Mwah.... prijs kwaliteitverhouding.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:49 schreef Strolie75 het volgende:
NS is zo slecht nog niet.
Heb een enkeltje London-Manchester vergeleken met Groningen-Maastricht (dat iets verder is):quote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb een enkeltje London-Manchester vergeleken met Groningen-Maastricht (dat iets verder is):
London-Manchester (Virgin Trains): £65.40
Groningen-Maastricht: (NS): ¤32,90
Conclusie: reizen per trein is in het VK gewoon meer dan 2x zo duur kut als in Nederland
Ik ben er bang voor, http://nationalrail.co.uk/ zei " £65.40 Cheapest available fare", het is een dalurenkaartje van Virgin. Als je dezelfde reis in de spits wil maken ben je minimaal £123.50 kwijtquote:Op woensdag 4 november 2009 19:03 schreef bakkiethee het volgende:
Hoop dat er ook zoiets als een dagkaart bestaat in Engeland.
Prorail onderhoud sporen en stations en verzorgt voor de treindienstleiding. Dit is een overheidsorganisatie en die draait dus totaal op belastinggeld. De vervoerders zijn privaat (al is de overheid in veel gevallen de aandeelhouder) en draaien deels op subsidie, maar zijn voor het grootste gedeelte van de inkomsten afhankelijk van de reizigers. Het subsidiedeel is ongeveer 30%, dacht ik. Dus de prijzen gaan echt niet enorm omhoog als de subsidie wegvalt.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:39 schreef iehlaak het volgende:
Wat zou je in Nederland eigenlijk voor de trein betalen als er geen miljarden subsidie (via Prorail) naar toe gingen?
De bus, voor 130km! Wow, respect. Ik zou gek worden moest ik 130km in de bus zittenquote:Op woensdag 4 november 2009 21:14 schreef SeLang het volgende:
Ik ga regelmatig met de bus (National Express) naar London (ca 130km hier vandaan). Soms hebben ze speciale acties dat je voor £1,- een retourtje hebt, maar meestal is het £20 voor een retourtje. Met de trein betaal je ca £30 voor een enkeltje
In de UK, of in het algemeen?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De bus, voor 130km! Wow, respect. Ik zou gek worden moest ik 130km in de bus zitten![]()
In de UK! Openbaar vervoer vind ik hier niksquote:Op woensdag 4 november 2009 22:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In de UK, of in het algemeen?
Ik heb in Zuid Amerika een paar keer bijna 24 uur in de bus gezeten (o.a. Foz - Rio de Janeiro en Lima - Cuzco, beide met pauze vanwege breakdown) en dat is nog best comfortabel, vergeleken met Europa!
SeLang bedoelt dan ook niet de lijnbus, het is eerder waarschijnlijk een lange afstands bus, die zijn vrij relaxed en hebben tegenwoordig soms zelfs Wifi aan boord.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In de UK! Openbaar vervoer vind ik hier niks
Buying Power van de Pond Sterlingquote:Op woensdag 4 november 2009 22:45 schreef TubewayDigital het volgende:
what the fuck heeft dit met AEX te maken
Dat viel me ook al op de laatste maal dat ik in engeland was dat er zoveel bussen ook nog een concurrenen met spoor verbindingen. Dan gaat het op den duur alleen nog maar moeilijker worden voor de spoorbedrijven om overeind te blijven als er teveel vervoerders zijn en bussen goedkoper rijden dan treinen.quote:Op donderdag 5 november 2009 00:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
SeLang bedoelt dan ook niet de lijnbus, het is eerder waarschijnlijk een lange afstands bus, die zijn vrij relaxed en hebben tegenwoordig soms zelfs Wifi aan boord.
Is dat inclusief korting? Kom namelijk altijd op (net geen) 100 euro uit.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik betaal van Londen - naar mijn woonplaats in Drenthe, een retourtje, ook 60 pond en dat is inclusief de Eurostar
Is dat ook niet afhankelijk of je vanuit nederland naar engeland boekt of omgekeerd?quote:Op donderdag 5 november 2009 10:15 schreef Aether het volgende:
[..]
Is dat inclusief korting? Kom namelijk altijd op (net geen) 100 euro uit.
Waarschijnlijk wel, alhoewel 45% duurder voor hetzelfde traject best veel is.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat ook niet afhankelijk of je vanuit nederland naar engeland boekt of omgekeerd?
Andere vergelijking: Maastricht - Groningen 1e klas is bij de NS 55,90. Dat is (ongeveer) 333 kilometer. Voor een treinreis van 1000 kilometer zou je dus ongeveer 167,70 kwijt moeten zijn. Dat is een hoop meer dan twee keer zo duur.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb een enkeltje London-Manchester vergeleken met Groningen-Maastricht (dat iets verder is):
London-Manchester (Virgin Trains): £65.40
Groningen-Maastricht: (NS): ¤32,90
Conclusie: reizen per trein is in het VK gewoon meer dan 2x zo duur als in Nederland
Dat is bij sommige vlucht toch ook het geval dat de vlucht vanaf london vertrekt een tussenstop in adam heeft en dan naaar verweggistan gaat. Dan zou je verwachten dat het londen naar verweggistan ticket het duurste zou zijn, maar nee die van adam naar verweggistand is dan toch aanzienelijk duurder.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, alhoewel 45% duurder voor hetzelfde traject best veel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |