Dat dus.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:03 schreef karr-1 het volgende:
Kinderen kunnen ook zomaar uit zichzelf naar school gaan, zonder begeleiding. Moest ik vroeger ook doen.
Dat lijkt zo omdat jouw herinnering niet teruggaat tot het begin van je lagere/basisschool periode.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:15 schreef kasper het volgende:
[..]
Dat dus.
Bij ons werd je vroeger uitgelachen als je aan het handje van mama naar school kwam.
Als je ziet hoeveel auto's er bij school staan weet je dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:03 schreef karr-1 het volgende:
Kinderen kunnen ook zomaar uit zichzelf naar school gaan, zonder begeleiding. Moest ik vroeger ook doen.
Toen je 4 wasquote:Op donderdag 5 november 2009 09:03 schreef karr-1 het volgende:
Zou best kunnen, maar valt me in het algemeen wel op hoe weinig mensen nog rekening willen houden met iemand anders.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:08 schreef tha_rizzo het volgende:
TS is een mietje zonder autoriteit?
Dat zou ik stiekem graag willen, maar dat levert direct problemen op.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:58 schreef Jahr00n het volgende:
Beuk er gewoon langs, mietje met je zachte stem.
Dat dus.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:58 schreef Jahr00n het volgende:
Beuk er gewoon langs, mietje met je zachte stem.
De jongste 2 zijn net 4 jaar oud, die laat ik echt niet op het schoolplein achter.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:29 schreef hilliebillie het volgende:
Maar hoezo breng je je kind de klas in? Om te melden dat ie helaas een kwartier te laat is omdat je zelf je bed niet uit kon? Bij mij vroeger (in het enige jaar dat ik werd weggebracht werd ik gewoon op het schoolplein afgezet en was het de gewoonte nog een kwartier ofzo te spelen voor school begon. Als er ooit iemand in de klas werd gebracht dan was het omdat ie veel te laat was ofzo of omdat ie niet durfde (waarop uiteraard ook weer reactie van de klas).
Dus doe je kind en je zelf een lol en drop hem wat eerder op school zodat hij nog wat kan spelen met z'n vriendjes, sta je zelf niet in school te irriteren. Of ben je bang dat ie dan niet durft of er tussenuit naait ofzo?
Ja zelfs toen ik 4 was. Van huis naar school was een lange rechte weg die zonder problemen af te lopen was.quote:
Gelukkig verwaarloost niet iedere ouder zijn kinderen.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja zelfs toen ik 4 was. Van huis naar school was een lange rechte weg die zonder problemen af te lopen was.
Daar noem je wel een mooie voorwaarde. Bij mij moeten ze in ieder geval 1 hele drukke weg over.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja zelfs toen ik 4 was. Van huis naar school was een lange rechte weg die zonder problemen af te lopen was.
wel dus alleen de eerste dag van het eerste schooljaar mochten de ouders mee de klas in ook in groep 1.. Verder waren ze daar ook niet welkom. Alleen op de verjaardag om de traktatie te komen brengen als dat nodig was..quote:Op donderdag 5 november 2009 09:39 schreef Searcherer het volgende:
[..]
De jongste 2 zijn net 4 jaar oud, die laat ik echt niet op het schoolplein achter.
Er zijn in de onderbouw (groep 1/2/3) sowieso geen kinderen die zonder ouder in de klas komen.
En dat was vroeger bij jou vast niet anders in die leeftijdscategorie.
Klopt, de mijne ook niet dus.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Gelukkig verwaarloost niet iedere ouder zijn kinderen.
Nee ik heb geen kinderen, maar als ik ze had zou ik dat zonder problemen aan durven. Mijn broer heeft wel een dochter en die doet het zelfde.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:57 schreef Searcherer het volgende:
[..]
Daar noem je wel een mooie voorwaarde. Bij mij moeten ze in ieder geval 1 hele drukke weg over.
Je bent niet veel jonger dan ik, zou je dat tegenwoordig zelf ook durven met je eigen kinderen (die je, gezien je reactie denk ik niet hebt)?
Zo gaat dat tegenwoordig dus echt niet (meer?).quote:Op donderdag 5 november 2009 10:16 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
wel dus alleen de eerste dag van het eerste schooljaar mochten de ouders mee de klas in ook in groep 1.. Verder waren ze daar ook niet welkom. Alleen op de verjaardag om de traktatie te komen brengen als dat nodig was..
Dat het een breezerslet word is de eigen keuze lijkt mij.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:29 schreef Bonzai. het volgende:
Altijd weer die mensen die komen zeiken dat kinderen te lang aan het handje gehouden worden trouwensHoe verklaren je jullie dan dat ze tegenwoordig op hun twaalfde al ontmaagd worden?
quote:Op donderdag 5 november 2009 10:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat het een breezerslet word is de eigen keuze lijkt mij.
Conclusie: ouders werken allemaal (al dan niet noodgedwongen) en laten kinderen meer alleen dan vroeger terwijl lang niet alle kids die verantwoordelijkheid aankunnen.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:32 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de gemiddelde cijfers hoor. Conclusie: kinderen worden sneller losgelaten dan vroegah
Bedankt voor de nuancering, goed dat je het met me eens bentquote:Op donderdag 5 november 2009 10:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
Conclusie: ouders werken allemaal (al dan niet noodgedwongen) en laten kinderen meer alleen dan vroeger terwijl lang niet alle kids die verantwoordelijkheid aankunnen.
BSO en gastouderopvang stopt vanaf 12 jaar, althans, hier in de omgeving is dat wel zo.
Zeker zeker, ik vind dat kids veel te veel en veel te vroeg aan hun lot overgelaten worden door ouders die ondertussen gaan zeuren dat hun pubers onhandelbaar worden en niet meer naar ze luisteren als ze er even wel zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:36 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Bedankt voor de nuancering, goed dat je het met me eens bent
Niet van toepassing.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:39 schreef Kentoet het volgende:
Dan moet je je kinderen gewoon naar de dichtstbijzijnde school sturen en niet naar die witte 10 km verderop.
Dat ben ik dan wel weer met je eens. Ouders moeten perse allebei werken voor de hypotheek, de 2 auto's en de 3 vakanties per jaar. En o ja, kinderen horen er ook bij anders val je zo uit de toon in de buurt. Maar je moet er vooral geen overlast van hebben, dus in de opvang ermee.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
Conclusie: ouders werken allemaal (al dan niet noodgedwongen) en laten kinderen meer alleen dan vroeger terwijl lang niet alle kids die verantwoordelijkheid aankunnen.
BSO en gastouderopvang stopt vanaf 12 jaar, althans, hier in de omgeving is dat wel zo.
Bij mij wel. Ik liep met mijn broer en zus naar school, ik naar de kleuter- en zijn naar de lagere school. En dan ging ik heel stoer in mijn uppie het schoolgebouw in en later ook weer uit.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:39 schreef Searcherer het volgende:
De jongste 2 zijn net 4 jaar oud, die laat ik echt niet op het schoolplein achter.
Er zijn in de onderbouw (groep 1/2/3) sowieso geen kinderen die zonder ouder in de klas komen.
En dat was vroeger bij jou vast niet anders in die leeftijdscategorie.
... en kijk wat er van je terecht gekomen is: 78067 (gemiddeld 34 per dag) posts op fok!quote:Op donderdag 5 november 2009 10:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bij mij wel. Ik liep met mijn broer en zus naar school, ik naar de kleuter- en zijn naar de lagere school. En dan ging ik heel stoer in mijn uppie het schoolgebouw in en later ook weer uit.
Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:55 schreef MarMar het volgende:
Gewoon niet zo janken, je wist al voordat je kinderen kreeg hoelaat scholen beginnen, je hebt vier jaar de tijd gehad om te regelen dat je die tijd vrij kon maken om je kids naar school te brengen.. het hoort er gewoon bij!
Als dat je als ouder al teveel moeite is...
Ja.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:00 schreef Bonzai. het volgende:
... en kijk wat er van je terecht gekomen is: 78067 (gemiddeld 34 per dag) posts op fok!
Zijn ze alledrie 4 dan?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:01 schreef Searcherer het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Ik moet er 3 wegbrengen naar 3 verschillende klassen. De laatste schiet er dan dus soms bijna bij in omdat je overal staat te worstelen om erdoorheen te komen.
En dan krijgen ze dus amper de aandacht die ze eigenlijk nodig hebben.
Twee van 4, eentje van 6 (de laatste in groep 3 inderdaad). Die heeft bijna geen begeleiding nodig maar even gedag zeggen is toch wel het minimum. Dat is soms al krap.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:02 schreef MarMar het volgende:
Zijn ze alledrie 4 dan?
Vanaf groep 3 hoef je toch niet meer helemaal mee de klas in?
En: ga dan gewoon wat eerder van huis!
quote:Op donderdag 5 november 2009 11:09 schreef waterkip het volgende:
Kotsmissleijk word je ervan
een file van heb ik me jou daar voor dat schoolplein met te dikke moeders in te hoge MPV's
Zootje van dat geteisem achterin gerot wat nergens oog voor heeft dan de DVD-speelert in de hoofdsteun .
Word de deur ook nog open gehouden voor ze ,
Jan-Willem waar is je schooltas ?
Verdwaasde blik of tie al drie joints in zijn mik heb zitten
he ,ehhhhhh..
vergeten !!!!
Nou stap maar weer in gaan we eerst je schooltas halen .
NEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!![]()
Lul,je zoek het maar uit zonder tas ,en je loopt maar naar huis .
Wat ben ik jou zat zeg,
sinds ik je vader ken ben ik heel anders over euthanasie gaan denken
quote:Op donderdag 5 november 2009 11:09 schreef waterkip het volgende:
Kotsmissleijk word je ervan
een file van heb ik me jou daar voor dat schoolplein met te dikke moeders in te hoge MPV's
Zootje van dat geteisem achterin gerot wat nergens oog voor heeft dan de DVD-speelert in de hoofdsteun .
Word de deur ook nog open gehouden voor ze ,
Jan-Willem waar is je schooltas ?
Verdwaasde blik of tie al drie joints in zijn mik heb zitten
he ,ehhhhhh..
vergeten !!!!
Nou stap maar weer in gaan we eerst je schooltas halen .
NEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!![]()
Lul,je zoek het maar uit zonder tas ,en je loopt maar naar huis .
Wat ben ik jou zat zeg,
sinds ik je vader ken ben ik heel anders over euthanasie gaan denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |