abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 23:00:47 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_74405051
Olla... wilde net voor het slapen gaan nog effe een rondje TF2-en, maar ik was nog geen drie minuten aan de gang of ik hoorde een oorverdovende knetter in mijn headset en mijn beeld sloeg vast, gelardeerd met rode en groene strepen in combi met een repeterend hang-geluid.

Dus ik geirriteerd de resetknop gehanteerd... daar werd het allemaal niet beter van... de eerste boot-tekst was helemaal ascii-garble, de rode en groene strepen bleven, en tegen de tijd dat ik op mijn desktop moest belanden kwam hetzelfde freeze-beeld uit TF2 op.

Toen maar op de harde manier uitgezet, paar minuten gewacht, weer geboot... zelfde ascii-garble, rode en groene strepen, en toen ik op mijn desktop uitkwam (gok ik, want ik kon het niet zien) dit:

(excuses voor slechte kwaliteit, is gedaan met telefoontje).

Geen idee op dat moment of mijn compu het uberhaupt deed (vreesde het ergste vanwege die verhaspelde boot-message), maar na nog een keer booten in veilige modus, zag ik in ieder geval een desktop, zij het met de rode en groene kartelstrepen.

Ik neem aan dat ik dus mag aannemen dat mijn 8800 GTS het tijdelijke met het eeuwige heeft verwisseld? Of kan er nog een ander duur element uit mijn computer de geest hebben gegeven?

Alvast dank.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_74405150
Blikseminslag?
  woensdag 4 november 2009 @ 23:04:12 #3
136 V.
pi_74405181
Nee?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:04:59 #4
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_74405216
Het kan vanalles zijn, je videokaart, je RAM, je mobo...
Heb je nog een andere videokaart liggen? Zo ja, dan kun je hem proberen te verwisselen.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_74405251
Het zou eventueel iets met hitte te maken kunnen hebben, maar dat lijkt me sterk na drie minuten spelen. Ik denk dat je conclusie gerechtvaardigd is. Probeer even een ander kaartje als je nog iets hebt liggen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2009 23:06:48 ]
pi_74405340
Is naar alle waarschijnlijkheid je videokaart. Je hebt geen andere videokaart die je kan uittesten? onboad videokaart?
  woensdag 4 november 2009 @ 23:08:39 #7
136 V.
pi_74405341
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:04 schreef Trollface. het volgende:
Ja? Ook al start Windows gewoon op (zij het alleen zichtbaar in veilige modus)?
quote:
Heb je nog een andere videokaart liggen?
Nee, helaas...

Maar anders breng ik hem wel langs bij de toko die hem twee jaar geleden voor me heeft gebouwd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 november 2009 @ 23:11:43 #8
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_74405423
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja? Ook al start Windows gewoon op (zij het alleen zichtbaar in veilige modus)?
[..]

Nee, helaas...

Maar anders breng ik hem wel langs bij de toko die hem twee jaar geleden voor me heeft gebouwd.

V.
Mja, heb je ook bij de BIOS-fase een totaal onleesbaar beeld? Anders kun je de Power-On Self Test (POST) even laten lopen.

Aangezien hij wel start in veilige modus, zij het met beperkt beeld, zou ik inderdaad gaan denken dat je videokaart het begeven heeft.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_74406127
Misschien goed alles even te laten ontladen (als je computer uit staat, staat er standaard vaak nog stroom op); dus de stekker eruit; dan even laten staan (kan soms tot een seconde of 5 - 10 duren).
Ik zeg niet dat het de oplossing is (ik denk inderdaad dat je videokaart z'n beste tijd heeft gehad); maar kwaad kan het niet!
Hoezo loos onderschrift!?
pi_74412919
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:04 schreef Trollface. het volgende:
Heb je nog een andere videokaart liggen? Zo ja, dan kun je hem proberen te verwisselen.
Als je RAM of moederbord stuk is start ie helemaal niet meer. Ook niet in veilige modus. Dus ik denk dat het inderdaad de videokaart is..
pi_74414975
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:09 schreef Booomer het volgende:

[..]

Als je RAM of moederbord stuk is start ie helemaal niet meer. Ook niet in veilige modus. Dus ik denk dat het inderdaad de videokaart is..
Da's maar net afhankelijk van wat er stuk aan is natuurlijk een stukkend mobo kan ook inhouden dat bijvoorbeeld je raid-controller erop is overleden, maar daarom kun je nog wel booten vanaf een andere sata-controller... ram ook...zolang het stukkende deel niet wordt aangesproken werkt het prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')