Van ABN Amro naar Barclays.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:31 schreef Alicey het volgende:
Dat hangt een beetje af van de bank waar het vandaan komt en naartoe gaat. Als je toevallig nog in de buurt komt is het goedkoopste waarschijnlijk om het zelf langs te brengen in de UK (kijk wel of er nog importbeperkingen zijn, het is tenslotte geen Schengenland).
Mijn ervaring met bedragen van deze orde van grootte overmaken naar verder buitenland is dat de kosten beperkt blijven tot iets van 100 euro. Voor de UK zal het dan tientjeswerk worden schat ik zo.
Nee omdat het geen euroland is. Sowieso ben ik de eigenaar van allebei de rekeningen. Het gaat me er gewoon omdat dat ik dat geld in ponden moet hebben.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:35 schreef Xcalibur het volgende:
Worden de kosten bij een internationale overboeking niet gedeeld? Of valt Engeland niet onder die regeling?
Je kunt kiezen voor wie de kosten betaalt, maar meestal is dat al contractueel bepaald wie dat doet. De regeling dat bij een betaling naar de EU bij gedeelde kosten niets in rekening wordt gebracht voor de inwoner van Nederland gaat hier niet op, omdat de betaling niet in euro's is en bovendien ook nog eens de ¤ 12.500,- overschrijdt.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:35 schreef Xcalibur het volgende:
Worden de kosten bij een internationale overboeking niet gedeeld? Of valt Engeland niet onder die regeling?
Dat waarschijnlijk ook wel weer ja. Ik bedoelde overigens eerder gewoon langs brengen.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:38 schreef JohnDDD het volgende:
Jij suggereert om het in cash te gaan langsbrengen? Zou ik dan niet behoorlijk wat commissie betalen bij het omwisselen?
Het gaat mij er vooral om dat bedrag op mijn UK rekening te hebben om zo gemakkelijk de huur hier te kunnen betalen e.d.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat waarschijnlijk ook wel weer ja. Ik bedoelde overigens eerder gewoon langs brengen.
En hoe wil jij dat oplossen als je gaat storten? Dan heb je er weinig aan om geld uit de muur te trekkenquote:Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef Shivo het volgende:
Overmaken via de bank is een dure hobby. Niet zozeer door de kosten die ze rekenen, maar door de slechte wisselkoersen, zeker 5 cent onder de actuele koers. Ik heb daar nog geen goed alternatief voor gevonden. Paypal en dergelijke rekenen gebruiken dezelfde koersen.
De goedkoopste manier om geld om te zetten in mijn ervaring... haal het direct uit de geldautomaat. Kost meer moeite maar alleen dan wordt de daadwerkelijke wisselkoers gebruikt.
5 CENT?? dat is 750 euro op 15000 euro? dat is wel erg veel.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:48 schreef Shivo het volgende:
Overmaken via de bank is een dure hobby. Niet zozeer door de kosten die ze rekenen, maar door de slechte wisselkoersen, zeker 5 cent onder de actuele koers. Ik heb daar nog geen goed alternatief voor gevonden. Paypal en dergelijke rekenen gebruiken dezelfde koersen.
De goedkoopste manier om geld om te zetten in mijn ervaring... haal het direct uit de geldautomaat. Kost meer moeite maar alleen dan wordt de daadwerkelijke wisselkoers gebruikt.
Nou ik kan hier op zich wel pinnen met mijn ABN pas dus dat is het probleem nietquote:Op donderdag 5 november 2009 16:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe wil jij dat oplossen als je gaat storten? Dan heb je er weinig aan om geld uit de muur te trekken
Bel je bank even. Die kunnen je haarfijn uitleggen wat je betaald en hoe je dit het beste aan kunt pakken.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
5 CENT?? dat is 750 euro op 15000 euro? dat is wel erg veel.
ik kan dat op de ABN site niet vinden. Weet je dat wel zeker? Waar kan ik zien welke koers ze rekenen?
Als ik het uit de geldautomaat haal betaal ik 2.25 euro per transactie plus geloof ik 1.2% provisiekosten bovenop de koers
Ah je zit in Engeland? Dan zou dat best eens de goedkoopste oplossing kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:55 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ik kan hier op zich wel pinnen met mijn ABN pas dus dat is het probleem niet
Hoeveel pinautomaten ken jij die 15.000 euro laten pinnen? De bank staat vaak max 2500 euro per week oid toe.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah je zit in Engeland? Dan zou dat best eens de goedkoopste oplossing kunnen zijn.
Scherpquote:Op donderdag 5 november 2009 17:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoeveel pinautomaten ken jij die 15.000 euro laten pinnen? De bank staat vaak max 2500 euro per week oid toe.
De medewerkers van Rabobank Rotterdam hadden geen flauw idee wat het goedkoopst is; dat zijn van die miepen die alleen kassatransacties mogen controleren en van dit soort internationale transacties weinig benul heeft. Heb jij betere ervaringen met je bank?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:08 schreef Barcaconia het volgende:
Bij "prive"automaten zoals een tankstation en dergelijke betaal ik ook altijd $2 of $3 misschien. Bij een bank is het wel gratis. Ook al is het niet je eigen bank.
Als ik geld pin van mijn raborekening is dat inderdaad het meest gunstig. Geld overmaken van mijn Rabo naar Chase rekening kost in Nederland ongeveer 6 euro en dan in de US ook nog $15Dat is dus veel te duur.
Bottomline: Als pinnen gaat, moet je dat doen. Waarschijnlijk duurt het te lang en moet je even met je bank overleggen wat het goedkoopst is.
Ja, ik zit bij Rabobank Eindhoven. Daar zitten blijkbaar betere medewerkers dan bij Rabo Rotterdam. Ik word voor elke vraag heel netjes en correct geholpen. Inclusief op tijd terugbellen als ze dat beloven en dergelijke.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
De medewerkers van Rabobank Rotterdam hadden geen flauw idee wat het goedkoopst is; dat zijn van die miepen die alleen kassatransacties mogen controleren en van dit soort internationale transacties weinig benul heeft. Heb jij betere ervaringen met je bank?
In dat geval is overmaken met Paypal waarschijnlijk de goedkoopste optie omdat je dan geen transactiekosten betaalt.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb op 28/9 een bedrag van 1170 pond overgemaakt van NL naar UK. De koers van de euro was op die dag 0.9231 pond. Dat betekent dat die 1170 pond dus 1170/0.9231 = 1267.47 zouden hebben moeten kosten. Van mijn rekening is 1.276.46 euro afgeschreven. Ik heb gedeelde kosten gedaan. Als je bedenkt dat er een minimumtarief van 5.50 euro is voor de betaling, plus dat daarbij de 15 pond (=16.11 euro) van de Britse bank moet komen, dan waren de (halve) kosten dus 16.11 + 5.50 = 21.61 / 2 = 10.805. Als je dat bij 1267.47 optelt, kom je uiteindelijk nog 2 euro hoger uit dan wat de bank van mijn rekening heeft afgehaald.
Conclusie: ABN gebruikt gewoon de daadwerkelijke wisselkoersen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |