tuurlijk je contract is nu niet eens geldig (eigenlijk)aangezien er dus een fout in zit,quote:Op donderdag 5 november 2009 12:57 schreef sharky_84 het volgende:
hallo,
ik heb is even een vraag:
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht. Deze moet dus nog gebouwd worden.
In deze nieuwbouw wordt een standaard badkamer geplaatst.
Deze vinden wij niet mooi, en gaan dan ook een mooie badkamer laten plaatsen.
Wanneer we de badkamer bij de installateur van de aannemer zouden laten doen:
dan krijgen we 2360 euro terug volgens het koopcontract.
Ik dus een offerte laten maken bij deze installateur.
Onderaan de streep krijg ik maar 1868 terug.
Ik gebeld met de aannemer. Deze zei in eerste instantie , dat we gewoon de 2360 terug zouden moeten krijgen.
Nu 1 dag later melde de aannemer dat ze een fout in de calculatie hebben gemaakt.
En dat die 2360 zoals vermeld in het koopcontact wel degelijk 1868 moet zijn.
Ik kan dus fluiten naar die 500 euro verschil.
Mag dit zomaar?
Een contract is toch een contract?
de 2360 wordt verkend met de nieuwe badkamer.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:00 schreef error_404 het volgende:
ALs het vermeld staat in het koopcontract en dat ook ondertkend is, heb je recht op die 2360.
Echter: wanneer je dat bedrag bedingt bij die installateur, verrekend hij het wel met de kosten voor de nieuwe badkamer.
Ik zou dus dat geld eruit trekken en de badkamer door een andere installateur laten plaatsen.
zelfde badkamergigant maar andere type badkamer = 2600 euro terugquote:Op donderdag 5 november 2009 13:03 schreef sharky_84 het volgende:
[..]
de 2360 wordt verkend met de nieuwe badkamer.
Als ik die 1868 aanhoudt dan moet ik meer voor mn andere badkamer betalen.
Laat ik de badkamer casco opleveren. Krijg ik 2600 terug.
Voor 2600 euro zet jij geen badkamer toch ?
Nee, dit mag niet zomaar. Als de afspraak is dat je 2360 terugkrijgt, dan moet je die ook terugkrijgen. Als het in het contract vermeld staat en jullie hebben beiden dat contract ondertekend, dan moet hij zich daar aan houden. Je kunt nakoming eisen. Willen ze dat niet, dan kun je je rechtsbijstand erop af sturen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:57 schreef sharky_84 het volgende:
Nu 1 dag later meldde de aannemer dat ze een fout in de calculatie hebben gemaakt.
En dat die 2360 zoals vermeld in het koopcontact wel degelijk 1868 moet zijn.
Ik kan dus fluiten naar die 500 euro verschil.
Mag dit zomaar?
Een contract is toch een contract?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |