal moeten blijken

Gaat het om 1 user (= 1 persoon), of zijn er verschillende mensen die onder de naam HJL posten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')