Normaal wel maar helaas Mergen, dat klinkt gewoon verschrikkelijkquote:Op woensdag 4 november 2009 11:28 schreef BlaZ het volgende:
Limburgs is juist schattig bij vrouwen !
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:26 schreef Otis2.0 het volgende:
Mensen die 'ich' zeggen moeten ze sowieso de grens over kankeren donderen.
kankeren staat gewoon in de vandale.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef ManianMan het volgende:
Mensen die kanker gebruiken in hun dagelijkse gesproken taal, hebben geen brede woordenschat
Ik zit in Horn maar ik weet niet waar madame vandaan komtquote:Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef sinadO het volgende:
Mergen... Laat me raden, chickie komt uit de regio Weert?
Lelijk? Ik vind het Roermondse dialect wel mooi, het mooiste vind ik nog altijd 't dialect van Maastrichtquote:Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef oxylus11 het volgende:
Vooral in de Mijnstreek spreken ze een lelijk soort dialect. Een combi tussen Limburgs en Duits
[ afbeelding ]
Mergen zo zeggen ze dat in Helmondquote:Op woensdag 4 november 2009 11:29 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Normaal wel maar helaas Mergen, dat klinkt gewoon verschrikkelijk
Kan niet, want dan had er achter elk woord tj gestaan.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef sinadO het volgende:
Mergen... Laat me raden, chickie komt uit de regio Weert?
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:37 schreef Gripper het volgende:
Nou leuk dat Limburgs... Pas was ik met een vertegenwoordiger op pad naar een klant in Maastricht. In het begin gedragen ze zich nog wel een beetje, maar zodra er 1 een leuk grapje heeft gemaakt, staan ze allemaal plat limburgs te kletsen, en versta ik er geen hout van. Dan voel je je meteen de randstedelijke lul.
(Als de machine die we besproken hebben zometeen niet blijkt te voldoen, kan ik het altijd nog op de spraakverwarring gooien)
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:28 schreef ManianMan het volgende:
Och god komen de bashers weer de Limburgers laag neerzetten.
Dat Limburgs staat taalkundig verder van Nederlands af dan het Afrikaansquote:Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef 3keernix het volgende:
Dat Limburgs...dat is toch practisch belgisch?
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef 3keernix het volgende:
Dat Limburgs...dat is toch practisch belgisch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |